лампата на маслото премигва 1 път след първото палене
- nikolai_an
- Мнения: 1224
- Регистриран на: Нед 09 мар 2008 20:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Карлово
лампата на маслото премигва 1 път след първото палене
колеги.отскоро(след като смених маслото и сложих 10 40) лампата на маслото премигва 1 път за секунда след първото палене и си изгасва и няма никви проблеми,после няма такова премигване.Нормално ли е това или да търся повреди в датчика или маслената помпа?Старото ми масло беше 15 40 и с него маи нямаше такова премигване!колата е голф3 абу мотор 1,6 75 к.с.
- rokera671
- Мнения: 2543
- Регистриран на: Нед 08 мар 2009 12:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: лампата на маслото премигва 1 път след първото палене
Същият проблем!!Бях с Q8 и си беше всичко ок ,обаче реших да сложа уж по добро масло и сега ми мига.Така ми правеше и с ESSO като я купих,не знам дали е нормално и се притеснявам и мисля да го хвърлям а е само на 4000 и има оше километри.Маслото в момента e Comma 10 w 40 и даже с присадка на Лики моли




- freshenero
- Мнения: 585
- Регистриран на: Съб 05 май 2007 18:44
- Автомобил: Sharan
- Двигател: ADY 2000
- Местоположение: КаНдахар-КюстеНдил
Re: лампата на маслото премигва 1 път след първото палене
И при мен е така и на братовчед ми,май при всички е така!Мисля че е нормално но нека и други да споделят
- shockhead
- Мнения: 159
- Регистриран на: Пон 14 сеп 2009 18:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Burgas
Re: лампата на маслото премигва 1 път след първото палене
Здравейте,
Мисля, че не трябва да предприемаш нищо. Датчика може да е тръгнал да се поврежда, но никой не може да ти каже със сигурност.Ако се повреди изцяло ще остане в режим "авария" и лампата ще свети, тогава ще го смениш. Ако си на път лесно можеш да установиш дали "аварията" е реална - отвори капачката на маслото над клапаните и там ще пръска масло ако има налягане.
В подобен случай виновника може да не е и помпата. Все пак при следващо евентуално отваряне на картера може да се замерят хлабините между зъбчатките и ако се наложи да се подменят ако има износване. В случай, че има износване няма да те остави на пътя - просто налягането ще пада постепенно с напредване на износването и когато стане гранично ще започне да ти премигва лампата на моменти (няма да е само веднъж при запалването)и все още ше е възможно да шофираш до сервиз или просто да се прибереш. Още повече при запалването маслото е най-гъсто и би трябвало ако има проблем с помпата да не се прояви точно тогава.
Мазилната система представлява един тръбопровод в началото, на който е маслената помпа, следват разклонения с много по-малко сечение към консуматорите (клапани, цилиндри)и в края на тръбопровода има една съчма, която буквално го затапва. Съчмата е на върха на една пружина. Има болт зад пружината, който регулира колко да е притисната пружината до съчмата. Така се регулира налягането в маслената система. Помпата нагнетява от единия край на тръбопровода, преминаването на маслото към консуматорите е съпроводено със значително съпротивление и така съчмата се оказва под натиск от маслото в системата и когато този натиск превиши зададениия от регулиращия болт съчмата се измества назад и позволява на излишното масло да се върне в картера.
В хода на експлоатация тази пружина се уморява и отпуска.Тогава налягането пада, но отново това не става изведнъж. Невинаги е необходима смяна на пружината в този случай - просто се натяга чрез фиксиращия болт зад пружината.
Понякога обаче тази пружина се чупи и в резултат в мазилната система не може да се създаде налягане. Е тогава оставаш на пътя.
Сам виждаш колко много са възможностите. Колкото ти знаеш какъв е проблема, толкова ще разберат и в сервиза без да отворят двигателя. Най много да похарчиш излишни пари.
Сега просто я наблюдавай - то няма да се оправи, а сигурно ще се влоши след време.Но това може да отнеме и 2-3 години.
А не е за подценяване и привода към маслената помпа под делкото. Това можеш да провериш и сам като демонтираш делкото и огледаш за износване или механична повреда.
После на мястото на датчика на маслото можеш да монтираш манометър и да видиш какво е налягането на маслото при запален двигател - така ще провериш изправността на датчика и на цялата мазилна система като цяло.
Дано съм помогнал. До скоро!
Мисля, че не трябва да предприемаш нищо. Датчика може да е тръгнал да се поврежда, но никой не може да ти каже със сигурност.Ако се повреди изцяло ще остане в режим "авария" и лампата ще свети, тогава ще го смениш. Ако си на път лесно можеш да установиш дали "аварията" е реална - отвори капачката на маслото над клапаните и там ще пръска масло ако има налягане.
В подобен случай виновника може да не е и помпата. Все пак при следващо евентуално отваряне на картера може да се замерят хлабините между зъбчатките и ако се наложи да се подменят ако има износване. В случай, че има износване няма да те остави на пътя - просто налягането ще пада постепенно с напредване на износването и когато стане гранично ще започне да ти премигва лампата на моменти (няма да е само веднъж при запалването)и все още ше е възможно да шофираш до сервиз или просто да се прибереш. Още повече при запалването маслото е най-гъсто и би трябвало ако има проблем с помпата да не се прояви точно тогава.
Мазилната система представлява един тръбопровод в началото, на който е маслената помпа, следват разклонения с много по-малко сечение към консуматорите (клапани, цилиндри)и в края на тръбопровода има една съчма, която буквално го затапва. Съчмата е на върха на една пружина. Има болт зад пружината, който регулира колко да е притисната пружината до съчмата. Така се регулира налягането в маслената система. Помпата нагнетява от единия край на тръбопровода, преминаването на маслото към консуматорите е съпроводено със значително съпротивление и така съчмата се оказва под натиск от маслото в системата и когато този натиск превиши зададениия от регулиращия болт съчмата се измества назад и позволява на излишното масло да се върне в картера.
В хода на експлоатация тази пружина се уморява и отпуска.Тогава налягането пада, но отново това не става изведнъж. Невинаги е необходима смяна на пружината в този случай - просто се натяга чрез фиксиращия болт зад пружината.
Понякога обаче тази пружина се чупи и в резултат в мазилната система не може да се създаде налягане. Е тогава оставаш на пътя.
Сам виждаш колко много са възможностите. Колкото ти знаеш какъв е проблема, толкова ще разберат и в сервиза без да отворят двигателя. Най много да похарчиш излишни пари.
Сега просто я наблюдавай - то няма да се оправи, а сигурно ще се влоши след време.Но това може да отнеме и 2-3 години.
А не е за подценяване и привода към маслената помпа под делкото. Това можеш да провериш и сам като демонтираш делкото и огледаш за износване или механична повреда.
После на мястото на датчика на маслото можеш да монтираш манометър и да видиш какво е налягането на маслото при запален двигател - така ще провериш изправността на датчика и на цялата мазилна система като цяло.
Дано съм помогнал. До скоро!
- mariovasi
- Мнения: 1787
- Регистриран на: Съб 16 фев 2008 17:51
- Автомобил: Skoda scala 110kw DSG 2020
- Двигател: TSI
- Местоположение: Г. Оряховица/В.Търново
Re: лампата на маслото премигва 1 път след първото палене

И при мен мигва и при други колеги,има доста стара тема по въпроса.
- shockhead
- Мнения: 159
- Регистриран на: Пон 14 сеп 2009 18:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Burgas
Re: лампата на маслото премигва 1 път след първото палене
Дай линк към старата тема!
- shockhead
- Мнения: 159
- Регистриран на: Пон 14 сеп 2009 18:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Burgas
Re: лампата на маслото премигва 1 път след първото палене
Благодаря mariovasi
- rokera671
- Мнения: 2543
- Регистриран на: Нед 08 мар 2009 12:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: лампата на маслото премигва 1 път след първото палене
Послушах колегите и сложих филтър Mahle .Резултата е ,че лампата гасне на момента!!Никога повече няма да рискувам с ментета от по 6 ,7 лева!!Сложих и друго масло ,но не мисля че е от него-Divinol.Мотора трака повече ,особенно като е студен.Мисля че е клапани ,но това е тема за друг разговор.За мен мигането на лампата е в филтара!
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: лампата на маслото премигва 1 път след първото палене
Има тема и за маслата и за филтрите.Там си пише - VW се кара с Motul или Castrol...останалото е компромис.Понеже пропуснах да сменя маслото навреме чак вчера го източих...на 21 000км от предишната смяна.Не ми е светнала лампата никога,не ми е пищял и зумера...а колата се кара предимно в обороти над 4000 и то много и градско и извън.Липсваше около 0.5Л от общото количество масло в картера.Маслото е Motul 4100 Power 15W50 .Изводите оставям за вас.
За филтрите - аз карам предимно с филтри Filtron,Clean Filters,SCT и досега не съм имал проблеми...а са пак в диапазона до 10лв.
Принцпно преди да се сменят маслени помпи и т.н. не е лошо да се премери налягането на маслото понеже може проблема да е в датчик или къде ли не още.Закача се един манометър,мери се колко е налягането на празен ход,колко е около 2000 оборота и става ясно дали има спад в налягането или някой датчик не мери вярно.
Ако налягането е ниско може да е кофти масло,може да е помпа,може да са лагерите на двигателя (биелни,основни,на паразитния вал за двигателите,които го имат) и т.н.Съответно това подлежи на проверка и се сменя каквото трябва а не всичко наред...излиза доста по-евтино
Успех!

За филтрите - аз карам предимно с филтри Filtron,Clean Filters,SCT и досега не съм имал проблеми...а са пак в диапазона до 10лв.
Принцпно преди да се сменят маслени помпи и т.н. не е лошо да се премери налягането на маслото понеже може проблема да е в датчик или къде ли не още.Закача се един манометър,мери се колко е налягането на празен ход,колко е около 2000 оборота и става ясно дали има спад в налягането или някой датчик не мери вярно.
Ако налягането е ниско може да е кофти масло,може да е помпа,може да са лагерите на двигателя (биелни,основни,на паразитния вал за двигателите,които го имат) и т.н.Съответно това подлежи на проверка и се сменя каквото трябва а не всичко наред...излиза доста по-евтино

Успех!
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 80 госта