Има ли разлика м/у динамо алтернатор

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Пон 17 апр 2006 9:27


Та трифазен е генератора а четките по-принцип служат за отвеждане на ел. ток в ротора , който служи за подмагнитване, което от своя страна като меним, меним и напрежението на изхода т.е на намотките на статора. Ако не ни трябва стабилизация просто там щеше да има малко постоянни магнити и толкоз. Тоест управляваме алтернатора с тока , който му пускаме през ротора.

Последна промяна от L&R на Пон 17 апр 2006 9:36, променено общо 1 път.




black`
Мнения: 3377
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Global

Мнениеот black` » Пон 17 апр 2006 9:31


Стабилизация се прави и чрез схеми... Идеята на ел. магнита или както ти казваш намотките на статора е по-висок КПД :wink:

Последна промяна от black` на Пон 17 апр 2006 9:40, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Пон 17 апр 2006 9:33


blacki написа:Стабилизачия се прави и чрез схеми... Идеята на ел. магнита или както ти казваш намотките на статора е по-висок КПД :wink:


на 120А mhihi инак да и КПД е по-високо.


black`
Мнения: 3377
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Global

Мнениеот black` » Пон 17 апр 2006 9:35


Не става въпрос за това ами че като е с обикновен магнит неговата сила е кнстанта. Докато при ел. магнит силата се увеличава пропорционално с оборотите :wink: От там следва по добро зареждане на акумулатора и следователно по-дълъг живот на същия :wink:


Потребителски аватар
perin
Мнения: 105
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 16:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот perin » Пон 17 апр 2006 14:24


когато се каже динамо се разбира постояннотоков генератор с въртящ се постоянен магнит за възбуждане.
алтернатор - променливотоков генератор, като този в колите, дали има реле регулатор или схема грец директно на него, устройството е все едно и също.
справка - "учебник по електрически машини" - няма значние дали е за техникум или за МЕИ, все едно и също пише.


Потребителски аватар
Tata
Мнения: 18
Регистриран на: Нед 05 мар 2006 20:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот Tata » Сря 19 апр 2006 0:16


Алтернаторът променливотоков трифазен генератор.Има 6 изправителни диода.Четките подават ток на възбудителната намотка на алтернатора,който се регулира от електронно реле регулатор.Релето поддържа напрежението от около 12 v независимо от промяната на оборотите на двигателя.


dosta star
Мнения: 1
Регистриран на: Пет 21 сеп 2007 0:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана
Контакти:

Мнениеот dosta star » Пет 21 сеп 2007 1:13


Темата е от миналата година...В по-старите автомобили за поддържане на напрежението и дозареждане на акумулатора се използват постояннотокови генератори /динамо/.Специално в тях и в статора и в ротора има намотки.
Във вече съвременните автомобили се използват алтернаторите.Това са трифазни генератори за променлив ток.В тях има изправителен блок с диоди,който прави напрежението постоянно.
Реле-регулаторите и при динамото и при алтернатора променят възбуждането и така поддържат необходимото напрежение в ел.инсталацията на автомобила,което е доста над 12V и за повече от автомобилите е в диапазона 14,2-14,6V.
И в края да кажа,че ниските обороти и при алтернатора не гарантират пълноценното зареждане на акумулатора...Това е накратко ...


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Мнениеот emo-gar » Пет 21 сеп 2007 22:13


Колеги , като модули и двете джаджи произвеждат "прав ток", регулатор на на прежението може да е механичен (лада) или електронен.Проблема при динамото е че изходния ток минава през "четките" , което е един вид ограничение , докато при алтернатора се взима от Статора (неподвижна част) , през мощни изправителни диоди , има възможност за добро охлаждане и по-голям изходящ ток. При динамото силовите намотки са в Ротора (въртяща се част) , изправител са колекторните пластини, което води до ограничения.Е..ти брадясалата тема :oops:


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2704
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Съб 22 сеп 2007 15:59


Динамата се срещат и в нашия форум,но май никой не поглежда във вздухарския раздел.Много от костенурките са с динама.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: milench0 и 73 госта