Подаване на ток

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
doaiena
Мнения: 1500
Регистриран на: Чет 05 фев 2009 17:51
Автомобил: Audi A3
Двигател:
Местоположение: София, Зоната на здрача
Контакти:

Подаване на ток

Мнениеот doaiena » Сря 16 дек 2009 16:52


Колеги, вече е зима и много хора молят да им се подаде ток!
Днес подадох ток на един приятел и кабелите не бяха от най хубавите поне пет минути дакато нацелим хубаво клемите за да направи контакт при работещ двигател, даже единя кабел се по-затопли!
Кажете имали риск от подаване на ток!
Мит ли е това, че може да ти се прецака компютъра, алтернатора итн!

Последна промяна от vaskoto1 на Чет 17 дек 2009 12:57, променено общо 1 път.
Причина: "Подаване на ток!!!!!" да не ти заяжда удивителната случайно?




Потребителски аватар
crashman
Мнения: 321
Регистриран на: Вто 07 юли 2009 16:29
Автомобил: Bora
Двигател: AUS
Местоположение: морето
Контакти:

Re: Подаване на ток!!!!!

Мнениеот crashman » Сря 16 дек 2009 17:27


Когато кабела се 'затопли' това означава, че не е достатъчно 'дебел' /има малко сечение/ за минаващия през него ток, това не е добре. Когато даваш ток /от кола/, гледай да е на кола, max микробусЧЕ, защото те имат нужда от по-голям стартов ток и твоя акумулатор може да не е 'оразмерен' за такъв /дизелите изискват голям ток/ :!: Който подава ток е добре да форсира двигателя, докато др-я запали/върти. За прецакване на комп и др. от сорта лично не знам.
:!: Никога не допирай щипките при закачени вече за акумулатор :!:


Потребителски аватар
Pavcho2
Мнения: 2008
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 15:11
Автомобил: Golf Mk4 GTI
Двигател: 1798 Т AGU custom intake
Местоположение: София
Контакти:

Re: Подаване на ток!!!!!

Мнениеот Pavcho2 » Сря 16 дек 2009 19:02


Това и аз съм го чувал за прецакването на компа на колата.
Имаше една тема един колега беше обърнал по невнимание кабелите и бая неща беше прецакал.
А до колкото знам кабели греят и когато има лош контакт. (примерно клемите на акумолатора са яко окислени и това пречи на контакта - надявам се да ми е точен примера :Mr Green Fun ).


Потребителски аватар
greda
Мнения: 727
Регистриран на: Вто 04 сеп 2007 14:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Подаване на ток!!!!!

Мнениеот greda » Сря 16 дек 2009 19:15


Трябват ти хубави (дебели) кабели със здрави, добре запоени клеми.
Палиш колата от която ще даваш ток. Свързваш двата плюса. След това закачаш на минуса на приемащата кола и накрая някъде по масата на даващата кола. НЕ НА МИНУСА на акумулатора, който подава.
Идеята е, че когато закачаш последната клема, обикновено искри. А това крие рискове от запалване на парите на акумулатора. Лично съм го ял, не е добре :bishop
От там нататък по установения ред, малко газ на даващата кола и си готов.
Разкачането е в обратния ред.
От опит - тази процедура върши работа и не дава ядове...


Потребителски аватар
GTspecial
Мнения: 563
Регистриран на: Съб 02 авг 2008 11:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Подаване на ток!!!!!

Мнениеот GTspecial » Сря 16 дек 2009 20:03


Досега 7-8 пъти съм "давал" ток
всеки път на различни коли (само леки),
досега проблеми е нямало, нито за компа, нито за акумулатора.
Кабелите ми са 400А и наистина понякога са топли.
И както са ти обяснили по-горе колегите,
колата която дава ток не трябва да е на "празен ход"
(м/у 2000 и 3000 об. ми се струва О.К.)


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19718
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Подаване на ток!!!!!

Мнениеот radotom » Чет 17 дек 2009 0:09


Мммм... то хубаво, ама всички пропускате една много съществена операция: Пушенето на цигара :lol: :lol:
Мислите, че се гъбаркам?!
Нееее!.... :lol:
Тази операция почва от момента, в който вече сте закачили акумулаторите на двата автомобила
Идеята е че през тези 7-10 минути акумулатора на колата, която не може да запали вече е успял поне малко да се възбуди и по този начин избягвате ударното натоварване на алтернатора на колата, която подава тока.
Отделно- избягвате и 'греенето' на кабелите.
Ако nii пишеше така редовно все още- щеше ясно да ви обясни, че можете да подадете ток и през изводите за запалките на двете коли и то с телефонен кабел!
Принципа е същия! Само дето трябва повечко да изчакате - да речем- 20 минути.


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3093
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Подаване на ток!!!!!

Мнениеот PACH » Чет 17 дек 2009 1:33


Лично аз съм гледал няколко модела кабели за подаване на ток, от различни производители и ще ви кажа само едно "Голяма измама" :beat_butt2 Продават не знам си колко кв. кабели, и накрая като заголиш изолацията на щипката, където влиза кабела и се изумяваш :shock в общи линии ни продават само изолация и съвсем малко "пълнеж".Отказах да купувам ментета и съм решил да си направя сам кабелите.Цената на хубави "щипки" е към 8 лв. на бройка, кабел с подходящо сечение може да се вземе от стар електрожен и цената няма да е 20 лв. за комплекта :lol:


Потребителски аватар
crashman
Мнения: 321
Регистриран на: Вто 07 юли 2009 16:29
Автомобил: Bora
Двигател: AUS
Местоположение: морето
Контакти:

Re: Подаване на ток!!!!!

Мнениеот crashman » Чет 17 дек 2009 9:27


Точно поради тази причина с ментета /погледнах масово продаваните кабели, с мноооого изолация и 3 жички, но хубави щипки/ реших аз да си ги направя. 10 мм2 кабел /по 2 м син и червен - около 4 лв/м/ и 2 щипки средно големи /по 0,50 лв/бр/ и малко работа с почлника и тинола - воала. Кабела вече е тестван, никакви ядове, но не е за бусове /поне аз не съм убеден, че има достатъчно сечение/. Така за 15 лв., знам с какво разполагам.
Евтини кабели - беля на главата :lol:


Потребителски аватар
emohrisstov
Мнения: 1487
Регистриран на: Съб 18 мар 2006 14:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Село София
Контакти:

Re: Подаване на ток!!!!!

Мнениеот emohrisstov » Чет 17 дек 2009 11:48


Такаа. Много хора подценяват даването на ток на друга кола, но явно това може да доведе до доста сериозни проблеми за нашите каручки, а е доста неприятно да си прецакаш нещо по колата за едно "мерси" (благодарност от повечето ботове нема, изпитано :не: )
Та както и да е. Инфото дадено по-горе е наистина полезно. Аз обаче, като всеоще учещ се автомобилист, след едно премеждие миналата зима, когато ми падна акумулатора и стоях на студа 2 часа докато се оправя, си казах не, аз трябва да имам задълже кабеляк в колата. Отидох, обаче, и си взех от тези евтините (най-масовите, мисля, че марката беше Аутопрактик) кабелчета, които, май са пълен та*ак. Ползвани са само лятото за даване на ток от едно Клио на скутер mhihi . Както и да е, да не се отклоняваме.
Идеята ми е, че и аз искам да си направя качествен кабел, щото не се знае знае ли се.
Колегата crashman искам да го попитам има ли нещо спечифично при правенето на такъв вид кабели?
Какво е тинола?
И още нещо. Дизелът колко повече ток иска от бензина, ей така да знам, да не стане някъде беля.
Поздрави колеги и весели празници :beer


Потребителски аватар
crashman
Мнения: 321
Регистриран на: Вто 07 юли 2009 16:29
Автомобил: Bora
Двигател: AUS
Местоположение: морето
Контакти:

Re: Подаване на ток!!!!!

Мнениеот crashman » Чет 17 дек 2009 12:25


Специфичното е кабела /поне 10 мм2, и повече да е, по-добре даже, аз като търсих не намерих др, а и беше 2 цвята, за да не стават грешки/, за предпочитане силиконова изолация и колкото по-добра защита, толкова по-добре /но вече и цената се променя/; кабела да е многожилен задължително :!: не ми се обяснява защо, ако е с 2-3 паралелни снопа принципно е по-добре /на теория/, но цената много скача. Щипките - каквито ти харесат, стига да са големички поне колкото дланта /моите са такива/; да са стегнати /пружината/; да имат изолация на дръжките, поне; да имат възможност за запояване на кабела, не само за закрепване със притискане /почти всички отговарят на това/. После вече се запоява кабела за щипката, послердством тИнола и си готов. :да:
Колко повече ток дърпат дизелите, цифри не мога да кажа, но е повече, някой др колега може да помогне.
Ами весели празници и дано никой не опира до това :beer


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Подаване на ток!!!!!

Мнениеот milmar » Чет 17 дек 2009 21:42


radotom написа:.....
Идеята е че през тези 7-10 минути акумулатора на колата, която не може да запали вече е успял поне малко да се възбуди и по този начин избягвате ударното натоварване на алтернатора на колата, която подава тока.
Отделно- избягвате и 'греенето' на кабелите.
Ако nii пишеше така редовно все още- щеше ясно да ви обясни, че можете да подадете ток и през изводите за запалките на двете коли и то с телефонен кабел!
Принципа е същия! Само дето трябва повечко да изчакате - да речем- 20 минути.


Това бих препоръчал аз лично . Това е най-безопасния за "даващата" кола вариант . Зарежда се акумулатора на "непалещата" кола и след това при палене се разчита на натрупаната енергия ( грубо казано ток )в него и много по-малко на ток от даващата кола . Имайте предвид , че един добър акумулатор , но дълбоко разреден при включването му с кабели към друга кола "консумира" в продължение на поне 2-3 минути ток над 50-60 А , този ток намалява , но още поне 10-15 мин е над 10-15А . Ако в същия момент завъртите и стартера сумарния ток ще стане над 150 А , гаранция ви давам , че този ток ще се поеме на почти на 100% само от генератора на даващата кола , акумулатора ( на даващата ) няма да участва .
А колко коли имат генератор 150-200А :wink: ?
Така че когато имате нужда от ток - избирайте дебели (сечение на проводника , а не на шарената пластмасова изолация :) ) кабели mhihi , а когато давате ток - избирайте тънки и разчитайте да заредите акумулатора му , а не той да пали за сметка на "здравето" на генератора ви .


Потребителски аватар
leavon
Мнения: 923
Регистриран на: Съб 29 яну 2005 15:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Подаване на ток

Мнениеот leavon » Пет 18 дек 2009 17:58


Извинявам се за глупавия въпрос, но защо трябва да е запалена даващата кола? Още повече, че има риск за генератора? Не може ли просто да се вържат клемите и да се използва силата на добрия акумулатор? Все едно добрия акумулатор да се сложи на местото на падналия?


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Подаване на ток

Мнениеот i.e.i » Пет 18 дек 2009 18:08


По-силен ток.Особено от по-малък акумулатор на по-голям.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Подаване на ток

Мнениеот milmar » Пет 18 дек 2009 18:13


leavon написа:Извинявам се за глупавия въпрос, но защо трябва да е запалена даващата кола? ...


Защото идеята е да се зареди другия акумулатор , а това може да стане само ако напрежението е над 13-14 V , т.е. при запалена кола . Освен това ако завърти 5-6 пъти и не запали , ще ви трябва още една кола за да запали кой да е от вас двамата mhihi . От друга страна акумулатора свързан с толкова дълги и не много дебели жици не може да осигури ток да се запали другата кола , спада на напрежение , загубите ще са големи .


Потребителски аватар
moimoimoi
Мнения: 2418
Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: В голф2 VR6 турбо

Re: Подаване на ток

Мнениеот moimoimoi » Пет 18 дек 2009 18:22


и аз така правя- закача кабелите между колите, изчаквам 5-6-7 минути да се повъстанови падналия акумулатор и така по лесно пали



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 63 госта