Как се чисти тва моторче за празния ход
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
SPA, работи елементарно- имитира натискане на педала за газта , когато колата е студена , сутрин още сподаването на "контакт" се усеща на педала.В подробност: компа мери тепературата на водата, формира задание за преместване (завъртане на мотор-редуктора), получава "обратна връзка" от TPS (това е потенциометрична плочка-за ъглово положение на клапата) или оборотомера и така поддържа обороти на празен ход.Трябва да добавя ,че в корпуса на мотор -редуктора има и крайни микропрекъсвачи ,които дават инф. за крайните положения на механизма, тяхната центровка е важна , иначе се повреждат редуктора или мотора.Не съм го човъркал досега , но в руските сайтове има доста подробности
- Plamen_RI
- Мнения: 1724
- Регистриран на: Пон 03 юли 2006 21:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Вчера си почистих моето - първо със спрей за карбуратори - пръскам в двата отвора и държа известно време така че течноста да не изтича, разклащам го малко - повторих това 7-8 пъти докато спря да пуска черно, после го оставих да изсъхне и направих същата процедура със ВД-40, и като пак изсъхна си го монтирах, сега оборотите на свободния ход са БЕТОН
....иначе играеха ръченица
ПС благодаря за съвета на колега от форума


ПС благодаря за съвета на колега от форума

- spa
- Мнения: 107
- Регистриран на: Вто 31 яну 2006 11:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
emo-gar написа:SPA, работи елементарно- имитира натискане на педала за газта , когато колата е студена , сутрин още сподаването на "контакт" се усеща на педала.В подробност: компа мери тепературата на водата, формира задание за преместване (завъртане на мотор-редуктора), получава "обратна връзка" от TPS (това е потенциометрична плочка-за ъглово положение на клапата) или оборотомера и така поддържа обороти на празен ход.Трябва да добавя ,че в корпуса на мотор -редуктора има и крайни микропрекъсвачи ,които дават инф. за крайните положения на механизма, тяхната центровка е важна , иначе се повреждат редуктора или мотора.Не съм го човъркал досега , но в руските сайтове има доста подробности
Абе днеска гледах едно и не видях и леко да мърда.
- venll-vr
- Мнения: 469
- Регистриран на: Пон 01 май 2006 12:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България, Враца
Как почистих стъпковия си мотор за моноинжекция! Мотора се държи на няколко щипки които вниамтелно се отварят и се вади горната му част. Това е частта на която е буксата със съответните пинове. В долната част оставт червяка, зъбното колело, моторчето и пластините. В горната има пластмасова пръчка върху която има две медни пластини които се почистват. За почистване използвах шкурка 1500. След това се почиства и долната част. В нея има две пластини които контактуват с пластините върху горната част които са върху пластмасовата пръчка. Внимателно се вади горната пластина. Там има два контактора-единият е за контакт с горната част, а другия контактува в основата на стъпковото моторче с другата пластина. Почистваме контакторите и на двете пластини и внимателно поставяме извадената пластина, като се съобразяваме с улеите. След това внимателно поставяме горната част. Преди да сглобите/да щракне/ е добре с мултицет да замерите съпротивлението м/у пиновете:
при 4 пинов мотор
пин съпротивление
1-2 3-200 ома
3-4 безкрайност при не натиснат палец
3-4 не повече от 200 ома при натиснат палец
при 6 пинов мотор
пин съпротивление
1-6 3-200 ома
4-5 безкрайност при не натиснат палец
4-5 не повече от 200 ома при натиснат палец
ако и Вашите стойности са в този порядък-сглобявате. Това е висчко. Стига човек да не е с две леви ръце може да си го направи.
при 4 пинов мотор
пин съпротивление
1-2 3-200 ома
3-4 безкрайност при не натиснат палец
3-4 не повече от 200 ома при натиснат палец
при 6 пинов мотор
пин съпротивление
1-6 3-200 ома
4-5 безкрайност при не натиснат палец
4-5 не повече от 200 ома при натиснат палец
ако и Вашите стойности са в този порядък-сглобявате. Това е висчко. Стига човек да не е с две леви ръце може да си го направи.
Re: Как се чисти тва моторче за празния ход
Имам такъв проблем:
Когато колата е студена не държи оборотите и трябва да си поиграя малко да я фурсирам, докато загрее.
После е добре. Видаях че се обсъжда почистване на въпросното моторче и че е за инжекциони и моно.
Моят двигател е 1.4 16v 100k.с. 97г.
Някой имал ли е същият проблем при сходен двигател?
Когато колата е студена не държи оборотите и трябва да си поиграя малко да я фурсирам, докато загрее.
После е добре. Видаях че се обсъжда почистване на въпросното моторче и че е за инжекциони и моно.
Моят двигател е 1.4 16v 100k.с. 97г.
Някой имал ли е същият проблем при сходен двигател?
- tekion
- Мнения: 281
- Регистриран на: Пон 27 мар 2006 8:25
- Автомобил: Meriva
- Двигател: 2006
- Местоположение: Димитровград
- Контакти:
Re:
NqKvo_GaDno написа:Аз моето моторче го накисвам в коресилин ама гледай да не му потапяш там където е електрическата част че съм чувал че не било добреА на АБС мотор май няма стъпково моторче
и гледаите да го киснете без тампончето което го свързва с двигателя!!! Че моето след 20 мин в буркана с кореселин се уголеми

-
- Мнения: 1019
- Регистриран на: Пет 27 май 2005 8:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Как се чисти тва моторче за празния ход
Тук цари голямо неразбиране за това какво е и къде е "моторчето за празен ход"
При печално известната "механична инжекция" това е всъщност клапан за допълнително подаване на въздух и се задейства не само при студен двигател, но и при допълнително натоварване (климатик, фарове и т.н)
При моноинжекцията принципа е съвсем друг и там проблемите идват от ТПС-а или както неграмотниците го наричат "долна част на моно инжекцията", ТПС не се чисти , защото там проблема е от износване на потенциометъра
При печално известната "механична инжекция" това е всъщност клапан за допълнително подаване на въздух и се задейства не само при студен двигател, но и при допълнително натоварване (климатик, фарове и т.н)
При моноинжекцията принципа е съвсем друг и там проблемите идват от ТПС-а или както неграмотниците го наричат "долна част на моно инжекцията", ТПС не се чисти , защото там проблема е от износване на потенциометъра
- stefan_milk
- Мнения: 179
- Регистриран на: Пон 19 мар 2007 22:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: с.Милковица,обл.Плевен
- Контакти:
Re: Как се чисти тва моторче за празния ход
за колегата blue shadow аз имам такъв двигател и той няма стъпково моторче,а ето това нещо:което се намира под колекторните тръби
- alex_zazy
- Мнения: 1045
- Регистриран на: Пет 20 юни 2008 6:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен Golf 2 GTI 8v 1990г. черен брикет!
Re: Как се чисти тва моторче за празния ход
Да събудя темата! Питам за ПБ мотора някой има ли представа в какво положение трябва да е клапичката в моторчето. Как ли не въртях болтчето за регулиране и не можах да я настроя както трябва. Сега дори и като загрее тресе на празен ход се едно някой цилиндър не работи както трябва, само изключвам буксата на моторчето и заспива. Оборотите съм ги настроил от дросел клапата на 900 и са стабилни без моторчето. Включа ли го тресе.
- hitman0013
- Мнения: 1865
- Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
- Автомобил: GOLF 4
- Двигател:
Re: Как се чисти тва моторче за празния ход
и като сме я почнали-някой да знае къде е при този двг
- GOLF_SB_1991
- Мнения: 387
- Регистриран на: Пет 18 юни 2010 16:41
- Автомобил: VW JETTA MK2
- Двигател: JP
- Местоположение: troyan
Re: Как се чисти тва моторче за празния ход
Здравеите искам да ви попитам казаха ми че не ми работи ступковото моторче,от прочетеното до тук се потвърди това колата е голф 2 гт 1,8 90коня моно проблем а е следния:оборотите на празен ход при загряд двигател се движат междо 900 950 непрекъснато а понякога дори и до 500 600 пада и се тресе съшто така и като поадедеш рязко газ се цхуди и глухне много,Друг много гаден пробелм е маистора останови че маслото е разредено с бензин
и това било заштото като поадеш мн газ и бензина отива в маслото каза че струвало около 120 140 лв втора ръка хубаво: Помогнете какво да празвя да смяня маслото пак ште се разреди и ако не го сменя какви са последствията

Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 64 госта