
Дали по лесно ще загрее
- Ico_Polo
- Мнения: 106
- Регистриран на: Вто 20 окт 2009 13:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
Re: Дали по лесно ще загрее
И само да вметна, че този вариант, е по-добрия, от техническите решения при OPEL или FORD и т.н. където в тръбата към инжекцията има датчик за температурата на входящия въздух, който дава инфо на компа и оттам следва едно мазалоооо, регулират се предварения, времена за впръскване и още и ощеее! И като се скапе тоя датчик, и става...
.

- doc_j
- !!!ИЗМАМНИК!!!
- Мнения: 1057
- Регистриран на: Пон 29 окт 2007 17:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Чепеларе / София
- Контакти:
Re: Дали по лесно ще загрее
Ico_Polo написа:И само да вметна, че този вариант, е по-добрия, от техническите решения при OPEL или FORD и т.н. където в тръбата към инжекцията има датчик за температурата на входящия въздух, който дава инфо на компа и оттам следва едно мазалоооо, регулират се предварения, времена за впръскване и още и ощеее! И като се скапе тоя датчик, и става....
Колега, я ми уточни защо става "мазалоооо" при това технологично решение? И кое наричаш "тръба към инжекцията"? Само да вметна, че поради ред причини на моето поло също съм с датчик за температура на входящия въздух, намиращ се преди дросел-клапата (предполагам и на споменатите от теб марки автомобили е така), който при нашите коли не съм чувал до сега да се е скапал. А и да се скапе, не виждам място за притеснение.
- Ico_Polo
- Мнения: 106
- Регистриран на: Вто 20 окт 2009 13:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
Re: Дали по лесно ще загрее
doc_j написа:Колега, я ми уточни защо става "мазалоооо" при това технологично решение? И кое наричаш "тръба към инжекцията"? Само да вметна, че поради ред причини на моето поло също съм с датчик за температура на входящия въздух, намиращ се преди дросел-клапата (предполагам и на споменатите от теб марки автомобили е така), който при нашите коли не съм чувал до сега да се е скапал. А и да се скапе, не виждам място за притеснение.
Верно, че не се скапват, щото амплитудата на температурата на въздуха не е много голяма, пък и "мазало" май не е точната дума защото разликата (със и без) тоя датчик, е като разликата (със и без) тая тръба за топлия въздух от изпускателните колектори. Но има малка разлика между двата вида инженерни решения - при нашия вариант, компютъра регулира продължителноста на впръскване на инжекторите според температурата на входящия въздух (по-студен въздух, повече кислород, оттам повече гориво), а при външния клапан това го няма защото се смята, че температурата на входящия въздух трябва да е една и съща независимо от температурата на околния въздух.
- doc_j
- !!!ИЗМАМНИК!!!
- Мнения: 1057
- Регистриран на: Пон 29 окт 2007 17:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Чепеларе / София
- Контакти:
Re: Дали по лесно ще загрее
Ico_Polo написа:doc_j написа:Колега, я ми уточни защо става "мазалоооо" при това технологично решение? И кое наричаш "тръба към инжекцията"? Само да вметна, че поради ред причини на моето поло също съм с датчик за температура на входящия въздух, намиращ се преди дросел-клапата (предполагам и на споменатите от теб марки автомобили е така), който при нашите коли не съм чувал до сега да се е скапал. А и да се скапе, не виждам място за притеснение.
Верно, че не се скапват, щото амплитудата на температурата на въздуха не е много голяма, пък и "мазало" май не е точната дума защото разликата (със и без) тоя датчик, е като разликата (със и без) тая тръба за топлия въздух от изпускателните колектори. Но има малка разлика между двата вида инженерни решения - при нашия вариант, компютъра регулира продължителноста на впръскване на инжекторите според температурата на входящия въздух (по-студен въздух, повече кислород, оттам повече гориво), а при външния клапан това го няма защото се смята, че температурата на входящия въздух трябва да е една и съща независимо от температурата на околния въздух.
Извинявай, но съм длъжен да те оборя: не знам какви са твойте разбирания за температурна амплитуда на въздуха, но при мен до скоро варираше между 40 и 110 (че и до 160 градуса стигаше понякога).Това малка амплитуда ли е? Така... без тоя датчик обикновено колата не пали (все още не съм се замисля защо, но ако държиш ще го направя) следователно разликата не е като тази между "със и без тръбата за топлия въздух от колектора". Поне с принципа на действие си на прав път

- Ico_Polo
- Мнения: 106
- Регистриран на: Вто 20 окт 2009 13:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
Re: Дали по лесно ще загрее
Приятелю,
все още ли говорим за датчика преди инжекцията? Не искам да влизаме в конфронтаций, но съм дълбоко убеден, че там температурите са далеч по ниски от споменатите от теб, и почти толкова съм убеден, че двигателя ще запали без този датчик, и ще работи почти по същия начин на "тихи" обороти. Ако искаш не бързай да ми отговаряш, слез до колата, буксата се маха лесно, и ... пали
!
все още ли говорим за датчика преди инжекцията? Не искам да влизаме в конфронтаций, но съм дълбоко убеден, че там температурите са далеч по ниски от споменатите от теб, и почти толкова съм убеден, че двигателя ще запали без този датчик, и ще работи почти по същия начин на "тихи" обороти. Ако искаш не бързай да ми отговаряш, слез до колата, буксата се маха лесно, и ... пали

- doc_j
- !!!ИЗМАМНИК!!!
- Мнения: 1057
- Регистриран на: Пон 29 окт 2007 17:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Чепеларе / София
- Контакти:
Re: Дали по лесно ще загрее
Ico_Polo написа:Приятелю,
все още ли говорим за датчика преди инжекцията? Не искам да влизаме в конфронтаций, но съм дълбоко убеден, че там температурите са далеч по ниски от споменатите от теб, и почти толкова съм убеден, че двигателя ще запали без този датчик, и ще работи почти по същия начин на "тихи" обороти. Ако искаш не бързай да ми отговаряш, слез до колата, буксата се маха лесно, и ... пали!
Приятелю,
точно за този датчик говорим. А за твое инфо - карам Polo G40, при което температурата на входящия въздух е доста по-висока отколкото при атмосферните мотори, поради простата причина, че въздуха се нагнетява от компресор, който ПАРИ. А за това дали колата пали с разкачена букса от датчика или не - ако не съм го пробвал щях да си трая и нямаше да казвам нищо

- Ico_Polo
- Мнения: 106
- Регистриран на: Вто 20 окт 2009 13:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
Re: Дали по лесно ще загрее
Има логика в това което казваш! При принудително пълнене, зависимоста на агрегата от въздуха е по-голяма, и разликите в температурите ще му влияе повече. И щом температурата се мени в широк диапазон - значи този датчик ще кара компа да изменя значително работата на двигателя. Признавам си, че с компресорни двигатели не съм се занимавал, и мерси за информацията. Човек се учи докато е жив.
Със здраве!
Със здраве!
-
- Мнения: 93
- Регистриран на: Вто 18 авг 2009 13:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Дали по лесно ще загрее
разпределителя за въздух е за да не се обледенява дроселовата клапа и околните елементи след нея - което става при темп. на околния въздух +5 до -7С при по студен въздух влагата във въздуха е мн малка
- winstrol
- Мнения: 102
- Регистриран на: Чет 20 сеп 2007 16:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Дали по лесно ще загрее
rosen1212 написа:разпределителя за въздух е за да не се обледенява дроселовата клапа и околните елементи след нея - което става при темп. на околния въздух +5 до -7С при по студен въздух влагата във въздуха е мн малка

Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 116 госта