
"Зазимяване" на Пасат Б4
"Зазимяване" на Пасат Б4
Здравейте колеги. Тъй като 3-4 месеца евентуално няма да имам възможност да си карам колата - Б4 1.6 АЕК искам да ви помоля за някой и друг съвет относно това как най-добре да я "зазимя", за да не стане после така, че да не мога да я запаля и да се вкарам във филми. Всички знаем колко лошо е човек да не си кара автомобила дълго време, но наистина незнам какво да направя за да предотвратя неминуемите проблеми, които ще се появят. Запознат съм с това, че бензина старее и ще изпразня резервоара, но до там
Ще съм ви благодарен за всякакви напътствия.

- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
Re: "Зазимяване" на Пасат Б4
Откачане на акумулатора. Остава въпросът къде си държиш колата и има ли нужда от аларма. Ако от последното има нужда - може би ако е възможно дозареждане на акумулатора.
За да не се деформират гумите е добре да се повдигне колата на подпори.
На първо четене толкова.
За да не се деформират гумите е добре да се повдигне колата на подпори.
На първо четене толкова.
- vasilb
- Мнения: 742
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2008 20:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: "Зазимяване" на Пасат Б4
Против кражба може да му се натегне ръчната в пуснато положение, за да не може да се мръдне, защото никой себеуважаващ се крадец няма да тръгне да поправя колата та да я открадне!
Трябва да се направи може би и нещо по двигателя, за да не ръждясат цилиндрите и другите част, но във форума има по-знаещи от мен. Успех! 
ПС: И все пак най-добре ще е, ако някой поне я запалва на седмица или две веднъж и дори я покарва няколко километра! Също е добре преди зазимяването да се измие хубаво отвсякъде и да се подсуши с каране в сухо и топло време и да се държи в гараж на хладно, защото колкото е по-студен въздухът, толкова по-сух е.


ПС: И все пак най-добре ще е, ако някой поне я запалва на седмица или две веднъж и дори я покарва няколко километра! Също е добре преди зазимяването да се измие хубаво отвсякъде и да се подсуши с каране в сухо и топло време и да се държи в гараж на хладно, защото колкото е по-студен въздухът, толкова по-сух е.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: "Зазимяване" на Пасат Б4
По старите книги, когато понятието 'неделен шофьор' беше доста често, се срещаха съвети да се отвият свещите, през тях да се налее в цилиндрите около 20-40мЛ масло и да се превърти двигателя на ръка, така, че да се създаде маслен филм по стените на цилиндрите.
При последващо палене напролет пак да се превърти двигателя на ръка и да се стегнат свещите и да се пали
Това- против задиране на сегментите, защото маслото ще се е стекло от цилиндрите.
Все пак- наистина по-добре би било да я припалва някой от време на време.
При последващо палене напролет пак да се превърти двигателя на ръка и да се стегнат свещите и да се пали

Това- против задиране на сегментите, защото маслото ще се е стекло от цилиндрите.
Все пак- наистина по-добре би било да я припалва някой от време на време.
-
- Мнения: 567
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
Re: "Зазимяване" на Пасат Б4
Моето мнение е, че за 3-4 месеца няма да имаш проблеми с каквото и да било! Дори няма смисъл да източваш резервоара! Това време, което даваш като вариант да не си караш колата, е много малко за да има някакви сериозни поражения по мотора или гумите! Само да спомена, че колите в автокъщите не ги карат и не ги палят много повече време и пак нищо им няма! Но въпреки всичко, решението си е изцяло твое и щом ти ще си спокоен - колегите са ти казали какво се прави....
- my heart iS iCe
- Мнения: 5418
- Регистриран на: Сря 11 мар 2009 20:29
- Автомобил:
- Двигател:
Re: "Зазимяване" на Пасат Б4
Значи преди години стана една нелепа случка, и така имаше проблем с един съсед с колата, нямаше кой да я кара. Та процедурите бяха елементарни, Слага се колата ма 4-ри трупчета, трупчетата се слагат на местата на които се поставят криковете, за да може колата да не лежи на гумите и съответно да ги наръни (но според мен 4-ри месеца в гараж на колата няма да и стане нищо, така че може и без трупчета) Та на въпросната кола и напълниха двигателя с масло защото нямаше да се кара, до кога, слет 10 години решиха да я махат, и колата запали от 3-тия път и нямаше проблем освен че изкарваше катран от ауспоха ( соров кимур)
Та колегата няма за какво да се притеснява, вади акомулатора да не се прецака и си оставя колата в гаража и да не се коси толкова, в автокъщите висят по години и нищо им няма.
Та колегата няма за какво да се притеснява, вади акомулатора да не се прецака и си оставя колата в гаража и да не се коси толкова, в автокъщите висят по години и нищо им няма.
-
- Мнения: 1456
- Регистриран на: Съб 13 яну 2007 7:47
- Автомобил: virgine blue B3
- Двигател:
- Местоположение: ruse
Re: "Зазимяване" на Пасат Б4
Hristo Dimov написа:Моето мнение е, че за 3-4 месеца няма да имаш проблеми с каквото и да било! Дори няма смисъл да източваш резервоара! Това време, което даваш като вариант да не си караш колата, е много малко за да има някакви сериозни поражения по мотора или гумите!
IceHeart написа:Та колегата няма за какво да се притеснява, вади акомулатора да не се прецака и си оставя колата в гаража и да не се коси толкова, в автокъщите висят по години и нищо им няма.
Hristo Dimov написа:Но въпреки всичко, решението си е изцяло твое и щом ти ще си спокоен - колегите са ти казали какво се прави....
Миналата година ходих да вадя колата на братовчед ми от гаража за преглед /ескорт 1982г.


- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: "Зазимяване" на Пасат Б4
Ако има климатик колата е хубаво да осигуриш някой,който да я пали и да пуска компресора да повърти малко фреона понеже в системата има фреон и масло.фреона е хладилния агент а маслото смазва компонентите и предпазва всички снадки,гарнитури по компресора,гумени О-пръстени и маркучи от вредното влияние на фреона (сух е и агресивен към гумени елементи).Съответно когато колата не работи и компресора не тръгва маслото се отаява и гумите са изможени на влиянието на чистия фреон...което води до по-бързото втвърдяване на гумите и разлагането на маркучите...съответно изпускане на системата.Хубаво е поне 1 път месечно да се пуска климатика за 20-тина минути.
Иначе гумите могат да се изкривят и за месец ако не се мърда въобще.
Понеже е и зимно време обърни внимание на :
-намажи си всички оплътнения с някакъв спрей или както пишеше крем за ръце и незнам си какво си за да не залепнат...после като си отворши вратите може да се изпокъсат.
-не е никак лошо да свалиш накладките и да омажеш сирачните дискове с грес за да не ги изяде ръждата.После си има спрейчета или просто кореселин за да я махнеш и да си работят без проблем.
- вдигни колата така,че окачването да си остане свободно за да не мачкаш тампоните и пружините.
- освен да откачиш акумулатора ако колата седи на защитено място друго по електрото не се сещам да има да се прави.
За двигателя....ако искаш му свали свещите,спип му по малко масло,превърти двигателя няколко пъти и ги стегни пак...за да не влиза влага все пак.
Охладителната система я пълниш с антифриз за подходящи темпераутри и си я оставяш така....ако я изпразниш после ще тече от всякъде наред с водната помпа и радиаторите.
Друго май не се сещам,което да може да ти е от полза.
Успех!
Иначе гумите могат да се изкривят и за месец ако не се мърда въобще.
Понеже е и зимно време обърни внимание на :
-намажи си всички оплътнения с някакъв спрей или както пишеше крем за ръце и незнам си какво си за да не залепнат...после като си отворши вратите може да се изпокъсат.
-не е никак лошо да свалиш накладките и да омажеш сирачните дискове с грес за да не ги изяде ръждата.После си има спрейчета или просто кореселин за да я махнеш и да си работят без проблем.
- вдигни колата така,че окачването да си остане свободно за да не мачкаш тампоните и пружините.
- освен да откачиш акумулатора ако колата седи на защитено място друго по електрото не се сещам да има да се прави.
За двигателя....ако искаш му свали свещите,спип му по малко масло,превърти двигателя няколко пъти и ги стегни пак...за да не влиза влага все пак.
Охладителната система я пълниш с антифриз за подходящи темпераутри и си я оставяш така....ако я изпразниш после ще тече от всякъде наред с водната помпа и радиаторите.
Друго май не се сещам,което да може да ти е от полза.
Успех!
- Stenly
- Мнения: 1967
- Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
- Контакти:
Re: "Зазимяване" на Пасат Б4
Не трябва да има бензин в резервоара защото един месец му трябва престой за да се превърне в разяждаща гумените уплътнения течност. Бих си свалил и помпите ако не я карам 4-3 месеца те поне лесно се свалят също така ако колата е инжекционна хубаво да се свали горивния регулатор.
- dancing_niki
- Скиора
- Мнения: 2107
- Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
- Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
- Двигател: CASA
- Местоположение: София
Re: "Зазимяване" на Пасат Б4
Аз също съм на мнение, че май ще е по-лесно да помолиш някой много добър приятел да и прави по 10-тина 20 километра седмично.
- Ivaile
- Мнения: 561
- Регистриран на: Съб 21 фев 2009 22:47
- Автомобил: Touran
- Двигател: BSE 2008
- Местоположение: Пловдив
Re: "Зазимяване" на Пасат Б4
И още нещо дребно-запушва се ауспуха!Така казват старите майстори, но ако колата е в гараж, мисля, че всичко това е излишно.......
Re: "Зазимяване" на Пасат Б4
Колеги страшни сте! Благодаря ви за напътствията. Със сигурност няма да вдигам колата на трупчета, защото това беше последния сезон на гумите. За съжаление нито имам на разположение гараж, нито пък мога да разчитам на някой да ми я припалва. Мисля да се възползвам от съвета да сипя малко масло като развия свещите и после завъртя малко стартера. А бензина ще го източа. Не ми се сменя бензинова помпа. Само проблема с климатика май няма да мога да реша, но ако му стане нещо лятото ще го мислим. Още веднъж ви благодаря колеги!
- Ljubon
- Мнения: 3327
- Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: "Зазимяване" на Пасат Б4
Да разбутаме малко темата, че пак иде зима!
Темата е конкретно за Б4, но ще обясня какво се прави в общия случай при всички автомобили, за да не пускам нова. Ще подкрепя казаното със снимков материал.
Значи, вдига се колата на трупчета, под картера се слага казан, ако тече масло да се събира за повторна употреба. Хоризонталните повърхности се покриват с балатум, който се затиска с тротоарни плочи. На гумите се поставят картони за защита от слънце и вятър.
Ако има ремарке, то с него се процедира по аналогичен начин.








Успех в зазимяването!

Темата е конкретно за Б4, но ще обясня какво се прави в общия случай при всички автомобили, за да не пускам нова. Ще подкрепя казаното със снимков материал.
Значи, вдига се колата на трупчета, под картера се слага казан, ако тече масло да се събира за повторна употреба. Хоризонталните повърхности се покриват с балатум, който се затиска с тротоарни плочи. На гумите се поставят картони за защита от слънце и вятър.
Ако има ремарке, то с него се процедира по аналогичен начин.








Успех в зазимяването!

- Vidol Nikolov
- Мнения: 2168
- Регистриран на: Чет 22 яну 2009 12:22
- Автомобил: Jetta 1.6
- Двигател: PN
- Местоположение: ---
Re: "Зазимяване" на Пасат Б4
Тротоарни плочки в комбинация с днешните олигофренясали деца е най-лошият вариант.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Asko VW и 49 госта