Съвети за смяна на хидравличн повдигачи + белези
- Stenly
- Мнения: 1967
- Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
- Контакти:
Re: Съвети за смяна на хидравличн повдигачи
Купи също гумена гарнитура за капака на клапаните и да поясня гайките и там се затягат с динамометричен ключ за да не премачкаш гарнитурата и да текне.
- galyaradeva
- Мнения: 645
- Регистриран на: Чет 10 апр 2008 20:42
- Автомобил: Vw Caravelle 1998
- Двигател: VR6-140hp
- Местоположение: Ямбол-Норвегия
- Контакти:
Re: Съвети за смяна на хидравличн повдигачи
Здравейте колеги. Днес се опитах да наместя центровката на двигателят но според мен има някакво разминаване със това което се вижда и това което ми се изка да бъде. Затова да питам преди да съм го разпарчетил.
Пуснах отверката на първи цилиндър и според нея и няколкото пъти нагоре надолу мисля че нацелих момента на ГМТ. Белегът който е на маховика също се показа макар че малко савсем малко се разминава, можеби защото сам се опитвам да бутам цялата кола, със едната ръка да дъжа отверката а със другата фотото да си въртя главата заради фенерчето и така.
Проблема идва от разминаването на белезите на коляновия вал и белега на разпределителния вал. Това така ли трябва да бъде при условие че съм убеден на 100% че съм на горна мъртва точка на първи целиндър.
долу на коляновия вал така и неможах да направя снимка на която да се вижда чертичката на шайбата и стрелката на пласмасата но има разминаване поне половин сантиметър гледано от горе на око.
Мерих и компресията на 4-те цилиндъра показва 11 бара само 4-ти е на 10 и малко отгоре. Ако го правя правилно. Вартя двигателя 5-6 пъти и манометара просто си спира на 11 и повече неможе да се качи.
На всяко превъртане качва по малко по малко и до 11 и край. Така ли трябва да е или много го задържам?
Щото по книга го дават от завода да излиза със 10 бара...
а аз съм на първи основен ремонт.
Пуснах отверката на първи цилиндър и според нея и няколкото пъти нагоре надолу мисля че нацелих момента на ГМТ. Белегът който е на маховика също се показа макар че малко савсем малко се разминава, можеби защото сам се опитвам да бутам цялата кола, със едната ръка да дъжа отверката а със другата фотото да си въртя главата заради фенерчето и така.
Проблема идва от разминаването на белезите на коляновия вал и белега на разпределителния вал. Това така ли трябва да бъде при условие че съм убеден на 100% че съм на горна мъртва точка на първи целиндър.
долу на коляновия вал така и неможах да направя снимка на която да се вижда чертичката на шайбата и стрелката на пласмасата но има разминаване поне половин сантиметър гледано от горе на око.
Мерих и компресията на 4-те цилиндъра показва 11 бара само 4-ти е на 10 и малко отгоре. Ако го правя правилно. Вартя двигателя 5-6 пъти и манометара просто си спира на 11 и повече неможе да се качи.
На всяко превъртане качва по малко по малко и до 11 и край. Така ли трябва да е или много го задържам?
Щото по книга го дават от завода да излиза със 10 бара...

-
- Мнения: 682
- Регистриран на: Сря 15 фев 2006 17:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Съвети за смяна на хидравличн повдигачи + белези
Настрой си коляновиа вал на по маховика, там е най-точно, настрой делкото резката да съвпада с палеца, мръдни наляво надясно ,че има луфт пусти,.. центрираш.
И да избягат всички настройки нее страшно. Стробоскоп да имаш само после си настрой мотора на над 2 и под 4 градуса с делкото ( това е за бензин настройка) харчи малко и бега доста.
Правиш хардуерно на белези ,и после с делкото градусите и си готов.Успех
И да избягат всички настройки нее страшно. Стробоскоп да имаш само после си настрой мотора на над 2 и под 4 градуса с делкото ( това е за бензин настройка) харчи малко и бега доста.
Правиш хардуерно на белези ,и после с делкото градусите и си готов.Успех
- galyaradeva
- Мнения: 645
- Регистриран на: Чет 10 апр 2008 20:42
- Автомобил: Vw Caravelle 1998
- Двигател: VR6-140hp
- Местоположение: Ямбол-Норвегия
- Контакти:
Re: Съвети за смяна на хидравличн повдигачи + белези
ааааа чакай чакай.. аз ще сменям повдигачите.Просто изках да е на белези ако объркам нещо да ми е лесно после. Просто ми мина на ум че със това разменаване данеби да е прескочила някой зъб и затова да ми чукат повдигачите. И понеже не мога да го осетя със моя моньорски опит дето го нямам, нищо чудно да е някой клапан който да удря в буталото. Затова питам дали това е нормално такова разтояние на белега на разпределителния вал. Инъче съм на ГМТ и белега на маховика си е на мястото. Вартях го целия маховик зада разбера дали това е белега
то много болчета там бе

-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Съвети за смяна на хидравличн повдигачи + белези
Развий тая пластмасова тапа на скор.кутия,тогава се вижда добре белега..,да не центроваш по някое болтче на маховик/съединител.Виж там-ключ ли грамаден някой ,или "гарги",пък и да счупиш тапата-не е болка за умиране.По-добре е да си сигурен в ГМТ.Иии..нали знаещ ,че преводното отношение колянов/разпределителен вал е 2:1!!.Т.е. имаш Гмт-изпускане и ГМТ-сгъстяване-второто ти трябва
- PL 16v
- Мнения: 262
- Регистриран на: Пет 29 фев 2008 17:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливен / Майнц
Re: Съвети за смяна на хидравличн повдигачи + белези
galyaradeva написа:ааааа чакай чакай.. аз ще сменям повдигачите.Просто изках да е на белези ако объркам нещо да ми е лесно после. Просто ми мина на ум че със това разменаване данеби да е прескочила някой зъб и затова да ми чукат повдигачите. И понеже не мога да го осетя със моя моньорски опит дето го нямам, нищо чудно да е някой клапан който да удря в буталото. Затова питам дали това е нормално такова разтояние на белега на разпределителния вал. Инъче съм на ГМТ и белега на маховика си е на мястото. Вартях го целия маховик зада разбера дали това е белегато много болчета там бе
ами колега това тракане което го чувам не ми прилича на повдигачи,а на неправилно зацепване май
успех
- galyaradeva
- Мнения: 645
- Регистриран на: Чет 10 апр 2008 20:42
- Автомобил: Vw Caravelle 1998
- Двигател: VR6-140hp
- Местоположение: Ямбол-Норвегия
- Контакти:
- zdravko555
- Мнения: 642
- Регистриран на: Вто 06 май 2008 17:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Видин
Re: Съвети за смяна на хидравличн повдигачи + белези
Колега и аз съм с същия мотор, не личи точно от снимката но и при мен като сменях ремъка белезите горе и долу не могат да паснат абсолютно и при мен
на КВ е точно на ГМТ и спрямо маховика и спрямо шайбата, но горе на разпределителния вал не идва стрелката точно срещу белега (има малко отместване)
ето снимка, нищо че е без ремъка тука:

на КВ е точно на ГМТ и спрямо маховика и спрямо шайбата, но горе на разпределителния вал не идва стрелката точно срещу белега (има малко отместване)
ето снимка, нищо че е без ремъка тука:
- zdravko555
- Мнения: 642
- Регистриран на: Вто 06 май 2008 17:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Видин
Re: Съвети за смяна на хидравличн повдигачи + белези
пробвах с вариант зъб наред/назад ама не
и едва ли чукането ще е от кофти зацепване, карал съм с изместване разлика няма, освен ако се е изместил аванса дотолкова че да върви като "дръгел" но това няма как да не го забележиш

и едва ли чукането ще е от кофти зацепване, карал съм с изместване разлика няма, освен ако се е изместил аванса дотолкова че да върви като "дръгел" но това няма как да не го забележиш

- golf_III_2e
- Мнения: 965
- Регистриран на: Вто 13 май 2008 20:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Съвети за смяна на хидравличн повдигачи + белези
по мои наблюдения винаги като сложи6 нов ремък и белезите се разминават с милиметър два спямо стария(но няма един зъб)
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Съвети за смяна на хидравличн повдигачи + белези
Маркера ОТ трябва да съвпада с междината между О и Т(междузъбие) на зъбното колело(точно като на снимката по-горе).Маркера на междинния вал да съвпада с засечката на пистовата шайба на коляновия вал.Палеца на делкото да е срещу резката в основата на същото.Това при ГМТ на 1-ви цилиндър,такт сгъстяване.
- golf_III_2e
- Мнения: 965
- Регистриран на: Вто 13 май 2008 20:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Съвети за смяна на хидравличн повдигачи + белези
и кво правим ако разликата е два три милимерта а няма цял зъб?
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Съвети за смяна на хидравличн повдигачи + белези
golf_III_2e написа:и кво правим ако разликата е два три милимерта а няма цял зъб?
Купуваме нов ремък,ама истински

- NovobranecGT
- Мнения: 2831
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: Съвети за смяна на хидравличн повдигачи + белези
Само да уточним нещо, с всички на които не ви съвпадат белезите като си смените ремъците. Нали ползвате "нулата" на маховика като белег за горна мъртва точка, а не резката(ромба). Питам, защото ми се е случвало да попадам на Фолксваген-и, зацепени по резката, понеже има майстори, които не обичат да четат, а и нулата в повечето случаи трудно се вижда(освен ако не знаеш какво търсиш).
П.П. Компресия се мери на студен мотор и с напълно отворена дроселова клапа
П.П. Компресия се мери на студен мотор и с напълно отворена дроселова клапа

- zdravko555
- Мнения: 642
- Регистриран на: Вто 06 май 2008 17:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Видин
Re: Съвети за смяна на хидравличн повдигачи + белези
а добре но аз имам следния въпрос белега на делкото който е трябва ли абсолютно да е на средата на палеца когато двигатела е на белези?
четох преди време че и този белег трябва да се гледа при зацепването иначе белега на междиння вал си го слагам на белег но този белег не идва на средата на палеца
нормално ли е и ако не къде да търся проблема - в ремъка едва ли
или нещо в центровката, но там не искам пипам току-така. иначе голфа върви си,динамика уж има,но нямам база за сравнение 
четох преди време че и този белег трябва да се гледа при зацепването иначе белега на междиння вал си го слагам на белег но този белег не идва на средата на палеца

нормално ли е и ако не къде да търся проблема - в ремъка едва ли


Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 102 госта