Как става ремонта на блок с набиване на ризи ?

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Как става ремонта на блок с набиване на ризи ?

Мнениеот L&R » Чет 20 апр 2006 20:16


Колеги гледам коментирате за варианти с набиване на ризи в блока, а и от други места чувам.
Та как е точно процедурата, от къде се взема място да се шлайфа блок и да се набие риза в блок , който не е смятан за ризи.
Някъде има ли описано нещо или това са импровизации ?




Потребителски аватар
ANNIHILATOR
Мнения: 1427
Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Петрич
Контакти:

Мнениеот ANNIHILATOR » Чет 20 апр 2006 20:52


При тези с ризите е много специален момента в уплатняването на самите ризи към блока.

Последна промяна от ANNIHILATOR на Пет 21 апр 2006 7:30, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Чет 20 апр 2006 21:38


Да това ясно волгата също, но сега слагат на такива дето не са фабрично с ризи.


Потребителски аватар
Sunny
Дезертьор
Мнения: 3605
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 14:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Sunny » Чет 20 апр 2006 22:34


VW са предвидили 2 ремонтни размера през 0,25. Излезеш ли от тези допуски блока се изхвърля.
Варианта с ризите не е удачен. Това си е чиста импровизация и после неможеш да решиш нормално проблема с греенето.
Мислил съм много този вариант, след като си напатих от един шлайфист, но в крайна сметка прибегнах до нов двигател.


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Чет 20 апр 2006 22:39


Май се препилва блока само..
знам ли .. и после се слагат по-дебели сегменти... ма може и глупости да говоря...


Потребителски аватар
Sunny
Дезертьор
Мнения: 3605
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 14:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Sunny » Чет 20 апр 2006 22:48


wili98 написа:... ма може и глупости да говоря...

Ахам
Ако говориш за стандартния ремонт, то се шлайфа блока и след това се слагат бутала (разбирай в комплект със сегменти и бутални болтове)за първи ремонт +0,25 и за 2-ри +0,50. Не ми се търсят в момента точните стойности на ремонтните размери за блока и буталата, но и в момента не разискваме тях.
А когато става въпрос за смяна на ризи (каквито при VW няма) се махат старите и се набиват нови като буталата, които се слагат са със същия размер като тези, които махаш.


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Чет 20 апр 2006 22:53


ДА де но нали на практика цилиндрито се изнася по елипса.....
Та може и да се стърже там и ако се улучиш да бягаш на ремонтни бутала и сегменти..

Моем говорим глупости .. ама продължавам ;)
А иначе съм чувал, че набиват ризи за да спасят блока.. ако е цепнат между некой цилиндри.. ма как го правят не знам...
Щото там допуските са бая капризни.. па да набиваш ризи.. знам ли..


Потребителски аватар
madcap
Кенанския лъв
Мнения: 6685
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 11:56
Автомобил: 1990 VW Golf 2
Двигател: APP turbo
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот madcap » Чет 20 апр 2006 22:57


На моето Рено съм му сменял ризите, ( е не аз де ), ама за VW не съм чувал до ся да се сменят, но може :wink:


Потребителски аватар
tyo
Мнения: 1884
Регистриран на: Вто 01 фев 2005 23:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: в покрайнините на EU
Контакти:

Мнениеот tyo » Чет 20 апр 2006 23:01


Sunny написа:А когато става въпрос за смяна на ризи се махат старите и се набиват нови...


Сглобката става много готино.Блока в масло и се нагрява а ризите в сух лед. Така съм гледал един познат как си прави ремонт на Мерцедеса. И понеже е стар модел и ризите бяха "цифра" му ги правиха от някъкъв специален намски вълцован чугун.


Потребителски аватар
ANNIHILATOR
Мнения: 1427
Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Петрич
Контакти:

Мнениеот ANNIHILATOR » Пет 21 апр 2006 7:29


При тези с ризите е много специален момента в уплатняването на самите ризи към блока.

Както казах а и колегата Tyo го е написал.
Предполагам след доста труд може и да стане целокупен блок да се реже и да се прегоди за ризи, ама това си заслужава по-скоро за идеята и да се пробва дали става.Допуските и сглобките не са шега работа в тези неща.
Иначе по принцип Sunny го е обяснил. Отваря се двигателя гледа се в каква степен е износен, определя се ремонтния размер, шлайфа се блока, копуват се бутала и сегменти за ремонтния размер и така.
Няма нищо сложно но трябва да попаднеш на човек при шлайфа на блока. Мисля че той най-добре може да определи ремонтния размер.В повечето случай тези който шлайфат предлагат и бутала и сегменти по ремонтните размери.


Потребителски аватар
SnowMaster
Мнения: 699
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 12:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот SnowMaster » Пет 21 апр 2006 8:08


какво се получи с едно ауди100 2000кубика
бяха му задрали буталата-шлайф,ремонтни бутала и сегменти.да но сегментите излезнаха фалшиви и пак задра едно от буталата.мастера сложи риза на този цилиндър(продават се ризи за този двигател но забравих марката-нещо немско)ново бутало и сегменти(нови)на четирите цилиндъра.досега 20хил км. и всичко е нормално


Потребителски аватар
teo_ss
Мнения: 477
Регистриран на: Съб 31 дек 2005 21:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Силистра
Контакти:

Мнениеот teo_ss » Пет 21 апр 2006 9:32


Бачкам В магазин за части за Селскостопански Машини и носим ризи-бутала к-т за тракторите и хвърлех едно око на каталога на завод Дружба - Разград - предлагат някъкви комплекти за VW Но не съм го разгледал подробно
Знам че преди да почна работа тук шефа е доставил ризи и бутала за клиент за Голф 2


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Пет 21 апр 2006 9:41


блока е с изчислени дебелини и якостни характеристики на материала.
ако нафукаш ризи:
1. сваляш опасно дебелината определена за стена на цилиндъра предвид якостните характеристики на материала.
2. внасяш чуждо тяло с непредвидени и непредвидими температурно/линейни разширения и пак подлагаш вече изтънелия материал на блока на стрес.

аз съм против! така се прави кола за докъдето изкара! ако ти е оферта-прави. ако искаш наистина да я направиш-не е тва начина!

блоковете за цилиндрови втулки биват 2 вида: със суха втулка (каквото ти се опитваш да направиш) демек ризата не е в допир с водата и с мокра втулка-сещаш се. тия блокове се смятат по друг начин и не се прилагат често защото заради стреса върху материала излизат по тежки значително. правят се там където теглото се пренебрегва за сметка на цена за смяна на целия блок-камиони, трактори и всякакви тежки машини. там теглото не играе и по други причини... :wink:


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Пет 21 апр 2006 10:41


Все пак ако някой е пробвал на VW нека сподели как е след такава намеса.


Потребителски аватар
SnowMaster
Мнения: 699
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 12:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот SnowMaster » Пет 21 апр 2006 11:29


100 хил.км гаранция.след това не се знае.и това ако е ремонт колкото изкара-аз мисля че не.но ризите задължително да са със засек отгоре иначе има вероятност за пропадане на ризата.но все пак решението си е нов блок (ако се налага с пренабити номера)



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта