За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
zloby3400
Мнения: 811
Регистриран на: Сря 19 ное 2008 9:38
Автомобил: Golf III
Двигател: AEK 1996
Местоположение: София/Ямбол
Контакти:

Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...

Мнениеот zloby3400 » Чет 09 юли 2009 21:48


днес ми пристигна новия дебитомер от Англия - 70 лева не е на Бош. но не е и китайски. Същия нмер е като го сложа ще пиша как е.




Потребителски аватар
vanko88
Мнения: 102
Регистриран на: Сря 21 окт 2009 12:34
Автомобил: Golf 3
Двигател: AEK 1.6
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...

Мнениеот vanko88 » Съб 21 ное 2009 10:09


Здравейте, колеги! Имам АЕК какво ли не смених имам проблем със сутршното палене - без да помогна с педала на газта не пали сама.Колата е на бензин ( нико не е била с газово ), смених свещи, кабели, бобина ( тя си върви заедно с комутатора ), въздушен филтът.Сега се каня да сменям дистрибуторна и палец, но имам един въпрос.Вижте на снимката ограденото - какво е?Как се казва?Как се сваля?Чисти ли се?Сменя ли се? Защото при мен маркуча от картерните да чукам на дърво е здрав, но той влиза в тази джаджа и маркучите, които излизат от нея към капака на клапаните и този към колекторите са омазнени яко.Забелязах че дебитомера ми е яко омазнен, големия маркуч за въздуха, а и колекторите.Стах ме е да мисля за сегменти, повдигачи, гумички ( с други думи основен ремонт ), затова моля ви кажете каква е тая джаджа. Благодаря предварително.

Изображение


blinder
Мнения: 2758
Регистриран на: Съб 05 яну 2008 12:54
Автомобил:
Двигател:

Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...

Мнениеот blinder » Нед 22 ное 2009 11:09


За тая джаджа не се притеснявай.
Аз по едно време карах с шунтирано.Бях запушил големия маркуч и върнатите газове си излизаха навън, а не обратно в мотора.Това за сега не го пипай.
Почисти си стъпковия мотор, първо, а после и дебитомера - задължително.
Почисти също и дросела, но ако можеш го свали и тогава почисти, не го чисти на място.
После пиши пак какво е станало.


Потребителски аватар
vanko88
Мнения: 102
Регистриран на: Сря 21 окт 2009 12:34
Автомобил: Golf 3
Двигател: AEK 1.6
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...

Мнениеот vanko88 » Нед 22 ное 2009 13:36


Колега благодаря за бързия отговор. :) Мисля, че с дебитомера няма да имам проблем ( стига да намеря прословутия препарат за чистене на дебитомери ), с дросела и стъпковото моторче ме е бъз.Не ме разбитай погрешно колега имам някои технически познания, но без да знам какво правя не бута. Ако можеш да обясниш на този мотор как става разглобяването на дросела и стъпковото ще съм страшно благодарен ( става ли въобще? с какво се чистят? ).Пак благодаря много.


Потребителски аватар
vanko88
Мнения: 102
Регистриран на: Сря 21 окт 2009 12:34
Автомобил: Golf 3
Двигател: AEK 1.6
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...

Мнениеот vanko88 » Нед 22 ное 2009 14:19


Свалих дебитомера и вътре има нещо като сим карта.Бях чел из форум за колега, който е чистил и счупил тая джажда. Ако има някой, който успешно е чистил подобен дебитомер, нека сподели точно с какво го е почистил, точно кои части на дебитомера е напръскал, забърсал или там каквото е направил. :)


Потребителски аватар
vanko88
Мнения: 102
Регистриран на: Сря 21 окт 2009 12:34
Автомобил: Golf 3
Двигател: AEK 1.6
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...

Мнениеот vanko88 » Вто 24 ное 2009 14:51


някой с мнения?


Потребителски аватар
kamus11
Мнения: 851
Регистриран на: Съб 05 май 2007 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...

Мнениеот kamus11 » Сря 25 ное 2009 7:57


Взимаш контактен спрей и започваш да пръскаш от разстояниедокато не го изхабиш. След това го оставяш да изветрее около 1 мин. и си готов. Не трябва да има никакви механични контаки.


Потребителски аватар
emohrisstov
Мнения: 1487
Регистриран на: Съб 18 мар 2006 14:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Село София
Контакти:

Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...

Мнениеот emohrisstov » Сря 25 ное 2009 10:11


Ето колега, от предната страница :wink:

yoan4o написа:До emohrisstov и който има нужда де :drunk

Значи, първо се сваля кутията с филтъра.
целия блок на дебитомера е захванат за долната част на кутията, ако не се лъжа с 4 болта.
След като демонтираш кутията и болтовете, остава само самия дебитомер. От страната, от която влиза въздуха, има една решетка, която се демонтира много лесно - просто се държи с един прекъснат опръстен, който изпълнява ролята на пружина.
След като махнеш решетката - е това цилиндърче, дето вътре има 2 жички е тоя прословут дебитомер. Пръскаш жичките без да прекаляваш с ВД и толкова. Подсушаваш и сглобяваш по обратната процедура.

Това е, айде пиши има ли резултат!!!


Само бих добавил, че след като изсъхне е хубаво да се пръсне с контактен спрей ;)


twista2020
Мнения: 48
Регистриран на: Вто 13 фев 2007 18:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...

Мнениеот twista2020 » Сря 25 ное 2009 18:31


Здравейте,с AEK двигател съм.Проблема ми е като настъпя педала до дупка на коя да е скорост без първа колата забива здраво,бучи а не набира,но ако подавам постепено газ няма никакъв проблем.На диагностика ходих но всичко е 6.Почистен е дебитомера,филтри нови,темп. датчик сменен,но ефект нулев.Просто при рязко настъпване колата реакира супер мудно и всичко това е до около 3000 оборота ,а от там нагоре няма абсолютно никакъв проблем :bishop :обичам ви .


gtracing1
Мнения: 167
Регистриран на: Сря 11 фев 2009 21:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia
Контакти:

Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...

Мнениеот gtracing1 » Сря 25 ное 2009 20:40


На някой не му ли трябва читава дросел-клапа за АФТ


Потребителски аватар
yoan4o
магистрален бандит
Мнения: 4765
Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
Автомобил: 2018 Arteon R 335 + 2017 e-Up
Двигател: Много газ и всичко ток
Местоположение: София

Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...

Мнениеот yoan4o » Чет 26 ное 2009 8:58


twista2020 написа:Здравейте,с AEK двигател съм.Проблема ми е като настъпя педала до дупка на коя да е скорост без първа колата забива здраво,бучи а не набира,но ако подавам постепено газ няма никакъв проблем.На диагностика ходих но всичко е 6.Почистен е дебитомера,филтри нови,темп. датчик сменен,но ефект нулев.Просто при рязко настъпване колата реакира супер мудно и всичко това е до около 3000 оборота ,а от там нагоре няма абсолютно никакъв проблем :bishop :обичам ви .


Колега, аз мисля, че това е нормално за АЕК, понеже доколкото знам на него му трябват малко повече обороти от АФТ за да върви прилично. Сравнявали сме нещата с разни колеги. АФТ-то е малко по-еластично в ниските обороти.

gtracing1 написа:На някой не му ли трябва читава дросел-клапа за АФТ


Колега има си раздел ПРОДАВА! Тази тема тука е доста важна и обобщава някои неща за АФТ, АЕК и е абсолютно безмислен твоя спам!


Потребителски аватар
GRUEL
Мнения: 541
Регистриран на: Пет 24 авг 2007 17:18
Автомобил: 1995 Golf III GT
Двигател: AEK
Местоположение: София

Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...

Мнениеот GRUEL » Чет 26 ное 2009 10:17


Че не набира добре в ниските - ОК, ама чак пък да забива не е нормално.


Потребителски аватар
ALESYZ
Мнения: 1155
Регистриран на: Пет 27 апр 2007 19:13
Автомобил: BMW 525d
Двигател: M57D25 -01

Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...

Мнениеот ALESYZ » Чет 26 ное 2009 16:35


twista2020 написа:Здравейте,с AEK двигател съм.Проблема ми е като настъпя педала до дупка на коя да е скорост без първа колата забива здраво,бучи а не набира,но ако подавам постепено газ няма никакъв проблем.На диагностика ходих но всичко е 6.Почистен е дебитомера,филтри нови,темп. датчик сменен,но ефект нулев.Просто при рязко настъпване колата реакира супер мудно и всичко това е до около 3000 оборота ,а от там нагоре няма абсолютно никакъв проблем :bishop :обичам ви .


Откачи дебитомера от куплунга му и покарай без дебитомер, за проба.


twista2020
Мнения: 48
Регистриран на: Вто 13 фев 2007 18:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...

Мнениеот twista2020 » Чет 26 ное 2009 19:16


Ами пробвал съм в интерес на истината и не виждам разлика със или без дебитомер което за мен не е нормално,но не бих тръгнал да купвам нов че е бая пари.Просто при газ до дупка колата някак си набира на тласъци,не е кой знае какъв проблем в смисъл да не може да върви но нещо не е наред и тва нещо не се явава при диагностика.


blinder
Мнения: 2758
Регистриран на: Съб 05 яну 2008 12:54
Автомобил:
Двигател:

Re: За всички колеги, които са с двигатели AEK и AFT ...

Мнениеот blinder » Чет 26 ное 2009 21:02


При АЕК верно няма разлика с и без дебитомер.
Бях чо чел някъде, но немога да го намеря.
И аз съм пробвал без да карам, нямаше разлика или поне аз не я усетих.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: miro slav и 79 госта