Въпросния дросел са два модела,ако мога така да се изразя,на по старите мотори от типа на ADR/1.8-20 V/,AEB/1.8T/ е с механично управление,демек с жило.На по-новите мотори APT /1.8-20 V/APU/1.8T/ e с електронно управление.Принципно идва един момент след много много километри,в който се зацапва дроселовата клапа и почват да играят оборотите.Почиства се и се оправя.Времето за което се оправя е различно за всеки конкретен случай-при някой може да изкара година-две,при някой може да се наложи смяна.Мисля,че дроселът влиза в програмата на ФВ за смяна на старо срещу ново с доплащане,а иначе се намира на цени между 450 и 700 лв.Все пак,не знам защо твоя приятел се е хванал за този дросел,който далеч не е най-страшния потенциален проблем,който може да възникне -ами ако се наложи да сменя демпфения маховик,ами турбото,ами дебитомера,а "чупещото" се окачване с цели ОСЕМ носача,дет се сменят на всяка смяна на маслото ,ами компютъра на ABS,ами другия комп дето командва всичко,ами комфорт модула ако се развали,или пък се счупят пластмасовите повдигачи на ел.стъклата,а ако се появи ръжда в долния ръб на задното стъкло на комбито,ами ако трябва се сменя маслото и спирачната течност,ами рейката ако замине ,скоростна кутия ако счупи,а основен ремонт ако стане,а ако изтърве амортисьор,а международната финансова криза и проблема с джунглите в бразилия и парниковия ефект ,а ???????????

Айде сега седнете се замислете с твоя приятел каква е вероятността всички тези неща да се случат в един и същ момент на една и съща кола ? Кво излиза,че то по тази логика по добре да не си купува каквато и да е кола от по-ново поколение,а пасат пък хич и изобщо никакво по-ново ФВ,а да си вземе голф2 ,ама и там правят проблем пък карбураторите и пак не бива работата.Аве то така е ни да имаш ни да нямаш .Та твоя приятел ако му харесва да си отваря очите и да взема пасат,като има предвид,че по-голяма част от изброените по-горе повреди са валидни за всяка една по-нова кола и е въпрос на конкретно състояние и късмет винаги и по-рядко на някакво общо правило .