Технологията RunOnFlat-ще карате спокойно и при спукана гума

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
CellNet ™
Sheriff
Мнения: 2570
Регистриран на: Съб 07 авг 2004 19:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Golf Capital of the World
Контакти:

Технологията RunOnFlat-ще карате спокойно и при спукана гума

Мнениеот CellNet ™ » Пон 17 апр 2006 17:08


С технологията RunOnFlat ще карате спокойно и при спукана гума
17 Април 2006, Speed Press


Технологията осигурява по-безопасно шофиране и позволява на превозните средства да продължат пътя си дори и при изцяла спаднала гума.
“Goodyear Dunlop България” демонстрира за първи път в страната как благодарение на технологията RunOnFlat® превозните средства продължават безопасно пътя си след спукване на гума. Демонстрацията на новата технология бе изпълнена от българския рали пилот Владимир Илиев, а автомобилите бяха предоставени с любезното съдействие на “Камор Ауто”, официален вносител на BMW и MINI за България.

Благодарение отчасти на подсилената странична конструкция и бордове на RunOnFlat, тези гуми на Goodyear не поддават под тежестта на превозното средство при спукана гума и следователно позволяват на шофьорите да запазят четирите основни точки на контакт с пътя и стабилността си.

Технологията позволява на шофьорите да продължат да карат безопасно в продължение на още 80 км с максимална скорост 80 км/ч, след като спукат гума, без да се налага да я сменят веднага. С около 25% е оскъпяването за гума, поясниха представителите на Goodyear у нас. Производството на гуми Goodyear RunOnFlat в Европа значително е нараснало. През 2005 г. Goodyear е доставила повече от 1,7 милиона гуми RunOnFlat.




black`
Мнения: 3377
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Global

Мнениеот black` » Пон 17 апр 2006 17:10


Нищо ново и тука. :? Почти всички военни коли имат такова нещо. :wink:


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Пон 17 апр 2006 17:10


Е това ще върши работа на нашите аутобани определено. Дано навлезат бързо и са на достъпни цени :roll: .


black`
Мнения: 3377
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Global

Мнениеот black` » Пон 17 апр 2006 17:13


L&R написа:достъпни цени :roll: .
едва ли като се има предвид че участва GoodYear. :cry: Иначе при военните принципа е друг и става с всякакви гуми :wink:


Потребителски аватар
ANNIHILATOR
Мнения: 1427
Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Петрич
Контакти:

Мнениеот ANNIHILATOR » Пон 17 апр 2006 17:22


Апък при тази технолегия въобще не се и пукат :)
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... t=michelin
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... t=michelin
само дето не се знае каква ще е цената


Потребителски аватар
Sir T
the STIG
Мнения: 1403
Регистриран на: Сря 20 апр 2005 22:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

Мнениеот Sir T » Пон 17 апр 2006 18:22


всички производители имат RunFlat гуми. BMW бяха едни от първите, които въведоха серийно RunFlat. E87 1Series, E90 3Series и MINI са серийно с такива. За MINI се предлага опция конвенционална резервна гума, но за останалите - не! Е60 5Series и Е63 6Series може да се поръчат с нормални и RunFlat. Предимствата освен, че при висока или ниска скорост пукане на гума не оказва влияние на автомобила, спестява място и тежест. От личен опит знам какво е да пръснеш предна лява гума в дупка със 160км/ч в BMW 645Ci Coupe. Изпробвана е в български условия. Недостатъците за момента са малко по-високата цена, която ще падне при положение, че всички започнат да оборудват автомобилите с такива, макар да са необходими малко по-различни джанти. Гумите са по-твърди и колата като цяло вози малко по-твърдо. За съжаление в България гумаджийниците с машина за монтаж на RunFlat без да ти съсипят джантите са малко .. отделно е спорно за наличността на всякакви размери гуми в България .. особено извън столицата :roll:


пс. не написахте как GoodYear са закрепили "препядствието" - дъскичка с гвоздей за земята ... с тиксо mhihi Владо като минал и гвоздейте останали забити в гумата, тиксото!!! не издъжало и дъскичката изплющяла калника на "предоставените" автомобили mhihi


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Вто 18 апр 2006 0:30


На Пасат Б6 са такива гумите серийно от завода.Имам манюал на Б6 та от там съм скивал:)


Потребителски аватар
Sir T
the STIG
Мнения: 1403
Регистриран на: Сря 20 апр 2005 22:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

Мнениеот Sir T » Вто 18 апр 2006 1:19


мисля, че са опция .. :roll:


Потребителски аватар
spa
Мнения: 107
Регистриран на: Вто 31 яну 2006 11:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот spa » Вто 18 апр 2006 8:46


ANNIHILATOR написа:Апък при тази технолегия въобще не се и пукат :)
...
само дето не се знае каква ще е цената

Нещо подобно, но предимно за по-тежка техника. Изображение


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Вто 18 апр 2006 21:58


Ето я цялата философия на RFT:


Изображение
Изображение


Потребителски аватар
Sir T
the STIG
Мнения: 1403
Регистриран на: Сря 20 апр 2005 22:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

Мнениеот Sir T » Вто 18 апр 2006 23:36


диаграмата не е много точна .. на джантата има един ръб, който не позволява на гумата да се изхлузи от джантата. Затова run flat гуми с нормална джанта не функционират правилно и съответно run flat джанта с нормална пак губи смисъла си!

Имам демострационното DVD на BMW с Tiff Needel, където много нагледно показват как действа системата, но ... няма как да го споделя!?


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Сря 19 апр 2006 10:57


Sir T написа:диаграмата не е много точна .. на джантата има един ръб, който не позволява на гумата да се изхлузи от джантата.


Само с това разполагам.Това е от манюала за Пасат Б6.Ако имах по-точна щях да я постна.


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6251
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re:

Мнениеот VWGT » Сря 19 май 2010 10:32


изравям тази тема от прахта, защото ми е интересно да разбера, какви са ви впечатленията от тази технология няколко години по-късно. Моля за реални мнения.
В нета битуват следните твърдения като цяло:
- такава гума не се лепи (дори и от пирон ли ... защо?)
- трябва да се слага само на джанта с датчик за следене на налягането, защото не може да усетиш кога ще се спука и може да я унищожиш, като това ако стане в движение с голяма скорост, ефектът е същия като с обикновена спукана гума ? това истина ли е, вярно ли е че нищо не се усеща, никакво дърпане, теглене, шум ... при ниска скорост или при висока и тн. Има ли датчици, които се монтират допълнитено на джанти без серийно вградени? Как точно работят тези датчици: доколкото знам повечето са във винтилите, ама от там нататък wireless ли е сигнала ?
- по-лесно се пукат от дупките в бг (аз все си мисля, че трябва да е обратното, ама знае ли човек)
- по-твърдо возене - тук съм съгласен, може и така да е, гумата е по-малко еластична
- по-лесно кривят джанти - сигурно е така, предвид горното


Потребителски аватар
H2O
Мнения: 1160
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 20:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Field of Dreams

Re: Технологията RunOnFlat-ще карате спокойно и при спукана гума

Мнениеот H2O » Сря 19 май 2010 19:08


От Хамбург до БГ се прибрах със срязана рънфлат гума.Не се усеща,че караш с пукната гума :wink: Но са скъпи и доста некомфортни за пътуване по БГ пътища!Срязаното беше 3см.дълго и към 3мм.широко.Все едно,че беше изрязно с ъглошлайв.


Потребителски аватар
lowrider
Мнения: 2300
Регистриран на: Пет 13 авг 2004 11:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен/София/Berlin
Контакти:

Re: Re:

Мнениеот lowrider » Сря 19 май 2010 19:42


VWGT написа:- по-лесно кривят джанти - сигурно е така, предвид горното


В момента положението по пътищата изобщо не е за рънфлат, там където влезеш в дупка и излезеш с изкривена джанта и обикновена гума с балон, с рънфлат излизаш със счупена джанта.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 18 госта