Б3 1,8 mi нисък волтаж от динамото ...

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Съб 15 апр 2006 21:30


jgmec написа:на оборотите увеличава тока, а не напрежението.

Тока не зависи от скоростта на въртене на т.нар динамо/генератор.
Той зависи от приложеният товар.
Променя се напрежението, и честотата му.
Ей за туй има е тургнат този регулатор на напрежение..
Този регулатор на напрежение, регулира само горната граница на напрежението.. Сам се сещаш, че трудно да регулира точно на 13 В например...

Той се грижи напрежението след него, да не прескача 14-14.3 В...
Съвсем в реда на нещата, е да имаш пад на напрежение по инсталацията, да не говорим, че с включването на много консуматори, генератора не смогва хем да зарежда акумулатора, хем да захранва всички уреди в автото. Поради което Ако при 1500 об/мин /т.е. около 800-900 на автото / е способен да дава 15 волта, след регулатора стават 14.3 безс товар, според мощността на този генератор, при товар, той намалява изходното си напрежение /консуматорите имат по-малко съпр./ и така хоп пада...

А тази боза обикновенно идва от кофти връзки алтернатор-шаси алтернатор-акумулатор..
или от тотално заминал акумулатор, който лапа ток като за световно, щото не мое зареди...

Успех
гати романа




Потребителски аватар
Miki
Мнения: 1035
Регистриран на: Сря 19 яну 2005 16:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Miki » Съб 15 апр 2006 22:17


Как ги премери тези напрежения? - на самия алтернатор или на клемите на акумулатора?
Изобщо не е нормално за 2-3 часа да ти капне акумулатора от въпросната крушка. Също не е нормално и да скапеш за 1 година акумулатор.
Ако си сигурен за четките най-вероятно е да губиш маса някъде - провери си внимателно всички кабеляци как контактуват, дали не са окислени накрайниците им.
Вземи за проба един по-дебел кабел и съедини корпуса на алтернатора с купето и виж дали пак ти отчита същото напрежение.


Потребителски аватар
idkedikov
Мнения: 914
Регистриран на: Вто 27 сеп 2005 15:49
Автомобил: VW Passat 3bg
Двигател: AVF
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Мнениеот idkedikov » Пон 17 апр 2006 18:01


Ето и снимки на допълнителния кабел пуснат от генератора до акумулатора :wink:

http://bgphoto.net/photos/16481/o632808973333125000.JPG

http://bgphoto.net/photos/16481/o632808973506562500.JPG

с червените стрелки е посочен въпросният кабел ;) :)


Boro
Мнения: 167
Регистриран на: Чет 22 дек 2005 13:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Boro » Съб 22 апр 2006 10:07


При мен напрежението е по ниско около 13.6 V и не се променя при включване на фаровете. Скоро смених акумулатора с Бош. В упътвнето пише, че гаранцията не важи при зарядно напрежение под 13.8V. Сега чакам да навъртя километри, защото ако не е зареден самият акумулатор ограничава напрежението.
Относно кабела преди да се сменя може да се мерне пада върху него (напрежението от изходната клема на на алтернатора до + на акумулатора при заряд), хубаво е да се мерне и пада между корпус на алтернтора и минуса на акумулатора, като при двете измервания да се ползват директно изводите за да се хванат евнтуални загуби в клемите.
!!!! mod edit: vaskoto1

Добре прв си, правописа не ми е от силните страни :oops:


biso
Мнения: 2
Регистриран на: Пон 24 апр 2006 14:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот biso » Пон 24 апр 2006 14:53


направи проверка като закачиш волтметър директно на акумулатора
палиш двигателя и на празен ход и на високи обороти трябва да е 13.6-14.4V
включваш "Дълги светлини" и проверяваш същото.
Ако напрежението не е в тези граници причините са:
1.Реле регулатор-повреден
2.Четки-износени
3.Изправителни Диоди-дефектирали
4.Статор-претоварен(поизпечен)
УСПЕХ :roll:


Потребителски аватар
bu4komobil
Мнения: 804
Регистриран на: Вто 25 апр 2006 11:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Труро

Мнениеот bu4komobil » Пет 12 яну 2007 19:51


алтернатора ми е 65А!нормално ли е на 1000об. и на 2500об. да зарежда все 13.9-14В(без консуматори),а при същите обороти(на къси)да е 13.7В.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пет 12 яну 2007 20:41


bu4komobil написа:нормално ли е...

Според мен напрежението ти не е хич зле, колега.
Ако нямаш проблеми с зареждането и особено ако си с крушки 100/90W, въобще не се притеснявай.


opito2
Мнения: 31
Регистриран на: Нед 08 окт 2006 11:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот opito2 » Пет 12 яну 2007 21:05


Здравейте на всички,
както разбрах от постовете доста хора се оплакват от ниско напрежение на алтернатора. И по точно Crezy_hatteR. Проблем наистина има и той е в изправителната група. При мене напрежението е точно 14,2 и не се изменя също като на баща ти на мерцедеса. Не зная как ти проверявят изправността, но по ниското напрежение се разбира, че не добре. А за да се провери изправителя трябва да се отвори алтернатора. Съветвам те да намериш някой друг майстор. Реши си проблема за да не хвърляш акумулатори. Успех!!!


Потребителски аватар
kossel
Мнения: 1759
Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
Двигател: 103 коня 1600 16V
Местоположение: София

Мнениеот kossel » Пет 12 яну 2007 21:14


ДА opito2 ... мисля че си прав и аз съм сърбал попарата на тази "плочка" вътре в алтернатора.


dms1
Мнения: 43
Регистриран на: Вто 19 сеп 2006 10:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот dms1 » Вто 16 яну 2007 20:06


Драги колеги,

От години се занимавам с проблемите по системата за зареждане на акумулатора и поддържането на постоянно (14.4 V) напрежение върху клемите му. Ще се опитам да внеса малко яснота по проблема.

Модерните автомобили са оборудвани с променливотокови трифазни генератори - алтернатори. Те генерират променливо трифазно напрежение, чиято големина зависи от оборотите на въртене. Това напрежение се изправя с трифазен токоизправител ( 6 диода ), които са вграден в корпуса на самия алтернатор за по-добро охлаждане. Има и още три допълнителни диода, които заедно с други три от основния токоизправител образуват втори токоизправител, който осигурява необходимия ток за възбудителната намотка, която е разположена върху ротора и получава ток чрез контактните пръстени, графитните четки и релерегулатора. Идеята на тази система е: ГЕНЕРИРАНОТО НАПРЕЖЕНИЕ НА КЛЕМИТЕ НА АЛТЕРНАТОРА ВИНАГИ ДА ИМА ПОСТОЯННА СТОЙНОСТ В ГРАНИЦИТЕ 13.5V ДО 14.4 V ПРИ ВСИЧКИ РЕЖИМИ НА НАТОВАРВАНЕ И ОБОРОТИ. Ако има дефект в някоя от посочените по-горе части - АЛТЕРНАТОРЪТ НЕ МОЖЕ ДА ПОДДЪРЖА ПОСТОЯННО НАПРЕЖЕНИЕ А ТОВА СЕ ОТРАЗЯВА НАЙ-НАПРЕД НА АКУМУЛАТОРА - ТОЙ НЕ СЕ ЗАРЕЖДА ДОСТАТЪЧНО.

От опит с моя PASSAT В3, 2E, 2000 куб. мога да дам няколко предложения:

1. Проверка на всички връзки между алтернатора и акумулатора.
2. Ако при това пада на напрежението върху + кабел между алтернатора и акумулатора е повече от 0.2 V да се смени с нов.
3. Ако четките са износени да се подменят.
4. Релергулаторът също може да прави номера.

На края: При мен нещата бяха, че алтернаторът не вдигаше повече от 13.6 V. Имах и пад по кабела 0.6 V.

Оказа се, че релерегулаторът стабилизира на 13.6 V.

Реших проблема, като изработих нов релерегулатор, който стабилизира напрежението на КЛЕМИТЕ НА АКУМУЛАТОРА и така неутрализирах всички загуби по кабелите получих идеален ражим за акумулатора от 14.4 V.

Това е. Дано съм полезен. Ако има въпроси ПИТАЙТЕ.
mod edit: Sunny
Научете ги най-накрая тези модели!


Потребителски аватар
idkedikov
Мнения: 914
Регистриран на: Вто 27 сеп 2005 15:49
Автомобил: VW Passat 3bg
Двигател: AVF
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Мнениеот idkedikov » Вто 16 яну 2007 20:24


Реших проблема, като изработих нов релерегулатор, който стабилизира напрежението


Как го изработи новият релерегулатор :?


dms1
Мнения: 43
Регистриран на: Вто 19 сеп 2006 10:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот dms1 » Вто 16 яну 2007 20:32


Направих специална разработка на електрическата схема. Платка, елементи и монтаж. Регулаторът е разположен извън четкодържателя. Ще направя снимки и ще ги покажа.


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Мнениеот Stenly » Сря 17 яну 2007 1:21


Аз пък имам следния проблем може и да е подобен но не съм мерил напрежение.Значи като карам на фарове и пуснато парно, ОК но щом заедно с тях включа и отоплителя на задното стъкло като съм спрял например и тръгвам ми свири ремъка а той е обтегнат ,2-ра -3-та и се оправя като намаля или спра (като намаля обороти) пак просвирва. Мисля си че алтернатора се мъчи и затова свири ремъка.Някой ако го има този проблем да помага че трябва да го оправя :)


Boro
Мнения: 167
Регистриран на: Чет 22 дек 2005 13:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Boro » Сря 17 яну 2007 1:40


NqKvo_GaDno написа:Ето и снимки на допълнителния кабел пуснат от генератора до акумулатора :wink:

http://bgphoto.net/photos/16481/o632808973333125000.JPG



На снимката се вижда и къде е печупен и нагорял оригиналният кабел. :lol:


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Сря 17 яну 2007 7:56


NqKvo_GaDno написа:
Реших проблема, като изработих нов релерегулатор, който стабилизира напрежението


Как го изработи новият релерегулатор :?


Колеги този проблем го имаше и при предният ми пасат '77. Като цяло проблемът идва от това че регулаторът не следи напрежението на клемите на акумолатора и така да коригира падовете, а взеа "информацията" непосредствено от статорната намотка ПРЕЗ ОТДЕЛНИ ДИОДИ. Оригиналният регулатор може да се замести с таъв от Лада самара, но лададжииският трябва да се разглоби, и да се пусне едно кабелче от + овата клема на акумолатора към анода на ценера вътре в кутииката на лададжииския регулатор, но преди това разбира се анода на ценера се разкача от схемата , и именно към него се вкл. това кабелче! Тук вече има възможност и да си регулираш напрежението на заряд, като се свързват последоватено (обикновенни) диоди на въпросното кабелче.
С две думи само да обясня че по този начин следиш определено напр. на клемите на амумолатора , и ако то падне под опр. стоиност се вкл. възбудителната намотка и така тя е включена докато възстанови напрежението в системата. Дано да не съм го обяснил объркващо:)
Методът работи перфектно, лично съм го изпитал, ПРИ ПОЛОЖЕНИЕ ЧЕ ВСИЧКИ СИЛОВИ ИЗПРАВИТЕЛНИ ДИОДИ СА ЗДРАВИ!
Успех :)



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: gigov и 43 госта