Дали по лесно ще загрее

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
Ico_Polo
Мнения: 106
Регистриран на: Вто 20 окт 2009 13:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол

Re: Дали по лесно ще загрее

Мнениеот Ico_Polo » Вто 24 ное 2009 20:41


И само да вметна, че този вариант, е по-добрия, от техническите решения при OPEL или FORD и т.н. където в тръбата към инжекцията има датчик за температурата на входящия въздух, който дава инфо на компа и оттам следва едно мазалоооо, регулират се предварения, времена за впръскване и още и ощеее! И като се скапе тоя датчик, и става... :horror: .




Потребителски аватар
doc_j
!!!ИЗМАМНИК!!!
Мнения: 1057
Регистриран на: Пон 29 окт 2007 17:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Чепеларе / София
Контакти:

Re: Дали по лесно ще загрее

Мнениеот doc_j » Сря 25 ное 2009 8:51


Ico_Polo написа:И само да вметна, че този вариант, е по-добрия, от техническите решения при OPEL или FORD и т.н. където в тръбата към инжекцията има датчик за температурата на входящия въздух, който дава инфо на компа и оттам следва едно мазалоооо, регулират се предварения, времена за впръскване и още и ощеее! И като се скапе тоя датчик, и става... :horror: .


Колега, я ми уточни защо става "мазалоооо" при това технологично решение? И кое наричаш "тръба към инжекцията"? Само да вметна, че поради ред причини на моето поло също съм с датчик за температура на входящия въздух, намиращ се преди дросел-клапата (предполагам и на споменатите от теб марки автомобили е така), който при нашите коли не съм чувал до сега да се е скапал. А и да се скапе, не виждам място за притеснение.


Потребителски аватар
Ico_Polo
Мнения: 106
Регистриран на: Вто 20 окт 2009 13:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол

Re: Дали по лесно ще загрее

Мнениеот Ico_Polo » Сря 25 ное 2009 20:12


doc_j написа:Колега, я ми уточни защо става "мазалоооо" при това технологично решение? И кое наричаш "тръба към инжекцията"? Само да вметна, че поради ред причини на моето поло също съм с датчик за температура на входящия въздух, намиращ се преди дросел-клапата (предполагам и на споменатите от теб марки автомобили е така), който при нашите коли не съм чувал до сега да се е скапал. А и да се скапе, не виждам място за притеснение.

Верно, че не се скапват, щото амплитудата на температурата на въздуха не е много голяма, пък и "мазало" май не е точната дума защото разликата (със и без) тоя датчик, е като разликата (със и без) тая тръба за топлия въздух от изпускателните колектори. Но има малка разлика между двата вида инженерни решения - при нашия вариант, компютъра регулира продължителноста на впръскване на инжекторите според температурата на входящия въздух (по-студен въздух, повече кислород, оттам повече гориво), а при външния клапан това го няма защото се смята, че температурата на входящия въздух трябва да е една и съща независимо от температурата на околния въздух.


Потребителски аватар
doc_j
!!!ИЗМАМНИК!!!
Мнения: 1057
Регистриран на: Пон 29 окт 2007 17:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Чепеларе / София
Контакти:

Re: Дали по лесно ще загрее

Мнениеот doc_j » Сря 25 ное 2009 21:51


Ico_Polo написа:
doc_j написа:Колега, я ми уточни защо става "мазалоооо" при това технологично решение? И кое наричаш "тръба към инжекцията"? Само да вметна, че поради ред причини на моето поло също съм с датчик за температура на входящия въздух, намиращ се преди дросел-клапата (предполагам и на споменатите от теб марки автомобили е така), който при нашите коли не съм чувал до сега да се е скапал. А и да се скапе, не виждам място за притеснение.

Верно, че не се скапват, щото амплитудата на температурата на въздуха не е много голяма, пък и "мазало" май не е точната дума защото разликата (със и без) тоя датчик, е като разликата (със и без) тая тръба за топлия въздух от изпускателните колектори. Но има малка разлика между двата вида инженерни решения - при нашия вариант, компютъра регулира продължителноста на впръскване на инжекторите според температурата на входящия въздух (по-студен въздух, повече кислород, оттам повече гориво), а при външния клапан това го няма защото се смята, че температурата на входящия въздух трябва да е една и съща независимо от температурата на околния въздух.


Извинявай, но съм длъжен да те оборя: не знам какви са твойте разбирания за температурна амплитуда на въздуха, но при мен до скоро варираше между 40 и 110 (че и до 160 градуса стигаше понякога).Това малка амплитуда ли е? Така... без тоя датчик обикновено колата не пали (все още не съм се замисля защо, но ако държиш ще го направя) следователно разликата не е като тази между "със и без тръбата за топлия въздух от колектора". Поне с принципа на действие си на прав път ;)


Потребителски аватар
Ico_Polo
Мнения: 106
Регистриран на: Вто 20 окт 2009 13:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол

Re: Дали по лесно ще загрее

Мнениеот Ico_Polo » Сря 25 ное 2009 22:05


Приятелю,
все още ли говорим за датчика преди инжекцията? Не искам да влизаме в конфронтаций, но съм дълбоко убеден, че там температурите са далеч по ниски от споменатите от теб, и почти толкова съм убеден, че двигателя ще запали без този датчик, и ще работи почти по същия начин на "тихи" обороти. Ако искаш не бързай да ми отговаряш, слез до колата, буксата се маха лесно, и ... пали heavy metal zork !


Потребителски аватар
doc_j
!!!ИЗМАМНИК!!!
Мнения: 1057
Регистриран на: Пон 29 окт 2007 17:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Чепеларе / София
Контакти:

Re: Дали по лесно ще загрее

Мнениеот doc_j » Чет 26 ное 2009 8:01


Ico_Polo написа:Приятелю,
все още ли говорим за датчика преди инжекцията? Не искам да влизаме в конфронтаций, но съм дълбоко убеден, че там температурите са далеч по ниски от споменатите от теб, и почти толкова съм убеден, че двигателя ще запали без този датчик, и ще работи почти по същия начин на "тихи" обороти. Ако искаш не бързай да ми отговаряш, слез до колата, буксата се маха лесно, и ... пали heavy metal zork !


Приятелю,
точно за този датчик говорим. А за твое инфо - карам Polo G40, при което температурата на входящия въздух е доста по-висока отколкото при атмосферните мотори, поради простата причина, че въздуха се нагнетява от компресор, който ПАРИ. А за това дали колата пали с разкачена букса от датчика или не - ако не съм го пробвал щях да си трая и нямаше да казвам нищо ;) Евентуално при някои доста по-нови модели е предвиден сервизен режим - работа при МНОГО богата смес, колкото да се стигне с колата до някой сервиз.


Потребителски аватар
Ico_Polo
Мнения: 106
Регистриран на: Вто 20 окт 2009 13:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол

Re: Дали по лесно ще загрее

Мнениеот Ico_Polo » Чет 26 ное 2009 16:45


Има логика в това което казваш! При принудително пълнене, зависимоста на агрегата от въздуха е по-голяма, и разликите в температурите ще му влияе повече. И щом температурата се мени в широк диапазон - значи този датчик ще кара компа да изменя значително работата на двигателя. Признавам си, че с компресорни двигатели не съм се занимавал, и мерси за информацията. Човек се учи докато е жив.
Със здраве!


rosen1212
Мнения: 93
Регистриран на: Вто 18 авг 2009 13:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Дали по лесно ще загрее

Мнениеот rosen1212 » Сря 02 дек 2009 15:53


разпределителя за въздух е за да не се обледенява дроселовата клапа и околните елементи след нея - което става при темп. на околния въздух +5 до -7С при по студен въздух влагата във въздуха е мн малка


Потребителски аватар
winstrol
Мнения: 102
Регистриран на: Чет 20 сеп 2007 16:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Дали по лесно ще загрее

Мнениеот winstrol » Сря 02 дек 2009 16:07


rosen1212 написа:разпределителя за въздух е за да не се обледенява дроселовата клапа и околните елементи след нея - което става при темп. на околния въздух +5 до -7С при по студен въздух влагата във въздуха е мн малка

:applause:



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 115 госта