Да...а ние за смяна на такъв тампно взимаме по 15-20лв...според теб за 30-40лв за двата има ли смисъл да си купува въобще скоби и да си купува лула (която няма да свърши работа понеже ако са сменяни вече един път гайката е 22 а не 21 и не влиза лулата в отвора).За там се ползва специален Tool,който още си разработвам ама представлява глух камък 21 или съответно 22 и през него минава шестограм 6 или 7 (според амортисьора).
Тези тампони сдават багажа средно на 15-20к км и то дори да са хубави (Lemforder).При смяната се сменят и лагерите понеже обикновено като се износи тампона лагера се разпада.
След това реглаж предница заради страничните наклони!
Мога ли сам да сменя тампон на макферсона, на В4?
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12135
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Мога ли сам да сменя тампон на макферсона, на В4?
И по 15 хиляди вече нещат да изкарат Лемфьордерите, моите са на 7-8 хиляди преко сили лятото ги сменявах и са вече са готови да опират в капака. Други модели тампони ще преправям, само да видя какви ще бъдат.
Най вероятно от тия усилените дето са и с малко по - различна форма, монтират се само на пасатите с ВР6 матори според етката, но така като гледам по рисунките ще станат и тука барабар с тарелките под него.
Най вероятно от тия усилените дето са и с малко по - различна форма, монтират се само на пасатите с ВР6 матори според етката, но така като гледам по рисунките ще станат и тука барабар с тарелките под него.
- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
Re: Мога ли сам да сменя тампон на макферсона, на В4?
Да кажа какво стана със смяната на тампона. Тампона от Auto + струва към 8-9 лв , без лагер.
Намерих хубави скоби от склад на едро за 19 лв , един комшия ми даде много готина масивна лула, като че ли специална за тази цел, купих си един професионален шестограм номер 7 .
Мисля че инвестицията си заслужава, ако наистина се налага всеки тампон да бъде сменян на всеки 15-20 000 км.
Само че не успях да направя нищо, даже поусложних нещата. Леглото в който се пъха шестограма се заобли и фактически няма как да се държи контра. Голямо напъване падна,с какво ли не пръскахме гайката, но тя така и не помръдна
. Сега, искам - не искам ще ходя в сервиз, защото освен с СО да прикапят шестограма към амортисьора, друг начин не виждам как да се законтри
.
Намерих хубави скоби от склад на едро за 19 лв , един комшия ми даде много готина масивна лула, като че ли специална за тази цел, купих си един професионален шестограм номер 7 .
Мисля че инвестицията си заслужава, ако наистина се налага всеки тампон да бъде сменян на всеки 15-20 000 км.
Само че не успях да направя нищо, даже поусложних нещата. Леглото в който се пъха шестограма се заобли и фактически няма как да се държи контра. Голямо напъване падна,с какво ли не пръскахме гайката, но тя така и не помръдна


- napster
- Мнения: 1158
- Регистриран на: Съб 23 дек 2006 18:29
- Автомобил: BMW E30
- Двигател: 1.6 LPG
- Местоположение: Стара Загора
Re: Мога ли сам да сменя тампон на макферсона, на В4?
кви 15 000км бе хора?!? Не съм минал и 2000км и тампоните Billstein вече зяпат отгоре мога да си пъхна пръста в разстоянието между тампона и купето ......
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: Мога ли сам да сменя тампон на макферсона, на В4?
Като е станало въпрос за тампони - да попитам и аз
По какво се познава че тампоните са за смяна?
Моите са видимо леко сплескани, но иначе нямам проблеми. Само при влизане в много голяма дупка се чува леко хлопване, но аз в такива дупки почти не влизам
Има ли смисъл да ги сменям или да сменя само лагерчетата?

По какво се познава че тампоните са за смяна?
Моите са видимо леко сплескани, но иначе нямам проблеми. Само при влизане в много голяма дупка се чува леко хлопване, но аз в такива дупки почти не влизам

