zdravko555 написа:а добре но аз имам следния въпрос белега на делкото който е трябва ли абсолютно да е на средата на палеца когато двигатела е на белези?
четох преди време че и този белег трябва да се гледа при зацепването иначе белега на междиння вал си го слагам на белег но този белег не идва на средата на палеца![]()
нормално ли е и ако не къде да търся проблема - в ремъка едва лиили нещо в центровката, но там не искам пипам току-така. иначе голфа върви си,динамика уж има,но нямам база за сравнение
Този белег е дотолкова, доколкото да гарантира, че ще пали първи цилиндър, а не някой друг. Белега на междинния вал пак е някакъв относителен ориентир. Ако не си го спазил приблизително и нямаш ход да въртиш разпределителя за да дадеш палеца на белег, винаги можеш да го извадиш и да си го донагласиш в обхват. Не знам доколко ме разбра, но следкато запалиш с новия ремък си правиш центровка със стробоскоп и всичко е О.К.
Аз лично като зацепвам ремък на подобен мотор му давам 6 градуса изпреварване(палеца сочи белега, когато маховика е на резката, а не на нулата) и после проверка със стробоскоп(базова и динамична центровка, така да се каже). Това го правя, за да съм сигурен, че няма да работи в закъснение

Ето една схемичка от AUTODATA на зацепване на ABS мотор:
П.П.Ако предположим, че със стария ремък всичко ти е било наред и ти си го свалил и си сложил новия, без да разместваш нищо, то теоретично и сега всичко трябва да ти е наред, но за съжаление първия фактор е неизвестен никому
