Колеги гледам коментирате за варианти с набиване на ризи в блока, а и от други места чувам.
Та как е точно процедурата, от къде се взема място да се шлайфа блок и да се набие риза в блок , който не е смятан за ризи.
Някъде има ли описано нещо или това са импровизации ?
Как става ремонта на блок с набиване на ризи ?
- ANNIHILATOR
- Мнения: 1427
- Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
При тези с ризите е много специален момента в уплатняването на самите ризи към блока.
Последна промяна от ANNIHILATOR на Пет 21 апр 2006 7:30, променено общо 2 пъти.
- Sunny
- Дезертьор
- Мнения: 3605
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 14:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
VW са предвидили 2 ремонтни размера през 0,25. Излезеш ли от тези допуски блока се изхвърля.
Варианта с ризите не е удачен. Това си е чиста импровизация и после неможеш да решиш нормално проблема с греенето.
Мислил съм много този вариант, след като си напатих от един шлайфист, но в крайна сметка прибегнах до нов двигател.
Варианта с ризите не е удачен. Това си е чиста импровизация и после неможеш да решиш нормално проблема с греенето.
Мислил съм много този вариант, след като си напатих от един шлайфист, но в крайна сметка прибегнах до нов двигател.
- Sunny
- Дезертьор
- Мнения: 3605
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 14:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
wili98 написа:... ма може и глупости да говоря...
Ахам
Ако говориш за стандартния ремонт, то се шлайфа блока и след това се слагат бутала (разбирай в комплект със сегменти и бутални болтове)за първи ремонт +0,25 и за 2-ри +0,50. Не ми се търсят в момента точните стойности на ремонтните размери за блока и буталата, но и в момента не разискваме тях.
А когато става въпрос за смяна на ризи (каквито при VW няма) се махат старите и се набиват нови като буталата, които се слагат са със същия размер като тези, които махаш.
- wili98
- Щраусолог
- Мнения: 7566
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
ДА де но нали на практика цилиндрито се изнася по елипса.....
Та може и да се стърже там и ако се улучиш да бягаш на ремонтни бутала и сегменти..
Моем говорим глупости .. ама продължавам
А иначе съм чувал, че набиват ризи за да спасят блока.. ако е цепнат между некой цилиндри.. ма как го правят не знам...
Щото там допуските са бая капризни.. па да набиваш ризи.. знам ли..
Та може и да се стърже там и ако се улучиш да бягаш на ремонтни бутала и сегменти..
Моем говорим глупости .. ама продължавам

А иначе съм чувал, че набиват ризи за да спасят блока.. ако е цепнат между некой цилиндри.. ма как го правят не знам...
Щото там допуските са бая капризни.. па да набиваш ризи.. знам ли..
- tyo
- Мнения: 1884
- Регистриран на: Вто 01 фев 2005 23:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: в покрайнините на EU
- Контакти:
Sunny написа:А когато става въпрос за смяна на ризи се махат старите и се набиват нови...
Сглобката става много готино.Блока в масло и се нагрява а ризите в сух лед. Така съм гледал един познат как си прави ремонт на Мерцедеса. И понеже е стар модел и ризите бяха "цифра" му ги правиха от някъкъв специален намски вълцован чугун.
- ANNIHILATOR
- Мнения: 1427
- Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
При тези с ризите е много специален момента в уплатняването на самите ризи към блока.
Както казах а и колегата Tyo го е написал.
Предполагам след доста труд може и да стане целокупен блок да се реже и да се прегоди за ризи, ама това си заслужава по-скоро за идеята и да се пробва дали става.Допуските и сглобките не са шега работа в тези неща.
Иначе по принцип Sunny го е обяснил. Отваря се двигателя гледа се в каква степен е износен, определя се ремонтния размер, шлайфа се блока, копуват се бутала и сегменти за ремонтния размер и така.
Няма нищо сложно но трябва да попаднеш на човек при шлайфа на блока. Мисля че той най-добре може да определи ремонтния размер.В повечето случай тези който шлайфат предлагат и бутала и сегменти по ремонтните размери.
- SnowMaster
- Мнения: 699
- Регистриран на: Вто 22 ное 2005 12:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
какво се получи с едно ауди100 2000кубика
бяха му задрали буталата-шлайф,ремонтни бутала и сегменти.да но сегментите излезнаха фалшиви и пак задра едно от буталата.мастера сложи риза на този цилиндър(продават се ризи за този двигател но забравих марката-нещо немско)ново бутало и сегменти(нови)на четирите цилиндъра.досега 20хил км. и всичко е нормално
бяха му задрали буталата-шлайф,ремонтни бутала и сегменти.да но сегментите излезнаха фалшиви и пак задра едно от буталата.мастера сложи риза на този цилиндър(продават се ризи за този двигател но забравих марката-нещо немско)ново бутало и сегменти(нови)на четирите цилиндъра.досега 20хил км. и всичко е нормално
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
блока е с изчислени дебелини и якостни характеристики на материала.
ако нафукаш ризи:
1. сваляш опасно дебелината определена за стена на цилиндъра предвид якостните характеристики на материала.
2. внасяш чуждо тяло с непредвидени и непредвидими температурно/линейни разширения и пак подлагаш вече изтънелия материал на блока на стрес.
аз съм против! така се прави кола за докъдето изкара! ако ти е оферта-прави. ако искаш наистина да я направиш-не е тва начина!
блоковете за цилиндрови втулки биват 2 вида: със суха втулка (каквото ти се опитваш да направиш) демек ризата не е в допир с водата и с мокра втулка-сещаш се. тия блокове се смятат по друг начин и не се прилагат често защото заради стреса върху материала излизат по тежки значително. правят се там където теглото се пренебрегва за сметка на цена за смяна на целия блок-камиони, трактори и всякакви тежки машини. там теглото не играе и по други причини...
ако нафукаш ризи:
1. сваляш опасно дебелината определена за стена на цилиндъра предвид якостните характеристики на материала.
2. внасяш чуждо тяло с непредвидени и непредвидими температурно/линейни разширения и пак подлагаш вече изтънелия материал на блока на стрес.
аз съм против! така се прави кола за докъдето изкара! ако ти е оферта-прави. ако искаш наистина да я направиш-не е тва начина!
блоковете за цилиндрови втулки биват 2 вида: със суха втулка (каквото ти се опитваш да направиш) демек ризата не е в допир с водата и с мокра втулка-сещаш се. тия блокове се смятат по друг начин и не се прилагат често защото заради стреса върху материала излизат по тежки значително. правят се там където теглото се пренебрегва за сметка на цена за смяна на целия блок-камиони, трактори и всякакви тежки машини. там теглото не играе и по други причини...

- SnowMaster
- Мнения: 699
- Регистриран на: Вто 22 ное 2005 12:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта