Диагностика на бензинов двигател Пасат Б3 MI RP

Техническа и сервизна информация за Passat
freshi
Мнения: 36
Регистриран на: Пет 14 авг 2009 10:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Диагностика на бензинов двигател Пасат Б3 MI RP

Мнениеот freshi » Съб 26 дек 2009 10:23


Честита Коледа на всички!!!
Имам следния проблем с Passat B3 МI двигател RP 88г. Автомобила е само на бензин.
Автомобила харчи безумно много >18 - 20L градско. Зареждам от Лукойл бензин 95H.
Сместа е преобогатена свещите са черни. След няколко диагностики не се установи проблема. Със сигурност знам че не е температурен датчик на охладителната течност - Изследване е и e сменян.
Ще се радвам да ме насочите към добър диагностик на такъв двигател RP защото при него кодовете за грешки се четат с жълтия светодиод и на някои от диагностиците "майстори" не им се занимава. :horror:
Прочетах че за Mono Motronic имало датчик за скороста на въртене на вала. Може ли да ми кажете къде се намира?

Предварително благодаря на всички отзовали се да помогнат със съвет за добър диагностик.

Последна промяна от freshi на Вто 29 дек 2009 10:32, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
HukuTyY
Мнения: 600
Регистриран на: Пет 12 сеп 2008 13:40
Автомобил: Vw Passat B4
Двигател: ABF 16v
Местоположение: Каварна

Re: Диагностика на бензинов двигател Пасат Б3 MI RP

Мнениеот HukuTyY » Съб 26 дек 2009 11:13


Здравеи колега.До колкото съм запознат датчиците за диагностига за този Пассат с Рп мотор са под скоростния лост(като махнеш маншончето трябва да ги видиш).А относно харченето може и ламбда сонда да е.Пуши ли отзад?Но по запознатите колеги биха те насочили най-добре. :beer


freshi
Мнения: 36
Регистриран на: Пет 14 авг 2009 10:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Диагностика на бензинов двигател Пасат Б3 MI RP

Мнениеот freshi » Съб 26 дек 2009 12:31


HukuTyY написа:Здравеи колега.До колкото съм запознат датчиците за диагностига за този Пассат с Рп мотор са под скоростния лост(като махнеш маншончето трябва да ги видиш).А относно харченето може и ламбда сонда да е.Пуши ли отзад?Но по запознатите колеги биха те насочили най-добре. :beer


Не няма изходи там.
Днес направих проверка на температурния датчик за входящия въздух и ми даде показание около 3 К Ом при 25-27градуса на въздуха вижда ми се много. Какво ще кажете колеги?

Направих диагностоката с светлините кодове върна код за грешка 2322 ми температурния датчик или проводниците към него.
Дайте съвет на кои изходи на електронното управление да търся тези изводи от температурния датчик да съм сигурен че няма прекъсване.
Мерси!


Потребителски аватар
HukuTyY
Мнения: 600
Регистриран на: Пет 12 сеп 2008 13:40
Автомобил: Vw Passat B4
Двигател: ABF 16v
Местоположение: Каварна

Re: Диагностика на бензинов двигател Пасат Б3 MI RP

Мнениеот HukuTyY » Съб 26 дек 2009 13:09


Ето колега какви стоиности трябва да дава темп.датчика за различните температури


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Re: Диагностика на бензинов двигател Пасат Б3 MI RP

Мнениеот Stenly » Съб 26 дек 2009 14:21


Monomotronic няма датчик на коляновия вал и темподобни ами си е с датчих на хол и електрическо делко (по новия вариант РП)

Относно твоя проблем: температурен датчик на водата или температурен датчик на входящия въздух (вътре в моното) Трябва да видиш дали не е избушило бензиновия регулатор пак в моното.Той рядко дефектира но ако има признаци пак ти удавя колата , Проблем с инсталацията също може да е виновник .


freshi
Мнения: 36
Регистриран на: Пет 14 авг 2009 10:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Диагностика на бензинов двигател Пасат Б3 MI RP

Мнениеот freshi » Съб 26 дек 2009 18:35


Stenly написа:Monomotronic няма датчик на коляновия вал и темподобни ами си е с датчих на хол и електрическо делко (по новия вариант РП)

Относно твоя проблем: температурен датчик на водата или температурен датчик на входящия въздух (вътре в моното) Трябва да видиш дали не е избушило бензиновия регулатор пак в моното.Той рядко дефектира но ако има признаци пак ти удавя колата , Проблем с инсталацията също може да е виновник .


Как мога да разбера дали е дефектирал бензиновия регулатор?


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Диагностика на бензинов двигател Пасат Б3 MI RP

Мнениеот pas1.8mi » Съб 26 дек 2009 19:46


Обикновенно мембраната му се спуква и се вижда,че е мокър от горивото!


Потребителски аватар
kr1s0
Мнения: 919
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Диагностика на бензинов двигател Пасат Б3 MI RP

Мнениеот kr1s0 » Нед 27 дек 2009 1:14


Колега или смуче въздух от тампона на моното или имаш развалена ламбда сонда или в най-лошият случай и двете :banghead:.Същият проблем имах и аз.

Ако е развалена ламбда сондата има 2 вариянта на разваляне:
1- да не дава никаква информация на компютъра и той да си държи някаква смес
2- да е развалена и да дава грешна информация на компа (бедна смес) и той да дава по-богата откъдето следва големият ти разход :talk:.

Ти не си казал , че колата ти няма мощност следователно предполагам е ламбда сондата , защото ако смучеше въздух от тампона на моното колкото и богата смес да дава компютъра нямаше да може да компенсира потока от допълнителен кислород. :да:


freshi
Мнения: 36
Регистриран на: Пет 14 авг 2009 10:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Диагностика на бензинов двигател Пасат Б3 MI RP

Мнениеот freshi » Нед 27 дек 2009 11:21


kr1s0 написа:Колега или смуче въздух от тампона на моното или имаш развалена ламбда сонда или в най-лошият случай и двете :banghead:.Същият проблем имах и аз.

Ако е развалена ламбда сондата има 2 вариянта на разваляне:
1- да не дава никаква информация на компютъра и той да си държи някаква смес
2- да е развалена и да дава грешна информация на компа (бедна смес) и той да дава по-богата откъдето следва големият ти разход :talk:.

Ти не си казал , че колата ти няма мощност следователно предполагам е ламбда сондата , защото ако смучеше въздух от тампона на моното колкото и богата смес да дава компютъра нямаше да може да компенсира потока от допълнителен кислород. :да:


Здравей колега,
Благдоаря за информацията. Така е тампона на моното е сменян съвсем скоро и е проверено че не дърпа въздух от там. Ламбда сондата ми дава показания които са според инструкциите клати напрежението. Възможно е обаче да не отчита кислорода си мисля и да изглежда като жива а да не е.

Това което прави впечатление е че при температура на входящия въздух измерена с лабораторен термометър термо датчика за постъпващия въздух в моно инжекциона дава 2.9 - 3.2 кОм, което ми се вижда множко. :banghead:

От къде мога да си взема по читави термо датчик за входящ въздух и ламбда сонда. Аз съм с тази която е с един извод само. Няма подгряване.


freshi
Мнения: 36
Регистриран на: Пет 14 авг 2009 10:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Диагностика на бензинов двигател Пасат Б3 MI RP

Мнениеот freshi » Нед 27 дек 2009 11:22


pas1.8mi написа:Обикновенно мембраната му се спуква и се вижда,че е мокър от горивото!

Ако е дефектирал няма ли да се дави двигателя. При мен пали без проблем.


Потребителски аватар
kr1s0
Мнения: 919
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Диагностика на бензинов двигател Пасат Б3 MI RP

Мнениеот kr1s0 » Нед 27 дек 2009 15:02


Колега ако го знаеш сервиза на Бош отстрани на моста Чавдар там на мен ми направиха диагностика , когато имах като твоят проблем и човека е страшно точен откри каквото трябваше и направи каквото трябваше.От него купих ламбда сондата и аз бях без подгряване.За цена не помня вече , че това беше преди 2години някъде , но не взимаше скъпо на фона на информацията , която бях получил тогава за цените на частите :да:.


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Re: Диагностика на бензинов двигател Пасат Б3 MI RP

Мнениеот Stenly » Пон 28 дек 2009 4:25


КРИСООО мисли , как може да му е сместа богата че чак черно да пуши да са черни свещите и да твърдиш че е ламбда сонда. Това е най-обикновенна ламбда сонда,която е просто обратна връзка с ЕКУ. ДА сондата праща инфо на ЕКУ кога да обогати и обедни според газовете НО това по никакъв начин не може да се усети демек ако откачиш сондата и ти е наред всичко по инсталацията и датчиците мотора ще си работи по същия начин.


Потребителски аватар
kr1s0
Мнения: 919
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Диагностика на бензинов двигател Пасат Б3 MI RP

Мнениеот kr1s0 » Пон 28 дек 2009 21:03


Stenly написа:КРИСООО мисли , как може да му е сместа богата че чак черно да пуши да са черни свещите и да твърдиш че е ламбда сонда. Това е най-обикновенна ламбда сонда,която е просто обратна връзка с ЕКУ. ДА сондата праща инфо на ЕКУ кога да обогати и обедни според газовете НО това по никакъв начин не може да се усети демек ако откачиш сондата и ти е наред всичко по инсталацията и датчиците мотора ще си работи по същия начин.


Не са ли 2 състоянията при повреда на ламбдата
1 - да доставя грешна информация на компа
2 - да не дава никаква информация и компа да си дава същата дозировка както при нормално


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Re: Диагностика на бензинов двигател Пасат Б3 MI RP

Мнениеот Stenly » Вто 29 дек 2009 0:35


Ламбдата дава обратна връзка на ЕКУто в случая дали да обедни или обогати и това е в много малък диапазон,който ти не можеш да усетиш камоли да видиш черен пушек от това. Ако ламбдата е почнала да заминава или е заминала а всичко по датчиците на мотора е изправно пак няма да разбереш освен с диагностика на компютър където се засича сондата или да премериш сондата с прецизен волтметър и оттам да й установиш състоянието..
Като има прекалено богата смес та чак черна проблема е другаде а не в сондата.


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Диагностика на бензинов двигател Пасат Б3 MI RP

Мнениеот Danny boy » Вто 29 дек 2009 10:21


разкачи ламбда сондата и покарай малко така/при РП-то е с една жичка завита на изпускателния колектор/колата ще премине на авариен режим с леко богата смес от нормалната позададени твърди стойности отгоривната карта..Ако се оправи /спре да пуши черно и разхода ти намалее/значи е тя и...смяна или ще караш с разход 1-2литра над нормалния за колата ако не тисе дават 100..лв за нова.
ПП свещите се самопочистват след малко междуградско кране.Погледнии за всеки случай кабелите капачката,филтри,центровка.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта