С технологията RunOnFlat ще карате спокойно и при спукана гума
17 Април 2006, Speed Press
Технологията осигурява по-безопасно шофиране и позволява на превозните средства да продължат пътя си дори и при изцяла спаднала гума.
“Goodyear Dunlop България” демонстрира за първи път в страната как благодарение на технологията RunOnFlat® превозните средства продължават безопасно пътя си след спукване на гума. Демонстрацията на новата технология бе изпълнена от българския рали пилот Владимир Илиев, а автомобилите бяха предоставени с любезното съдействие на “Камор Ауто”, официален вносител на BMW и MINI за България.
Благодарение отчасти на подсилената странична конструкция и бордове на RunOnFlat, тези гуми на Goodyear не поддават под тежестта на превозното средство при спукана гума и следователно позволяват на шофьорите да запазят четирите основни точки на контакт с пътя и стабилността си.
Технологията позволява на шофьорите да продължат да карат безопасно в продължение на още 80 км с максимална скорост 80 км/ч, след като спукат гума, без да се налага да я сменят веднага. С около 25% е оскъпяването за гума, поясниха представителите на Goodyear у нас. Производството на гуми Goodyear RunOnFlat в Европа значително е нараснало. През 2005 г. Goodyear е доставила повече от 1,7 милиона гуми RunOnFlat.



Технологията RunOnFlat-ще карате спокойно и при спукана гума
- CellNet ™
- Sheriff
- Мнения: 2570
- Регистриран на: Съб 07 авг 2004 19:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Golf Capital of the World
- Контакти:
Технологията RunOnFlat-ще карате спокойно и при спукана гума
- ANNIHILATOR
- Мнения: 1427
- Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Апък при тази технолегия въобще не се и пукат
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... t=michelin
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... t=michelin
само дето не се знае каква ще е цената

http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... t=michelin
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... t=michelin
само дето не се знае каква ще е цената
- Sir T
- the STIG
- Мнения: 1403
- Регистриран на: Сря 20 апр 2005 22:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
- Контакти:
всички производители имат RunFlat гуми. BMW бяха едни от първите, които въведоха серийно RunFlat. E87 1Series, E90 3Series и MINI са серийно с такива. За MINI се предлага опция конвенционална резервна гума, но за останалите - не! Е60 5Series и Е63 6Series може да се поръчат с нормални и RunFlat. Предимствата освен, че при висока или ниска скорост пукане на гума не оказва влияние на автомобила, спестява място и тежест. От личен опит знам какво е да пръснеш предна лява гума в дупка със 160км/ч в BMW 645Ci Coupe. Изпробвана е в български условия. Недостатъците за момента са малко по-високата цена, която ще падне при положение, че всички започнат да оборудват автомобилите с такива, макар да са необходими малко по-различни джанти. Гумите са по-твърди и колата като цяло вози малко по-твърдо. За съжаление в България гумаджийниците с машина за монтаж на RunFlat без да ти съсипят джантите са малко .. отделно е спорно за наличността на всякакви размери гуми в България .. особено извън столицата
пс. не написахте как GoodYear са закрепили "препядствието" - дъскичка с гвоздей за земята ... с тиксо
Владо като минал и гвоздейте останали забити в гумата, тиксото!!! не издъжало и дъскичката изплющяла калника на "предоставените" автомобили 

пс. не написахте как GoodYear са закрепили "препядствието" - дъскичка с гвоздей за земята ... с тиксо


- Sir T
- the STIG
- Мнения: 1403
- Регистриран на: Сря 20 апр 2005 22:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
- Контакти:
диаграмата не е много точна .. на джантата има един ръб, който не позволява на гумата да се изхлузи от джантата. Затова run flat гуми с нормална джанта не функционират правилно и съответно run flat джанта с нормална пак губи смисъла си!
Имам демострационното DVD на BMW с Tiff Needel, където много нагледно показват как действа системата, но ... няма как да го споделя!?
Имам демострационното DVD на BMW с Tiff Needel, където много нагледно показват как действа системата, но ... няма как да го споделя!?
Re:
изравям тази тема от прахта, защото ми е интересно да разбера, какви са ви впечатленията от тази технология няколко години по-късно. Моля за реални мнения.
В нета битуват следните твърдения като цяло:
- такава гума не се лепи (дори и от пирон ли ... защо?)
- трябва да се слага само на джанта с датчик за следене на налягането, защото не може да усетиш кога ще се спука и може да я унищожиш, като това ако стане в движение с голяма скорост, ефектът е същия като с обикновена спукана гума ? това истина ли е, вярно ли е че нищо не се усеща, никакво дърпане, теглене, шум ... при ниска скорост или при висока и тн. Има ли датчици, които се монтират допълнитено на джанти без серийно вградени? Как точно работят тези датчици: доколкото знам повечето са във винтилите, ама от там нататък wireless ли е сигнала ?
- по-лесно се пукат от дупките в бг (аз все си мисля, че трябва да е обратното, ама знае ли човек)
- по-твърдо возене - тук съм съгласен, може и така да е, гумата е по-малко еластична
- по-лесно кривят джанти - сигурно е така, предвид горното
В нета битуват следните твърдения като цяло:
- такава гума не се лепи (дори и от пирон ли ... защо?)
- трябва да се слага само на джанта с датчик за следене на налягането, защото не може да усетиш кога ще се спука и може да я унищожиш, като това ако стане в движение с голяма скорост, ефектът е същия като с обикновена спукана гума ? това истина ли е, вярно ли е че нищо не се усеща, никакво дърпане, теглене, шум ... при ниска скорост или при висока и тн. Има ли датчици, които се монтират допълнитено на джанти без серийно вградени? Как точно работят тези датчици: доколкото знам повечето са във винтилите, ама от там нататък wireless ли е сигнала ?
- по-лесно се пукат от дупките в бг (аз все си мисля, че трябва да е обратното, ама знае ли човек)
- по-твърдо возене - тук съм съгласен, може и така да е, гумата е по-малко еластична
- по-лесно кривят джанти - сигурно е така, предвид горното
- H2O
- Мнения: 1160
- Регистриран на: Нед 15 апр 2007 20:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Field of Dreams
Re: Технологията RunOnFlat-ще карате спокойно и при спукана гума
От Хамбург до БГ се прибрах със срязана рънфлат гума.Не се усеща,че караш с пукната гума
Но са скъпи и доста некомфортни за пътуване по БГ пътища!Срязаното беше 3см.дълго и към 3мм.широко.Все едно,че беше изрязно с ъглошлайв.

- lowrider
- Мнения: 2300
- Регистриран на: Пет 13 авг 2004 11:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен/София/Berlin
- Контакти:
Re: Re:
VWGT написа:- по-лесно кривят джанти - сигурно е така, предвид горното
В момента положението по пътищата изобщо не е за рънфлат, там където влезеш в дупка и излезеш с изкривена джанта и обикновена гума с балон, с рънфлат излизаш със счупена джанта.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта