Практически въпрос за Мегаскуирт?

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
tweemys
Мнения: 75
Регистриран на: Сря 19 авг 2009 7:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Практически въпрос за Мегаскуирт?

Мнениеот tweemys » Пон 16 ное 2009 20:58


Ситуацията е следната:
Голф 2 1.8 16V - KR мотор.
Мегаскуирт 1 екстра v.2.2
атмосферен, почти сток железа по мотора.

Мегата е монтирана от мен и работи вече 3-4 месеца. Управлява горивото и запалването.
Искам да оптимизирам горивната карта - липсва мощност и прекалено нисък разход.
Горивната система е с рейка и регулатор от AGU мотор голф 4 1.8 турбо и инжектори от Г60 (преди това беше с ПБ инжектори).
На регулатора пише 4бара, инжекторите са 245сс/мин при 3 бара.
Според калкулаторите в нет-а при 4бара Г60 инжекторите трябва да са 263сс/мин -всъщност са 283 :oops: .
Доколкото съм запознат бензиновия регулатор на 1.8 турбо моторите е прогресивен:
При празен ход: 2.5бара
При буст:: 4 бара
При 100кпа: ????

За пресмятането на "req_fuel" в Мегатюн кой дебит на инжекторите да ползвам и при какво налягане?
Ако махна вакуума на регулатора на какво налягане ще работи?
Какъв е смисъла от вакуума на регулатора?
(нямам манометър и ламбда)
Обърнах нет-а но не можах да си отговоря на тези въпроси.

П.П.поправете ме ако някоя от цифрите не е вярна - всичко съм събирал от нет-а :oops:

Последна промяна от tweemys на Сря 18 ное 2009 10:29, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
paco
Мнения: 1817
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Практически въпрос за Мегаскуирт?

Мнениеот paco » Вто 17 ное 2009 12:49


При махнат вакум си на 100кРа или 4бара базово налягане от регулатора към инжекторите.

РАСО


Потребителски аватар
nayden_n
Мнения: 55
Регистриран на: Сря 22 окт 2008 21:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково
Контакти:

Re: Практически въпрос за Мегаскуирт?

Мнениеот nayden_n » Вто 17 ное 2009 22:25


За пресмятането на "req_fuel" в Мегатюн кой дебит на инжекторите да ползвам и при какво налягане?

Без значение е . Която и да ползваш все ще стане. "req_fuel" е константа която трябва така да е подбрана ,че при насторойката на смесите , % на горивото да не е по-малък или по-голям от възможните корекции на други функции. Пример: ако има корекция на EGO +-15% a горивото ти в определен момент е 10% ,няма как да направи корекция -15%. Не знам дали ме разбра :)

Какъв е смисъла от вакуума на регулатора?

Дебита да инжекторите е даден на определено налягане на горивото и налягане на средата в която пръскат . Или атмосферна среда ,общо казано 100Кра . Когато двигателя работи на празен ход , нялягането на средата е 25-40 Кра. В тоя момент те пръскат в среда с по-ниско налягане ,което увеличава дебита им. Вакуума служи за компенсиране на тая разлика. Аналогичен е случая при надув ,там нещата са същите но в обратна посока


tweemys
Мнения: 75
Регистриран на: Сря 19 авг 2009 7:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: Практически въпрос за Мегаскуирт?

Мнениеот tweemys » Сря 18 ное 2009 10:27


Схванах :D

За регулатора - накратко: вакуума поддържа относителното налягане в рейката еднакво.
На празен ход - в колектора има вакуум -> налягането на бензина пада с толкова -> относителното налягане се запазва 4 бара. При буст е обратното - налягането на бензина се покачва с толкова колкото е буста.

След консултация с колега - Г60 инжекторите са 283сс/мин при 4.0 бара!

При изчислението на req_fuel се получава 12.2 в мегатюн. - стабилен празен ход има при VE=55 при 950об/мин МАП=35кпа. Най високата стойност в VE картата ми е 110 - мисля че е нормално???


tweemys
Мнения: 75
Регистриран на: Сря 19 авг 2009 7:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: Практически въпрос за Мегаскуирт?

Мнениеот tweemys » Сря 18 ное 2009 19:21


Колеги дайте да си спретнем една темичка с конкретни практически настойки и сетъпи на Мегаскуирт на любимата ни марка...
Предлагам всеки който има опит по настройването и шлосерската работа да сподели своя опит би било полезно за всички!

Започвам с моя:
всмукателния колетор е "къстъм мейд" от оригиналния фланец към главата и фланец за дросел от Ауди С2 с ТПС.
За инжекторите съм използвал прочутите преходи за г60 които се завинтват 1:1 в колетора на КР/ПЛ на мястото на месинговите втулки. Датчик за температурата на водата - там филма е по-голям. Оригиналния датчик на КР/ПЛ не е подходящ, затова съм използвал преход за "синия" датчик от ПБ мотор.
Прилагам и файла с настройките в момента:
G-60-READY.rar

Ако има въпроси или коментари ще се радвам :D
Също така се надявам някой по-разбиращ да коментира мойте настойки?


veskol
Мнения: 8
Регистриран на: Съб 08 авг 2009 21:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: рудозем

Re: Практически въпрос за Мегаскуирт?

Мнениеот veskol » Нед 22 ное 2009 14:51


[quote="tweemys"]Колеги дайте да си спретнем една темичка с конкретни практически настойки и сетъпи на Мегаскуирт на любимата ни марка...
Предлагам всеки който има опит по настройването и шлосерската работа да сподели своя опит би било полезно за всички!

и аз сьм на това мнение:моя случаи е следния,докато по-загрее колата работи ужасно зле, а след като достигне 50 градуса вече,е друга бира(всичко е ок)датчика си работи проверено,
най вероятно е за настроика мегата в режим когато колата трябва да е по богата.


tweemys
Мнения: 75
Регистриран на: Сря 19 авг 2009 7:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: Практически въпрос за Мегаскуирт?

Мнениеот tweemys » Нед 22 ное 2009 19:01


Тайната за твоя проблем се крие в "Warmup Enrichment". Crank/warmup --> Warmup wizard
Прегледай какво има там. В общи линии процентите трябва да намаляват когато колата загрява -> отстрани има градуси на водата и когато работи колата в розово е оцветена клетката която е активна.
Пробвай да вдигнеш с по 10-20% клетките преди 50 градуса и кажи какво става?
Можв да изтеглиш моя MSQ и да видиш как е при мен, но за всяка кола е различно.
Ето ти един пример:
untitled.JPG



Последната клетка при 71 градуса трябва винаги да е 100%!!!


veskol
Мнения: 8
Регистриран на: Съб 08 авг 2009 21:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: рудозем

Re: Практически въпрос за Мегаскуирт?

Мнениеот veskol » Пон 23 ное 2009 19:09


tweemys написа:Тайната за твоя проблем се крие в "Warmup Enrichment". Crank/warmup --> Warmup wizard
Прегледай какво има там. В общи линии процентите трябва да намаляват когато колата загрява -> отстрани има градуси на водата и когато работи колата в розово е оцветена клетката която е активна.
Пробвай да вдигнеш с по 10-20% клетките преди 50 градуса и кажи какво става?
Можв да изтеглиш моя MSQ и да видиш как е при мен, но за всяка кола е различно.
Ето ти един пример:
untitled.JPG



Последната клетка при 71 градуса трябва винаги да е 100%!!!


:) благодарен съм ви колега нещата се случиха,стана ок нечакам по 10-15мин. докато по загрее :D


Потребителски аватар
55555
Мнения: 56
Регистриран на: Сря 27 фев 2008 12:15
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Практически въпрос за Мегаскуирт?

