Въпрос свързан с климатроника на Голф 4

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
pr3dat0r
Мнения: 215
Регистриран на: Пон 06 окт 2008 12:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна Golf IV 1.8 GTI - AGU
Контакти:

Въпрос свързан с климатроника на Голф 4

Мнениеот pr3dat0r » Сря 09 дек 2009 10:53


Здравейте колеги, първо искам да честитя празника на всички студенти ;) А сега към въпроса. ствадаума за следното:
1-во на климатроника има едно копче ЕКОН мойе ли да ми разясните за какво е, звучи ми като нещо икономично но не съм сигурен и заради това ми се иска да чуя с точност от хора които са по запознати от мен
2-ро някой има ли предложение защо може като си пусна климатроника именно на този режим ЕКОН да ми се запотяват стъклата . Някакви предложения на какво може да се дължи.
Благодаря предварително на всички които се включат с каквато и да е помощ!







Respect: VwTeam




Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Въпрос свързан с климатроника на Голф 4

Мнениеот Haralampi » Сря 09 дек 2009 11:15


pr3dat0r написа:Здравейте колеги, първо искам да честитя празника на всички студенти ;) А сега към въпроса. ствадаума за следното:
1-во на климатроника има едно копче ЕКОН мойе ли да ми разясните за какво е, звучи ми като нещо икономично но не съм сигурен и заради това ми се иска да чуя с точност от хора които са по запознати от мен
2-ро някой има ли предложение защо може като си пусна климатроника именно на този режим ЕКОН да ми се запотяват стъклата . Някакви предложения на какво може да се дължи.
Благодаря предварително на всички които се включат с каквато и да е помощ!

Respect: VwTeam


1. ECON означава изключен климатик ;) Т.е. компресора не работи. За това и ECON - защото е по икономично разбира се с изкл. климатик (компресор). (под Климатик разбирам охлаждащия блок, а не цялото управление на духането)
2. Отговора е в 1.

Когато си на ECON, все едно нямаш климатик. AUTO включва (при необходимост) климатика.

Последна промяна от Haralampi на Сря 09 дек 2009 19:54, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
pr3dat0r
Мнения: 215
Регистриран на: Пон 06 окт 2008 12:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна Golf IV 1.8 GTI - AGU
Контакти:

Re: Въпрос свързан с климатроника на Голф 4

Мнениеот pr3dat0r » Сря 09 дек 2009 12:13


Харалампи мерси много само не можах да разбера защо ми се запотяват стъклата то парното продалжава да с идуха не е ли редно това да е достатъчно и стъклата да си остават чисти ???




thunder4o
Мнения: 21
Регистриран на: Сря 21 ное 2007 16:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен

Re: Въпрос свързан с климатроника на Голф 4

Мнениеот thunder4o » Сря 09 дек 2009 19:10


tova e palna glupas za klimatika ozna4ava ekonomi4en regim kolata duha i toplo i studeno sama opredelia koga da pusne kompresora v zavisimost ot temperaturite koito si dal i na vanshnata temperatura :търсачкаа


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Въпрос свързан с климатроника на Голф 4

Мнениеот Haralampi » Сря 09 дек 2009 19:44


thunder4o написа:tova e palna glupas za klimatika ozna4ava ekonomi4en regim kolata duha i toplo i studeno sama opredelia koga da pusne kompresora v zavisimost ot temperaturite koito si dal i na vanshnata temperatura :търсачкаа


1. ПИШЕМ НА КИРИЛИЦА !! Прочети правилата!
2. Не си наясно - не объркавй другите! На режим ECON компресора НИКОГА не се включва - т.е. климатроника може само при нужда да топли.
3. Това което си описал важи за режим AUTO
4. Преди да подведеш фатално някого някой път - първо се увери, че си наясно.
5. "glupas" ?


Потребителски аватар
pr3dat0r
Мнения: 215
Регистриран на: Пон 06 окт 2008 12:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна Golf IV 1.8 GTI - AGU
Контакти:

Re: Въпрос свързан с климатроника на Голф 4

Мнениеот pr3dat0r » Сря 09 дек 2009 20:07


Haralampi мерси за отговора колкото до въпроса ти дали ме мързи не но просто изглежда все още не знам как точно да боравя с тая търсачка че когато търсих не открих нищо. Моля да бъда извинен за което знам че е адски дразнещо когато едно нещо е обсъждано на ново да се търсят отговори за едно и също
Благодаря още веднъж и надявам се не съм ви изнервил много.
Поздрави ;)


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Въпрос свързан с климатроника на Голф 4

Мнениеот Haralampi » Сря 09 дек 2009 20:19


pr3dat0r написа:Haralampi мерси за отговора колкото до въпроса ти дали ме мързи не но просто изглежда все още не знам как точно да боравя с тая търсачка че когато търсих не открих нищо. Моля да бъда извинен за което знам че е адски дразнещо когато едно нещо е обсъждано на ново да се търсят отговори за едно и също
Благодаря още веднъж и надявам се не съм ви изнервил много.
Поздрави ;)


Спокойно ;) Случва се на абсолютно всеки ;) Лошото е обаче, че има много хора, които дори не си правят труда да потърсят... Няма как да знаем кой от кои е и за това мн. често и аз и други колеги се изнервят :) Извини ме за тона, за което... :)
А да не намериш - се случва ;)
Надявам се да съм ти бил полезен. В темите, които ти посочих има написано много и подробно, но на кратко казано - климатика освен температурен регулатор има и влагорегулираща функция (за това се казва и Air Conditioner). При вкл. климатик въздуха, който се вкарва в купето винаги е по-сух и това кара прозорците да се разпотяват по-бързо с вкл. климатик.

Т.е. - когато не ти е нужно охлаждане - дръж климатроника на ECON за да не ти харчи излишно гориво. Изключение от това:
1. Когато искаш бързо да отпотиш стъклата (даваш на AUTО и като си свърши работата - връщаш на ECON)
2. Дори и зимата е препоръчително (за него самия) климатика да се пуска за около 10 минути седмично...

:wink: :beer


Потребителски аватар
dokros
Мнения: 808
Регистриран на: Вто 06 ное 2007 21:25
Автомобил: SEAT TOLEDO 2000
Двигател: 1.9 TDI ALH
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Re: Въпрос свързан с климатроника на Голф 4

Мнениеот dokros » Сря 09 дек 2009 20:31


pr3dat0r написа:...някой има ли предложение защо може като си пусна климатроника именно на този режим ЕКОН да ми се запотяват стъклата . Някакви предложения на какво може да се дължи.

При включен ЕКОН изключваш компресора и в купето влиза само външен въздух с висока влажност- следва изпотяване на стъклата.
При изключен ЕКОН-т.е. компресора работи и вкарва в купето СУХ въздух ,а не външен,тогава изсушава и стъклата.С други думи - компресора ИЗСУШАВА въздуха в купето.


Потребителски аватар
joromnt
Мнения: 2903
Регистриран на: Пет 08 май 2009 16:07
Автомобил:
Двигател:

Re: Въпрос свързан с климатроника на Голф 4

Мнениеот joromnt » Сря 09 дек 2009 20:33


Ей колеги, преди малко си играх с климатроника поради горепосочените проблеми с потните прозорци. И за пореден път се обърках още повече/следя темата, и тези цитирани от Haralampi/. Паля и пускам AUTO, прозорците не се изпотяват. В един момент решавам че ще обърна на ECON, и става интересно. Въпреки че колата е загряла порядъчно, започват да се изпотяват прозорците. Става една мъгла, все едно гледаш през бяло платно. И набързо се отказах, и върнах пак AUTO.


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Въпрос свързан с климатроника на Голф 4

Мнениеот emo-gar » Сря 09 дек 2009 20:44


Много "лаишки" обясняваш бре колега dokros,компресора на климатика ОСВЕН ФРЕОН,нищо друго не вкарва в купето.Просто при "икономичния" режим се използва хладния външен въздух,т.е. не е необходимо да работи хладилната част.А влагата влизаща в купето донякъде се отстранява от оня радиатор(наречен изпарител),тъй като при работещ компресор е студен(радиатора) се получава кондензация на парите и те се отвеждат през дренажа извън купето.Това изобщо не значи,че ако ти се потят джамовете през зимата ,трябва да се пуска климатика на "студено".Ами има и по-прости коли,дето нямат климат,па са им чисти стъклата.Няма начин ,ако отвътре има топъл и влажен въздух и стъклото е студено-ей ти го изпотено като негър на тръстикова плантация


Потребителски аватар
dokros
Мнения: 808
Регистриран на: Вто 06 ное 2007 21:25
Автомобил: SEAT TOLEDO 2000
Двигател: 1.9 TDI ALH
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Re: Въпрос свързан с климатроника на Голф 4

Мнениеот dokros » Сря 09 дек 2009 20:45


кое му е лаишкото бе ,колега -разбирач, че вместо да взема студен въздух с висока влажност от външната среда ,компресора сам си произвежда студен въздух ,който е СУХ...



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 80 госта