Съвети за смяна на хидравличн повдигачи + белези

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Re: Съвети за смяна на хидравличн повдигачи

Мнениеот Stenly » Съб 05 дек 2009 13:08


Купи също гумена гарнитура за капака на клапаните и да поясня гайките и там се затягат с динамометричен ключ за да не премачкаш гарнитурата и да текне.




Потребителски аватар
galyaradeva
Мнения: 645
Регистриран на: Чет 10 апр 2008 20:42
Автомобил: Vw Caravelle 1998
Двигател: VR6-140hp
Местоположение: Ямбол-Норвегия
Контакти:

Re: Съвети за смяна на хидравличн повдигачи

Мнениеот galyaradeva » Вто 08 дек 2009 17:23


Здравейте колеги. Днес се опитах да наместя центровката на двигателят но според мен има някакво разминаване със това което се вижда и това което ми се изка да бъде. Затова да питам преди да съм го разпарчетил.
Пуснах отверката на първи цилиндър и според нея и няколкото пъти нагоре надолу мисля че нацелих момента на ГМТ. Белегът който е на маховика също се показа макар че малко савсем малко се разминава, можеби защото сам се опитвам да бутам цялата кола, със едната ръка да дъжа отверката а със другата фотото да си въртя главата заради фенерчето и така.
Проблема идва от разминаването на белезите на коляновия вал и белега на разпределителния вал. Това така ли трябва да бъде при условие че съм убеден на 100% че съм на горна мъртва точка на първи целиндър.
долу на коляновия вал така и неможах да направя снимка на която да се вижда чертичката на шайбата и стрелката на пласмасата но има разминаване поне половин сантиметър гледано от горе на око.

Мерих и компресията на 4-те цилиндъра показва 11 бара само 4-ти е на 10 и малко отгоре. Ако го правя правилно. Вартя двигателя 5-6 пъти и манометара просто си спира на 11 и повече неможе да се качи.
На всяко превъртане качва по малко по малко и до 11 и край. Така ли трябва да е или много го задържам?
Щото по книга го дават от завода да излиза със 10 бара... :screwy а аз съм на първи основен ремонт.


Symptom
Мнения: 682
Регистриран на: Сря 15 фев 2006 17:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Съвети за смяна на хидравличн повдигачи + белези

Мнениеот Symptom » Вто 08 дек 2009 17:47


Настрой си коляновиа вал на по маховика, там е най-точно, настрой делкото резката да съвпада с палеца, мръдни наляво надясно ,че има луфт пусти,.. центрираш.

И да избягат всички настройки нее страшно. Стробоскоп да имаш само после си настрой мотора на над 2 и под 4 градуса с делкото ( това е за бензин настройка) харчи малко и бега доста.
Правиш хардуерно на белези ,и после с делкото градусите и си готов.Успех


Потребителски аватар
galyaradeva
Мнения: 645
Регистриран на: Чет 10 апр 2008 20:42
Автомобил: Vw Caravelle 1998
Двигател: VR6-140hp
Местоположение: Ямбол-Норвегия
Контакти:

Re: Съвети за смяна на хидравличн повдигачи + белези

Мнениеот galyaradeva » Вто 08 дек 2009 17:55


ааааа чакай чакай.. аз ще сменям повдигачите.Просто изках да е на белези ако объркам нещо да ми е лесно после. Просто ми мина на ум че със това разменаване данеби да е прескочила някой зъб и затова да ми чукат повдигачите. И понеже не мога да го осетя със моя моньорски опит дето го нямам, нищо чудно да е някой клапан който да удря в буталото. Затова питам дали това е нормално такова разтояние на белега на разпределителния вал. Инъче съм на ГМТ и белега на маховика си е на мястото. Вартях го целия маховик зада разбера дали това е белега :) то много болчета там бе


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Съвети за смяна на хидравличн повдигачи + белези

Мнениеот emo-gar » Вто 08 дек 2009 21:41


Развий тая пластмасова тапа на скор.кутия,тогава се вижда добре белега..,да не центроваш по някое болтче на маховик/съединител.Виж там-ключ ли грамаден някой ,или "гарги",пък и да счупиш тапата-не е болка за умиране.По-добре е да си сигурен в ГМТ.Иии..нали знаещ ,че преводното отношение колянов/разпределителен вал е 2:1!!.Т.е. имаш Гмт-изпускане и ГМТ-сгъстяване-второто ти трябва


Потребителски аватар
PL 16v
Мнения: 262
Регистриран на: Пет 29 фев 2008 17:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен / Майнц

Re: Съвети за смяна на хидравличн повдигачи + белези

Мнениеот PL 16v » Вто 08 дек 2009 23:20


galyaradeva написа:ааааа чакай чакай.. аз ще сменям повдигачите.Просто изках да е на белези ако объркам нещо да ми е лесно после. Просто ми мина на ум че със това разменаване данеби да е прескочила някой зъб и затова да ми чукат повдигачите. И понеже не мога да го осетя със моя моньорски опит дето го нямам, нищо чудно да е някой клапан който да удря в буталото. Затова питам дали това е нормално такова разтояние на белега на разпределителния вал. Инъче съм на ГМТ и белега на маховика си е на мястото. Вартях го целия маховик зада разбера дали това е белега :) то много болчета там бе

ами колега това тракане което го чувам не ми прилича на повдигачи,а на неправилно зацепване май
успех


Потребителски аватар
galyaradeva
Мнения: 645
Регистриран на: Чет 10 апр 2008 20:42
Автомобил: Vw Caravelle 1998
Двигател: VR6-140hp
Местоположение: Ямбол-Норвегия
Контакти:

Re: Съвети за смяна на хидравличн повдигачи + белези

Мнениеот galyaradeva » Сря 09 дек 2009 17:18


:?:


Потребителски аватар
zdravko555
Мнения: 642
Регистриран на: Вто 06 май 2008 17:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Видин

Re: Съвети за смяна на хидравличн повдигачи + белези

Мнениеот zdravko555 » Сря 09 дек 2009 20:42


Колега и аз съм с същия мотор, не личи точно от снимката но и при мен като сменях ремъка белезите горе и долу не могат да паснат абсолютно и при мен :banghead:
на КВ е точно на ГМТ и спрямо маховика и спрямо шайбата, но горе на разпределителния вал не идва стрелката точно срещу белега (има малко отместване)
ето снимка, нищо че е без ремъка тука:
Прикачени файлове
S6302576.JPG


Потребителски аватар
zdravko555
Мнения: 642
Регистриран на: Вто 06 май 2008 17:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Видин

Re: Съвети за смяна на хидравличн повдигачи + белези

Мнениеот zdravko555 » Сря 09 дек 2009 20:46


пробвах с вариант зъб наред/назад ама не :banghead:
и едва ли чукането ще е от кофти зацепване, карал съм с изместване разлика няма, освен ако се е изместил аванса дотолкова че да върви като "дръгел" но това няма как да не го забележиш mhihi


Потребителски аватар
golf_III_2e
Мнения: 965
Регистриран на: Вто 13 май 2008 20:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Съвети за смяна на хидравличн повдигачи + белези

Мнениеот golf_III_2e » Сря 09 дек 2009 20:58


по мои наблюдения винаги като сложи6 нов ремък и белезите се разминават с милиметър два спямо стария(но няма един зъб)


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Съвети за смяна на хидравличн повдигачи + белези

Мнениеот emo-gar » Сря 09 дек 2009 21:15


Маркера ОТ трябва да съвпада с междината между О и Т(междузъбие) на зъбното колело(точно като на снимката по-горе).Маркера на междинния вал да съвпада с засечката на пистовата шайба на коляновия вал.Палеца на делкото да е срещу резката в основата на същото.Това при ГМТ на 1-ви цилиндър,такт сгъстяване.


Потребителски аватар
golf_III_2e
Мнения: 965
Регистриран на: Вто 13 май 2008 20:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Съвети за смяна на хидравличн повдигачи + белези

Мнениеот golf_III_2e » Сря 09 дек 2009 21:18


и кво правим ако разликата е два три милимерта а няма цял зъб?


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Съвети за смяна на хидравличн повдигачи + белези

Мнениеот emo-gar » Сря 09 дек 2009 21:32


golf_III_2e написа:и кво правим ако разликата е два три милимерта а няма цял зъб?

Купуваме нов ремък,ама истински :wink:


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Съвети за смяна на хидравличн повдигачи + белези

Мнениеот NovobranecGT » Чет 10 дек 2009 11:46


Само да уточним нещо, с всички на които не ви съвпадат белезите като си смените ремъците. Нали ползвате "нулата" на маховика като белег за горна мъртва точка, а не резката(ромба). Питам, защото ми се е случвало да попадам на Фолксваген-и, зацепени по резката, понеже има майстори, които не обичат да четат, а и нулата в повечето случаи трудно се вижда(освен ако не знаеш какво търсиш).
П.П. Компресия се мери на студен мотор и с напълно отворена дроселова клапа :да:


Потребителски аватар
zdravko555
Мнения: 642
Регистриран на: Вто 06 май 2008 17:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Видин

Re: Съвети за смяна на хидравличн повдигачи + белези

Мнениеот zdravko555 » Чет 10 дек 2009 13:54


а добре но аз имам следния въпрос белега на делкото който е трябва ли абсолютно да е на средата на палеца когато двигатела е на белези?
четох преди време че и този белег трябва да се гледа при зацепването иначе белега на междиння вал си го слагам на белег но този белег не идва на средата на палеца :banghead:
нормално ли е и ако не къде да търся проблема - в ремъка едва ли :roll: или нещо в центровката, но там не искам пипам току-така. иначе голфа върви си,динамика уж има,но нямам база за сравнение :cry:



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 74 госта