Как се чисти тва моторче за празния ход

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
venll-vr
Мнения: 469
Регистриран на: Пон 01 май 2006 12:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, Враца

Мнениеот venll-vr » Пет 17 авг 2007 10:01


Ако накой може да каже как се почиства 4/6 пиново стъпково моторче за моноинжекция нека да сподели. Сигурно информацията ще е полезна за много хора.




Потребителски аватар
chefito
Мнения: 9527
Регистриран на: Сря 02 фев 2005 12:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот chefito » Пет 17 авг 2007 10:07


добре ще е да се документира със снимков материал!!!


Потребителски аватар
spa
Мнения: 107
Регистриран на: Вто 31 яну 2006 11:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот spa » Пет 17 авг 2007 10:46


vasstop написа:На ABS двигател също има моторче за регулиране на празния ход.
Закачено е на конзолата на моноинжекциона.
Като погледнеш точно отпред, черно пластмасово.


Изображение
Изображение
Изображение

Ама как работи точно още не съм го разбрал :)


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Мнениеот emo-gar » Съб 18 авг 2007 15:09


SPA, работи елементарно- имитира натискане на педала за газта , когато колата е студена , сутрин още сподаването на "контакт" се усеща на педала.В подробност: компа мери тепературата на водата, формира задание за преместване (завъртане на мотор-редуктора), получава "обратна връзка" от TPS (това е потенциометрична плочка-за ъглово положение на клапата) или оборотомера и така поддържа обороти на празен ход.Трябва да добавя ,че в корпуса на мотор -редуктора има и крайни микропрекъсвачи ,които дават инф. за крайните положения на механизма, тяхната центровка е важна , иначе се повреждат редуктора или мотора.Не съм го човъркал досега , но в руските сайтове има доста подробности


Потребителски аватар
Plamen_RI
Мнения: 1724
Регистриран на: Пон 03 юли 2006 21:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Plamen_RI » Съб 18 авг 2007 16:27


Вчера си почистих моето - първо със спрей за карбуратори - пръскам в двата отвора и държа известно време така че течноста да не изтича, разклащам го малко - повторих това 7-8 пъти докато спря да пуска черно, после го оставих да изсъхне и направих същата процедура със ВД-40, и като пак изсъхна си го монтирах, сега оборотите на свободния ход са БЕТОН :wink: ....иначе играеха ръченица :lol:

ПС благодаря за съвета на колега от форума :wink:


Потребителски аватар
spa
Мнения: 107
Регистриран на: Вто 31 яну 2006 11:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот spa » Съб 18 авг 2007 19:18


emo-gar написа:SPA, работи елементарно- имитира натискане на педала за газта , когато колата е студена , сутрин още сподаването на "контакт" се усеща на педала.В подробност: компа мери тепературата на водата, формира задание за преместване (завъртане на мотор-редуктора), получава "обратна връзка" от TPS (това е потенциометрична плочка-за ъглово положение на клапата) или оборотомера и така поддържа обороти на празен ход.Трябва да добавя ,че в корпуса на мотор -редуктора има и крайни микропрекъсвачи ,които дават инф. за крайните положения на механизма, тяхната центровка е важна , иначе се повреждат редуктора или мотора.Не съм го човъркал досега , но в руските сайтове има доста подробности


Абе днеска гледах едно и не видях и леко да мърда.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13548
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Съб 18 авг 2007 20:48


че много има за разглобяване :cry:


Потребителски аватар
venll-vr
Мнения: 469
Регистриран на: Пон 01 май 2006 12:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, Враца

Мнениеот venll-vr » Пон 20 авг 2007 8:18


Как почистих стъпковия си мотор за моноинжекция! Мотора се държи на няколко щипки които вниамтелно се отварят и се вади горната му част. Това е частта на която е буксата със съответните пинове. В долната част оставт червяка, зъбното колело, моторчето и пластините. В горната има пластмасова пръчка върху която има две медни пластини които се почистват. За почистване използвах шкурка 1500. След това се почиства и долната част. В нея има две пластини които контактуват с пластините върху горната част които са върху пластмасовата пръчка. Внимателно се вади горната пластина. Там има два контактора-единият е за контакт с горната част, а другия контактува в основата на стъпковото моторче с другата пластина. Почистваме контакторите и на двете пластини и внимателно поставяме извадената пластина, като се съобразяваме с улеите. След това внимателно поставяме горната част. Преди да сглобите/да щракне/ е добре с мултицет да замерите съпротивлението м/у пиновете:

при 4 пинов мотор

пин съпротивление
1-2 3-200 ома
3-4 безкрайност при не натиснат палец
3-4 не повече от 200 ома при натиснат палец

при 6 пинов мотор

пин съпротивление
1-6 3-200 ома
4-5 безкрайност при не натиснат палец
4-5 не повече от 200 ома при натиснат палец

ако и Вашите стойности са в този порядък-сглобявате. Това е висчко. Стига човек да не е с две леви ръце може да си го направи.


t060
Мнения: 56
Регистриран на: Пон 15 юни 2009 12:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofiq

Re: Как се чисти тва моторче за празния ход

Мнениеот t060 » Пон 22 юни 2009 8:01


Имам такъв проблем:
Когато колата е студена не държи оборотите и трябва да си поиграя малко да я фурсирам, докато загрее.
После е добре. Видаях че се обсъжда почистване на въпросното моторче и че е за инжекциони и моно.
Моят двигател е 1.4 16v 100k.с. 97г.
Някой имал ли е същият проблем при сходен двигател?


Потребителски аватар
tekion
Мнения: 281
Регистриран на: Пон 27 мар 2006 8:25
Автомобил: Meriva
Двигател: 2006
Местоположение: Димитровград
Контакти:

Re:

Мнениеот tekion » Пон 16 ное 2009 13:29


NqKvo_GaDno написа:Аз моето моторче го накисвам в коресилин ама гледай да не му потапяш там където е електрическата част че съм чувал че не било добре :wink: А на АБС мотор май няма стъпково моторче :roll:


и гледаите да го киснете без тампончето което го свързва с двигателя!!! Че моето след 20 мин в буркана с кореселин се уголеми :shock Оказа се че това е само оригинална част, няма фалшификати и сега ще чакам 7 дена за доставка от Германия(никъде го няма- Косер, АутоПлюс и т.н.)


mufin
Мнения: 1019
Регистриран на: Пет 27 май 2005 8:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Как се чисти тва моторче за празния ход

Мнениеот mufin » Пон 16 ное 2009 13:48


Тук цари голямо неразбиране за това какво е и къде е "моторчето за празен ход"

При печално известната "механична инжекция" това е всъщност клапан за допълнително подаване на въздух и се задейства не само при студен двигател, но и при допълнително натоварване (климатик, фарове и т.н)
При моноинжекцията принципа е съвсем друг и там проблемите идват от ТПС-а или както неграмотниците го наричат "долна част на моно инжекцията", ТПС не се чисти , защото там проблема е от износване на потенциометъра


Потребителски аватар
stefan_milk
Мнения: 179
Регистриран на: Пон 19 мар 2007 22:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: с.Милковица,обл.Плевен
Контакти:

Re: Как се чисти тва моторче за празния ход

Мнениеот stefan_milk » Пон 16 ное 2009 23:25


за колегата blue shadow аз имам такъв двигател и той няма стъпково моторче,а ето това нещо:което се намира под колекторните тръби


Потребителски аватар
alex_zazy
Мнения: 1045
Регистриран на: Пет 20 юни 2008 6:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен Golf 2 GTI 8v 1990г. черен брикет!

Re: Как се чисти тва моторче за празния ход

Мнениеот alex_zazy » Пон 15 мар 2010 16:21


Да събудя темата! Питам за ПБ мотора някой има ли представа в какво положение трябва да е клапичката в моторчето. Как ли не въртях болтчето за регулиране и не можах да я настроя както трябва. Сега дори и като загрее тресе на празен ход се едно някой цилиндър не работи както трябва, само изключвам буксата на моторчето и заспива. Оборотите съм ги настроил от дросел клапата на 900 и са стабилни без моторчето. Включа ли го тресе.


Потребителски аватар
hitman0013
Мнения: 1865
Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
Автомобил: GOLF 4
Двигател:

Re: Как се чисти тва моторче за празния ход

Мнениеот hitman0013 » Пон 15 мар 2010 20:28


и като сме я почнали-някой да знае къде е при този двг


Потребителски аватар
GOLF_SB_1991
Мнения: 387
Регистриран на: Пет 18 юни 2010 16:41
Автомобил: VW JETTA MK2
Двигател: JP
Местоположение: troyan

Re: Как се чисти тва моторче за празния ход

Мнениеот GOLF_SB_1991 » Пон 26 дек 2011 19:23


Здравеите искам да ви попитам казаха ми че не ми работи ступковото моторче,от прочетеното до тук се потвърди това колата е голф 2 гт 1,8 90коня моно проблем а е следния:оборотите на празен ход при загряд двигател се движат междо 900 950 непрекъснато а понякога дори и до 500 600 пада и се тресе съшто така и като поадедеш рязко газ се цхуди и глухне много,Друг много гаден пробелм е маистора останови че маслото е разредено с бензин :( и това било заштото като поадеш мн газ и бензина отива в маслото каза че струвало около 120 140 лв втора ръка хубаво: Помогнете какво да празвя да смяня маслото пак ште се разреди и ако не го сменя какви са последствията



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 59 госта