За много години!
Едно бързо въпросче - как циркулира водата в радиатора при отворен голям кръг - отдолу->нагоре ( помпа->блок ) или отгоре->надолу ( блок->помпа )?



Бърз въпрос - охлаждане
- rosen79
- Мнения: 3203
- Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Бърз въпрос - охлаждане
Мисля,че от долу на горе.
- Бързият
- Вечен БАН
- Мнения: 1778
- Регистриран на: Пет 12 яну 2007 16:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Радомир
Re: Бърз въпрос - охлаждане
Блок > термостат > радиатор > глава.
- Muncho
- Мнения: 2996
- Регистриран на: Чет 07 юли 2005 15:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Бърз въпрос - охлаждане
rosen79 написа:Мисля,че от долу на горе.
И аз така мисля... но това не обяснява защо долният ми маркуч е ледено студен, горният топъл а парно - йок

Виж.. ако върви отгоре->надолу, прецакан термоста перфектно пасва в картинката.
- Бързият
- Вечен БАН
- Мнения: 1778
- Регистриран на: Пет 12 яну 2007 16:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Радомир
Re: Бърз въпрос - охлаждане
Нормално е горния да е топъл, а долния студен преди термостата да отвори.
- rosen79
- Мнения: 3203
- Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Бърз въпрос - охлаждане
Може и да бъркам,но според мен термостата пуска студена вода в двигателя когато отвори.Обяснявам си го с това,че горния мъркуч е топъл,а долния студен.
- Бързият
- Вечен БАН
- Мнения: 1778
- Регистриран на: Пет 12 яну 2007 16:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Радомир
Re: Бърз въпрос - охлаждане
Следващия път преди да разсъждавате и да се излагате пред всички използвайте Гугъл

Действие на термостат
Когато двигателят е студен, мехчето на термостата е свито и клапанът е затворил пътя на охлаждащата течност към радиатора, т.е. радиаторът е изключен. Тогава течността под действие на водната помпа се движи от нея, към разпределителната тръба, водната риза и през канал постъпва отново в помпата. Така малкото количество охлаждаща течност, намираща се във водната риза се загрява по-бързо и двигателя достига по-бързо работна температура. При загряване на охлаждащата течност до 78˚ - 82˚С, течността в мехчето започва да с изпарява, вътрешното му налягане се повишава и мехчето се разширява във височина, като по този начин постепенно отваря клапана, който прегражда пътя на течността към радиатора. Пълното отваряне на термостатния клапан става при 88˚ - 94˚С. В периода на отваряне на термостата става загряване на течността и в радиатора.
- Muncho
- Мнения: 2996
- Регистриран на: Чет 07 юли 2005 15:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Бърз въпрос - охлаждане
rosen79 написа:Може и да бъркам,но според мен термостата пуска студена вода в двигателя когато отвори.Обяснявам си го с това,че горния мъркуч е топъл,а долния студен.
Ако пуска, тогава значи антифризът циркулира отгоре-надолу.
Но според горните отговори, термостатът пуска топла "вода" към радиатора и после охладената влиза в блока... ( тоест отдолу-нагоре )
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Бърз въпрос - охлаждане
Водата е топлопроводимо вещество , т.е. дори да няма поток (затворен термостат) водата се загрява от "съседната" по-топла вода и така може да се стопли целия горен маркуч чак до радиатора .
Re: Бърз въпрос - охлаждане
горния трябва да е топъл а долния студен когато отвори термостата и долния трябва да става топъл ,а парно нямаш защото ти е запушено радиаторчето ; нямаш дунапрен на клапите или водната помпа не върти водата
- Muncho
- Мнения: 2996
- Регистриран на: Чет 07 юли 2005 15:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Бърз въпрос - охлаждане
Бързият написа:Следващия път преди да разсъждавате и да се излагате пред всички използвайте Гугъл
Действие на термостат
Когато двигателят е студен, мехчето на термостата е свито и клапанът е затворил пътя на охлаждащата течност към радиатора, т.е. радиаторът е изключен. Тогава течността под действие на водната помпа се движи от нея, към разпределителната тръба, водната риза и през канал постъпва отново в помпата. Така малкото количество охлаждаща течност, намираща се във водната риза се загрява по-бързо и двигателя достига по-бързо работна температура. При загряване на охлаждащата течност до 78˚ - 82˚С, течността в мехчето започва да с изпарява, вътрешното му налягане се повишава и мехчето се разширява във височина, като по този начин постепенно отваря клапана, който прегражда пътя на течността към радиатора. Пълното отваряне на термостатния клапан става при 88˚ - 94˚С. В периода на отваряне на термостата става загряване на течността и в радиатора.
Няма какво да се излагаме... и аз знам че термост. пуска водата към радиатора.. Просто при мен се наблюдава следното - студен долен маркуч ( явно темост. работи нормално ) а двигателят седи "студен". Затова почнах да се чудя дали термост. не отваря пътя на водата да навлезе от радиатора... което би обяснило случващото се ( топъл горен маркуч от навлизащата вода, студен долен маркуч от вече охладената вода и съответно студен двигател ).
@byzano Парното беше за онагледяване... стрелката на температурата също сочи студено.
milmar написа:Водата е топлопроводимо вещество , т.е. дори да няма поток (затворен термостат) водата се загрява от "съседната" по-топла вода и така може да се стопли целия горен маркуч чак до радиатора .
Това е така .. но предвид че има само топлообмен без циркулация, това не може да причини изстудяване на целия двигател.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Бърз въпрос - охлаждане
Бързият написа::lol:

смехът е здраве !
Muncho написа:...
Мисълта ми беше , че е нормално да загрява горния маркуч , не може от това да изтива мотора . Проблема с парното е другаде

- anrus
- Мнения: 909
- Регистриран на: Вто 13 ное 2007 18:08
- Автомобил: Golf2 10Millionen и Golf2 Country
- Двигател: RF-1988 и 1P-1991
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Бърз въпрос - охлаждане
Muncho написа:За много години!
Едно бързо въпросче - как циркулира водата в радиатора при отворен голям кръг - отдолу->нагоре ( помпа->блок ) или отгоре->надолу ( блок->помпа )?
Отгоре->надолу.
- Бързият
- Вечен БАН
- Мнения: 1778
- Регистриран на: Пет 12 яну 2007 16:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Радомир
Re: Бърз въпрос - охлаждане
Човек, или аз не мога да те разбера или пишеш пълни глупости. Първо си изясни коя вода от къде минава и на къде отива.
Термостата ти е за смяна, защото е постоянно отворен. Гарантирам ти
Ако всичко е нормално се получава следното - долния маркуч е студен, а горния топъл. Водната помпа върти водата само блок-глава. Колата загрява над 87-92 градуса (зависи от модела на термостата) при което термостата отваря. Топлата вода минава през термостата от блока към радиатора. Там се охлажда от перката или от течението (ако си в движение) и през горния маркуч влиза вече нормално топла в главата. И така кръга се затваря.
При теб е следното - термостата е постоянно отворен, водата върти през големия кръг при което няма как да загрее. От там стрелката стои ниско и нямаш парно
Не изключвам и проблем с радиатора на парното или темп. датчик, но при тази ситуация залагам на термостат.
Термостата ти е за смяна, защото е постоянно отворен. Гарантирам ти

Ако всичко е нормално се получава следното - долния маркуч е студен, а горния топъл. Водната помпа върти водата само блок-глава. Колата загрява над 87-92 градуса (зависи от модела на термостата) при което термостата отваря. Топлата вода минава през термостата от блока към радиатора. Там се охлажда от перката или от течението (ако си в движение) и през горния маркуч влиза вече нормално топла в главата. И така кръга се затваря.
При теб е следното - термостата е постоянно отворен, водата върти през големия кръг при което няма как да загрее. От там стрелката стои ниско и нямаш парно

Не изключвам и проблем с радиатора на парното или темп. датчик, но при тази ситуация залагам на термостат.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 66 госта