Мога ли сам да сменя тампон на макферсона, на В4?

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Мога ли сам да сменя тампон на макферсона, на В4?

Мнениеот zfa159 » Вто 01 дек 2009 9:33


Да...а ние за смяна на такъв тампно взимаме по 15-20лв...според теб за 30-40лв за двата има ли смисъл да си купува въобще скоби и да си купува лула (която няма да свърши работа понеже ако са сменяни вече един път гайката е 22 а не 21 и не влиза лулата в отвора).За там се ползва специален Tool,който още си разработвам ама представлява глух камък 21 или съответно 22 и през него минава шестограм 6 или 7 (според амортисьора).
Тези тампони сдават багажа средно на 15-20к км и то дори да са хубави (Lemforder).При смяната се сменят и лагерите понеже обикновено като се износи тампона лагера се разпада.
След това реглаж предница заради страничните наклони!




Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12135
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Мога ли сам да сменя тампон на макферсона, на В4?

Мнениеот К.Одаджийски » Вто 01 дек 2009 20:26


И по 15 хиляди вече нещат да изкарат Лемфьордерите, моите са на 7-8 хиляди преко сили лятото ги сменявах и са вече са готови да опират в капака. Други модели тампони ще преправям, само да видя какви ще бъдат.
Най вероятно от тия усилените дето са и с малко по - различна форма, монтират се само на пасатите с ВР6 матори според етката, но така като гледам по рисунките ще станат и тука барабар с тарелките под него.


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Re: Мога ли сам да сменя тампон на макферсона, на В4?

Мнениеот doktora » Сря 16 дек 2009 12:27


Да кажа какво стана със смяната на тампона. Тампона от Auto + струва към 8-9 лв , без лагер.
Намерих хубави скоби от склад на едро за 19 лв , един комшия ми даде много готина масивна лула, като че ли специална за тази цел, купих си един професионален шестограм номер 7 .
Мисля че инвестицията си заслужава, ако наистина се налага всеки тампон да бъде сменян на всеки 15-20 000 км.
Само че не успях да направя нищо, даже поусложних нещата. Леглото в който се пъха шестограма се заобли и фактически няма как да се държи контра. Голямо напъване падна,с какво ли не пръскахме гайката, но тя така и не помръдна :banghead: . Сега, искам - не искам ще ходя в сервиз, защото освен с СО да прикапят шестограма към амортисьора, друг начин не виждам как да се законтри :dummy: .


Потребителски аватар
napster
Мнения: 1158
Регистриран на: Съб 23 дек 2006 18:29
Автомобил: BMW E30
Двигател: 1.6 LPG
Местоположение: Стара Загора

Re: Мога ли сам да сменя тампон на макферсона, на В4?

Мнениеот napster » Сря 16 дек 2009 18:02


кви 15 000км бе хора?!? Не съм минал и 2000км и тампоните Billstein вече зяпат отгоре мога да си пъхна пръста в разстоянието между тампона и купето ......


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Мога ли сам да сменя тампон на макферсона, на В4?

Мнениеот Winner25 » Сря 16 дек 2009 18:27


Като е станало въпрос за тампони - да попитам и аз :)
По какво се познава че тампоните са за смяна?
Моите са видимо леко сплескани, но иначе нямам проблеми. Само при влизане в много голяма дупка се чува леко хлопване, но аз в такива дупки почти не влизам :mrgreen:
Има ли смисъл да ги сменям или да сменя само лагерчетата?


mili 75
Мнения: 555
Регистриран на: Пет 26 дек 2008 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Мога ли сам да сменя тампон на макферсона, на В4?

Мнениеот mili 75 » Чет 17 дек 2009 9:20


doktora написа:Да кажа какво стана със смяната на тампона. Тампона от Auto + струва към 8-9 лв , без лагер.
Намерих хубави скоби от склад на едро за 19 лв , един комшия ми даде много готина масивна лула, като че ли специална за тази цел, купих си един професионален шестограм номер 7 .
Мисля че инвестицията си заслужава, ако наистина се налага всеки тампон да бъде сменян на всеки 15-20 000 км.
Само че не успях да направя нищо, даже поусложних нещата. Леглото в който се пъха шестограма се заобли и фактически няма как да се държи контра. Голямо напъване падна,с какво ли не пръскахме гайката, но тя така и не помръдна :banghead: . Сега, искам - не искам ще ходя в сервиз, защото освен с СО да прикапят шестограма към амортисьора, друг начин не виждам как да се законтри :dummy: .
Колега щом си купил толкова инструмент,преди да отидеш в сервиз пробвай със секач и резки удари по гайката, за да отхлаби. Достатъчно е да тръгне леко и после се отвива лесно.А гайката после можиш да я смениш с нова.


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Re: Мога ли сам да сменя тампон на макферсона, на В4?

Мнениеот doktora » Чет 17 дек 2009 13:17


Не съм се сетил за този вариант със секача, може би защото все се надявах че ще се развие.То от напъване, чак професионалния шестограм се изкриви - бях го мушнал в една тръба за удължение. Ако се постопли малко времето ще пробвам, не бързам за сервиз, защото тоя проблем с тампона остана на заден план тъй като излезе нещо по спешно - гърнетата.


П.П. Към колегите администратори на сайта - колеги, защо не получавам уведомяване при нов отговор в темата? Моля за съдействие плсс. Уведомяването работи само при ново лично съобщение


Гергин
Мнения: 1360
Регистриран на: Вто 22 май 2007 15:07
Автомобил: Passat 4
Двигател: AGG
Местоположение: София

Re: Мога ли сам да сменя тампон на макферсона, на В4?

Мнениеот Гергин » Чет 17 дек 2009 17:47


Абе и при мен е така. Гледах, чудих. МНого е неудобно без тези съобщения.

Иначе със секача ще го излекуваш със сигурност само капни малко ВД 40 преди да развиваш на резбата.


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Мога ли сам да сменя тампон на макферсона, на В4?

Мнениеот °niksi° » Съб 19 дек 2009 23:58


Има си чалъм за всичко.
И не е задължително да се ходи на реглаж - е зависи от това как се сменят разбира се.


al_lukanov
Мнения: 137
Регистриран на: Нед 27 юни 2004 15:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Мога ли сам да сменя тампон на макферсона, на В4?

Мнениеот al_lukanov » Нед 20 дек 2009 0:46


doktora написа:Да кажа какво стана със смяната на тампона. Тампона от Auto + струва към 8-9 лв , без лагер.
Намерих хубави скоби от склад на едро за 19 лв , един комшия ми даде много готина масивна лула, като че ли специална за тази цел, купих си един професионален шестограм номер 7 .
Мисля че инвестицията си заслужава, ако наистина се налага всеки тампон да бъде сменян на всеки 15-20 000 км.
Само че не успях да направя нищо, даже поусложних нещата. Леглото в който се пъха шестограма се заобли и фактически няма как да се държи контра. Голямо напъване падна,с какво ли не пръскахме гайката, но тя така и не помръдна :banghead: . Сега, искам - не искам ще ходя в сервиз, защото освен с СО да прикапят шестограма към амортисьора, друг начин не виждам как да се законтри :dummy: .

За това се ходи на майстор - определено е по евтино!


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Re: Мога ли сам да сменя тампон на макферсона, на В4?

Мнениеот doktora » Чет 07 яну 2010 11:47


al_lukanov написа:За това се ходи на майстор - определено е по евтино!


:) Аааа не съм се отказал все още да се боря с гайката, само да се затопли времето и грабвам секача :). Ти сигурно си майстор и със сигурност за теб си си прав :).
Между другото, откакто се пробвах да сменя тампона и спря да хлопа макферсона, кво му стана, нещо се понамести ли , ама няма лошо :) . Еееей, обичам я тази кола : vw fen особено когато се самоуправя :yahoo:


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Мога ли сам да сменя тампон на макферсона, на В4?

Мнениеот i.e.i » Чет 07 яну 2010 14:44


Беше ли вдигната колата ,когато опита да развиеш гайката?
Пробвай с рязък тласък в/у лулата.


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Re: Мога ли сам да сменя тампон на макферсона, на В4?

Мнениеот doktora » Пет 08 яну 2010 10:45


Спазвал съм указанията които прочетох в форума , т.е. колата беше спусната върху дървен пън за да сгъне пружината. За рязък тласък с лулата няма как да стане, тъй като контрата която се държи с шестограма не е толкова здрава/стабилна. Нивото на което е шестограма не позволява другия му край да се опре някъде стабилно, поради което трябва да се държи с ръка и при един рязък тласък все има отместване.


GVG
Мнения: 475
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
Двигател: CBDC 2010
Местоположение: София,

Re: Мога ли сам да сменя тампон на макферсона, на В4?

Мнениеот GVG » Пон 11 яну 2010 15:18


Колега, аз като сменях тампоните, използвах един шестограм с доста дълги рамена, уж от професионален комплект. Та като сложих късата част на шестограма в стъблото на амортисьора и като завъртях с лулата, /то в началото всичко се върти заедно/, дългото рамо опря отпред в гумената лайстна, която е върху ламарината, която разделя двигателния отсек от отсека на чистачките. Така шестограма имаше твърда опора и след няколко пъти рязък напън с лулата гайката се разви.


Потребителски аватар
vwivan
Мнения: 79
Регистриран на: Пет 19 окт 2007 17:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Мога ли сам да сменя тампон на макферсона, на В4?

Мнениеот vwivan » Пон 11 яну 2010 18:17


Моите ги развих с въздушен пистолет - при гумаджиите. Не се налага да се държи държи контра. Разхлаби ги при някой гумаджия .



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 64 госта