Охладителна система В3 - парадокс

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Emo
Мнения: 314
Регистриран на: Пет 18 юни 2004 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Охладителна система В3 - парадокс

Мнениеот Emo » Пон 23 ное 2009 17:36


Колеги, изчетох всичко, доста има изписано (че и аз навремето доста понаписах - достатъчно за хабилитация :) ) но такова поведение като на моята каляска не видях по темите.

Преди няколко дни леко 'пропуши' изпод капака на светофара, викам си 'фърли охладителна течност, отворих веднага капака - нищо!
Тази събота изведнъж температурата скочи до 120С и естествено диода за висока температура започна да мига. Отбих, изчаках да поизстине, свалих куплунга на вентилатора и с един кламер го пуснах на 2-ра скорост и се прибрах (диода започна да мига отново).
Изчаках да изтине отново и запалих двигателя да видя какво става, оказа се, че термостата не отваря, изгасих двигателя, проверих нивото на охлаждащата течност, долях малко и отново запалих двигателя, загря според показанията на таблото до 90-95, за малко температурата се 'срина' отвори термостата, оставих двигателя да работи, за да видя дали ще 'тръгне' вентилатора. Загря около 110С и се включи вентилатора за кратко, температурата се покачи до 120С и диода замига (ах тоя гаден червен диод). Творих леко капачката на разширителния съд, докато се изравни налягането, развих капачката напълно, запалих пак двигателя - няма кипене, няма нищо, появи се светлина в тунела: не съм 'духнал' гарнитура, таблото или температурният датчик са проблема. Колата не смея да я подкарам засега.

Но нещо продължава да ме гризе, ще измеря показанията на датчика и ще проверя състоянието на стабилизатора на напрежението на таблото, ще измеря повърхностната температура на главата с инфраред термометър.

Молбата ми е някой ако се сеща за някакъв друг по-лесен за провеждане тест, за да елиминирам 'духнала' гарнитура ще му бъда много багодарен.

Успех.




Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Охладителна система В3 - парадокс

Мнениеот pas1.8mi » Пон 23 ное 2009 18:34


Термостата може да не отвори и заради превъртяла турбинка на водната помпа!При отворена капачка и форсиране,в казанчето става ли водовъртеж(циркулация на антифриз)?


Потребителски аватар
Emo
Мнения: 314
Регистриран на: Пет 18 юни 2004 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Охладителна система В3 - парадокс

Мнениеот Emo » Пон 23 ное 2009 18:54


Да има циркулация, това е първото нещо, което установих, има 'парно' и изпарителя загрява нормално.


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Охладителна система В3 - парадокс

Мнениеот pas1.8mi » Пон 23 ное 2009 19:52


Провери датчика завинтен на Радиатора(ако до сега не си го сменял,сега е момента :wink: ).Също проверка и на черния на цвят датчик монтиран на пластмасовия тройник(той е за индикацията на таблото)!Измери и в конектора за черния датчик(частта с проводниците),защото понякога в самата пластмаса става нещо като пробив(прави верига без да е включен датчика)!


Потребителски аватар
Emo
Мнения: 314
Регистриран на: Пет 18 юни 2004 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Охладителна система В3 - парадокс

Мнениеот Emo » Пон 23 ное 2009 20:10


Мерси за съветите.

Датчика на радиатора, който включва вентилатора съм го сменил, работи, включва вентилатора и на двете скорости. Датчика на 'тройника' на главата (с четири извода, два за таблото и два за ЕКУ-то) с жълтия пръстен е също сменен, не съм го мерил с мултисет, но утре ще го измеря. Наскоро (по миналата събота) препоих конектора на таблото, че прибора за температура и ниво в резервоара проработваше като стар телевизор, след рязък отмерен удар :).

Остава да проверя и стабилизатора на напрежение на таблото.

Много ме притеснява да не съм 'духнал' гарнитурата на главата.


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Охладителна система В3 - парадокс

Мнениеот pas1.8mi » Пон 23 ное 2009 20:21


Щом е двоен датчик значи си с АБС или ААМ двигател!За по-сигурно,наистина презапой стабилизатора на напрежение в таблото и измери темп в казанчето!Дано пък само да е фалшива индикацията на таблото!Имаш ли пресечени течности и бълбукане в казанчето (при запален двигател)?Как си проверил датчика на Радиатора?Ако си правил пробата с Ом -метър не важи! :idea:


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Охладителна система В3 - парадокс

Мнениеот zfa159 » Пон 23 ное 2009 22:25


Здрасти колега.Я си намери един термометър и виж колко градуса е температурата на главата.Има перфектни прази резби по главите,където да набуташ сондата и да гледаш.
Вероятно не развива тези температури наистина понеже при тези градуси щеше да си изхвърля охладителната течност и щеше да ври и кипи много силно като отвориш разширителния съд.
За показанието - според мен е виновен датчика или таблото.
За припушването - капачката.


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Охладителна система В3 - парадокс

Мнениеот °niksi° » Пон 23 ное 2009 23:03


Ооооо бате Емоооо. Не смееш ли да звъннеш, кога ще се видим.
Мери датчика - проблема ще е по таблото почти 100% е сигурно.
Само да не си опрасил главата, че веднъж го спасих тоя мотор, да не трябва пак да го съживяваме.


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2707
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Re: Охладителна система В3 - парадокс

Мнениеот Vasseto » Пон 23 ное 2009 23:46


Много лесно се проверява за издухана гарнитура.
1.Отвиваш свещите.
2.С едно фенерче проверяваш има ли нагар по буталата.
3.Ако има всичко е наред.
4.Ако са като нови то охладителната течност ги е поизмила.


P.S. Има такава тема за промиване на мотора с пръскане на вода във входящите колектори.


Потребителски аватар
Emo
Мнения: 314
Регистриран на: Пет 18 юни 2004 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Охладителна система В3 - парадокс

Мнениеот Emo » Пон 23 ное 2009 23:48


Мерси за отговорите, колеги!

Значи датчика на радиатора пуска вентилатора, гаранция, тествах го (вентилатора е полумъртъв, направо е за смяна, двигателя има износена втулка, но работи).

Ха хаааа, niksi, грешиш - два пъти си реанимирал тоя двигател (първия път беше 'сготвил' 10-тина килограма 'маргарин', а втория път - здравия ангренажен ремък беше в багажника :)). Не съм се обадил, защото с тоя мигащ червен диод ме е страх да я карам, инак съм минал към тебе отма.

Утре вечер ще пробвам всичко, което ме посъветвахте :). Да ще погледна и челата на буталата!

п.п. Разсъждавайки спокойно (абстрахирам се от гарнитурата на главата :( ) :
1. датчика е на електросъпротивителен принцип (с увеличаване на температурата съпротивлението пада);
2. температурата се измерва като пад върху дачика на еталонното напрежение (колкото излиза от стабилизатора на таблото 10-10.5V);
3. ако стабилизатора 'пробие' приложеното върху датчика напрежение ще стане колкото е това на акумулатора, т.е. по-високо и прибора на таблото ще показва по-висока температура, а пък ще работи ужким читаво (ще показва как мотора загрява плавно и т.н., но показанията ще са неверни);
4. датчика вероятно не е пробил, защото би компрометирал работата на ЕКУ-то, което щях да усетя при незагрял мотор.
5. трябва да си проготвя един стабилизатор 7810, който евнтуално да припоя на мястото на изфъщелия, но обърнат на 180 deg спрямо средния крак.

Дали разсъждавам правилно :roll: ???


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Охладителна система В3 - парадокс

Мнениеот Winner25 » Пон 23 ное 2009 23:52


Vasseto написа:Много лесно се проверява за издухана гарнитура.
1.Отвиваш свещите.
2.С едно фенерче проверяваш има ли нагар по буталата.
3.Ако има всичко е наред.
4.Ако са като нови то охладителната течност ги е поизмила.


P.S. Има такава тема за промиване на мотора с пръскане на вода във входящите колектори.

Мисля че като се кара на газ пак не трябва да има нагар :roll:


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2707
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Re: Охладителна система В3 - парадокс

Мнениеот Vasseto » Пон 23 ное 2009 23:54


По принцип този стабилизатор почти винаги има студени спойки и не гори.Така че само с едно припояване и си в джаза.


При мен са запоени крачетата му за втулките дето го държат.Но там по внимателно с поялника.


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Охладителна система В3 - парадокс

Мнениеот i.e.i » Вто 24 ное 2009 9:58


Огледай радиатора за теч при работещ двигател преди да е отворил термостата(после съхне и не се вижда).Загряването може да е от загуба на течност,а всичко останало да работи.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Охладителна система В3 - парадокс

Мнениеот milmar » Вто 24 ное 2009 17:41


Emo написа:...Преди няколко дни леко 'пропуши' изпод капака на светофара,.....


това е интересно :| .

На един колега при подобни на твоите обстоятелства - отвреме на време колата загрява , че и хвърля антифриз , а иначе си работи и при майстор като отиде - няма проблем mhihi му сменяха термостат , гарнитура на глава , без макло да сменят и глава :) . Оказа се подобно на това , което каза колегата pas1.8mi : пластмасова перка на водната помпа и си превърта по валчето и то само когато тя реши :) .


Потребителски аватар
Emo
Мнения: 314
Регистриран на: Пет 18 юни 2004 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Охладителна система В3 - парадокс

Мнениеот Emo » Пон 30 ное 2009 15:24


Колеги, рапортувам!

Мисля, че открих проблема :roll: , остава още един тест - довечера и съм готов с диагнозата. Ще напиша какво съм направил, независимо че има доста изписано, може на някой да му е полезно в 'синтезиран вид'.

1. Поставих температурна сонда, потопена в течноста на разширителния съд;
2. Запалих двигателя;
3. Сверявах показанията на прибора на таблото и тези от сондата, имаше голяма разлика;
4. Отоплението в купето работеше и мъркучите по 'малкия' кръг се загряха - веднага отпадна 'водната помпа';
5. При температура около 65-70,С на охл. течност в казанчето термостата започна да отваря и при 71-72,С отвори напълно - отпадна 'термостата' (отпаднаха и очакванията за надеждно измерване на температурата на охлаждащата течност в казанчето, очевидно дребната паразитна циркулация през тънкия мъркуч (между 'тройника' и казанчето) не може да компенсира загубите на топлина и показанията са с 10-15,С по-ниски от действителната температура, затова не бих препоръчал на никого да мери там, освен ако не е доразразпробил фабричния отвор между стената и тънкия щуцер, който НЕ ТРЯБВА да се разпробива, но това е друга бира)
6. Преместих сондата на дигиталния термометър в един от глухите отвори на главата, там очаквах по-точна стойност на температурата, малко згуби и недогрев - общо около 5-6,С по-ниско спрямо действителната стойност, така се и оказа (същата работа като мерене на температура на дете/бебе - показанията трябва да се коригират в зависимост от мястото на измерване :) );
7. Изчаках малко, докато нивото на охл. течност не започна да се повишава (силно локално кипене), в следствие на това, че двигателя започна да загрява, затворих разширителния съд с капачката;
8. Вътре на таблото прибора показваше отдавна +120,С, червеният диод мигаше (не бих казал 'приятно');
9. При показания на дигиталния термометър около 89-91,С се включи вентилатора - отпадна датчика на радиатора (вентилатора отпадна още в началото с помощта на един мост го тествах и на двете степени - работи);
10. Измерих напрежението от таблото върху температурният датчик, монтиран на 'тройника' 10.16,V, за всеки случай смених стабилизтора на напрежение със една сходна схема 7810 (поставя се обратно на оригиналната схема, завъртяна на 180deg спрямо средния крак), напрежението със сменената схема беше 10.08,V - елиминирах и стабилизатора на напрежение;
11. Измерих съпротивлението на датчика, при 90-95,С беше около 150,Omh - датчика е 'изпушил' според диаграмата;

Остава довечера да проверя показанията на прибора на таблото като на мястото на датчика за температура (този на 'тройника') поставя калибрирано съпротивление примерно при 200,Omh трябва да покаже около 90,С.

Дано е полезно за някого, че аз се повъртях доста, докато се престраша да експериментирам.

Успех.


п.п. Ако някой мери с радиационен термометър трябва да има предвид, че показанията трябва да се разбират съобразно степента на чернота на повърхностите за, които се отнася измерването, както и съобразно температурният пад в материала. Например измерената стойност за повърхностната температура на главата (метално сребриста повърхност - алуминиева сплав) и тази на мъркучите (черна повърхност - гума). Някои инфраред термометри дават възможност да се зададе степента на чернота на повърхностите. Друго важно обстоятелство при измерване с инфраред термометър е диаметъра на петното в зависимост от разстоянието от прибора до повърхността (разстоянието трябва да е такова, че да гарантира попадане на 'петното' в границите на еднородна по материя и температура повърхност) - не се заблуждавайте по лазерния показалец - той показва само правата върху, която е фокуса на прибора.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта