Та този клапан не се отчита от електрониката. За диагностика иди в специализиран сервиз. Не боли много

Ако имаш разни омаслявания по гарнитура на капака на клапаните или около капачката за наливане на масло си провери и вентилацията (PCV). При лоша вентилация освен, че има масло по описаните места има и ефекта че колата е като куц кон. Уж вдига обороти, но не се стрелка.
А колегите са прави, че не е добра идеята да махаш турбото. Той двигателя нищо че е 1.8 ама като махнеш турбото няма да стане 125 к.с. Все пак всичко в него е сметнато за принудително пълнене - програмите за управление, компресията е друга и т.н.
Като се замислиш и обратното не мисля че е възможно - на атмосферен мотор просто да боднеш турбо и хоп 150-170 к.с.
Горе-долу можеш да видиш дали работи турбото като на място стиснеш дебелия мъркуч преди дросела. С другата ръка подаваш газ и в момента на отпускане на газта се усеща доста осезателно издуване/налягане в мъркуча.
А ако всичко ти е наред бе би трябвало да усещаш турбината след 2500. Тя трябва да се усеща още от 1800 нагоре.
П.С. Провери си и тъкичките мъркучета дето се мотат около всмукателния колектор и около турбото. То е едно доста дълго и минава пред капака на ангренажа.