аларма сварзана кам плафона

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
gecata5767
Мнения: 57
Регистриран на: Сря 07 май 2008 22:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен

аларма сварзана кам плафона

Мнениеот gecata5767 » Пет 02 окт 2009 15:03


Здравеите колеги,мисалтами е можели алармата ми да се варже кам плафона такаче като отключа колата тои да светва като на Г4.Колата е Г3 с няква балгарска аларма,или тази функция се подаржа от самата аларма.Иначе плафонат ми е от тези дето изгасят след време.




Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Re: аларма сварзана кам плафона

Мнениеот L&R » Пет 02 окт 2009 15:20


Или се подържа от самата аларма или плафона трябва да му се добави модул за тези екстри.


Потребителски аватар
gecata5767
Мнения: 57
Регистриран на: Сря 07 май 2008 22:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен

Re: аларма сварзана кам плафона

Мнениеот gecata5767 » Пет 02 окт 2009 15:58


А какво прави този модул и от каде мога да го закупя.Гледах на един Г3 беше направена така и момчето каза че просто е сложил едно реле варзано кам плафона,като отключи задеиства релето и то подава минус на плафона и тои светва,пробвах така ама несе получи таикато не намерих токов импулс при самото отключване,такав имаше само при заключването.


Потребителски аватар
swifter
Мнения: 611
Регистриран на: Нед 28 яну 2007 15:00
Автомобил: 1999 Skoda Octavia AGN
Двигател: 2003 VW Passat TDI AVF
Местоположение: Велинград

Re: аларма сварзана кам плафона

Мнениеот swifter » Пет 02 окт 2009 20:19


С обикновено реле става работата.
Аз съм го направил така.
Ако си със заводско централно.

От страната на пасажера - има повече място, отколкото да го бутнеш при бушоните.

Сваляш прага, кората в дясно на краката - тази, която скрива кабелите, които отиват във вратата. Има един бял, кръгъл куплунг със букси. Първата, мисля че веше за централното. Сив кабел - заключване, зелен - отключване. Замери с мултицет.
Като махнеш кората под колана или само я отместиш малко ще видиш кабелите от копчето на вратата.- кафяви, кафяво-бели. Намираш кой активира плафона - мисля, че беше кафяв с бяла лента.


Взимаш реле с пет крачета или това което е в комплекта с алармата за "имобилайзера".
До краче 30 пускаш един кабел от копчето за вратата.
До 85 пускаш кабел от зеления на централното.
86 и 87 връзваш към маса - може двата кабела заедно да ги вържеш на болта на таблото - долу в дясно.

Така като отключиш подава сигнал на 85 и активира релето - за секунда - две.
Симулира отваряне на вратата.

П.С.
Внимавай с бутона за вратата, че се раглобява лесно и може да изпадне начасти.

Недостатък е, че като се активира алармата хваща сигнала и си мисли, че си отворил вратата и не се пуска пасивното активиране на алармата. Аз не го ползвам,
но да не се учудиш, че няма да се включва.


Потребителски аватар
ivanbl
Мнения: 293
Регистриран на: Пон 27 окт 2008 22:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Re: аларма сварзана кам плафона

Мнениеот ivanbl » Съб 03 окт 2009 14:48


swifter написа:С обикновено реле става работата.
Недостатък е, че като се активира алармата хваща сигнала и си мисли, че си отворил вратата и не се пуска пасивното активиране на алармата. Аз не го ползвам,
но да не се учудиш, че няма да се включва.


в всеки слу4ай "пасивното активиране" на алармата не зависи от така описания монтаж... или нещо друго е объркано или говориш за самозаключването на колата...
не знам дали проблема ще се оправи като сложиш диод между зеления кабел и 85... пиши резултатите


Потребителски аватар
swifter
Мнения: 611
Регистриран на: Нед 28 яну 2007 15:00
Автомобил: 1999 Skoda Octavia AGN
Двигател: 2003 VW Passat TDI AVF
Местоположение: Велинград

Re: аларма сварзана кам плафона

Мнениеот swifter » Съб 03 окт 2009 15:03


ivanbl написа:
swifter написа:С обикновено реле става работата.
Недостатък е, че като се активира алармата хваща сигнала и си мисли, че си отворил вратата и не се пуска пасивното активиране на алармата. Аз не го ползвам,
но да не се учудиш, че няма да се включва.


в всеки слу4ай "пасивното активиране" на алармата не зависи от така описания монтаж... или нещо друго е объркано или говориш за самозаключването на колата...
не знам дали проблема ще се оправи като сложиш диод между зеления кабел и 85... пиши резултатите


Моя грешка - имам впредвид - повторно активиране (Аuto ReArm). Когато отключиш колата, но не отвориш врата или на дадеш на контакт. Алармата се само-включва отново.

Пасивното беше, че се пуска автоматично след като излезнеш от колата и са затворени всички врати.


Потребителски аватар
gecata5767
Мнения: 57
Регистриран на: Сря 07 май 2008 22:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен

Re: аларма сварзана кам плафона

Мнениеот gecata5767 » Пон 05 окт 2009 12:23


Браво колеги стана.Тук искам да изкажа специални благодарности на колегата swifter които ми помогна много с търсенето на кабелите и сварзването им :обичам ви.Темата е за ключ


Потребителски аватар
swifter
Мнения: 611
Регистриран на: Нед 28 яну 2007 15:00
Автомобил: 1999 Skoda Octavia AGN
Двигател: 2003 VW Passat TDI AVF
Местоположение: Велинград

Re: аларма сварзана кам плафона

Мнениеот swifter » Пон 05 окт 2009 17:26


Моля, моля!

Нали затова е форума - да си помагаме! :D
:drunk :beer :да:



Потребителски аватар
martin_ganev
Мнения: 327
Регистриран на: Сря 16 яну 2008 22:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разград

Re: аларма сварзана кам плафона

Мнениеот martin_ganev » Съб 28 ное 2009 9:30


swifter написа:С обикновено реле става работата.
Аз съм го направил така.
Ако си със заводско централно.

От страната на пасажера - има повече място, отколкото да го бутнеш при бушоните.

Сваляш прага, кората в дясно на краката - тази, която скрива кабелите, които отиват във вратата. Има един бял, кръгъл куплунг със букси. Първата, мисля че веше за централното. Сив кабел - заключване, зелен - отключване. Замери с мултицет.
Като махнеш кората под колана или само я отместиш малко ще видиш кабелите от копчето на вратата.- кафяви, кафяво-бели. Намираш кой активира плафона - мисля, че беше кафяв с бяла лента.




Взимаш реле с пет крачета или това което е в комплекта с алармата за "имобилайзера".
До краче 30 пускаш един кабел от копчето за вратата.
До 85 пускаш кабел от зеления на централното.
86 и 87 връзваш към маса - може двата кабела заедно да ги вържеш на болта на таблото - долу в дясно.

Така като отключиш подава сигнал на 85 и активира релето - за секунда - две.
Симулира отваряне на вратата.

П.С.
Внимавай с бутона за вратата, че се раглобява лесно и може да изпадне начасти.

Недостатък е, че като се активира алармата хваща сигнала и си мисли, че си отворил вратата и не се пуска пасивното активиране на алармата. Аз не го ползвам,
но да не се учудиш, че няма да се включва.



Здравеите снощи се захванах и аз да си правя плафончето да свети както е описал колегата SWIFTER,но нещо не ми се получиха нещата,плафончето си свети нормално а не както исках когато се изключи алармата.
всичко сме навурзали с един колега от форума(nikolai_1)както е описано по горе в темата но плафончето не заработи както беше замислено а имено с изключване на алармата.пробвахме релето дали работи като го тествахме на акумолатора и там си работи перфектно,но когато го сложим на кобелите които прекарахме(както е описано по нагоре в темата и някаклко пъте проверено вече)не се чува релето да отваря и затваре.имам самнение че не получава сигнал от зеленото кабелче което е от централното(не сам много ти ти с токовете но колегата с когото ги правихме ги разбира)днеска ще търсим причината за неизправноста че снощи стана 12:00 вечерта докато се моткаме пак и бирата се разля и свурши и оствихме за днес на трезви глави да го гледаме
хих :beer


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Re: аларма сварзана кам плафона

Мнениеот znainainai » Съб 28 ное 2009 13:04


Става със всяка една аларма която може да ти отключи колата :wink:
Трябва ти едно реленце и около 50см кабел :wink:
А за Г4 там и без аларма като отключиш колата и ти светват лампите както при ауди А4 .


Потребителски аватар
martin_ganev
Мнения: 327
Регистриран на: Сря 16 яну 2008 22:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разград

Re: аларма сварзана кам плафона

Мнениеот martin_ganev » Съб 28 ное 2009 14:06


да то това е ясно и реленце сам си взел и кабели и кабелни обувки и всичко го певим както е описал колегата с мултицет мерим и не6те да светне :banghead:


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Re: аларма сварзана кам плафона

Мнениеот znainainai » Съб 28 ное 2009 14:16


Плафона трябва да е със закъснение,за да стане по-лесно. Релето трябва да подаде маса (като включи) на кабел кафяв със бяла лента който се намира в краката на шофьора до ръчката за отваряне на капака. Този кабел отива във плафона :wink:
Релето което трябва да ползваш трябва да е от т.нар. електронкаджийски
микро реле. Ето такова > http://www.sunhold.com/ras2.html
Струва около 3лв.


Потребителски аватар
martin_ganev
Мнения: 327
Регистриран на: Сря 16 яну 2008 22:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разград

Re: аларма сварзана кам плафона

Мнениеот martin_ganev » Съб 28 ное 2009 16:31


а ние сложихме такова реле:
Изображение
дали в релето е проблема?
ако сложа такова каквото си показал дали 6те се оправи?
даи малко повечко информация какво е релето и с какви параметри
благодаря ти много :bowdown :beer


Потребителски аватар
swifter
Мнения: 611
Регистриран на: Нед 28 яну 2007 15:00
Автомобил: 1999 Skoda Octavia AGN
Двигател: 2003 VW Passat TDI AVF
Местоположение: Велинград

Re: аларма сварзана кам плафона

Мнениеот swifter » Съб 28 ное 2009 17:02


Изображение

Изображение

30 - от бутона на вратата.
87 и 85 - към маса.

86 - +12V от централното - зеления кабел.

Ако е вързано както трябва и има ток по зеления кабел
трябва да работи и с алармата, и с ключа(ако отключваш вратата с ключ, без алармата).

Замервате при отключване по кой кабел идва сигнал(+12V) той активира релето.

При неактивно реле - има връзка между 30 и 30а.
85 и 86 са за активиране на релето и затваря контакта между 30 и 87.

85 - 12в(сигнал от центр.)
86 - маса.

Ако не "цъка" релето при отключване няма или 12в или маса - 85 или 86.

П.С краче 87а не е нужно.


Потребителски аватар
ivanbl
Мнения: 293
Регистриран на: Пон 27 окт 2008 22:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Re: аларма сварзана кам плафона

Мнениеот ivanbl » Съб 28 ное 2009 18:28


тъй като и на мен ми пуснахте тая муха и аз реших да си направя тази екстра..... така... алармата ми е стандартна с вградени релета за централното... както знаем на МК3 алармата трябва да подава +12в на сивия и зеления кабел за да отключва и заключва... идеята е да се хване този импулс (+12в) който отключва и да се подаде на 85, 86 да се даде на маса, 30 да се свърже с кафяво-бялата на платфона (или бутона на вратата... :012: защо да го търсите? както знаем всяка аларма има вход за отворена врата, направо за тази жица се връзва) и 87 на маса... така релето ще цъкне за кратко и ще запали платфона.... все едно отвориш и затвориш вратата за малко... както казах това ми беше идеята.... НО... викам си що ми требе това реле да ми цъка.... и следва вариант 2 които направих....
:arrow: вариант 2 отворих алармата.... намерих кое е релето за отваряне(от малкия тип е СУНХОЛД)... намерих му управляващите крачета (85 и 86) и забелязах че на едното има постоянен +12в а на другото процесора на алармата му дава маса при отключване.... викам си ЕВРИКА :idea: ето ти маса за плафона... и зимам едно диодче поя крачето с чертичката към крачето на релето което се управлява от ЦПУто.... другия край захванах за жичката на алармата която е свързана към бутоните в колата... и заработи :applause: .... без цъкане :да: ... единствен минус е че не се пали плафона с отключване ръчно...



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта