Дали по лесно ще загрее

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
stelio_009
Мнения: 238
Регистриран на: Нед 07 юни 2009 17:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Stara Zagora

Дали по лесно ще загрее

Мнениеот stelio_009 » Нед 15 ное 2009 21:17


Здравеите, на снимката е посочено което съм махнал, според вас за зимата не е ли по добре тъй?
http://store.picbg.net/pubpic/9A/07/da0 ... 4c9a07.jpg
Понеже карам до работа (5км.) и след работа, обратно.




Потребителски аватар
Garchev
Мнения: 284
Регистриран на: Съб 28 юни 2008 10:37
Автомобил:
Двигател:

Re: Дали по лесно ще загрее

Мнениеот Garchev » Нед 15 ное 2009 21:38


5км са си предостъчно колата да ти загрее до някаква средна температура... ПО принцип там си има един клапан който избира дали притока на въздух да идва от генерацията или от вън (студен въздух) така че е излищно да я махаш тая пластмаса :)


ivan212
Мнения: 54
Регистриран на: Пет 03 юли 2009 19:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Дали по лесно ще загрее

Мнениеот ivan212 » Нед 15 ное 2009 22:23


А аз тая пластмаса изобщо я нямам там на това място още като я купих беше така без нея. Важна ли е тази пластмаса и може ли да си карам така без нея... Говоря за този въздуховод който колегата е махнал.


Потребителски аватар
charli05
Мнения: 6
Регистриран на: Вто 08 апр 2008 10:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Дали по лесно ще загрее

Мнениеот charli05 » Нед 15 ное 2009 22:38


От този въздуховод не зависи колко бързо ще загрее двигателя,а от къде ще взима въздух за да работи по оптимално в различните температурни режими.Термостатът е нещото от което зависи скороста на загряване.


ivan212
Мнения: 54
Регистриран на: Пет 03 юли 2009 19:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Дали по лесно ще загрее

Мнениеот ivan212 » Пон 16 ное 2009 0:40


Това значи ли че мога спокойно да си карам без този въздуховод или да ходя да го търся къде го продават че аз изобщо го нямам това чудо...


Потребителски аватар
winstrol
Мнения: 102
Регистриран на: Чет 20 сеп 2007 16:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Дали по лесно ще загрее

Мнениеот winstrol » Пон 16 ное 2009 10:16


ivan212 написа:Това значи ли че мога спокойно да си карам без този въздуховод или да ходя да го търся къде го продават че аз изобщо го нямам това чудо...


По принцип този въздуховод накрая е с намален отвор и се закача над подкалника за да има приток на студен въздух от там,което е по добре отколкото без него, но не е фатално изобщо да караш без него, даже и тръбата която отива към колекторите повече вреди отколкото помага особено през лятото, затова аз изобщо съм я илиминирал :lol:


Потребителски аватар
doc_j
!!!ИЗМАМНИК!!!
Мнения: 1057
Регистриран на: Пон 29 окт 2007 17:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Чепеларе / София
Контакти:

Re: Дали по лесно ще загрее

Мнениеот doc_j » Пон 16 ное 2009 10:29


winstrol написа:
ivan212 написа:Това значи ли че мога спокойно да си карам без този въздуховод или да ходя да го търся къде го продават че аз изобщо го нямам това чудо...


По принцип този въздуховод накрая е с намален отвор и се закача над подкалника за да има приток на студен въздух от там,което е по добре отколкото без него, но не е фатално изобщо да караш без него, даже и тръбата която отива към колекторите повече вреди отколкото помага особено през лятото, затова аз изобщо съм я илиминирал :lol:


Вреди, само ако имаш проблем с клапата или вакуумите към нея.


abcd
Мнения: 167
Регистриран на: Съб 22 юли 2006 16:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Дали по лесно ще загрее

Мнениеот abcd » Пон 16 ное 2009 10:35


С колата на жена ми ПОЛО 98/АЕЕ имам подобен проблем. При този мотор клапата за студен въздух е нормално затворена при потеглянето и се отваря след загряване от едно малко капсуловано цилиндърче пълно с разширяваща се от толината течност. В голямите жеги през лятото случаино забелязах, че клапата не отваря към студения въздух. Въпреки това колата не загряваше. Демонтирах клапата защото за нова смукателма тръба ми поискаха над 100 лв, а капсулованото цилиндърче не се продава отделно. Ще се намери решение на въпроса но се питам: след като колата дълго време е работила с горещ въздух от колектора на изпускателните тръби, при 35 градуса жега, до колко това е било вредно за двигателя. Имам предвид елементите след смукателната тръба: филтър, клапа, датчик, системата за подгяване и т.н.


Потребителски аватар
stelio_009
Мнения: 238
Регистриран на: Нед 07 юни 2009 17:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Stara Zagora

Re: Дали по лесно ще загрее

Мнениеот stelio_009 » Пон 16 ное 2009 21:53


И аз се чудих как се активира тази клапа, но колегата "abcd" изясни нещата :)


Потребителски аватар
doc_j
!!!ИЗМАМНИК!!!
Мнения: 1057
Регистриран на: Пон 29 окт 2007 17:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Чепеларе / София
Контакти:

Re: Дали по лесно ще загрее

Мнениеот doc_j » Вто 17 ное 2009 7:45


abcd написа:Ще се намери решение на въпроса но се питам: след като колата дълго време е работила с горещ въздух от колектора на изпускателните тръби, при 35 градуса жега, до колко това е било вредно за двигателя. Имам предвид елементите след смукателната тръба: филтър, клапа, датчик, системата за подгяване и т.н.


Проблема при топлия въздух е, че се явява предпоставка за възникване на детонации (т. нар. "чукане") при по-агресивен аванс и бензин с ниско октаново число. Повечето по-съвременни авотмобили разполагат с анти-детонационен датчик, който дава инфо на компа при наличие на въпросните детонации и "мозъка" намаля аванса, което може да се усети като едно "вкуцяване" на колата.


abcd
Мнения: 167
Регистриран на: Съб 22 юли 2006 16:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Дали по лесно ще загрее

Мнениеот abcd » Вто 17 ное 2009 12:27


От любопитство измерих с контактния термометър градусите на изхода на колектора на изпускателните тръби-180. Този изход има два прозореца над които има две бомбирани пъпки. Изглежда гъвкавата траба не трябва да се вкарва по-дълбоко от тях за да става известно смесване с въздух и извън колектора. Наистина 180 градуса ми се виждат много. За съжаление аз бях натикал тръбата до края. Ако някой колега е виждал оригинален монтаж нека да сподели.


Потребителски аватар
Angel Stavrev
Мнения: 1830
Регистриран на: Сря 24 сеп 2008 20:36
Автомобил: VW Polo 86c 2f
Двигател: AAU 1994
Местоположение: Хасково

Re: Дали по лесно ще загрее

Мнениеот Angel Stavrev » Чет 19 ное 2009 14:41


Нито е вредно нитое лошо.Няма никакво значение за загряването на колата.А за стеснението може да се постигне леснокато запушиш 30-40% от страбата с някаква ламаринка и пак се поличава засилване на струята..Пемпературен датчик и термостат,водна помпа това зависи как загрява колата.Някой колеги ще ме опрекнат че помпата няма значение ами до някаде е така,ама нали тя варти топлата вода :)Но помпата не е играе роля в случая термостат които е евтин после датчик и ако не се опраи зимаш кашонче от кварталниа магазин изрязваш слагаш пред решетката и караш с омерени обороти а не с 1500-2000 :) това правя аз..


Потребителски аватар
doc_j
!!!ИЗМАМНИК!!!
Мнения: 1057
Регистриран на: Пон 29 окт 2007 17:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Чепеларе / София
Контакти:

Re: Дали по лесно ще загрее

Мнениеот doc_j » Чет 19 ное 2009 15:21


Angel Stavrev написа: ...караш с Умерени обороти а не с 1500-2000 :) това правя аз..


Дефинирай "умерени обороти"... за баща ми те са между 1000 и 1500, за мен са между 2500 и 3500.


Потребителски аватар
lrlmodo
Мнения: 4356
Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
Автомобил: Zafira OPC
Двигател: Z20LET
Местоположение: София, Овча купел

Re: Дали по лесно ще загрее

Мнениеот lrlmodo » Чет 19 ное 2009 15:36


Аз махнах тръбата, щото при мене ефекта е доста отрицателен. Плюс това при мене и загряла пак дърпа част от въздуха от там.
Сега си върви екстра със студения въздух


Потребителски аватар
Ico_Polo
Мнения: 106
Регистриран на: Вто 20 окт 2009 13:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол

Re: Дали по лесно ще загрее

Мнениеот Ico_Polo » Чет 19 ное 2009 20:38


Върти ми се нещо в главата " Количеството въздух в единица обем е различно в зависимост от температурата" Т.Е. - в единица обем студен въздух, който е константа за работата в един температурен режим на двигателя, има повече въздух в сравнение с топлия. Т.Е. със студен въздух колата бяга повече, а лятото увяхва :063:. Това само за вървенето - за оптимална работа на двигателя си е полезно да смуче позатоплен въздух зимата :D



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 123 госта