и аз си мисля за капака на клапаните
или също какво направихме с един колега
viewtopic.php?f=11&t=166354



Как да си полираме джантите.
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
-
- Мнения: 562
- Регистриран на: Нед 26 окт 2008 12:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Как да си полираме джантите.

Последна промяна от red_fire на Сря 09 дек 2009 14:57, променено общо 1 път.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Как да си полираме джантите.
значи и двете кичета са купени от бриколажа в пловдив в комплект с двете пасти(два калъпа). Въпросното киче се използва в комбинация с по-грубата паста(на снимката е голямото парче, кафявото). Нанасям малко количество върху кичето. Ако сложа много, се зацапва и оттам почва да оставя драскотини, важи и за двете кичета. Периодично ги зачиствам на шмиргел.
Кичетата са направени за дрелка, малко ги преправих за ъглошлайф, понеже ми е много по-удобно с него- разполага с много повече обороти(макар че от 5-6000 не качвам,)работи се с една ръка и позицията на иструмента е такава че тежестта на флекса пада върху кичето, не е като при дрелката, ама на кой както му е удобно.
Снимах и водната шкурка 4000 и смятам че е много важна, понеже ако приключа на 2000, с кичетата неуспявам да махна драскотините от нея и става така че под един ъгъл е добре , но под друг стои матирана.
Успех
Кичетата са направени за дрелка, малко ги преправих за ъглошлайф, понеже ми е много по-удобно с него- разполага с много повече обороти(макар че от 5-6000 не качвам,)работи се с една ръка и позицията на иструмента е такава че тежестта на флекса пада върху кичето, не е като при дрелката, ама на кой както му е удобно.
Снимах и водната шкурка 4000 и смятам че е много важна, понеже ако приключа на 2000, с кичетата неуспявам да махна драскотините от нея и става така че под един ъгъл е добре , но под друг стои матирана.
Успех

-
- Мнения: 562
- Регистриран на: Нед 26 окт 2008 12:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Как да си полираме джантите.
ето снимки на джантите ве4е зглобени:

а сега имам тези капачки за джанти но след малко труд станаха 4ерни...и седят супер.ето как бяха!
след зглабянето ги занесах на гумаджията и ги проверихме дали са прави..резултата беше...
прави..до съвършенство-като нови!!!
еее това беше от мен.......сега ще почивам..хахахха 4ао на всички.и успех с джантаците!!!





а сега имам тези капачки за джанти но след малко труд станаха 4ерни...и седят супер.ето как бяха!
след зглабянето ги занесах на гумаджията и ги проверихме дали са прави..резултата беше...


прави..до съвършенство-като нови!!!
еее това беше от мен.......сега ще почивам..хахахха 4ао на всички.и успех с джантаците!!!
-
- Мнения: 562
- Регистриран на: Нед 26 окт 2008 12:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Как да си полираме джантите.
някои знаели колко мм са тези капачки и къде могат да се купят???? нови не 4е моите не ми харесват...но
все пак
все пак
- vaso18
- T.N.T.
- Мнения: 2590
- Регистриран на: Сря 18 юли 2007 13:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Троян
Re: Как да си полираме джантите.
ауто + 24 лв но колко милиметра са незнам
- tih
- Мнения: 843
- Регистриран на: Съб 01 юли 2006 0:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Добрич Golf IV 1.9TDI ALH 90++
Re: Как да си полираме джантите.

ПС: това ще търкам

- dinkonikolaev
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Сря 25 юни 2008 16:58
- Автомобил: VW Golf 2 GTI Golf 3 Variant
- Двигател: PF AAM
- Местоположение: Нова Загора
Re: Как да си полираме джантите.
От кога чакам да ги видя така
Супер са джантоците със здрае да си ги търкаляш 





-
- Мнения: 562
- Регистриран на: Нед 26 окт 2008 12:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Как да си полираме джантите.

- skotis
- Мнения: 1974
- Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 0:10
- Автомобил: VW Golf IV 1.8T GTI
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Как да си полираме джантите.
A много ли ще е трудно да се полират и средите, че гледаме да ги боядисаме?
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Как да си полираме джантите.
red_fire написа:
колега, така както се вижда от снимките, може и да не съм прав, но изглеждат добре шлифовани, не полирани, липсва огледалния блясък. Искам да кажа че има разлика между шлифоване и полиране!!! Дори с шкурка 4000 пак няма никакъв блясък, стоят матирани. И аз търках с подобно киче в началото, надира и не полира, като имаш в предвид че ползвах едни и същи пасти, докато не сложих подходящите кичета не стана.
Ако имаш възможност вземи подходящи кичета и ги потъркай още малко, наясно съм колко усилия си положил досега


- doktora_gti
- !!!ИЗМАМНИК!!!
- Мнения: 392
- Регистриран на: Пон 07 авг 2006 10:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Асеновград
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Как да си полираме джантите.
Отговарям тук на запитването на лични на доста колеги по отношение на полирането, тъй като смятам че би било полезно на доста хора. Предварително заявявам че нямам претенциите да съм много навътре, просто споделям опита си от търкането на един капак в продължение на над месец(понеже съм много упорит, а сигурно и тъп
). Крайният резултат(не твърдя че е перфектен!) се постига 1-2дни, останалото беше експерименти докато налучкам верния път, и ще се радвам ако успея да спестя на някой времето, труда и нервите! За това ще съм и по-подробен.
Значи има шлифоване, има и полиране! Важно е да се разграничат двете неща-едното изглажда повърхността, другото придава блясъка! Шлифоването е ясно-шкурки. Според мен 2000 не е достатъчна, драскотините са доста едри и не се скриват при полирането или поне аз немога. Затова минавам и с 4000 като алуминия се матира много, няма грам блясък но и драскотини. На едната снимка е след 2000 и "експериментално" полиране, другата е в завършен вид Вижда се как под определен ъгъл, както съм я снимал, стои мътна заради тези драскотини, но пак казвам че не е полиран и както трябва.
При полирането няма заглаждане, просто се придава блясък на метала и ей тук ми отидоха нервите
...
Трябва да се получи чист, кристален блясък. През това време опитах да полирам с:вълнено киче за ъглошлайф за автобои, правих кичета от естествена кожа(и лицевата и с опаката част), кичета от валяче за боядисване, от гъби с различна твърдост за пастиране на автобои, с вълнени копринени памучни парцали и незнам още какво... и на ръка и с машина. За пасти пробвах пасти за зъби(и избелваща :
), за полирпасти за бои с различна абразивност доста видове, разни кухненски препарати, пасти за напасване на клапани... в чудо се видях. По-скоро всичко това заглажда, и да полира е в крайно недостатъчна степен, като особено вълнените си драскат и то яко.
Комплектът кичета-пасти преди мен ги ползва един приятел за джантите. При полирането(за мен резултата е незадоволителен, претупал е и шлифоването...), е ползвал много паста(като ме съветваше и аз да слагам много), като ги взех имаха дебел пласт. Почнах така, но размазваха пастата и не полираха, а заради това наслояване, власинките бяха сплъстени и драскаха и ги заебах. Пак пробвах със самоделните кичета, но със пастите...имаше подобрение може би,но пак мноооого далече от това дето исках. Не става...
Върнах се пак към новите кичета и почнах да експериментирам. Търках ги по малко на шмиргел, сваляйки въпросния слой и малко по-малко взе да се става. Изтърках ги изцяло, и почнах с много малко паста. За по-грубото киче ползвам по-ниски обороти, около 4000 някъде ми се получава най-добре, с ниски от порядъка на 1500-2000 не се получава добре, явно си иска обороти... При финото киче -до към 6000. Стана лъскаво,много добре под един ъгъл, но под друг беше матирана повърхността и се виждаха микродраскотини. До този момент бях шлифовал до водна 2000, купих 4000 и минах и с нея.После повторих процедурата по полирането и стана
Колкото по-дълго полирам, толкова по-добре става. Кога ще спреш-когато решиш че ти харесва
.
Общо взето излиза, че си трябват подходящите кичета и пасти!
Самото полиране отнема в пъти по-малко време от шлифоването, а то е черешката в тортата
Успех на всички и дано да съм бил полезен поне малко

Значи има шлифоване, има и полиране! Важно е да се разграничат двете неща-едното изглажда повърхността, другото придава блясъка! Шлифоването е ясно-шкурки. Според мен 2000 не е достатъчна, драскотините са доста едри и не се скриват при полирането или поне аз немога. Затова минавам и с 4000 като алуминия се матира много, няма грам блясък но и драскотини. На едната снимка е след 2000 и "експериментално" полиране, другата е в завършен вид Вижда се как под определен ъгъл, както съм я снимал, стои мътна заради тези драскотини, но пак казвам че не е полиран и както трябва.
При полирането няма заглаждане, просто се придава блясък на метала и ей тук ми отидоха нервите

Трябва да се получи чист, кристален блясък. През това време опитах да полирам с:вълнено киче за ъглошлайф за автобои, правих кичета от естествена кожа(и лицевата и с опаката част), кичета от валяче за боядисване, от гъби с различна твърдост за пастиране на автобои, с вълнени копринени памучни парцали и незнам още какво... и на ръка и с машина. За пасти пробвах пасти за зъби(и избелваща :

Комплектът кичета-пасти преди мен ги ползва един приятел за джантите. При полирането(за мен резултата е незадоволителен, претупал е и шлифоването...), е ползвал много паста(като ме съветваше и аз да слагам много), като ги взех имаха дебел пласт. Почнах така, но размазваха пастата и не полираха, а заради това наслояване, власинките бяха сплъстени и драскаха и ги заебах. Пак пробвах със самоделните кичета, но със пастите...имаше подобрение може би,но пак мноооого далече от това дето исках. Не става...
Върнах се пак към новите кичета и почнах да експериментирам. Търках ги по малко на шмиргел, сваляйки въпросния слой и малко по-малко взе да се става. Изтърках ги изцяло, и почнах с много малко паста. За по-грубото киче ползвам по-ниски обороти, около 4000 някъде ми се получава най-добре, с ниски от порядъка на 1500-2000 не се получава добре, явно си иска обороти... При финото киче -до към 6000. Стана лъскаво,много добре под един ъгъл, но под друг беше матирана повърхността и се виждаха микродраскотини. До този момент бях шлифовал до водна 2000, купих 4000 и минах и с нея.После повторих процедурата по полирането и стана

Колкото по-дълго полирам, толкова по-добре става. Кога ще спреш-когато решиш че ти харесва

Общо взето излиза, че си трябват подходящите кичета и пасти!
Самото полиране отнема в пъти по-малко време от шлифоването, а то е черешката в тортата

Успех на всички и дано да съм бил полезен поне малко

- Adrian-AAA
- Мнения: 1319
- Регистриран на: Съб 10 мар 2007 21:07
- Автомобил: Golf 2 and 3
- Двигател: AAA and AFN
- Местоположение: София(BG)/Lübeck(DE)
Re: Как да си полираме джантите.
за този ефект ли става въпрос

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта