


Има ли разлика м/у динамо алтернатор
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Та трифазен е генератора а четките по-принцип служат за отвеждане на ел. ток в ротора , който служи за подмагнитване, което от своя страна като меним, меним и напрежението на изхода т.е на намотките на статора. Ако не ни трябва стабилизация просто там щеше да има малко постоянни магнити и толкоз. Тоест управляваме алтернатора с тока , който му пускаме през ротора.
Последна промяна от L&R на Пон 17 апр 2006 9:36, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 3377
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 13:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Global
Стабилизация се прави и чрез схеми... Идеята на ел. магнита или както ти казваш намотките на статора е по-висок КПД 

Последна промяна от black` на Пон 17 апр 2006 9:40, променено общо 1 път.
когато се каже динамо се разбира постояннотоков генератор с въртящ се постоянен магнит за възбуждане.
алтернатор - променливотоков генератор, като този в колите, дали има реле регулатор или схема грец директно на него, устройството е все едно и също.
справка - "учебник по електрически машини" - няма значние дали е за техникум или за МЕИ, все едно и също пише.
алтернатор - променливотоков генератор, като този в колите, дали има реле регулатор или схема грец директно на него, устройството е все едно и също.
справка - "учебник по електрически машини" - няма значние дали е за техникум или за МЕИ, все едно и също пише.
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: Пет 21 сеп 2007 0:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
- Контакти:
Темата е от миналата година...В по-старите автомобили за поддържане на напрежението и дозареждане на акумулатора се използват постояннотокови генератори /динамо/.Специално в тях и в статора и в ротора има намотки.
Във вече съвременните автомобили се използват алтернаторите.Това са трифазни генератори за променлив ток.В тях има изправителен блок с диоди,който прави напрежението постоянно.
Реле-регулаторите и при динамото и при алтернатора променят възбуждането и така поддържат необходимото напрежение в ел.инсталацията на автомобила,което е доста над 12V и за повече от автомобилите е в диапазона 14,2-14,6V.
И в края да кажа,че ниските обороти и при алтернатора не гарантират пълноценното зареждане на акумулатора...Това е накратко ...
Във вече съвременните автомобили се използват алтернаторите.Това са трифазни генератори за променлив ток.В тях има изправителен блок с диоди,който прави напрежението постоянно.
Реле-регулаторите и при динамото и при алтернатора променят възбуждането и така поддържат необходимото напрежение в ел.инсталацията на автомобила,което е доста над 12V и за повече от автомобилите е в диапазона 14,2-14,6V.
И в края да кажа,че ниските обороти и при алтернатора не гарантират пълноценното зареждане на акумулатора...Това е накратко ...
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Колеги , като модули и двете джаджи произвеждат "прав ток", регулатор на на прежението може да е механичен (лада) или електронен.Проблема при динамото е че изходния ток минава през "четките" , което е един вид ограничение , докато при алтернатора се взима от Статора (неподвижна част) , през мощни изправителни диоди , има възможност за добро охлаждане и по-голям изходящ ток. При динамото силовите намотки са в Ротора (въртяща се част) , изправител са колекторните пластини, което води до ограничения.Е..ти брадясалата тема 

Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 57 госта