Весели празници на всички.
Спря да ми свети лампата на алтернатора като дам контакт.
Иначе мерих-алтернатора прави зарядка...малко ниска ми се струва 13,9 волта.
Къде да търся проблема? Малкото кабелче което излиза от алтернатора трябва ли да има + ?
В таблото ли е проблема? Търсих с търсачката , но като този проблем не намерих...
Проблем с алтернатора
- bobcho
- Мнения: 2230
- Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Монтана
Re: Проблем с алтернатора
Свали таблото с уредите и провери светодиода дали е здрав.През него минава възбуждането да алтернатора и е възможно да нямаш добро зареждане на празен ход.
Ако е изгорял запомни само как са му крачетата и слагай друг.
... не си написал каква е колата !!!
Ако е изгорял запомни само как са му крачетата и слагай друг.
... не си написал каква е колата !!!
- w_smith
- Мнения: 2325
- Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
- Автомобил: Golf 3_Volvo XC70
- Двигател: AHU 1997_D5244T10_2010
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с алтернатора
При неработещ реле-регулатор не ми светеше лампата при даване на контакт. Колата е Голф 2.
Пробвай го и това.
Пробвай го и това.
Re: Проблем с алтернатора
По малкото кабелче(трябва да има) идва + от таблото.Някъде над стартера обикновенно е прекъснато с букса.
Re: Проблем с алтернатора
Мислех, че в подписа ми има модела...пасат Б4 1.8 моно , 95 година.
Алтернатора е Валео и му сменяхме реле-регулатора с четките. Има два канала под четките на медните втулки, като единия е доста дълбок и незнам дали не е проблем или нарочно са направени. Значи 12 волта трябва да идват от кабела от таблото през диода само при палене за първоначално възбуждане, после 12 волта се появяват от към страната на стартера. Минава ли през предпазител? И кога свети диода?
Четох че някакви спойки по таблото се презапоявали...
Алтернатора е Валео и му сменяхме реле-регулатора с четките. Има два канала под четките на медните втулки, като единия е доста дълбок и незнам дали не е проблем или нарочно са направени. Значи 12 волта трябва да идват от кабела от таблото през диода само при палене за първоначално възбуждане, после 12 волта се появяват от към страната на стартера. Минава ли през предпазител? И кога свети диода?
Четох че някакви спойки по таблото се презапоявали...
- bobcho
- Мнения: 2230
- Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Монтана
Re: Проблем с алтернатора
Може и спойка да е по таблото (на самото диодче) може и самото диодче да е.Свали го и пробаи с диодчето за температурата дали ще светне - размени ги.
- vaikata_milen
- Мнения: 263
- Регистриран на: Нед 19 окт 2008 21:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Харманли
Re: Проблем с алтернатора
marine написа:Мислех, че в подписа ми има модела...пасат Б4 1.8 моно , 95 година.
Алтернатора е Валео и му сменяхме реле-регулатора с четките. Има два канала под четките на медните втулки, като единия е доста дълбок и незнам дали не е проблем или нарочно са направени. Значи 12 волта трябва да идват от кабела от таблото през диода само при палене за първоначално възбуждане, после 12 волта се появяват от към страната на стартера. Минава ли през предпазител? И кога свети диода?
Четох че някакви спойки по таблото се презапоявали...
колега точно от тези канали ти е проблема,там контактуват четките а каналите са медни и просто са износени,сваляй генератора и ги сменяй с един поялник

Re: Проблем с алтернатора
vaikata_milen написа:marine написа:Мислех, че в подписа ми има модела...пасат Б4 1.8 моно , 95 година.
Алтернатора е Валео и му сменяхме реле-регулатора с четките. Има два канала под четките на медните втулки, като единия е доста дълбок и незнам дали не е проблем или нарочно са направени. Значи 12 волта трябва да идват от кабела от таблото през диода само при палене за първоначално възбуждане, после 12 волта се появяват от към страната на стартера. Минава ли през предпазител? И кога свети диода?
Четох че някакви спойки по таблото се презапоявали...
колега точно от тези канали ти е проблема,там контактуват четките а каналите са медни и просто са износени,сваляй генератора и ги сменяй с един поялник
И какво се прави с поялника? Аз ми се струва, че тези медните колектори се набиват...с поялника може четки да се сменят.Ако греша ме поправете...
- келеш
- Мнения: 180
- Регистриран на: Сря 21 окт 2009 21:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Стамболийски
Re: Проблем с алтернатора
vaikata_milen написа:И какво се прави с поялника? Аз ми се струва, че тези медните колектори се набиват...с поялника може четки да се сменят.Ако греша ме поправете...
Медните колектори се набиват на оста на ротора.А на всеки пръстен има проводник,който се запоява за намотките на ротора.
- deyan_petrov
- Мнения: 235
- Регистриран на: Пон 17 юли 2006 19:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем с алтернатора
да ама с поялника се си мисля че няма да стане 
- vaikata_milen
- Мнения: 263
- Регистриран на: Нед 19 окт 2008 21:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Харманли
Re: Проблем с алтернатора
пръстените старите се чупят,набиват се новите и медните телчета се запояват това и повярваи ми винаги ги правя с калай,няма мърдане стига да имаш хубав поялник и калай 

Re: Проблем с алтернатора
Ок мерси на всички. Свалих таблото. Разглобих го и понаместих диодите и презапоих буксата и светна диода. А за колекторите по нататък ако пак се обади ще ги сменя. Продават ли се в магазините и трябва ли да се пристъргват при стругар?
- deyan_petrov
- Мнения: 235
- Регистриран на: Пон 17 юли 2006 19:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем с алтернатора
Продават се 12лв.за Г2 ми искаха на стругар незнам 
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 84 госта