Мнениеот 55555 » Пон 23 ное 2009 20:42


tweemys написа:Тайната за твоя проблем се крие в "Warmup Enrichment". Crank/warmup --> Warmup wizard
Прегледай какво има там. В общи линии процентите трябва да намаляват когато колата загрява -> отстрани има градуси на водата и когато работи колата в розово е оцветена клетката която е активна.
Пробвай да вдигнеш с по 10-20% клетките преди 50 градуса и кажи какво става?
Можв да изтеглиш моя MSQ и да видиш как е при мен, но за всяка кола е различно.
Ето ти един пример:
untitled.JPG



Последната клетка при 71 градуса трябва винаги да е 100%!!!

Колега кажи поне със какъв двигател си...обем?валове?сгъстяване?дюзи?аванс? за да е по полезна табличката дето си дал :?


tweemys
Мнения: 75
Регистриран на: Сря 19 авг 2009 7:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: Практически въпрос за Мегаскуирт?

Мнениеот tweemys » Вто 24 ное 2009 9:12


Таблицата която съм дал е примерна!

Мойте настойки и двигател ги има описани по-нагоре.


Потребителски аватар
55555
Мнения: 56
Регистриран на: Сря 27 фев 2008 12:15
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Практически въпрос за Мегаскуирт?

Мнениеот 55555 » Вто 24 ное 2009 10:47


Понеже невиждам някои да е качил таблици за авансите за най-масовите двигатели на VW ето от мен за сериен мотор 1,8 16в и 2,0 16в ...http://img63.imageshack.us/img63/7936/c ... gmapto.jpg http://digisoft.neostrada.pl/abf/tunedabf.JPG


tweemys
Мнения: 75
Регистриран на: Сря 19 авг 2009 7:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: Практически въпрос за Мегаскуирт?

Мнениеот tweemys » Вто 24 ное 2009 15:58


Аз карам със първата таблица но напасната за 12х12.
Нямам забележки почти - с А95.

Първата колонка съм вдигнал аванса малко при оборотите преди празния ход, помага за да не пропадат оборотите като изкл. от скорост.


мунчо
Мнения: 3
Регистриран на: Вто 24 ное 2009 20:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: по-пистите

Re: Практически въпрос за Мегаскуирт?

Мнениеот мунчо » Вто 24 ное 2009 20:49


и аз искам дасе включа в тази така необходима тема на начинаещите мапери на мегата,аз искам да питам следното;
в режим на настроики как мога да променям горивната карта спрямо смесите "on lain"


tweemys
Мнения: 75
Регистриран на: Сря 19 авг 2009 7:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: Практически въпрос за Мегаскуирт?

Мнениеот tweemys » Вто 24 ное 2009 22:27


В менюто на Мегатюн: Tuning--> VE Table 1

Показва в реално време къде се движиш по картата със една зелена точка :D
От ляво са уредите и можеш да следиш сместа - ако ти е бедна "Shift + стрелка нагоре" - вдига активния бин с единица, ако идва богата "Shift + стрелка надолу".

В последните версии има опция Autotune - но май работи адекватно само ако имаш широколентова сонда и въведена таблица "AFR Targets". Не съм я пробвал, ако някой е - да сподели.


мунчо
Мнения: 3
Регистриран на: Вто 24 ное 2009 20:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: по-пистите

Re: Практически въпрос за Мегаскуирт?

Мнениеот мунчо » Сря 25 ное 2009 20:49


tweemys написа:В менюто на Мегатюн: Tuning--> VE Table 1

Показва в реално време къде се движиш по картата със една зелена точка :D
От ляво са уредите и можеш да следиш сместа - ако ти е бедна "Shift + стрелка нагоре" - вдига активния бин с единица, ако идва богата "Shift + стрелка надолу".

В последните версии има опция Autotune - но май работи адекватно само ако имаш широколентова сонда и въведена таблица "AFR Targets". Не съм я пробвал, ако някой е - да сподели.



може би не зададох правелно вапроса,всичко това което писа в поста е така но,когато примерно обогатявам или обеднявам сместа спрямо аfr-a не реагира на момента на командата от лаптопа,а иска исталиране като фаил и тогава вече като се стартира новия такъв промяна има,,дали нещо мегатюна неме бъзика или мегаскуирта нема тази опция...



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта