Скърцане и свирене след включване на фаровете..решено

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Скърцане и свирене след включване на фаровете..решено

Мнениеот fox_vt » Сря 16 дек 2009 21:12


Здравейте,от 2 седмици се чува едно скърцане което май ще се окаже от алтернатора.Интересното обаче е че скърцането не е постоянно и се появява само когато включа фаровете :roll: .Последно сменях колектора и напълних единия от лагерите на алтернатора с грес но другия лагер беше май добре.Четките са за смяна дали може да е от тях щото забелязвам че сега като застудя не ми стига ресурс от към ток.Другото глупаво нещо е че ако светна фаровете без да има други кой знае колко големи консуматори започва да свири,но днес когато се включиха свещите на антифриза без тея на двг не свири но ако светна фаровете започва да свири :banghead: :banghead: .Те свещите поне 45А ток гълтат а фаровете има няма 15 А я има я не.И специално днес без свщите на двг само тези на антифриза бачкаха и като светна фаровете и компа гаси едната свещ щот няма налична мощност,а алтернатора е 120А :shock .Та питането е как компа разбира колко мощност има в наличност и четките дали влияят на това компа да се шашка.
пп.колата е АХУ 90 hp

Последна промяна от fox_vt на Пон 15 ное 2010 22:30, променено общо 3 пъти.




Потребителски аватар
krasio00o
Мнения: 765
Регистриран на: Нед 14 окт 2007 0:52
Автомобил: Passat B5
Двигател: ADR 1998
Местоположение: Варна

Re: Някакъв проблем с алтернатора май..

Мнениеот krasio00o » Сря 16 дек 2009 23:15


Измери напрежението което ти отдава алтернатора при запален двигател със и без консмуматори(фарове и парно на макс) трябва да е в гранциите 13,8-14,4V и проверка за оттечка до 0,5А.Добре е когато пускаш тема да споменаваш и за какъв автомобил и двигател става на въпрос.


Потребителски аватар
Adnan
Мнения: 3536
Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Някакъв проблем с алтернатора май..

Мнениеот Adnan » Чет 17 дек 2009 9:03


Според мен е ролката на алтернатора.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Някакъв проблем с алтернатора май..

Мнениеот fox_vt » Чет 17 дек 2009 20:21


Напрежението на буксите на фаровете е 14в +/- 0.1в а ролката е на 2 месеца тресчотна.Какво общо има утечката не съм мерил още тия дни ще я мерна.И защо само при включване на фаровете скърца а при включването на свещите не.Пробвал съм да включа всички свещи реотана на задното стъкло халогените парното музиката и само след като пална фаровете и скърца.Единственото което ми идва на ум е нейде фаровете да окъсяват но що не гори бушона :banghead:


Потребителски аватар
aradovanov
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Някакъв проблем с алтернатора май..

Мнениеот aradovanov » Пон 27 сеп 2010 16:07


На Голф 4 не знам от къде фаровете вземат маса но я провери.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Някакъв проблем с алтернатора май..

Мнениеот fox_vt » Пон 27 сеп 2010 16:13


Демек в какво се съмняваш? То не е проблем да пусна директна маса за пробата към фаровете но какво общо има масата в случая :roll:


Потребителски аватар
PuShE_
Мнения: 1350
Регистриран на: Пон 15 дек 2008 23:58
Автомобил: Passat 3b5
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Някакъв проблем с алтернатора май..

Мнениеот PuShE_ » Пон 27 сеп 2010 16:27


а пробва ли 1-во да си затегнеш малко ремъка,извади си и четките и с финна шкурка им заглади леглата кадето лягат на ротора и пробвай пак :да:


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Някакъв проблем с алтернатора май..

Мнениеот emo-gar » Сря 29 сеп 2010 18:56


fox_vt,за една година време(почти),трябва да си разбрал че компа няма да "изчислява" наличната мощност и вземи отиди на свестен електричар..щото пак зима иде!!!Замерете какво напрежение поддържа генератора и си провери акумулатора(тия двамата си помагат ,да знаеш и могат да ти "врътнат" гаден номер понякога)


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Някакъв проблем с алтернатора май..

Мнениеот fox_vt » Сря 29 сеп 2010 21:26


mhihi mhihi Да де ама в вага има опция не се сещам на кой канал където показва в % колко мощност се консумира или поне аз така го разбирам.Акумулатора е на 2 години и нещо единствено на -28 градуса не щя да завърти ама съм със 15/40 масло за генератора кусура му е че четките са за смяна кофтито е че се сменят барабар с регулатора.И накрая ще се окаже че точно те са проблема :mrgreen:
А за компа е сигурно че си смята мощноста на алтернатора щото подгрева на антифриза се пуска само ако имаш свободна мощност това е изпробвано(пускам къси и дълги и компа гаси едната или двете свещи угасям фаровете и хоп компа пуска и трите свещи да греят)


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Някакъв проблем с алтернатора май..

Мнениеот emo-gar » Чет 30 сеп 2010 22:00


Компа може да мери само стойността на напрежението,за да сметне и мощността трябва да има данни за консумация (ток).Не съм видял досега датчик(било то резистивен или Хол) монтиран по вериги на кола с тази цел.
А четките може да се сменят и без да сменяш регулатора(поне на Мк3 това е възможно),трябва ти само приятел,който е запознат с поялника ,предполагам оригиналите са запоени на "пунктшвайц"-точкова заварка.Даже се продават резервни четки-няколко левчета.Аз си смених на стартера(заварени)-ма там спойка с калай ми се видя "лабава" с оглед на тока,та се наложи да си "кербовам " обувчици присъединени с подходяща болтова връзка.
Та по същество:ако нямаш добър контакт на четките-нямаш и достатъчен възбудителен ток през ротора(наричан още "възбудителна намотка на генератора" или "котва").Оттам пада и мощността на същия,респективно ти се скапва бордното напрежение,по-натам ще писне и акумулатора.
!!!Зима иде!! действай!


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Re: Някакъв проблем с алтернатора май..

Мнениеот znainainai » Пет 01 окт 2010 6:45


На алтерматора има два извода D и D+ ( или D нещо си ) по който компа следи колко зарежда :wink: На 90-ка генератор изводите на буксата са D и W като W е за оборотомера за TD. Понеже сложих 120А на моя TD мноого бързо научих кое за какво е като не ми тръгна оборотомера :banghead: Е сега имам оборотомер ама само аз си знам колко мислене ми коства :banghead:
Офф отплеснах се по този извод D нещо си компа следи колко зарежда и ако не му хареса зарядката лющи грешка mhihi Съответно пак заради него решава кога да пусне подгрева а охладителната течност :012:


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Някакъв проблем с алтернатора май.. Решено

Мнениеот fox_vt » Нед 10 окт 2010 17:43


Проблемчето се оказа в машинката за смъкване и вдигане на фаровете тая дето ти смъква фаровете когато колата е натоварена.Та при пускане на фаровете се появява тоя скърцащ звук като от лагер или ролка но всъщност машинката се опитва да върти явно и стига до крайно положение.На първо разглеждане набедих потенциометъра който следи положението на оста на машинката но се оказа че не е от него,и след като няма кой знай какви лесно горими елементи вътре остава интеграла с наименование- TLE4201A1- гледах го в интернет 15 лв ще видим колко ще ми кажат в тукащния магазин дано да не е повече отколкото цяла машинка mhihi


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Скърцане и свирене след включване на фаровете..решено

Мнениеот fox_vt » Пон 15 ное 2010 22:32


Така след смяната на въпросната интеграла машинката за смъкване и вдигане на фара работо перфектно и няма никакви скърцащи и свирещи звуци.Препоръчително е да се капне по една капка машинно масло на втулките на моторчето вътре за безпроблемна работа.Цена на интегралата 15 лв от eshop.bg и 7лв доставка с спииди от софия-за колегите от софия честито mhihi


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Скърцане и свирене след включване на фаровете..решено

Мнениеот emo-gar » Пет 19 ное 2010 10:27


Е,убедихте ли се че автомобилния компютър(по-скоро контролер) не е "всезнаещ" и повечето повреди са чист "хардуеър".Ще изчислява мощност..да,да!Просто е заложена максималната мощност на генератора и е зададено при определени товари да изключва излишните.Защото е допустимо при включени всички фарове и парно на макс.(да речем ,че е мъгливо и водач не вижда)-автоматиката да изключи подгрев на антифриза,а не компа да реши да ти изгаси фаровете-щото харчели ток.Има приоритетни вериги(а те са повечето),които не бива да се изключват така произволно,остават някои екстри.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Скърцане и свирене след включване на фаровете..решено

Мнениеот fox_vt » Съб 20 ное 2010 20:21


Така е колега но все пак първоначалните съмнения бяха за алтернаторен проблем а се оказаха проблем който няй малко очаквам,щото все пак никой не можа да даде обяснение що скърца само след вкл на фарове а при вкл на друг консуматор например не скърца :D.Иначе компа ако види зор може да гаси само нещата които той лично включва няма начин да ти спре фаровете или реотана на задното стъкло при положение че си ги включил ръчно от копчето mhihi



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Даскала™ и 49 госта