Колеги, вече е зима и много хора молят да им се подаде ток!
Днес подадох ток на един приятел и кабелите не бяха от най хубавите поне пет минути дакато нацелим хубаво клемите за да направи контакт при работещ двигател, даже единя кабел се по-затопли!
Кажете имали риск от подаване на ток!
Мит ли е това, че може да ти се прецака компютъра, алтернатора итн!
Подаване на ток
- doaiena
- Мнения: 1500
- Регистриран на: Чет 05 фев 2009 17:51
- Автомобил: Audi A3
- Двигател:
- Местоположение: София, Зоната на здрача
- Контакти:
Подаване на ток
Последна промяна от vaskoto1 на Чет 17 дек 2009 12:57, променено общо 1 път.
Причина: "Подаване на ток!!!!!" да не ти заяжда удивителната случайно?
Причина: "Подаване на ток!!!!!" да не ти заяжда удивителната случайно?
- crashman
- Мнения: 321
- Регистриран на: Вто 07 юли 2009 16:29
- Автомобил: Bora
- Двигател: AUS
- Местоположение: морето
- Контакти:
Re: Подаване на ток!!!!!
Когато кабела се 'затопли' това означава, че не е достатъчно 'дебел' /има малко сечение/ за минаващия през него ток, това не е добре. Когато даваш ток /от кола/, гледай да е на кола, max микробусЧЕ, защото те имат нужда от по-голям стартов ток и твоя акумулатор може да не е 'оразмерен' за такъв /дизелите изискват голям ток/
Който подава ток е добре да форсира двигателя, докато др-я запали/върти. За прецакване на комп и др. от сорта лично не знам.
Никога не допирай щипките при закачени вече за акумулатор 



- Pavcho2
- Мнения: 2008
- Регистриран на: Нед 11 юни 2006 15:11
- Автомобил: Golf Mk4 GTI
- Двигател: 1798 Т AGU custom intake
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Подаване на ток!!!!!
Това и аз съм го чувал за прецакването на компа на колата.
Имаше една тема един колега беше обърнал по невнимание кабелите и бая неща беше прецакал.
А до колкото знам кабели греят и когато има лош контакт. (примерно клемите на акумолатора са яко окислени и това пречи на контакта - надявам се да ми е точен примера
).
Имаше една тема един колега беше обърнал по невнимание кабелите и бая неща беше прецакал.
А до колкото знам кабели греят и когато има лош контакт. (примерно клемите на акумолатора са яко окислени и това пречи на контакта - надявам се да ми е точен примера

Re: Подаване на ток!!!!!
Трябват ти хубави (дебели) кабели със здрави, добре запоени клеми.
Палиш колата от която ще даваш ток. Свързваш двата плюса. След това закачаш на минуса на приемащата кола и накрая някъде по масата на даващата кола. НЕ НА МИНУСА на акумулатора, който подава.
Идеята е, че когато закачаш последната клема, обикновено искри. А това крие рискове от запалване на парите на акумулатора. Лично съм го ял, не е добре
От там нататък по установения ред, малко газ на даващата кола и си готов.
Разкачането е в обратния ред.
От опит - тази процедура върши работа и не дава ядове...
Палиш колата от която ще даваш ток. Свързваш двата плюса. След това закачаш на минуса на приемащата кола и накрая някъде по масата на даващата кола. НЕ НА МИНУСА на акумулатора, който подава.
Идеята е, че когато закачаш последната клема, обикновено искри. А това крие рискове от запалване на парите на акумулатора. Лично съм го ял, не е добре

От там нататък по установения ред, малко газ на даващата кола и си готов.
Разкачането е в обратния ред.
От опит - тази процедура върши работа и не дава ядове...
- GTspecial
- Мнения: 563
- Регистриран на: Съб 02 авг 2008 11:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Подаване на ток!!!!!
Досега 7-8 пъти съм "давал" ток
всеки път на различни коли (само леки),
досега проблеми е нямало, нито за компа, нито за акумулатора.
Кабелите ми са 400А и наистина понякога са топли.
И както са ти обяснили по-горе колегите,
колата която дава ток не трябва да е на "празен ход"
(м/у 2000 и 3000 об. ми се струва О.К.)
всеки път на различни коли (само леки),
досега проблеми е нямало, нито за компа, нито за акумулатора.
Кабелите ми са 400А и наистина понякога са топли.
И както са ти обяснили по-горе колегите,
колата която дава ток не трябва да е на "празен ход"
(м/у 2000 и 3000 об. ми се струва О.К.)
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19718
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Подаване на ток!!!!!
Мммм... то хубаво, ама всички пропускате една много съществена операция: Пушенето на цигара
Мислите, че се гъбаркам?!
Нееее!....
Тази операция почва от момента, в който вече сте закачили акумулаторите на двата автомобила
Идеята е че през тези 7-10 минути акумулатора на колата, която не може да запали вече е успял поне малко да се възбуди и по този начин избягвате ударното натоварване на алтернатора на колата, която подава тока.
Отделно- избягвате и 'греенето' на кабелите.
Ако nii пишеше така редовно все още- щеше ясно да ви обясни, че можете да подадете ток и през изводите за запалките на двете коли и то с телефонен кабел!
Принципа е същия! Само дето трябва повечко да изчакате - да речем- 20 минути.


Мислите, че се гъбаркам?!
Нееее!....

Тази операция почва от момента, в който вече сте закачили акумулаторите на двата автомобила
Идеята е че през тези 7-10 минути акумулатора на колата, която не може да запали вече е успял поне малко да се възбуди и по този начин избягвате ударното натоварване на алтернатора на колата, която подава тока.
Отделно- избягвате и 'греенето' на кабелите.
Ако nii пишеше така редовно все още- щеше ясно да ви обясни, че можете да подадете ток и през изводите за запалките на двете коли и то с телефонен кабел!
Принципа е същия! Само дето трябва повечко да изчакате - да речем- 20 минути.
- PACH
- Bus Master
- Мнения: 3093
- Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
- Автомобил: VW Bus T3 Syncro
- Двигател: 1.9 M-Tdi
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Подаване на ток!!!!!
Лично аз съм гледал няколко модела кабели за подаване на ток, от различни производители и ще ви кажа само едно "Голяма измама"
Продават не знам си колко кв. кабели, и накрая като заголиш изолацията на щипката, където влиза кабела и се изумяваш
в общи линии ни продават само изолация и съвсем малко "пълнеж".Отказах да купувам ментета и съм решил да си направя сам кабелите.Цената на хубави "щипки" е към 8 лв. на бройка, кабел с подходящо сечение може да се вземе от стар електрожен и цената няма да е 20 лв. за комплекта 



- crashman
- Мнения: 321
- Регистриран на: Вто 07 юли 2009 16:29
- Автомобил: Bora
- Двигател: AUS
- Местоположение: морето
- Контакти:
Re: Подаване на ток!!!!!
Точно поради тази причина с ментета /погледнах масово продаваните кабели, с мноооого изолация и 3 жички, но хубави щипки/ реших аз да си ги направя. 10 мм2 кабел /по 2 м син и червен - около 4 лв/м/ и 2 щипки средно големи /по 0,50 лв/бр/ и малко работа с почлника и тинола - воала. Кабела вече е тестван, никакви ядове, но не е за бусове /поне аз не съм убеден, че има достатъчно сечение/. Така за 15 лв., знам с какво разполагам.
Евтини кабели - беля на главата
Евтини кабели - беля на главата

- emohrisstov
- Мнения: 1487
- Регистриран на: Съб 18 мар 2006 14:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Село София
- Контакти:
Re: Подаване на ток!!!!!
Такаа. Много хора подценяват даването на ток на друга кола, но явно това може да доведе до доста сериозни проблеми за нашите каручки, а е доста неприятно да си прецакаш нещо по колата за едно "мерси" (благодарност от повечето ботове нема, изпитано
)
Та както и да е. Инфото дадено по-горе е наистина полезно. Аз обаче, като всеоще учещ се автомобилист, след едно премеждие миналата зима, когато ми падна акумулатора и стоях на студа 2 часа докато се оправя, си казах не, аз трябва да имам задълже кабеляк в колата. Отидох, обаче, и си взех от тези евтините (най-масовите, мисля, че марката беше Аутопрактик) кабелчета, които, май са пълен та*ак. Ползвани са само лятото за даване на ток от едно Клио на скутер
. Както и да е, да не се отклоняваме.
Идеята ми е, че и аз искам да си направя качествен кабел, щото не се знае знае ли се.
Колегата crashman искам да го попитам има ли нещо спечифично при правенето на такъв вид кабели?
Какво е тинола?
И още нещо. Дизелът колко повече ток иска от бензина, ей така да знам, да не стане някъде беля.
Поздрави колеги и весели празници

Та както и да е. Инфото дадено по-горе е наистина полезно. Аз обаче, като всеоще учещ се автомобилист, след едно премеждие миналата зима, когато ми падна акумулатора и стоях на студа 2 часа докато се оправя, си казах не, аз трябва да имам задълже кабеляк в колата. Отидох, обаче, и си взех от тези евтините (най-масовите, мисля, че марката беше Аутопрактик) кабелчета, които, май са пълен та*ак. Ползвани са само лятото за даване на ток от едно Клио на скутер

Идеята ми е, че и аз искам да си направя качествен кабел, щото не се знае знае ли се.
Колегата crashman искам да го попитам има ли нещо спечифично при правенето на такъв вид кабели?
Какво е тинола?
И още нещо. Дизелът колко повече ток иска от бензина, ей така да знам, да не стане някъде беля.
Поздрави колеги и весели празници

- crashman
- Мнения: 321
- Регистриран на: Вто 07 юли 2009 16:29
- Автомобил: Bora
- Двигател: AUS
- Местоположение: морето
- Контакти:
Re: Подаване на ток!!!!!
Специфичното е кабела /поне 10 мм2, и повече да е, по-добре даже, аз като търсих не намерих др, а и беше 2 цвята, за да не стават грешки/, за предпочитане силиконова изолация и колкото по-добра защита, толкова по-добре /но вече и цената се променя/; кабела да е многожилен задължително
не ми се обяснява защо, ако е с 2-3 паралелни снопа принципно е по-добре /на теория/, но цената много скача. Щипките - каквито ти харесат, стига да са големички поне колкото дланта /моите са такива/; да са стегнати /пружината/; да имат изолация на дръжките, поне; да имат възможност за запояване на кабела, не само за закрепване със притискане /почти всички отговарят на това/. После вече се запоява кабела за щипката, послердством тИнола и си готов.
Колко повече ток дърпат дизелите, цифри не мога да кажа, но е повече, някой др колега може да помогне.
Ами весели празници и дано никой не опира до това


Колко повече ток дърпат дизелите, цифри не мога да кажа, но е повече, някой др колега може да помогне.
Ами весели празници и дано никой не опира до това

- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Подаване на ток!!!!!
radotom написа:.....
Идеята е че през тези 7-10 минути акумулатора на колата, която не може да запали вече е успял поне малко да се възбуди и по този начин избягвате ударното натоварване на алтернатора на колата, която подава тока.
Отделно- избягвате и 'греенето' на кабелите.
Ако nii пишеше така редовно все още- щеше ясно да ви обясни, че можете да подадете ток и през изводите за запалките на двете коли и то с телефонен кабел!
Принципа е същия! Само дето трябва повечко да изчакате - да речем- 20 минути.
Това бих препоръчал аз лично . Това е най-безопасния за "даващата" кола вариант . Зарежда се акумулатора на "непалещата" кола и след това при палене се разчита на натрупаната енергия ( грубо казано ток )в него и много по-малко на ток от даващата кола . Имайте предвид , че един добър акумулатор , но дълбоко разреден при включването му с кабели към друга кола "консумира" в продължение на поне 2-3 минути ток над 50-60 А , този ток намалява , но още поне 10-15 мин е над 10-15А . Ако в същия момент завъртите и стартера сумарния ток ще стане над 150 А , гаранция ви давам , че този ток ще се поеме на почти на 100% само от генератора на даващата кола , акумулатора ( на даващата ) няма да участва .
А колко коли имат генератор 150-200А

Така че когато имате нужда от ток - избирайте дебели (сечение на проводника , а не на шарената пластмасова изолация


- leavon
- Мнения: 923
- Регистриран на: Съб 29 яну 2005 15:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Подаване на ток
Извинявам се за глупавия въпрос, но защо трябва да е запалена даващата кола? Още повече, че има риск за генератора? Не може ли просто да се вържат клемите и да се използва силата на добрия акумулатор? Все едно добрия акумулатор да се сложи на местото на падналия?
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Подаване на ток
leavon написа:Извинявам се за глупавия въпрос, но защо трябва да е запалена даващата кола? ...
Защото идеята е да се зареди другия акумулатор , а това може да стане само ако напрежението е над 13-14 V , т.е. при запалена кола . Освен това ако завърти 5-6 пъти и не запали , ще ви трябва още една кола за да запали кой да е от вас двамата

- moimoimoi
- Мнения: 2418
- Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: В голф2 VR6 турбо
Re: Подаване на ток
и аз така правя- закача кабелите между колите, изчаквам 5-6-7 минути да се повъстанови падналия акумулатор и така по лесно пали
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 62 госта