Смених си катализатора с права тръба. Замених директно цялата част и нямаше проблем с вибрациите. Но попитах какви може да са причините за тези вибрации и ми дадоха 2 варианта (това разбира се ако всички тампони по двигателя са читави и двигателя работи добре):
1. Разтегната мека връзка.
2. Крива смяна на катализатора с тръба и последвало напрежение по генерацията след обратният монтаж.
ТДИ махане катализатор
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: Сря 02 дек 2009 20:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Asenovgrad
Re: Махане катализатор ТДИ.
дали след махането на катализатора колата почвали да пуши повече ,ако е от значени е колата е голф 3 ТДИ 110 мулета ??
- Andonov
- Мнения: 3927
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: Махане катализатор ТДИ.
Не се променя пушенето. Катализатора чисти други неща, които не се виждат а замърсяват околнта среда.
Re: Махане катализатор ТДИ.
Andonov написа:Не се променя пушенето. Катализатора чисти други неща, които не се виждат а замърсяват околнта среда.
така си е

-
- Мнения: 200
- Регистриран на: Нед 23 авг 2009 12:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pavlikeni
Re: Махане катализатор ТДИ.
ако може да попитам за големина дължина и общи параметри за тръба на генерацията става дума за 1.9ТДИ АХУ 90Котенца ?
Последна промяна от d1daka на Чет 10 дек 2009 22:51, променено общо 1 път.
- rosen79
- Мнения: 3203
- Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Махане катализатор ТДИ.
Като отидеш в сервиза те си знаят.
П.П. От гога има 1,0 ТДИ?Нов модел ли са пуснали?
П.П. От гога има 1,0 ТДИ?Нов модел ли са пуснали?

- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Махане катализатор ТДИ.
d1daka написа:ако може да попитам за големина дължина и общи параметри за тръба на генерацията става дума за 1.9ТДИ АХУ 90Котенца ?
на око и по спомен 20 см е тръбата която е на мойта кола

- niko_77
- Мнения: 89
- Регистриран на: Пон 17 ное 2008 19:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Passat AWX
Re: Махане катализатор ТДИ.
Вчера ходих при @Kimif2008 да махне катализатора. Сложи ми права тръба и съм много доволен как го направи
. Разлика в звука няма почти никаква при мен. Преди не ми се чуваше турбината, сега ако е вдигнат капака и е отворена вратата се чува, но в купето на затворено не. Разлика във вървежа също не забелязвам. По принцип имам теч на масло във въздуховодите, ходих в "Реал турбо" да погледнат турбината, казаха ми че нищо й няма, ама не е сваляна от мотора. Според тях на 90% теча идвал от картерните газове (самия маркуч е омаслен), и те ми препоръчаха да ходя да махам катализатора, вероятно бил запушен. Та въпроса ми е дали е вярно това предположение? Мотора е AWX-PD.

- kondzhagyulo
- Мнения: 194
- Регистриран на: Нед 10 авг 2008 17:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Балчик
Re: Махане катализатор ТДИ.
niko_77 написа:Вчера ходих при @Kimif2008 да махне катализатора. Сложи ми права тръба и съм много доволен как го направи. Разлика в звука няма почти никаква при мен. Преди не ми се чуваше турбината, сега ако е вдигнат капака и е отворена вратата се чува, но в купето на затворено не. Разлика във вървежа също не забелязвам. По принцип имам теч на масло във въздуховодите, ходих в "Реал турбо" да погледнат турбината, казаха ми че нищо й няма, ама не е сваляна от мотора. Според тях на 90% теча идвал от картерните газове (самия маркуч е омаслен), и те ми препоръчаха да ходя да махам катализатора, вероятно бил запушен. Та въпроса ми е дали е вярно това предположение? Мотора е AWX-PD.
И при мен бе абсолютно същата ситуация с Пасат 1.9 AJM PD и диагнозата в "Реал турбо" бе същата, като твоята. Аз също си махнах катализатора - всъщност му резнаха отвор и докато се усетя "майстора" го намаа яко с отверката и на сол

- niko_77
- Мнения: 89
- Регистриран на: Пон 17 ное 2008 19:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Passat AWX
Re: Махане катализатор ТДИ.
За два дена, откакто го няма катализатора, гледам като загрее да я вкарвам в обороти и засега поне масло през ЕГР-а не се показва
. Ама си иска време да се покара повечко за да видя, дали наистина има ефект. Иначе моята и преди на едно полустудено положение много прикъдяваше - бяло сив смрадлив тежък пушек на неизгоряла нафта. А сега почва да го вади савсем малко след като запаля и поработи, и изчезва като позагрее хубаво. За това пушлявене още незнам какво да правя, четох че се правела центровка на разпределителния вал ама ще видим. Свещите са наред както и антифриза.

-
- Мнения: 433
- Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Махане катализатор ТДИ.
Здравейте колеги и за много години!
Моля тези от вас, които карат Golf 4/Bora TDI PD и са си махали катализатора да споделят дали през средата (напречно) на кожуха му имаше фабрична заварка. На рисунките по разните ръководства никъде не виждам да има такава, докато при мен сякаш кожухът е срязван и заваряван, което ме навежда на мисълта, че катализаторът вече е махнат. Има ли начин да разбера дали е така без да разкачам тръбите?

Моля тези от вас, които карат Golf 4/Bora TDI PD и са си махали катализатора да споделят дали през средата (напречно) на кожуха му имаше фабрична заварка. На рисунките по разните ръководства никъде не виждам да има такава, докато при мен сякаш кожухът е срязван и заваряван, което ме навежда на мисълта, че катализаторът вече е махнат. Има ли начин да разбера дали е така без да разкачам тръбите?
-
- Мнения: 632
- Регистриран на: Вто 07 юли 2009 13:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pamplona Ispaniq
Re: Махане катализатор ТДИ.
Здравейте колеги и за много години! 
Моля тези от вас, които карат Golf 4/Bora TDI PD и са си махали катализатора да споделят дали през средата (напречно) на кожуха му имаше фабрична заварка. На рисунките по разните ръководства никъде не виждам да има такава, докато при мен сякаш кожухът е срязван и заваряван, което ме навежда на мисълта, че катализаторът вече е махнат. Има ли начин да разбера дали е така без да разкачам тръбите?
Здрасти колега,и за много години на вси4ки пи4ове.аз карам голф4 пд 2003 и имам тази заварка през средата на гарнето.тя си е заводска така 4е не се притесняваи.аз моя го махнах от горната страна дето е кам купето за да не се вижда 4е тук вав испания като е видят 4е е махнат няма минаване на преглед после а не ми се дават 500евро за нов.така 4е карти смело и успех.

Моля тези от вас, които карат Golf 4/Bora TDI PD и са си махали катализатора да споделят дали през средата (напречно) на кожуха му имаше фабрична заварка. На рисунките по разните ръководства никъде не виждам да има такава, докато при мен сякаш кожухът е срязван и заваряван, което ме навежда на мисълта, че катализаторът вече е махнат. Има ли начин да разбера дали е така без да разкачам тръбите?
Здрасти колега,и за много години на вси4ки пи4ове.аз карам голф4 пд 2003 и имам тази заварка през средата на гарнето.тя си е заводска така 4е не се притесняваи.аз моя го махнах от горната страна дето е кам купето за да не се вижда 4е тук вав испания като е видят 4е е махнат няма минаване на преглед после а не ми се дават 500евро за нов.така 4е карти смело и успех.
-
- Мнения: 433
- Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Махане катализатор ТДИ.
Благодаря за инфото gogo! В крайна сметка май наистина е по-добре да го сваля и да се окаже, че вече е махнат, отколкото да карам като мисля, че го няма, а той да е там ...
Re: Махане катализатор ТДИ.
@gogovaseev, до колкото си спомням, моят имаше завакри само в началото и в края, където е хванат за тръбите.
За да не правите излишни гимнастики, просто чукни гърнето на катализатора и виж дали чука на кухо. Когато се махне катализатора, се получава един специфичен звук-шум от крайното гърне, като леко съскане. Когато колата работи на оборот, също се получава един специфичен звук от турбото.
За да не правите излишни гимнастики, просто чукни гърнето на катализатора и виж дали чука на кухо. Когато се махне катализатора, се получава един специфичен звук-шум от крайното гърне, като леко съскане. Когато колата работи на оборот, също се получава един специфичен звук от турбото.
-
- Мнения: 433
- Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Махане катализатор ТДИ.
И аз съм почти убеден, че шевът не е фабричен, защото изглежда като правен на ръка и леко е взел да ръждясва за разлика от останалата част на кожуха. Още като видях заварката почуках по гърнето и си дрънчеше на кухо. Не знам точно как се променя звука без катализатор, но като застана зад ауспуха чувам едно леко просвирване. Не знам вече какво да правя
. Ще ме е яд, ако си играя в тоя студ да го свалям, после да се окаже, че е било напразно... 

