Премахване на ТУРБО - възможно ли е?

Техническа и сервизна информация за Passat
dimitar iv
Мнения: 243
Регистриран на: Вто 10 апр 2007 16:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Премахване на ТУРБО - възможно ли е?

Мнениеот dimitar iv » Сря 11 ное 2009 20:51


Да добавя разтоварващият клапан на турбото. И при мен имаше такъв проблем. Ту е пъргава ту не. Честно казано и аз я бях отписал. При положение че усещаш турбината явно работи, но неефективно.
Та този клапан не се отчита от електрониката. За диагностика иди в специализиран сервиз. Не боли много :) По спомени клапана беше около 50-60 лв.
Ако имаш разни омаслявания по гарнитура на капака на клапаните или около капачката за наливане на масло си провери и вентилацията (PCV). При лоша вентилация освен, че има масло по описаните места има и ефекта че колата е като куц кон. Уж вдига обороти, но не се стрелка.
А колегите са прави, че не е добра идеята да махаш турбото. Той двигателя нищо че е 1.8 ама като махнеш турбото няма да стане 125 к.с. Все пак всичко в него е сметнато за принудително пълнене - програмите за управление, компресията е друга и т.н.
Като се замислиш и обратното не мисля че е възможно - на атмосферен мотор просто да боднеш турбо и хоп 150-170 к.с.
Горе-долу можеш да видиш дали работи турбото като на място стиснеш дебелия мъркуч преди дросела. С другата ръка подаваш газ и в момента на отпускане на газта се усеща доста осезателно издуване/налягане в мъркуча.
А ако всичко ти е наред бе би трябвало да усещаш турбината след 2500. Тя трябва да се усеща още от 1800 нагоре.

П.С. Провери си и тъкичките мъркучета дето се мотат около всмукателния колектор и около турбото. То е едно доста дълго и минава пред капака на ангренажа.




totopz
Мнения: 64
Регистриран на: Пет 20 юли 2007 11:32
Автомобил: Vw Golf 2016
Двигател: 1600 TDI 7DSG
Местоположение: София
Контакти:

Re: Премахване на ТУРБО - възможно ли е?

Мнениеот totopz » Чет 12 ное 2009 16:31


dimitar iv написа:Ако имаш разни омаслявания по гарнитура на капака на клапаните или около капачката за наливане на масло си провери и вентилацията (PCV). При лоша вентилация освен, че има масло по описаните места има и ефекта че колата е като куц кон. Уж вдига обороти, но не се стрелка.

Колега може ли да дадеш малко повече информация за тази вентилация? Как може да се провери и какво всъщност предтавлява тази вентилация?


Потребителски аватар
masterdriver
Мнения: 57
Регистриран на: Чет 09 апр 2009 7:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Премахване на ТУРБО - възможно ли е?

Мнениеот masterdriver » Чет 12 ное 2009 16:37


Благодаря колеги,

общо взето разбрах, че не е шега работи и не е за мен.
Днес като отивах на работа зърнах един сервиз за турбо след Орландовци по посока надлез Надежда.
Някакви отзиви за него..???


Потребителски аватар
GolfyIV
Мнения: 91
Регистриран на: Съб 21 фев 2009 11:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Премахване на ТУРБО - възможно ли е?

Мнениеот GolfyIV » Чет 12 ное 2009 17:22


Колега, мани ги тия сервизи измислени.... само Вальо Ventomana ще ти даде точна дигностика на турбото и перфектна поправка... ЯКООО и успех
п.с. ЛИЧЕН ОПИТ ТИ СПОДЕЛЯМ


Потребителски аватар
player123
Мнения: 218
Регистриран на: Сря 10 юни 2009 20:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Премахване на ТУРБО - възможно ли е?

Мнениеот player123 » Чет 12 ное 2009 18:19


да ве махни си турбото идиот това се едно да в голф 2 на газ 1.3 54 коня да качиш 5 човека и отгоре да сложиш един диван така ще върви :bishop


Потребителски аватар
Pav3l
Мнения: 703
Регистриран на: Пон 01 авг 2005 18:07
Автомобил: bmw
Двигател: 1998
Местоположение: Usa
Контакти:

Re: Премахване на ТУРБО - възможно ли е?

Мнениеот Pav3l » Чет 12 ное 2009 19:11


player123 написа:да ве махни си турбото идиот това се едно да в голф 2 на газ 1.3 54 коня да качиш 5 човека и отгоре да сложиш един диван така ще върви :bishop

Колегата питаше за свестен сервиз. Едва ли някой смята, че има нужда от твоето изказване...

П.П: Ако си правил този експеримент (с Голф-а) и говориш от опит - това е друго нещо...


Потребителски аватар
masterdriver
Мнения: 57
Регистриран на: Чет 09 апр 2009 7:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Премахване на ТУРБО - възможно ли е?

Мнениеот masterdriver » Пет 13 ное 2009 7:55


Благодаря player123,

мисля, че твоя коментар ми "помогна най-много". Личи си, че си компетентен.
Ще търся Вентоман.

Ще се включа отново след диагностиката, за да уточня повредата (или каквото е там).

P.S. Колеги, току що видях, че Ventoman е написал дизелови автомобили, а моя е бензин. Ще свърши ли работа?


dimitar iv
Мнения: 243
Регистриран на: Вто 10 апр 2007 16:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Премахване на ТУРБО - възможно ли е?

Мнениеот dimitar iv » Пет 13 ное 2009 15:56


Аз като имах проблем с ускорението диагностиката и проблема го откриха в Юнитрейд. Сигурно много хора ще скочат сега ама факт. Ходих тук - там всеки вика ми наред е. Наред ама конете ги няма.

totopz написа:Колега може ли да дадеш малко повече информация за тази вентилация? Как може да се провери и какво всъщност предтавлява тази вентилация?

Ами това е системата която ти премахва картерните газове с две думи. Positive Crankcase Ventilation - http://en.wikipedia.org/wiki/PCV_valve#PCV_system. За подробно обяснение потърси в мрежата. Даже имаше и анимации как се движат газовите потоци когато работи на празен ход и когато работи под натоварване. Като се запуши нещо там не се вентилира добре картера и кутията с клапаните (не знам дали точно така се казва) + това се повишава налягането. Това води до избиване на масло от всякакви гарнитури. Мотора няма мощост. Не е пъргав. Става по-шумен.
http://www.passat-b5.ru/index.php?optio ... &Itemid=57
Този линк е превод на руски. Оригиналният пост го има най-отгоре. Не го давам него защото там нещо преди година се изгубиха картинките. Иначе пътвоизточника е американският форум.


totopz
Мнения: 64
Регистриран на: Пет 20 юли 2007 11:32
Автомобил: Vw Golf 2016
Двигател: 1600 TDI 7DSG
Местоположение: София
Контакти:

Re: Премахване на ТУРБО - възможно ли е?

Мнениеот totopz » Пет 13 ное 2009 17:26


dimitar iv,

Благодаря много за информацията!

А ти преди да оправиш този проблем с картерните газове замервал ли си дали турбото си прави каквото трябва налягане?

При мен имам чувството, че колата не върви като за 150 к.с. и че харчи повече гориво отколкото пишат хората по форумите, но всички майстори при които съм ходил казват, че всичко изглежда наред. Закачах и уред, който измерва налягането на турбото и той показа, че турбото прави 0,5 бара.


dimitar iv
Мнения: 243
Регистриран на: Вто 10 апр 2007 16:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Премахване на ТУРБО - възможно ли е?

Мнениеот dimitar iv » Пет 13 ное 2009 22:36


Май ще оцапаме темата на колегата. Не турбото не съм го мерил. Просто се спъна колата. Особено под 2000 оборота. А и от там на горе не подскачаше както трябва. След диагностиката и смяна на разтоварващият клапан нещата се промениха коренно. Но пак от време на време преди 2000 об. като че ли нямаше мощност. Абе все едно караш със скапан бензин. Аз това с вентилацията го правих по друг повод - омасляването на гарнитурата и капачката. След смяната мощността и пъргавостта се върнаха. Мотора си промени звука. Стана по еластичен мотора. Просто от 1400 об. на 4 като натиснеш газта осезателно се усеща натиска на облегалката в гърба ти. След 2000 об. става още по-весело.
Иначе 0.5 бара май е малко. Не съм сигурен но мисля че трябва да е около 0,7-0,9. Пак казвам - не съм сигурен.
Относно разхода може проблема да друго място - свещи, дебитомер температурен датчик. Т.е. неправилно изгаряне на горивото -> висок разход + намалена мощност.


totopz
Мнения: 64
Регистриран на: Пет 20 юли 2007 11:32
Автомобил: Vw Golf 2016
Двигател: 1600 TDI 7DSG
Местоположение: София
Контакти:

Re: Премахване на ТУРБО - възможно ли е?

Мнениеот totopz » Пет 13 ное 2009 23:29


Ами турбото до колкото знам по книга му дават 0,6 но не знам в какъв момента дали пиково или да държи 0,6. При мен маи най-много до 0,55 стигаше, но и уредът ми е китайски и не се знае колко вярно мери. Иначе и сложих чип и с него започна да си надува на 1 бар и поведението на колата ми харесва вече.
Но така се случи, че вече не използвам колата и я пуснах да се продава. Просто ми беше интересно ако мога да хвана лесно някакъв проблем и да го отстраня да видя каква ще е разликата, иначе за диагностика на всичките неща по системата нямам нерви, а и по диагностиките, които правих до момента всичко излиза, че е на ред.
Иначе разтоварващ клапан и аз смених, заради чипа (казаха да го сменя, че оргиналният няма да издържи на по-голямото налягане), но никаква промяна не усетих след смяната.


Потребителски аватар
masterdriver
Мнения: 57
Регистриран на: Чет 09 апр 2009 7:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Премахване на ТУРБО - възможно ли е?

Мнениеот masterdriver » Съб 14 ное 2009 8:14


Може ли да ми покажете снимка на разтоварващия клапан и къде се намира по двигателя?
Той може ли да бъде диагностициран с VAG?


P.s. Не ми спамите темата. Всичко казано е доста интересно, с малки изключения :)


Потребителски аватар
Rosenirs
Мнения: 328
Регистриран на: Съб 28 окт 2006 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Казанлък

Re: Премахване на ТУРБО - възможно ли е?

Мнениеот Rosenirs » Съб 14 ное 2009 14:10


masterdriver написа:Може ли да ми покажете снимка на разтоварващия клапан и къде се намира по двигателя?
Той може ли да бъде диагностициран с VAG?


P.s. Не ми спамите темата. Всичко казано е доста интересно, с малки изключения :)


Колега ето какво беше при мен viewtopic.php?f=6&t=111448&hilit=%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%BF%D0%B0%D0%BD когато не ми работеше клапана заради скъсан кабел и забиваше грешка веднага.Клапана се намира под въздушния филтър може да го намериш като проследиш кабелчето което влиза във него.


totopz
Мнения: 64
Регистриран на: Пет 20 юли 2007 11:32
Автомобил: Vw Golf 2016
Двигател: 1600 TDI 7DSG
Местоположение: София
Контакти:

Re: Премахване на ТУРБО - възможно ли е?

Мнениеот totopz » Пон 16 ное 2009 0:06


Rosenirs,

Колега това в тоята тема е клапанът N75. Той е различен от разтоварващия клапан.

Разтоварващият изглежда така:
Изображение

Намира се пак от страната на въздушния филът, но някъде долу, защото като сменях моя колата беше на канал и майсторът от долу се присягаше.


dimitar iv
Мнения: 243
Регистриран на: Вто 10 апр 2007 16:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Премахване на ТУРБО - възможно ли е?

Мнениеот dimitar iv » Пон 16 ное 2009 11:50


Точно това е разтоварващиат клапан. Намира се ниско долу под десният фар. Като отвориш капака погледни долу в ляво. Малко трудно се вижда. Доколкото знам това е защитен клапан. Би трябвало да работи когато при високи оборати се затваря дроселовата клапа. Идеята на клапана е, че се отваря и пропуска въздуха с високо налягане от изхода на турбото обратно към входа му. Т.е. дава го на "късо". Така няма удари в турбото и въздуха който е отчел дебитомера си е там. Не се изхвърля въздух извън мотора. Ако клапана по някаква причина се отваря по-рано или стои полу-отворен се сещаш какво става. Турбо има, на звук го докарва ама до мотора не стига. Съответно в мотора имаш малко въздух и повече гориво от необходимото.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 69 госта