jgmec написа:на оборотите увеличава тока, а не напрежението.
Тока не зависи от скоростта на въртене на т.нар динамо/генератор.
Той зависи от приложеният товар.
Променя се напрежението, и честотата му.
Ей за туй има е тургнат този регулатор на напрежение..
Този регулатор на напрежение, регулира само горната граница на напрежението.. Сам се сещаш, че трудно да регулира точно на 13 В например...
Той се грижи напрежението след него, да не прескача 14-14.3 В...
Съвсем в реда на нещата, е да имаш пад на напрежение по инсталацията, да не говорим, че с включването на много консуматори, генератора не смогва хем да зарежда акумулатора, хем да захранва всички уреди в автото. Поради което Ако при 1500 об/мин /т.е. около 800-900 на автото / е способен да дава 15 волта, след регулатора стават 14.3 безс товар, според мощността на този генератор, при товар, той намалява изходното си напрежение /консуматорите имат по-малко съпр./ и така хоп пада...
А тази боза обикновенно идва от кофти връзки алтернатор-шаси алтернатор-акумулатор..
или от тотално заминал акумулатор, който лапа ток като за световно, щото не мое зареди...
Успех
гати романа