Има ли смисъл да ги сменям или да сменя само лагерчетата?
-
- Мнения: 555
- Регистриран на: Пет 26 дек 2008 13:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Мога ли сам да сменя тампон на макферсона, на В4?
Колега щом си купил толкова инструмент,преди да отидеш в сервиз пробвай със секач и резки удари по гайката, за да отхлаби. Достатъчно е да тръгне леко и после се отвива лесно.А гайката после можиш да я смениш с нова.doktora написа:Да кажа какво стана със смяната на тампона. Тампона от Auto + струва към 8-9 лв , без лагер.
Намерих хубави скоби от склад на едро за 19 лв , един комшия ми даде много готина масивна лула, като че ли специална за тази цел, купих си един професионален шестограм номер 7 .
Мисля че инвестицията си заслужава, ако наистина се налага всеки тампон да бъде сменян на всеки 15-20 000 км.
Само че не успях да направя нищо, даже поусложних нещата. Леглото в който се пъха шестограма се заобли и фактически няма как да се държи контра. Голямо напъване падна,с какво ли не пръскахме гайката, но тя така и не помръдна. Сега, искам - не искам ще ходя в сервиз, защото освен с СО да прикапят шестограма към амортисьора, друг начин не виждам как да се законтри
.
- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
Re: Мога ли сам да сменя тампон на макферсона, на В4?
Не съм се сетил за този вариант със секача, може би защото все се надявах че ще се развие.То от напъване, чак професионалния шестограм се изкриви - бях го мушнал в една тръба за удължение. Ако се постопли малко времето ще пробвам, не бързам за сервиз, защото тоя проблем с тампона остана на заден план тъй като излезе нещо по спешно - гърнетата.
П.П. Към колегите администратори на сайта - колеги, защо не получавам уведомяване при нов отговор в темата? Моля за съдействие плсс. Уведомяването работи само при ново лично съобщение
П.П. Към колегите администратори на сайта - колеги, защо не получавам уведомяване при нов отговор в темата? Моля за съдействие плсс. Уведомяването работи само при ново лично съобщение
-
- Мнения: 1360
- Регистриран на: Вто 22 май 2007 15:07
- Автомобил: Passat 4
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
Re: Мога ли сам да сменя тампон на макферсона, на В4?
Абе и при мен е така. Гледах, чудих. МНого е неудобно без тези съобщения.
Иначе със секача ще го излекуваш със сигурност само капни малко ВД 40 преди да развиваш на резбата.
Иначе със секача ще го излекуваш със сигурност само капни малко ВД 40 преди да развиваш на резбата.
- °niksi°
- Бай Брадър
- Мнения: 5091
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Мога ли сам да сменя тампон на макферсона, на В4?
Има си чалъм за всичко.
И не е задължително да се ходи на реглаж - е зависи от това как се сменят разбира се.
И не е задължително да се ходи на реглаж - е зависи от това как се сменят разбира се.
-
- Мнения: 137
- Регистриран на: Нед 27 юни 2004 15:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Мога ли сам да сменя тампон на макферсона, на В4?
doktora написа:Да кажа какво стана със смяната на тампона. Тампона от Auto + струва към 8-9 лв , без лагер.
Намерих хубави скоби от склад на едро за 19 лв , един комшия ми даде много готина масивна лула, като че ли специална за тази цел, купих си един професионален шестограм номер 7 .
Мисля че инвестицията си заслужава, ако наистина се налага всеки тампон да бъде сменян на всеки 15-20 000 км.
Само че не успях да направя нищо, даже поусложних нещата. Леглото в който се пъха шестограма се заобли и фактически няма как да се държи контра. Голямо напъване падна,с какво ли не пръскахме гайката, но тя така и не помръдна. Сега, искам - не искам ще ходя в сервиз, защото освен с СО да прикапят шестограма към амортисьора, друг начин не виждам как да се законтри
.
За това се ходи на майстор - определено е по евтино!
- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
Re: Мога ли сам да сменя тампон на макферсона, на В4?
al_lukanov написа:За това се ходи на майстор - определено е по евтино!



Между другото, откакто се пробвах да сменя тампона и спря да хлопа макферсона, кво му стана, нещо се понамести ли , ама няма лошо



Re: Мога ли сам да сменя тампон на макферсона, на В4?
Беше ли вдигната колата ,когато опита да развиеш гайката?
Пробвай с рязък тласък в/у лулата.
Пробвай с рязък тласък в/у лулата.
- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
Re: Мога ли сам да сменя тампон на макферсона, на В4?
Спазвал съм указанията които прочетох в форума , т.е. колата беше спусната върху дървен пън за да сгъне пружината. За рязък тласък с лулата няма как да стане, тъй като контрата която се държи с шестограма не е толкова здрава/стабилна. Нивото на което е шестограма не позволява другия му край да се опре някъде стабилно, поради което трябва да се държи с ръка и при един рязък тласък все има отместване.
-
- Мнения: 475
- Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
- Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
- Двигател: CBDC 2010
- Местоположение: София,
Re: Мога ли сам да сменя тампон на макферсона, на В4?
Колега, аз като сменях тампоните, използвах един шестограм с доста дълги рамена, уж от професионален комплект. Та като сложих късата част на шестограма в стъблото на амортисьора и като завъртях с лулата, /то в началото всичко се върти заедно/, дългото рамо опря отпред в гумената лайстна, която е върху ламарината, която разделя двигателния отсек от отсека на чистачките. Така шестограма имаше твърда опора и след няколко пъти рязък напън с лулата гайката се разви.
- vwivan
- Мнения: 79
- Регистриран на: Пет 19 окт 2007 17:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Мога ли сам да сменя тампон на макферсона, на В4?
Моите ги развих с въздушен пистолет - при гумаджиите. Не се налага да се държи държи контра. Разхлаби ги при някой гумаджия .
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 59 госта