
Проблем със стъпково моторче или ТПС - Решен.
- xalerrelax
- Мнения: 3060
- Регистриран на: Чет 25 сеп 2008 10:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Проблем със стъпково моторче или ТПС
Колегата Андонов ще се изрази по ясно,но като цяло с ваг ком.Центровката в момента с която колаа работи горе долу добре е 27 градуса,като се върне на около 10 е мн зле.За горивната смес в момента не се сещам.Ако е бедна как може да се увиличи и колата да си работи с нормалните работни прадуси които са около 10(като се счита че колата се кара предимно на газ).
Re: Проблем със стъпково моторче или ТПС
xalerrelax написа:Колегата Андонов ще се изрази по ясно,но като цяло с ваг ком.Центровката в момента с която колаа работи горе долу добре е 27 градуса,като се върне на около 10 е мн зле.За горивната смес в момента не се сещам.Ако е бедна как може да се увиличи и колата да си работи с нормалните работни прадуси които са около 10(като се счита че колата се кара предимно на газ).
колега неразбирам много ,но мисля ,че мога да ти дам един съвет ,сутринта преди да запалиш изкючи температурния датчик запали и гледай оборотите как са ,и как се държи колата .
аз като взех мойта кола ми се беше прецакал температурния дачик ,при студена кола въобще нещеше да пали ,а ако запали е колкот да не изгасне ,изключа ли температурния дачик колата заспиваше ,смених го и колата се оправи като нова ,нищо не ти пречи да пробваш бързо лесно ,Успех

- xalerrelax
- Мнения: 3060
- Регистриран на: Чет 25 сеп 2008 10:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Проблем със стъпково моторче или ТПС
Колега в началото бях писал,че датчика отпада като вариант,зашото и в него съм се съмнявал и се пробвал разни работи,които съм изчел,но той си работи.Не е от него-мн ми се искаше да е от него,но уви нее.
Все пак мерси за съвета.
Все пак мерси за съвета.

- xalerrelax
- Мнения: 3060
- Регистриран на: Чет 25 сеп 2008 10:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Проблем със стъпково моторче или ТПС
Нее от маслото,нито от антифриза,другаде търси проблема
- GTspecial
- Мнения: 563
- Регистриран на: Съб 02 авг 2008 11:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем със стъпково моторче или ТПС
M_a_X написа:Здравейте колеги,
Аз също имам побен проблем с празния ход.
Колата е Голф 3 с мотор 1,4 АБД 1994 г.
Проблема се появи след смяна на маслото и антифриза преди зимата.
Отначало палеше на 3-4 път и държеше ниски обороти и гаснеше.
Смених датчика за температурата на антифриза и термостата, профилактичо почистих и дросел клапа.
След като се позатопли времето почна да пали, като отначало държи ниски обороти и загрявайки вдига до 1400-1600 оборота.
Колега, замерете датчика! Това, че е нов не значи, че работи правилно.
Някъде из темите във форума имаше инфо за съпотивлението на датчика при различна температура..
- xalerrelax
- Мнения: 3060
- Регистриран на: Чет 25 сеп 2008 10:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Проблем със стъпково моторче или ТПС
Ако е с този-ето ги стойностите download/file.php?id=12607
Ако ли не ще ти намеря за другия.
Ако ли не ще ти намеря за другия.
- jordancho
- Мнения: 487
- Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: AGZ 1999
- Местоположение: Пловдив
Re: Проблем със стъпково моторче или ТПС
Здравейте на всички, искам да ви попитам - как го настройвате този ТПС, та той представлява метална плочка с 4 пина, и никакви врътки за настройка. А относно това местене нагоре, надолу, той не е ли фиксиран с 4 болта категорично в едно положение и край - къде го мърдат тези майстори ?
В Auto DATA-та си е написано много точно как се измерва дали работи коректно, но никъде нищо не се споменава за настройка.
Аз имам същия проблем с оборотите - сутрин паля, в началото всичко е ок, държи си стабилни 1100 - 1200 оборота, и постепенно като загрява започва да ги намаля, но вместо да се спрат на нормалните за моя двигател 750 обр. те падат на 300-400 оборота и това само при наистина студен двигател. Мой колега кара същото Vento като моето и имаше същите проблеми. В сервиза срещу 120 лв. му смениха ТПС-а и от тогава няма никакви ядове с оборотите. Аз като имам горе-долу някаква представа какво представлява ТПС-а, мисля да го почистя и смажа със специална течност за потенциометри и контакти, и ще видим какво ще стане.
В Auto DATA-та си е написано много точно как се измерва дали работи коректно, но никъде нищо не се споменава за настройка.
Аз имам същия проблем с оборотите - сутрин паля, в началото всичко е ок, държи си стабилни 1100 - 1200 оборота, и постепенно като загрява започва да ги намаля, но вместо да се спрат на нормалните за моя двигател 750 обр. те падат на 300-400 оборота и това само при наистина студен двигател. Мой колега кара същото Vento като моето и имаше същите проблеми. В сервиза срещу 120 лв. му смениха ТПС-а и от тогава няма никакви ядове с оборотите. Аз като имам горе-долу някаква представа какво представлява ТПС-а, мисля да го почистя и смажа със специална течност за потенциометри и контакти, и ще видим какво ще стане.
- GTspecial
- Мнения: 563
- Регистриран на: Съб 02 авг 2008 11:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем със стъпково моторче или ТПС
jordancho написа:...
Поразтърси се из темите!!!

Имаше една, в която е описано в 3-4 стъпки как става. Не е трудно
П.С. Намерих я.... : viewtopic.php?f=5&t=166213
- xalerrelax
- Мнения: 3060
- Регистриран на: Чет 25 сеп 2008 10:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Проблем със стъпково моторче или ТПС
Да повдигна малко темата.
Вчера ми остана малко свободно време и си взех друго стъпково моторче и след като извърших следните стъпки нещата се оправиха.
Сега единственият въпрос е колко ще изкара новото.
Темата може да се заключи,проблема е решен.
Вчера ми остана малко свободно време и си взех друго стъпково моторче и след като извърших следните стъпки нещата се оправиха.
Това намерих за настроиката на TPS-са:
Прибира се стъпковото моторче /за празен ход/ в крайна позиция, след което се сваля буксата му. Ако не можеш да го прибереш - махаш го от моното.
Прибира се когато дадеш колата на контакт, отвориш леко дросела на ръка и същевременно без да пускаш газта натискаш главата на моторчето - то се прибира в начално положение. След което му махаш буксата и чак тогава пускаш газта.
Така дроселовата клапа е на 0 градуса - опряла е във стопорния болт на основата на моното.
При подаден контакт без да се маха буксата на ТПС /само гуменото капаче/ се измерва между пинове 1 и 2 на ТПС /трябва да е в рамките 0,19-0,21 волта/.
След което гасиш контакт, закачаш степ мотора и караш.
Сега единственият въпрос е колко ще изкара новото.

Темата може да се заключи,проблема е решен.
- kalistrat
- Мнения: 12
- Регистриран на: Вто 11 дек 2007 15:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ловеч
Re: Проблем със стъпково моторче или ТПС - Решен.
колега мисля че е по добре да местиш ограничителя на клапата с шестостен 3 отколкото цялата плочка на птс.Кво ще кажете 

- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Проблем със стъпково моторче или ТПС - Решен.
kalistrat написа:колега мисля че е по добре да местиш ограничителя на клапата с шестостен 3 отколкото цялата плочка на птс.Кво ще кажете
Ако пипаш ограничителя на клапата после ще купуваш друга(не пипана)!

Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта