"Кантара" и каква работа върши той за задните спирачки

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: "Кантара" и каква работа върши той за задните спирачки

Мнениеот brum » Сря 30 дек 2009 10:16


apa6o написа:...защото то постоянно се мени от хиляди фактори... Например аеродинамиката на колата и съответно скоростта на движение, наклона на автомобила и тн....


Хм, прав си. Не се замислих, че колата като се движи това се променя постояно. Идеята ми беше за някаква писта дали може да има по-добър ефект, ама...май и там няма как...




Потребителски аватар
Volkov
Мнения: 1704
Регистриран на: Нед 19 ное 2006 16:53
Автомобил: Golf 3 20 Jahre
Двигател: 2.0 16V ABF
Местоположение: София

Re: "Кантара" и каква работа върши той за задните спирачки

Мнениеот Volkov » Сря 30 дек 2009 11:09


Една вметка, при тия полота наще 2F кантара има пряка зависимост със задния мост, и реагира спрямо това задницата дали е висоака, или ниска, сиреч като се чакат 3 човека отзад
и колата като клекне тоя кантар сякаш се отваря и отзад вече се усеща спирачното услие че е друго!

Но от тука правя извода, че когато се сложи квото и да било спортно окачване, под 30мм, задния мост се качва вече доста по-близо към купето и кантара се лъже и стои доста по-отворен! (Това си е лично мое разсъждение, чисто и просто от наблюдения върху тоя тип коли) И следователно колата ще се усеща че спира по-добре, но всъщност опаснотта е голяма защото отзад ти нямаш тази тежест на 3 та човека а кантара се лъже и спира като с тях, което ме води до мисълта че е жив късмет че нямам окачване на другото поло което е с дискове отзад и с кантар!

Очаквам коментар по написаното! Темата е чудесна! :да:


Потребителски аватар
apa6o
Мнения: 1101
Регистриран на: Пон 27 ное 2006 9:56
Автомобил: Skoda Octavia 1Z
Двигател: BKD
Местоположение: Перник

Re: "Кантара" и каква работа върши той за задните спирачки

Мнениеот apa6o » Сря 30 дек 2009 11:19


Аз си мисля, че при описаното от Волков, трябва да се отчете промяната в твърдостта на окачването, тъй като променената твърдост оказва пряко влияние върху теглото на автомобила и съответно сцеплението на колелата, защото макар и масата да не се променя, в системата се променя основния елемент, влияещ върху теглото, а именно окачването, което поради това, че е еластично, напрактика поглъща енергия, поради което един автомобил със и без окачване би трябвало да има съвсем различно тегло при съвършено еднаква маса, та така и с меко и твърдо окачване :wink:


Потребителски аватар
snickers_
Мнения: 555
Регистриран на: Съб 21 юни 2008 18:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: "Кантара" и каква работа върши той за задните спирачки

Мнениеот snickers_ » Сря 30 дек 2009 11:21


apa6o написа:А аз се сещам за най-лесния пример за онагледяване на физиката при спиране и това според мен са мотоциклетите, защо ли при тях се залага предимно на предните спирачки, които като брой и размер на дисковете са в пъти над едничкия заден...
Доколкото си спомням при агресивно спиране с мотоциклет над 80% от усилието се прехвърля на предната ос. Вярно е, че не може да се разчита на предите спирачки само, но тая глупост с разпределение 50/50 и дадения пример с колелото ме покъртиха... Конкретно искам да задам един въпрос на Сникерс- Човече, като толкова разбираш от спиране с колело айде ходи в едно друго форумче, което е за любители на екстремни преживявания с велосипеди, където изказват мнение най-добрите в планинското колоездене в наща страна, и моля те им кажи тая твоя теория, за да си умрат от смях хората :evil: Защото от разни интереси например знам, как при състезателни условия на даунхил примерно, за да се спира или намалява се ползва почти само предната спирачка, защото задната ос олеква, губи сцепление и това директно означава паданае със своите последствия :!:

да само че примерно ако с колелтоо спра дадено разстояние с предна спирачка само и то баде 5 метра до с 2те спирачки сма сигурен че ще го намала до 3 метра а иначе колегата от горния псот поне той схвана че реално всички които сте си свалили колите се 1 сте без кантари ама вие не можете да го проумеете и си продалжавате да храните


golfmk1
Low rider
Мнения: 5568
Регистриран на: Сря 12 ное 2008 8:31
Автомобил: OLD
Двигател: OTO
Местоположение: СТАРА ЗАГОРА

Re: "Кантара" и каква работа върши той за задните спирачки

Мнениеот golfmk1 » Сря 30 дек 2009 11:23


значи и аз да кажа какво се случи с мойта кола след като сложих дискови спирачки отзад.колата ми е голф мк1 .първото което направих е че смених предните дискове с вентилирани със същия размер 239мм :cry: промяна във спирането не усетих което е нормално :lol: след това си сложих дискове отзад всичко както си му е реда и първото ми впечатление беше че колата спира доста по добре докато не ми се наложи да спра екстремно.като натисна педала за екстремно спиране и като съм сам в колата или с още един човек задницата олеква и започва да сее(имам газова ботилка и тежичка бас каса)да не говорим в завой.после ми попаднаха едни щуцери които ги слагат на опелите и на някой фолксвагени на спирачната помпа за задния кръг но не се получи.като седне един човек отзад и няма проблем със екстремното спиране.забравих да кажа че колата заводско е без кантар.мога ли да променя този ефект без да минавам на по големи дискове :?:


Потребителски аватар
prokopoff
Мнения: 205
Регистриран на: Нед 18 фев 2007 23:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Благоевград

Re: "Кантара" и каква работа върши той за задните спирачки

Мнениеот prokopoff » Сря 30 дек 2009 11:30


snickers_ написа:[всички които сте си свалили колите се 1 сте без кантари ама вие не можете да го проумеете и си продалжавате да храните

То затова мястото за закрепване на рамото на кантара към моста е оставено с опция за регуране
Смъкваш си колата преместваш позицията на кантара и готово


Потребителски аватар
apa6o
Мнения: 1101
Регистриран на: Пон 27 ное 2006 9:56
Автомобил: Skoda Octavia 1Z
Двигател: BKD
Местоположение: Перник

Re: "Кантара" и каква работа върши той за задните спирачки

Мнениеот apa6o » Сря 30 дек 2009 11:31


да само че примерно ако с колелтоо спра дадено разстояние с предна спирачка само и то баде 5 метра до с 2те спирачки сма сигурен че ще го намала до 3 метра а иначе колегата от горния псот поне той схвана че реално всички които сте си свалили колите се 1 сте без кантари ама вие не можете да го проумеете и си продалжавате да храните

Айде ми направи услугата на едно стръмно спускане на път с кофти настилка и завои (спускане по планинска пътека примерно, където нямаш прекрасната възможност да нагаждаш спирачното усилие, така че да не блокираш някое от колелата) да направиш тоя номер при движение с голяма скорост с колелото... После драсни един СМС да кажеш в коя болница си отседнал и ше дойда да оставя картичка и балон, като по филмите :wink: За номера за СМС-а на ЛС :) А на колегата му обясних още малко от нещата свързани с такава промяна в окачването и спирането :)


Потребителски аватар
snickers_
Мнения: 555
Регистриран на: Съб 21 юни 2008 18:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: "Кантара" и каква работа върши той за задните спирачки

Мнениеот snickers_ » Сря 30 дек 2009 11:48


значи когато искаш ще хода и ще направа но аз лично съм доволен от колата ми защотото в града не се правят екстремни работи и дурогто което е много спорите ама много обаче не си задавате въпроса длаи случайно нямам абс а ?
колата е с сприачки от 3ка отпереде е на 280 мм отзаде не ги нзам колко са коалта спира супер начи няма нужда от никво усилие на педала просто си салгам карак ана спирачкаТА И спира друга кола която сам карал и да псира така е с класа в140 и Гранд черокии карал сам 300 ц и педала е достааааааааа твърд на другия ми голф сам с 4 бутални на 280 винтилирани минтилирани и педала пак е твърд и грам не ми аресжа а тоя просто си салгам крака и колата спира


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Re: "Кантара" и каква работа върши той за задните спирачки

Мнениеот Stenly » Сря 30 дек 2009 11:51


Snickers Бацеееее както и да го направиш без кантар нещата са по ЗЛЕЕ ако спирачките са вързани директно не го ли разбра па ти си мисли че е по-добре...


Потребителски аватар
snickers_
Мнения: 555
Регистриран на: Съб 21 юни 2008 18:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: "Кантара" и каква работа върши той за задните спирачки

Мнениеот snickers_ » Сря 30 дек 2009 12:02


всеки си носи отговронста и си преценява риска на мене ми допада да я карма така и нямам проблеми който не иска да не кара които иска да пробва
и ако ми кайе поне 3 ма човека от форума които след свалянето на окачването да са си пререгулирали кантара или въобше някой някога да си го е пререгулирал евала


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: "Кантара" и каква работа върши той за задните спирачки

Мнениеот parno » Сря 30 дек 2009 12:17


колеги в кое положение кантара е затворен?
Прикачени файлове
New Bitmap Image.JPG


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Re: "Кантара" и каква работа върши той за задните спирачки

Мнениеот Stenly » Сря 30 дек 2009 13:27


Баце ти разви такава теория на която и инжинерите на състезателни коли могат да ти завидят. Ок карай си така колата но пази боже около тебе да няма други невинни хора които изобщо не подозират че караш без кантар..

Относно тея дето споменаваш за регулиране на кантар и прочие хората са измислили регулатор на спирачното усилие,който се настройва според това къде и как искаш да спира колата..никой няма да тръгне да си регулира оригиналния кантар той си извършва неговата функция за която са мислили 100 и повече човека по автомобилните заводи..


Потребителски аватар
apa6o
Мнения: 1101
Регистриран на: Пон 27 ное 2006 9:56
Автомобил: Skoda Octavia 1Z
Двигател: BKD
Местоположение: Перник

Re: "Кантара" и каква работа върши той за задните спирачки

Мнениеот apa6o » Сря 30 дек 2009 13:36


snickers_ написа:всеки си носи отговронста и си преценява риска

Човече, ей това ти е тъпото, защото да всеки носи отговорност за себе си и да ти кажа чесно няма да ми стане особено тъжно, ако се пребиеш сам някъде, но на пътя не си САМ... А представи си какво ше стане, ако с твоя "велик" ум и невероятни теории, земеш на една пешеходна да бутнеш майка с дете... Ти си чисто и просто за мен един непоправим ....., и както е казано:"Човек престава да бъде дете, когато осъзнае, че носи отговорност за действията си!". Радвай се на дългото си детство и се моли да не направиш грешната стъпка, защото тогава от калта няма кой да те измъкне :!:


Потребителски аватар
snickers_
Мнения: 555
Регистриран на: Съб 21 юни 2008 18:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: "Кантара" и каква работа върши той за задните спирачки

Мнениеот snickers_ » Сря 30 дек 2009 13:42


а бе момчета вие читави ли сте ,толко се наежихте все 1 направо си ебало майкта колата не спира грам и такива е кво да кажеме за колите които са на барабани отпреде вие сте трагнали за моя голф да се кахърите,друг е въпроса че само някой доста тъп ше натисне спирачките резко сас 100 км и отгоре първо че няма файда и 2ро трее да е некоя голема паника,искате ли ви покажа 1 голф който купих, който даже няма 1 заден апарат и човека като гледам си го е покарал доста така хората прават много по големи простотии а вие тука за некав кантар направихте апокалипсис
А задавате ли си въпроса вие натискате ли резко спирачките със 100 ?
И както казах незнаете дали имам абс а спорите


Потребителски аватар
racing_team_vidin
Мнения: 1840
Регистриран на: Съб 09 фев 2008 2:34
Автомобил: BMW E65 Sport Package
Двигател:
Местоположение: Видин

Re: "Кантара" и каква работа върши той за задните спирачки

Мнениеот racing_team_vidin » Сря 30 дек 2009 14:36


90% щом си с кантар няма абс, единствената кола дето съм виждал с кантар и абс беше Вр6-цата ми, Вентото ми има абс но няма кантар. При кола с абс спирачното усилие е 50-50 и абс-а чака задните да завлекат и ги отблокира



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта