Проблем с парното на B 5

Техническа и сервизна информация за Passat
baretata65
Мнения: 4
Регистриран на: Сря 02 дек 2009 11:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Проблем с парното на B 5

Мнениеот baretata65 » Сря 02 дек 2009 11:47


Здравеите, имам Пасат B 5 1.9 TDI отскоро, проблема ми е в парното. Като го включа и поработи малко двигателя започва да подава топъл въздух, но според мен не е достатъчен. Когато температурата достигне 90 градуса топлината се засилва малко повече.От няколко места чух че дизелите имат добро парно, но явно имам проблем , предполагам във въздухопроводите. Търся съвет. Благодаря предврително.




Потребителски аватар
ArturDent
Мнения: 175
Регистриран на: Вто 10 яну 2006 11:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Проблем с парното на B 5

Мнениеот ArturDent » Сря 02 дек 2009 14:37


Колега, на тия пасати не им е най силната част парното.
Другото е да е позапушено радиатиорчето за топлото.
Ново си е сума а и трябва бая да се разглобява - табло...

А от там където си чул им кажи, че е точно обратното. Дизеловите мотори имат по-високо КПД и съответно по-малко топлина за отдаване. А има такива дето моментално стоплят ама те са с печка (истинска).

И последно:
:търсачкаа


Потребителски аватар
goshito
Мнения: 3
Регистриран на: Съб 18 юли 2009 7:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Проблем с парното на B 5

Мнениеот goshito » Сря 02 дек 2009 17:26


Сменяй радиаторчето колега,докато не е дошла истинската зима.Доста труд е,имай го впредвид.И задължително си облицовай клапите наново.Почти сигурен съм,че са прегорели.Добър вариант за облицовка е подложка от ламиниран паркет.Няма мърдане.Успех :wink:


Потребителски аватар
MAKAROW
Мнения: 247
Регистриран на: Пон 04 сеп 2006 22:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Пловдив,В.Търново

Re: Проблем с парното на B 5

Мнениеот MAKAROW » Сря 02 дек 2009 20:40


на моя пасат пък парното му е доста силна страна!!!!
Може и клапите да си ти по рехави
Оперирай ги!!!!


baretata65
Мнения: 4
Регистриран на: Сря 02 дек 2009 11:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: Проблем с парното на B 5

Мнениеот baretata65 » Чет 03 дек 2009 7:31


Благодаря Ви за съветите момчета. Ще я мисля оттук нанатък. :bowdown


dimitar iv
Мнения: 243
Регистриран на: Вто 10 апр 2007 16:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с парното на B 5

Мнениеот dimitar iv » Чет 03 дек 2009 8:48


Имаш ли климатроник на колата ? Защото температурата която постъпва в купето се регулира от там. Не очаквай да ти духа с 90 градуса в купето.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с парното на B 5

Мнениеот zfa159 » Пет 04 дек 2009 1:15


Хъм.
При Пасат В5 клапите са масивни и пластмасови...няма как да е от тях.
Радиаторчето - ако е чиста системата и не е имала ръжди и т.н. никога - не е от него.
При 90 на мотора вътре трябва да вее поне 65-70 градуса с оригиналния радиатор при околона температура около 10 градуса на максимална скорост и обороти на двигателя около 1500-2000.При празен ход с минус 5-10 градуса.
Съответно ако колата е с климатроник е важно да се види клапата за топло/студено дали се мести добре и дали всичко и е наред (може през Ваг-Ком да се види мотора а механично след падане на таблото).
Имал съм подобен случай и се оказа много задръстен радиатор понеже преди да се продаде колата е била с ужасно мръсна система а за продажбата е лъснат разширителния съд и е сипан нов антифриз.
Разкачи маркучите на радиаторчето и яко вода...промии цялата система и виж какво ще се случи.
Успех!


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Проблем с парното на B 5

Мнениеот brum » Пет 04 дек 2009 16:06


dimitar iv написа:Имаш ли климатроник на колата ? Защото температурата която постъпва в купето се регулира от там. Не очаквай да ти духа с 90 градуса в купето.


Дори и да има климатроник, той може да се включи на режим "HI" - тогава духа само топло, без значение колко жега е вътре.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с парното на B 5

Мнениеот zfa159 » Пет 04 дек 2009 23:38


brum написа:
dimitar iv написа:Имаш ли климатроник на колата ? Защото температурата която постъпва в купето се регулира от там. Не очаквай да ти духа с 90 градуса в купето.


Дори и да има климатроник, той може да се включи на режим "HI" - тогава духа само топло, без значение колко жега е вътре.

Така е,да ама радиаторчето вътре може да вее максимум около 70-75 градуса при 90 на двигателя.Ако има климатроник и в този момент работи и компресора тогава максималната температура дори на Hi е с още 10-15 градуса надолу.
Все пак щом колегата усеща,че нещо не е читаво значи изходната температура на духалката е под 50 градуса (на 50 градуса започва да ти пари на ръката и имаш чуството,че е ужасно топло ;) ).Съответно това е ниска температура дори за сменяно радиаторче,което е китайче и има някакъв проблем.


baretata65
Мнения: 4
Регистриран на: Сря 02 дек 2009 11:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: Проблем с парното на B 5

Мнениеот baretata65 » Вто 08 дек 2009 8:05


Приятели колата е само с климатик, и си мисля, че е възможно да е от клапите на въздухопроводите. Като завъртя въртока надясно за топло не се чува затварянето на клапата , а за студено се чува.


baretata65
Мнения: 4
Регистриран на: Сря 02 дек 2009 11:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: Проблем с парното на B 5

Мнениеот baretata65 » Съб 12 дек 2009 7:24


Добро утро на всички. Във Варна вече падна първия сняг,ноооооо аз си имам вече парно. След дълги перипетии и два дни в сервиз,продухване на радиаторчето,смяна на термостат и разни почесвания по главата се установи,че когато преди месец ми смениха целия антифриз и го подмениха с нов, не са обезвъздушили добре системата. Разминах се и с малко разходи.Плати само за термостата и продухване на системата с вода. Моля админите да заключат темата. Благодаря на колегите които помогнаха със съвети.


Потребителски аватар
plamen_iv
Мнения: 87
Регистриран на: Нед 25 май 2008 16:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Силистра

Re: Проблем с парното на B 5

Мнениеот plamen_iv » Съб 12 дек 2009 15:36


baretata65 написа:Добро утро на всички. Във Варна вече падна първия сняг,ноооооо аз си имам вече парно. След дълги перипетии и два дни в сервиз,продухване на радиаторчето,смяна на термостат и разни почесвания по главата се установи,че когато преди месец ми смениха целия антифриз и го подмениха с нов, не са обезвъздушили добре системата. Разминах се и с малко разходи.Плати само за термостата и продухване на системата с вода. Моля админите да заключат темата. Благодаря на колегите които помогнаха със съвети.

Че нали се обезвъздешава сама системата? И при мен е така парното и радиаторчето смених и пак няма,слабо е!


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с парното на B 5

Мнениеот zfa159 » Нед 13 дек 2009 13:03


plamen_iv написа:
baretata65 написа:Добро утро на всички. Във Варна вече падна първия сняг,ноооооо аз си имам вече парно. След дълги перипетии и два дни в сервиз,продухване на радиаторчето,смяна на термостат и разни почесвания по главата се установи,че когато преди месец ми смениха целия антифриз и го подмениха с нов, не са обезвъздушили добре системата. Разминах се и с малко разходи.Плати само за термостата и продухване на системата с вода. Моля админите да заключат темата. Благодаря на колегите които помогнаха със съвети.

Че нали се обезвъздешава сама системата? И при мен е така парното и радиаторчето смених и пак няма,слабо е!

Обезвъздушава се сама ако не се задръсти някъде...което е масов проблем при мръсна система.Затова се промиват.
А първото място,което се задръства на всички коли е радиаторчето за парното понеже в тръбите му има спирали за да се движи по-бавно водата и да отдава повече топлина...оттам дебита е малък и като плуват разни ръжди и т.н. проблема е налице.
Оригиналното обикновено се оправя с почистване и промиване с вода.Ако е много зле - се сменя.
По повод клапата - единствения и проблем може да е жилото принципно понеже при климатик си е на жила както при по-старите а клапите на В5 не са с дупки а са плътни.
Успех!


Потребителски аватар
gicho76
Мнения: 235
Регистриран на: Пон 30 окт 2006 19:21
Автомобил: VW Golf VI Variant
Двигател: 1600 tdi CAYC
Местоположение: Асеновград

Re: Проблем с парното на B 5

Мнениеот gicho76 » Нед 20 дек 2009 23:04


и при мен е така на Passat B5, а днес се возих в друг такъв пасат и от клапите излизаше гореш въздух хем се возих отзад и стигаше до мен горещ въздух.
Двигателя си загрява нормално на 90гр.,
климатроника и той си работи нормално обаче няма гореща струя,
отпред като пипам маркучите за радиаторчето парят и двата,
остава да са някакви клапи, незнам помагайте, че и подгряването на седалките неработи.

p.s. Днес обезвъздуших от малкия отвор на маркуча на изхода от радиатора за парното - нищо на пръв поглед, седя така 1-2 минути на 2000оборота но от пробката дори не излизаше вода, отказах се и после след каране 5-6км. ми светна компютъра за ниско ниво на водата и побра точно 1л. антифриз и парното заработи нормално - сега е жега.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта