Здравеите, на снимката е посочено което съм махнал, според вас за зимата не е ли по добре тъй?
http://store.picbg.net/pubpic/9A/07/da0 ... 4c9a07.jpg
Понеже карам до работа (5км.) и след работа, обратно.
Дали по лесно ще загрее
- stelio_009
- Мнения: 238
- Регистриран на: Нед 07 юни 2009 17:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Stara Zagora
Re: Дали по лесно ще загрее
5км са си предостъчно колата да ти загрее до някаква средна температура... ПО принцип там си има един клапан който избира дали притока на въздух да идва от генерацията или от вън (студен въздух) така че е излищно да я махаш тая пластмаса 

-
- Мнения: 54
- Регистриран на: Пет 03 юли 2009 19:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Дали по лесно ще загрее
А аз тая пластмаса изобщо я нямам там на това място още като я купих беше така без нея. Важна ли е тази пластмаса и може ли да си карам така без нея... Говоря за този въздуховод който колегата е махнал.
Re: Дали по лесно ще загрее
От този въздуховод не зависи колко бързо ще загрее двигателя,а от къде ще взима въздух за да работи по оптимално в различните температурни режими.Термостатът е нещото от което зависи скороста на загряване.
-
- Мнения: 54
- Регистриран на: Пет 03 юли 2009 19:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Дали по лесно ще загрее
Това значи ли че мога спокойно да си карам без този въздуховод или да ходя да го търся къде го продават че аз изобщо го нямам това чудо...
- winstrol
- Мнения: 102
- Регистриран на: Чет 20 сеп 2007 16:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Дали по лесно ще загрее
ivan212 написа:Това значи ли че мога спокойно да си карам без този въздуховод или да ходя да го търся къде го продават че аз изобщо го нямам това чудо...
По принцип този въздуховод накрая е с намален отвор и се закача над подкалника за да има приток на студен въздух от там,което е по добре отколкото без него, но не е фатално изобщо да караш без него, даже и тръбата която отива към колекторите повече вреди отколкото помага особено през лятото, затова аз изобщо съм я илиминирал

- doc_j
- !!!ИЗМАМНИК!!!
- Мнения: 1057
- Регистриран на: Пон 29 окт 2007 17:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Чепеларе / София
- Контакти:
Re: Дали по лесно ще загрее
winstrol написа:ivan212 написа:Това значи ли че мога спокойно да си карам без този въздуховод или да ходя да го търся къде го продават че аз изобщо го нямам това чудо...
По принцип този въздуховод накрая е с намален отвор и се закача над подкалника за да има приток на студен въздух от там,което е по добре отколкото без него, но не е фатално изобщо да караш без него, даже и тръбата която отива към колекторите повече вреди отколкото помага особено през лятото, затова аз изобщо съм я илиминирал
Вреди, само ако имаш проблем с клапата или вакуумите към нея.
Re: Дали по лесно ще загрее
С колата на жена ми ПОЛО 98/АЕЕ имам подобен проблем. При този мотор клапата за студен въздух е нормално затворена при потеглянето и се отваря след загряване от едно малко капсуловано цилиндърче пълно с разширяваща се от толината течност. В голямите жеги през лятото случаино забелязах, че клапата не отваря към студения въздух. Въпреки това колата не загряваше. Демонтирах клапата защото за нова смукателма тръба ми поискаха над 100 лв, а капсулованото цилиндърче не се продава отделно. Ще се намери решение на въпроса но се питам: след като колата дълго време е работила с горещ въздух от колектора на изпускателните тръби, при 35 градуса жега, до колко това е било вредно за двигателя. Имам предвид елементите след смукателната тръба: филтър, клапа, датчик, системата за подгяване и т.н.
- stelio_009
- Мнения: 238
- Регистриран на: Нед 07 юни 2009 17:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Stara Zagora
Re: Дали по лесно ще загрее
И аз се чудих как се активира тази клапа, но колегата "abcd" изясни нещата 

- doc_j
- !!!ИЗМАМНИК!!!
- Мнения: 1057
- Регистриран на: Пон 29 окт 2007 17:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Чепеларе / София
- Контакти:
Re: Дали по лесно ще загрее
abcd написа:Ще се намери решение на въпроса но се питам: след като колата дълго време е работила с горещ въздух от колектора на изпускателните тръби, при 35 градуса жега, до колко това е било вредно за двигателя. Имам предвид елементите след смукателната тръба: филтър, клапа, датчик, системата за подгяване и т.н.
Проблема при топлия въздух е, че се явява предпоставка за възникване на детонации (т. нар. "чукане") при по-агресивен аванс и бензин с ниско октаново число. Повечето по-съвременни авотмобили разполагат с анти-детонационен датчик, който дава инфо на компа при наличие на въпросните детонации и "мозъка" намаля аванса, което може да се усети като едно "вкуцяване" на колата.
Re: Дали по лесно ще загрее
От любопитство измерих с контактния термометър градусите на изхода на колектора на изпускателните тръби-180. Този изход има два прозореца над които има две бомбирани пъпки. Изглежда гъвкавата траба не трябва да се вкарва по-дълбоко от тях за да става известно смесване с въздух и извън колектора. Наистина 180 градуса ми се виждат много. За съжаление аз бях натикал тръбата до края. Ако някой колега е виждал оригинален монтаж нека да сподели.
- Angel Stavrev
- Мнения: 1830
- Регистриран на: Сря 24 сеп 2008 20:36
- Автомобил: VW Polo 86c 2f
- Двигател: AAU 1994
- Местоположение: Хасково
Re: Дали по лесно ще загрее
Нито е вредно нитое лошо.Няма никакво значение за загряването на колата.А за стеснението може да се постигне леснокато запушиш 30-40% от страбата с някаква ламаринка и пак се поличава засилване на струята..Пемпературен датчик и термостат,водна помпа това зависи как загрява колата.Някой колеги ще ме опрекнат че помпата няма значение ами до някаде е така,ама нали тя варти топлата вода
Но помпата не е играе роля в случая термостат които е евтин после датчик и ако не се опраи зимаш кашонче от кварталниа магазин изрязваш слагаш пред решетката и караш с омерени обороти а не с 1500-2000
това правя аз..


- doc_j
- !!!ИЗМАМНИК!!!
- Мнения: 1057
- Регистриран на: Пон 29 окт 2007 17:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Чепеларе / София
- Контакти:
Re: Дали по лесно ще загрее
Angel Stavrev написа: ...караш с Умерени обороти а не с 1500-2000това правя аз..
Дефинирай "умерени обороти"... за баща ми те са между 1000 и 1500, за мен са между 2500 и 3500.
- lrlmodo
- Мнения: 4356
- Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
- Автомобил: Zafira OPC
- Двигател: Z20LET
- Местоположение: София, Овча купел
Re: Дали по лесно ще загрее
Аз махнах тръбата, щото при мене ефекта е доста отрицателен. Плюс това при мене и загряла пак дърпа част от въздуха от там.
Сега си върви екстра със студения въздух
Сега си върви екстра със студения въздух
- Ico_Polo
- Мнения: 106
- Регистриран на: Вто 20 окт 2009 13:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
Re: Дали по лесно ще загрее
Върти ми се нещо в главата " Количеството въздух в единица обем е различно в зависимост от температурата" Т.Е. - в единица обем студен въздух, който е константа за работата в един температурен режим на двигателя, има повече въздух в сравнение с топлия. Т.Е. със студен въздух колата бяга повече, а лятото увяхва
. Това само за вървенето - за оптимална работа на двигателя си е полезно да смуче позатоплен въздух зимата 


Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 132 госта