Съвети за смяна на хидравличн повдигачи + белези

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Съвети за смяна на хидравличн повдигачи + белези

Мнениеот NovobranecGT » Чет 10 дек 2009 14:49


zdravko555 написа:а добре но аз имам следния въпрос белега на делкото който е трябва ли абсолютно да е на средата на палеца когато двигатела е на белези?
четох преди време че и този белег трябва да се гледа при зацепването иначе белега на междиння вал си го слагам на белег но този белег не идва на средата на палеца :banghead:
нормално ли е и ако не къде да търся проблема - в ремъка едва ли :roll: или нещо в центровката, но там не искам пипам току-така. иначе голфа върви си,динамика уж има,но нямам база за сравнение :cry:

Този белег е дотолкова, доколкото да гарантира, че ще пали първи цилиндър, а не някой друг. Белега на междинния вал пак е някакъв относителен ориентир. Ако не си го спазил приблизително и нямаш ход да въртиш разпределителя за да дадеш палеца на белег, винаги можеш да го извадиш и да си го донагласиш в обхват. Не знам доколко ме разбра, но следкато запалиш с новия ремък си правиш центровка със стробоскоп и всичко е О.К.
Аз лично като зацепвам ремък на подобен мотор му давам 6 градуса изпреварване(палеца сочи белега, когато маховика е на резката, а не на нулата) и после проверка със стробоскоп(базова и динамична центровка, така да се каже). Това го правя, за да съм сигурен, че няма да работи в закъснение :wink:
Ето една схемичка от AUTODATA на зацепване на ABS мотор:
Изображение
П.П.Ако предположим, че със стария ремък всичко ти е било наред и ти си го свалил и си сложил новия, без да разместваш нищо, то теоретично и сега всичко трябва да ти е наред, но за съжаление първия фактор е неизвестен никому :mrgreen:




Потребителски аватар
galyaradeva
Мнения: 645
Регистриран на: Чет 10 апр 2008 20:42
Автомобил: Vw Caravelle 1998
Двигател: VR6-140hp
Местоположение: Ямбол-Норвегия
Контакти:

Re: Съвети за смяна на хидравличн повдигачи + белези

Мнениеот galyaradeva » Чет 10 дек 2009 17:11


Даааа. тази снимка от Датата и аз я гледах ли гледах.... Да уточним че тя вашата приказка сладка а мене работа ме чака. Не е проблем че белезите не савпадат щом колата си върви има ряз не прекасва ,предарпва и тем подобни. Значи мога да развартам смело и почти безотговорно :mrgreen:


Потребителски аватар
galyaradeva
Мнения: 645
Регистриран на: Чет 10 апр 2008 20:42
Автомобил: Vw Caravelle 1998
Двигател: VR6-140hp
Местоположение: Ямбол-Норвегия
Контакти:

Re: Съвети за смяна на хидравличн повдигачи + белези

Мнениеот galyaradeva » Чет 10 дек 2009 18:23


Така не знам как ще го обясня но дано да ме разберете. След свалянето на ремъка от шайбата и самата шайба от разпределителния вал нямали да се заразмести центровката? Понеже след като сваля вала веднъж едвали ще го сложа в същото положение както е бил. Във момента без да съм свалил вала, шайбата заедно със ремъка много трудно ще ги сложа обратно на мястото им. Правя една съха тренировка само за това упражнение. А камоли да сваля и вала.


zdravko_jett
Мнения: 1871
Регистриран на: Съб 20 юни 2009 18:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Съвети за смяна на хидравличн повдигачи + белези

Мнениеот zdravko_jett » Чет 10 дек 2009 18:48


помислено е за това,шаибата би трябвало да иам само едно положение в което да се постави


Потребителски аватар
galyaradeva
Мнения: 645
Регистриран на: Чет 10 апр 2008 20:42
Автомобил: Vw Caravelle 1998
Двигател: VR6-140hp
Местоположение: Ямбол-Норвегия
Контакти:

Re: Съвети за смяна на хидравличн повдигачи + белези

Мнениеот galyaradeva » Чет 10 дек 2009 18:55


Без да съм пипал вала и без да съм го въртяр не мога да сложа ремака и шахбата в същото положение понеже ремака продалжава да си седи долу на коляновия вал без да съм го свалял и става много опанат и на рака нецмога да го сложа. Просто съм го опушил със хартия зада не падне от долните забни колела.
Ако завартя вала савсем леко зада ми савпаднат белязките които съм направил вече както си беше в оригиналното положение, после при опъването на обтяжната ролка ше си дойде ли всичко на мястото? Или вече центровката е разместена... :screwy


Потребителски аватар
zdravko555
Мнения: 642
Регистриран на: Вто 06 май 2008 17:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Видин

Re: Съвети за смяна на хидравличн повдигачи + белези

Мнениеот zdravko555 » Чет 10 дек 2009 20:24


не се бой ако падне ремъка от долната шайба, остави го на мира нека си падне, така и така ще имаш много работа по главата няма смисъл.
аз съм връзвал ремъка така когато сменям само обтяжната ролка и е имало смисъл да внимавам.

благодарности на колегата NovobranecGT разбрах те напълно. :да:

от цялата тема излиза че е необходимо да се ходи на центровка след смяна на ангренажа и/или ролка и/или семеринг и/или водна помпа (според случая), така както минаваме реглаж след смяна на нещо по окачването

Последна промяна от zdravko555 на Чет 10 дек 2009 20:29, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
galyaradeva
Мнения: 645
Регистриран на: Чет 10 апр 2008 20:42
Автомобил: Vw Caravelle 1998
Двигател: VR6-140hp
Местоположение: Ямбол-Норвегия
Контакти:

Re: Съвети за смяна на хидравличн повдигачи + белези

Мнениеот galyaradeva » Чет 10 дек 2009 20:28


Така... новите повдигачи са си на мястото. Още при свален вал монтирах зъбното колело и ремака на белязките който бях направил и със малко груба сила сложих вала в леглата.Заради пружините, клапаните се вдигнаха и трябва да се понатисне доста за да се навият болчетата.Сега разбирам че не е било нужно да свалям зъбното колело от вала но карай. Проблема ми е че охлабих ремъка,и за да го затегна трябва спец. клуче за обтягната ролка.Нещо което разбрах в момента когато я отпуснах и схванах как се стяга :banghead:
И следващата ми молба за пореден път е Да ми цъкнете една снимка или някоя интернет страница да дадете да видя този ключ за да знам какво да търся в магазина.Ключът трябва да е подобен на този с който се стяга шайбата на ъглошлайфа или поне да е със две пъпки като на клещите за зегерките. Нещо от този сорт :screwy


Потребителски аватар
zdravko555
Мнения: 642
Регистриран на: Вто 06 май 2008 17:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Видин

Re: Съвети за смяна на хидравличн повдигачи + белези

Мнениеот zdravko555 » Чет 10 дек 2009 20:33


ключа ще ти е едни зегер клещи но криви, аз така го правя + ключ 15 и става :wink: има едни черни такива в бриколажа специално за целта си ги купих. доволен :да:
шайбата се налага да се сваля ако сменяваш семеринга иначе не


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Re: Съвети за смяна на хидравличн повдигачи + белези

Мнениеот Теодор » Чет 10 дек 2009 20:36


Ами ти си си отговорил :idea: Намери си подходящи зегер-клещи или си направи тяхно подобие с два електрода от електрожен с подходящ размер :wink:


Потребителски аватар
galyaradeva
Мнения: 645
Регистриран на: Чет 10 апр 2008 20:42
Автомобил: Vw Caravelle 1998
Двигател: VR6-140hp
Местоположение: Ямбол-Норвегия
Контакти:

Re: Съвети за смяна на хидравличн повдигачи + белези

Мнениеот galyaradeva » Чет 10 дек 2009 20:37


Що не каза по рано че не се сваля шайбата :wink:
Бе за зегер клещите и аз се сетих, но за какво ми е 15-ката :screwy нещо като рамо ли го ползваш?

Дето съм аз Бриколаж нема... има Билтема и Билекстра.. :wink:


Потребителски аватар
zdravko555
Мнения: 642
Регистриран на: Вто 06 май 2008 17:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Видин

Re: Съвети за смяна на хидравличн повдигачи + белези

Мнениеот zdravko555 » Чет 10 дек 2009 21:30


ох извинявай забравих че не си и БГ :oops: :banghead:
става и с електрод или парче тел ф2-2,5 с дължина 30см сгъваш го на две и след това му правиш "чоповете" с клещи и си готов. там нямаш голямо усилие и става :да:
ключа е за гайката на ролката, поне при мен :roll:
там трябва да имаш и шайба под гайката.стяга се умерено 40Нм.


Потребителски аватар
galyaradeva
Мнения: 645
Регистриран на: Чет 10 апр 2008 20:42
Автомобил: Vw Caravelle 1998
Двигател: VR6-140hp
Местоположение: Ямбол-Норвегия
Контакти:

Re: Съвети за смяна на хидравличн повдигачи + белези

Мнениеот galyaradeva » Пет 11 дек 2009 18:49


След смяната на повдигачите нормално ли е да чукат още?
Проверих два пъти със колко Нм. съм затегнал болтовете но все пак нали повдигачите и те натискат от долу вала... след като поработи малко дали да не отворя още веднъж да ги проверя отново че ме гложга от вътре дали съм направил всичко както трябва.


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Съвети за смяна на хидравличн повдигачи + белези

Мнениеот NovobranecGT » Съб 12 дек 2009 12:35


galyaradeva написа:След смяната на повдигачите нормално ли е да чукат още?
Проверих два пъти със колко Нм. съм затегнал болтовете но все пак нали повдигачите и те натискат от долу вала... след като поработи малко дали да не отворя още веднъж да ги проверя отново че ме гложга от вътре дали съм направил всичко както трябва.

По принцип се продават напълнени с масло, но е хубаво като запалиш първия път да държиш 5-10 минути мотора на 2000 оборота с цел добро налягане на маслото и бързото им пълнене. Може да има и други неща, които да тракат. Отварял съм мотор на поло и петите му бяха хлабави, на една част от триещите повърхности на разпределителния вал имаше образуван нагар(върху алуминия). Сещаш се, какво е станало с геометрията на тунела на вала :mrgreen:.По принцип не би трябвало да трака, защото е постоянно притиснат нагоре от пружините на клапаните, но знае ли човек mhihi Според мен може да трака отвсякъде където има по-голям луфт от допустимия и има движещи се части :wink:
От повдигачите трака много специфично, дотолкова силно понякога, че те е страх да си слушаш мотора как работи на празен ход. Хубаво е да се обмисли и проблем с налягането на маслото. То е пряко свързано с работата на повдигачите.
П.П. Когато издуха гарнитури на изпускателния колектор или е спукан колектора, пак чатка гадно при изтичане на газове с високо налягане. Ако имаш огледало или възможност да погледнеш от долу, огледай за сажди. Това е знак че изпуска изгорели газове.


Потребителски аватар
mariovasi
Мнения: 1787
Регистриран на: Съб 16 фев 2008 17:51
Автомобил: Skoda scala 110kw DSG 2020
Двигател: TSI
Местоположение: Г. Оряховица/В.Търново

Re: Съвети за смяна на хидравличн повдигачи + белези

Мнениеот mariovasi » Съб 12 дек 2009 19:52


Миналата събота събрахме двг., смених и повдигачи.
Бяха пълни с масло наистина ,но въртях и за кратко на стартер ,без подаване
от бензиновата помпа.
Не чаткат ,всичко е ок.

ПП Всъщност тогава четох и през търсачката ,че има вариант да чукат до известно напасване.


Потребителски аватар
galyaradeva
Мнения: 645
Регистриран на: Чет 10 апр 2008 20:42
Автомобил: Vw Caravelle 1998
Двигател: VR6-140hp
Местоположение: Ямбол-Норвегия
Контакти:

Re: Съвети за смяна на хидравличн повдигачи + белези

Мнениеот galyaradeva » Съб 12 дек 2009 22:13


Моите нямаха масло понеже гогато са ги сложили в колета са протекли и колета са го върнали.
А когато ги сложих затегнах раз. вал но нянах със какво да стегна ремака и докато си купя клещи седяха цял ден и цяла вечер натегнати под вала. Което би трябвало да ги е пребрало под натиска на прижините на клабаните от долу и вала отгоре.. не съм я карал още само я припалих за 5-10 мин, и това беше. Тези дни да се постопли времето ще направя едно крагче и ще сваля капака зада видп дали са натехнати болтовете правилно то ще покаже за няколко километра каква съм я скупосал :wink:



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: railfan и 58 госта