:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

Проблем със стъпково моторче или ТПС - Решен.

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
xalerrelax
Мнения: 3060
Регистриран на: Чет 25 сеп 2008 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Проблем със стъпково моторче или ТПС

Мнениеот xalerrelax » Вто 15 дек 2009 13:00


Колегата Андонов ще се изрази по ясно,но като цяло с ваг ком.Центровката в момента с която колаа работи горе долу добре е 27 градуса,като се върне на около 10 е мн зле.За горивната смес в момента не се сещам.Ако е бедна как може да се увиличи и колата да си работи с нормалните работни прадуси които са около 10(като се счита че колата се кара предимно на газ).




Потребителски аватар
Metodi
Мнения: 37
Регистриран на: Вто 10 фев 2009 11:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем със стъпково моторче или ТПС

Мнениеот Metodi » Вто 15 дек 2009 14:29


xalerrelax написа:Колегата Андонов ще се изрази по ясно,но като цяло с ваг ком.Центровката в момента с която колаа работи горе долу добре е 27 градуса,като се върне на около 10 е мн зле.За горивната смес в момента не се сещам.Ако е бедна как може да се увиличи и колата да си работи с нормалните работни прадуси които са около 10(като се счита че колата се кара предимно на газ).



колега неразбирам много ,но мисля ,че мога да ти дам един съвет ,сутринта преди да запалиш изкючи температурния датчик запали и гледай оборотите как са ,и как се държи колата .
аз като взех мойта кола ми се беше прецакал температурния дачик ,при студена кола въобще нещеше да пали ,а ако запали е колкот да не изгасне ,изключа ли температурния дачик колата заспиваше ,смених го и колата се оправи като нова ,нищо не ти пречи да пробваш бързо лесно ,Успех ;)


Потребителски аватар
xalerrelax
Мнения: 3060
Регистриран на: Чет 25 сеп 2008 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Проблем със стъпково моторче или ТПС

Мнениеот xalerrelax » Вто 15 дек 2009 16:26


Колега в началото бях писал,че датчика отпада като вариант,зашото и в него съм се съмнявал и се пробвал разни работи,които съм изчел,но той си работи.Не е от него-мн ми се искаше да е от него,но уви нее.
Все пак мерси за съвета. :обичам ви


Потребителски аватар
dslm
Мнения: 42
Регистриран на: Чет 03 яну 2008 22:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Проблем със стъпково моторче или ТПС

Мнениеот dslm » Пет 08 яну 2010 1:34


:arrow:


Потребителски аватар
xalerrelax
Мнения: 3060
Регистриран на: Чет 25 сеп 2008 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Проблем със стъпково моторче или ТПС

Мнениеот xalerrelax » Пет 26 мар 2010 13:52


Нее от маслото,нито от антифриза,другаде търси проблема


Потребителски аватар
GTspecial
Мнения: 563
Регистриран на: Съб 02 авг 2008 11:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем със стъпково моторче или ТПС

Мнениеот GTspecial » Пет 26 мар 2010 16:46


M_a_X написа:Здравейте колеги,
Аз също имам побен проблем с празния ход.
Колата е Голф 3 с мотор 1,4 АБД 1994 г.
Проблема се появи след смяна на маслото и антифриза преди зимата.
Отначало палеше на 3-4 път и държеше ниски обороти и гаснеше.
Смених датчика за температурата на антифриза и термостата, профилактичо почистих и дросел клапа.
След като се позатопли времето почна да пали, като отначало държи ниски обороти и загрявайки вдига до 1400-1600 оборота.
:banghead:


Колега, замерете датчика! Това, че е нов не значи, че работи правилно.
Някъде из темите във форума имаше инфо за съпотивлението на датчика при различна температура..


Потребителски аватар
xalerrelax
Мнения: 3060
Регистриран на: Чет 25 сеп 2008 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Проблем със стъпково моторче или ТПС

Мнениеот xalerrelax » Пет 26 мар 2010 18:34


Ако е с този-ето ги стойностите download/file.php?id=12607
Ако ли не ще ти намеря за другия.


Потребителски аватар
jordancho
Мнения: 487
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
Автомобил: VW Bora
Двигател: AGZ 1999
Местоположение: Пловдив

Re: Проблем със стъпково моторче или ТПС

Мнениеот jordancho » Пон 29 мар 2010 1:07


Здравейте на всички, искам да ви попитам - как го настройвате този ТПС, та той представлява метална плочка с 4 пина, и никакви врътки за настройка. А относно това местене нагоре, надолу, той не е ли фиксиран с 4 болта категорично в едно положение и край - къде го мърдат тези майстори ?
В Auto DATA-та си е написано много точно как се измерва дали работи коректно, но никъде нищо не се споменава за настройка.
Аз имам същия проблем с оборотите - сутрин паля, в началото всичко е ок, държи си стабилни 1100 - 1200 оборота, и постепенно като загрява започва да ги намаля, но вместо да се спрат на нормалните за моя двигател 750 обр. те падат на 300-400 оборота и това само при наистина студен двигател. Мой колега кара същото Vento като моето и имаше същите проблеми. В сервиза срещу 120 лв. му смениха ТПС-а и от тогава няма никакви ядове с оборотите. Аз като имам горе-долу някаква представа какво представлява ТПС-а, мисля да го почистя и смажа със специална течност за потенциометри и контакти, и ще видим какво ще стане.


Потребителски аватар
GTspecial
Мнения: 563
Регистриран на: Съб 02 авг 2008 11:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем със стъпково моторче или ТПС

Мнениеот GTspecial » Пон 29 мар 2010 8:50


jordancho написа:...


Поразтърси се из темите!!! :търсачкаа
Имаше една, в която е описано в 3-4 стъпки как става. Не е трудно

П.С. Намерих я.... : viewtopic.php?f=5&t=166213


Потребителски аватар
xalerrelax
Мнения: 3060
Регистриран на: Чет 25 сеп 2008 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Проблем със стъпково моторче или ТПС

Мнениеот xalerrelax » Нед 26 сеп 2010 8:56


Да повдигна малко темата.
Вчера ми остана малко свободно време и си взех друго стъпково моторче и след като извърших следните стъпки нещата се оправиха.
Това намерих за настроиката на TPS-са:
Прибира се стъпковото моторче /за празен ход/ в крайна позиция, след което се сваля буксата му. Ако не можеш да го прибереш - махаш го от моното.
Прибира се когато дадеш колата на контакт, отвориш леко дросела на ръка и същевременно без да пускаш газта натискаш главата на моторчето - то се прибира в начално положение. След което му махаш буксата и чак тогава пускаш газта.
Така дроселовата клапа е на 0 градуса - опряла е във стопорния болт на основата на моното.
При подаден контакт без да се маха буксата на ТПС /само гуменото капаче/ се измерва между пинове 1 и 2 на ТПС /трябва да е в рамките 0,19-0,21 волта/.
След което гасиш контакт, закачаш степ мотора и караш.

Сега единственият въпрос е колко ще изкара новото. :да:
Темата може да се заключи,проблема е решен.


Потребителски аватар
kalistrat
Мнения: 12
Регистриран на: Вто 11 дек 2007 15:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ловеч

Re: Проблем със стъпково моторче или ТПС - Решен.

Мнениеот kalistrat » Чет 24 мар 2011 19:44


колега мисля че е по добре да местиш ограничителя на клапата с шестостен 3 отколкото цялата плочка на птс.Кво ще кажете :beer


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Проблем със стъпково моторче или ТПС - Решен.

Мнениеот pas1.8mi » Чет 24 мар 2011 21:02


kalistrat написа:колега мисля че е по добре да местиш ограничителя на клапата с шестостен 3 отколкото цялата плочка на птс.Кво ще кажете :beer

Ако пипаш ограничителя на клапата после ще купуваш друга(не пипана)! :idea:



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 47 госта