За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...
- zloby3400
- Мнения: 811
- Регистриран на: Сря 19 ное 2008 9:38
- Автомобил: Golf III
- Двигател: AEK 1996
- Местоположение: София/Ямбол
- Контакти:
Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...
днес ми пристигна новия дебитомер от Англия - 70 лева не е на Бош. но не е и китайски. Същия нмер е като го сложа ще пиша как е.
- vanko88
- Мнения: 102
- Регистриран на: Сря 21 окт 2009 12:34
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: AEK 1.6
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...
Здравейте, колеги! Имам АЕК какво ли не смених имам проблем със сутршното палене - без да помогна с педала на газта не пали сама.Колата е на бензин ( нико не е била с газово ), смених свещи, кабели, бобина ( тя си върви заедно с комутатора ), въздушен филтът.Сега се каня да сменям дистрибуторна и палец, но имам един въпрос.Вижте на снимката ограденото - какво е?Как се казва?Как се сваля?Чисти ли се?Сменя ли се? Защото при мен маркуча от картерните да чукам на дърво е здрав, но той влиза в тази джаджа и маркучите, които излизат от нея към капака на клапаните и този към колекторите са омазнени яко.Забелязах че дебитомера ми е яко омазнен, големия маркуч за въздуха, а и колекторите.Стах ме е да мисля за сегменти, повдигачи, гумички ( с други думи основен ремонт ), затова моля ви кажете каква е тая джаджа. Благодаря предварително.


Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...
За тая джаджа не се притеснявай.
Аз по едно време карах с шунтирано.Бях запушил големия маркуч и върнатите газове си излизаха навън, а не обратно в мотора.Това за сега не го пипай.
Почисти си стъпковия мотор, първо, а после и дебитомера - задължително.
Почисти също и дросела, но ако можеш го свали и тогава почисти, не го чисти на място.
После пиши пак какво е станало.
Аз по едно време карах с шунтирано.Бях запушил големия маркуч и върнатите газове си излизаха навън, а не обратно в мотора.Това за сега не го пипай.
Почисти си стъпковия мотор, първо, а после и дебитомера - задължително.
Почисти също и дросела, но ако можеш го свали и тогава почисти, не го чисти на място.
После пиши пак какво е станало.
- vanko88
- Мнения: 102
- Регистриран на: Сря 21 окт 2009 12:34
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: AEK 1.6
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...
Колега благодаря за бързия отговор.
Мисля, че с дебитомера няма да имам проблем ( стига да намеря прословутия препарат за чистене на дебитомери ), с дросела и стъпковото моторче ме е бъз.Не ме разбитай погрешно колега имам някои технически познания, но без да знам какво правя не бута. Ако можеш да обясниш на този мотор как става разглобяването на дросела и стъпковото ще съм страшно благодарен ( става ли въобще? с какво се чистят? ).Пак благодаря много.

- vanko88
- Мнения: 102
- Регистриран на: Сря 21 окт 2009 12:34
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: AEK 1.6
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...
Свалих дебитомера и вътре има нещо като сим карта.Бях чел из форум за колега, който е чистил и счупил тая джажда. Ако има някой, който успешно е чистил подобен дебитомер, нека сподели точно с какво го е почистил, точно кои части на дебитомера е напръскал, забърсал или там каквото е направил. 

- vanko88
- Мнения: 102
- Регистриран на: Сря 21 окт 2009 12:34
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: AEK 1.6
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...
някой с мнения?
- kamus11
- Мнения: 851
- Регистриран на: Съб 05 май 2007 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...
Взимаш контактен спрей и започваш да пръскаш от разстояниедокато не го изхабиш. След това го оставяш да изветрее около 1 мин. и си готов. Не трябва да има никакви механични контаки.
- emohrisstov
- Мнения: 1487
- Регистриран на: Съб 18 мар 2006 14:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Село София
- Контакти:
Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...
Ето колега, от предната страница
Само бих добавил, че след като изсъхне е хубаво да се пръсне с контактен спрей

yoan4o написа:До emohrisstov и който има нужда де![]()
Значи, първо се сваля кутията с филтъра.
целия блок на дебитомера е захванат за долната част на кутията, ако не се лъжа с 4 болта.
След като демонтираш кутията и болтовете, остава само самия дебитомер. От страната, от която влиза въздуха, има една решетка, която се демонтира много лесно - просто се държи с един прекъснат опръстен, който изпълнява ролята на пружина.
След като махнеш решетката - е това цилиндърче, дето вътре има 2 жички е тоя прословут дебитомер. Пръскаш жичките без да прекаляваш с ВД и толкова. Подсушаваш и сглобяваш по обратната процедура.
Това е, айде пиши има ли резултат!!!
Само бих добавил, че след като изсъхне е хубаво да се пръсне с контактен спрей

-
- Мнения: 48
- Регистриран на: Вто 13 фев 2007 18:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...
Здравейте,с AEK двигател съм.Проблема ми е като настъпя педала до дупка на коя да е скорост без първа колата забива здраво,бучи а не набира,но ако подавам постепено газ няма никакъв проблем.На диагностика ходих но всичко е 6.Почистен е дебитомера,филтри нови,темп. датчик сменен,но ефект нулев.Просто при рязко настъпване колата реакира супер мудно и всичко това е до около 3000 оборота ,а от там нагоре няма абсолютно никакъв проблем
.


-
- Мнения: 167
- Регистриран на: Сря 11 фев 2009 21:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...
На някой не му ли трябва читава дросел-клапа за АФТ
- yoan4o
- магистрален бандит
- Мнения: 4765
- Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
- Автомобил: 2018 Arteon R 335 + 2017 e-Up
- Двигател: Много газ и всичко ток
- Местоположение: София
Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...
twista2020 написа:Здравейте,с AEK двигател съм.Проблема ми е като настъпя педала до дупка на коя да е скорост без първа колата забива здраво,бучи а не набира,но ако подавам постепено газ няма никакъв проблем.На диагностика ходих но всичко е 6.Почистен е дебитомера,филтри нови,темп. датчик сменен,но ефект нулев.Просто при рязко настъпване колата реакира супер мудно и всичко това е до около 3000 оборота ,а от там нагоре няма абсолютно никакъв проблем![]()
.
Колега, аз мисля, че това е нормално за АЕК, понеже доколкото знам на него му трябват малко повече обороти от АФТ за да върви прилично. Сравнявали сме нещата с разни колеги. АФТ-то е малко по-еластично в ниските обороти.
gtracing1 написа:На някой не му ли трябва читава дросел-клапа за АФТ
Колега има си раздел ПРОДАВА! Тази тема тука е доста важна и обобщава някои неща за АФТ, АЕК и е абсолютно безмислен твоя спам!
- GRUEL
- Мнения: 541
- Регистриран на: Пет 24 авг 2007 17:18
- Автомобил: 1995 Golf III GT
- Двигател: AEK
- Местоположение: София
Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...
Че не набира добре в ниските - ОК, ама чак пък да забива не е нормално.
Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...
twista2020 написа:Здравейте,с AEK двигател съм.Проблема ми е като настъпя педала до дупка на коя да е скорост без първа колата забива здраво,бучи а не набира,но ако подавам постепено газ няма никакъв проблем.На диагностика ходих но всичко е 6.Почистен е дебитомера,филтри нови,темп. датчик сменен,но ефект нулев.Просто при рязко настъпване колата реакира супер мудно и всичко това е до около 3000 оборота ,а от там нагоре няма абсолютно никакъв проблем![]()
.
Откачи дебитомера от куплунга му и покарай без дебитомер, за проба.
-
- Мнения: 48
- Регистриран на: Вто 13 фев 2007 18:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...
Ами пробвал съм в интерес на истината и не виждам разлика със или без дебитомер което за мен не е нормално,но не бих тръгнал да купвам нов че е бая пари.Просто при газ до дупка колата някак си набира на тласъци,не е кой знае какъв проблем в смисъл да не може да върви но нещо не е наред и тва нещо не се явава при диагностика.
Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...
При АЕК верно няма разлика с и без дебитомер.
Бях чо чел някъде, но немога да го намеря.
И аз съм пробвал без да карам, нямаше разлика или поне аз не я усетих.
Бях чо чел някъде, но немога да го намеря.
И аз съм пробвал без да карам, нямаше разлика или поне аз не я усетих.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: miro slav и 81 госта