hrissyts написа:Не искам да дразня разни бързаци,а искам да стигна безпроблемно до морето,например.Няма да се състезавам.Въпросът е дали ще се задъха колата и дали ще е икономична.
Дали ще стигнеш безпроблемно е въпрос на поддръжка и мозък в главата. Няма да се съзтезаваш, но веднъж ще ти се наложи да избегнеш дадена ситуация и тогава пази боже с тези коне. Дали ще се задъха - да и то доста и няма да е никак икономично в сравнение с малко по-голям мотор . Тоест хем бавно хем с толкова гориво колкото с двигател 1.4. Сигурно ти е ясно, че избора на толкова малък мотор изключва наличието на климатик или ползването му извън града, а също и удоволствието от шофирането. Моят съвет е да вземеш минимум 1.4, за предпочитане 1.6. Ако държиш на 1.0 прочети за слабите му места и поддръжката му и прецени дали си струва. Обикновено когато човек си взима малък мотор го прави защото си мисли колко е икономичен или поради по-ниска първоначална цена и по-пресната година. Но когато тръгнеш да изпреварваш на магистралата с включена клима
и ти се изправи косата при вида на тир срещу теб, тогава почваш да мислиш по друг начин. Когато звъннеш в магазин и разбереш, че частите ти струват колкото на 1.4 или 1.6 също размисляш. Рано или късно спираш да се самозалъгваш, че малкия мотор е икономичен, вървежен и здрав и мислиш или за голям или за балансиран мотор. Тръгваш да продаваш, но лесно ли се продава толкова малък мотор? Ще стигнеш с 5лв. по-малко до морето, но за сметка на какво. Малкия мотор се амортизира по-бързо от големия при извънградско, защото се тормози повече. Когато усетиш, че поддръжката и разхода на 1.0 е като на 1.4 ще се питаш дали не беше по-добре да си вземеш кола с клима и да си спокойна при изпреварване. Не, че с 1.4 ще си спокойна, но пак е за предпочитане. Извод: колкото повече толкова по-добре. Повечето коне никога не са излишни.

Вярвам ти, ако "супер" значи 5 минути да изпреварваш примерния тир, да върнеш две предавки и да се кръстиш отсреща да не идва друг такова едро МПС. Или пък да изпревариш само ако тира ти подаде сигнал, защото иначе не си сигурен дали ще се прибереш. Тоест с такъв мотор се изпреварва само на "сигурно" когато отсреща няма никой и скоро няма да се появи. Доста често обаче се налага да се правят и бързи "рискови" изпреварвания или такива в колона от 2/3 автомобила. И докато другите ги правят и продължават пътуването си без да се влачат след камиона ти караш още 10км. след него и чакаш да се отвори подходящия момент. През това време се изнервяш, след теб става колона и затрудняваш изпреварването на тези зад теб.