Бърз въпрос - охлаждане

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Muncho
Мнения: 2996
Регистриран на: Чет 07 юли 2005 15:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Бърз въпрос - охлаждане

Мнениеот Muncho » Нед 03 яну 2010 22:29


За много години!

Едно бързо въпросче - как циркулира водата в радиатора при отворен голям кръг - отдолу->нагоре ( помпа->блок ) или отгоре->надолу ( блок->помпа )?




Потребителски аватар
rosen79
Мнения: 3203
Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Бърз въпрос - охлаждане

Мнениеот rosen79 » Нед 03 яну 2010 22:31


Мисля,че от долу на горе.


Потребителски аватар
Бързият
Вечен БАН
Мнения: 1778
Регистриран на: Пет 12 яну 2007 16:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Радомир

Re: Бърз въпрос - охлаждане

Мнениеот Бързият » Нед 03 яну 2010 22:33


Блок > термостат > радиатор > глава.


Потребителски аватар
Muncho
Мнения: 2996
Регистриран на: Чет 07 юли 2005 15:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Бърз въпрос - охлаждане

Мнениеот Muncho » Нед 03 яну 2010 22:35


rosen79 написа:Мисля,че от долу на горе.


И аз така мисля... но това не обяснява защо долният ми маркуч е ледено студен, горният топъл а парно - йок :Mr Green Fun, а стрелката на температурата седи в бялата зона...

Виж.. ако върви отгоре->надолу, прецакан термоста перфектно пасва в картинката.


Потребителски аватар
Бързият
Вечен БАН
Мнения: 1778
Регистриран на: Пет 12 яну 2007 16:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Радомир

Re: Бърз въпрос - охлаждане

Мнениеот Бързият » Нед 03 яну 2010 22:37


Нормално е горния да е топъл, а долния студен преди термостата да отвори.


Потребителски аватар
rosen79
Мнения: 3203
Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Бърз въпрос - охлаждане

Мнениеот rosen79 » Нед 03 яну 2010 22:37


Може и да бъркам,но според мен термостата пуска студена вода в двигателя когато отвори.Обяснявам си го с това,че горния мъркуч е топъл,а долния студен.


Потребителски аватар
Бързият
Вечен БАН
Мнения: 1778
Регистриран на: Пет 12 яну 2007 16:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Радомир

Re: Бърз въпрос - охлаждане

Мнениеот Бързият » Нед 03 яну 2010 22:42


Следващия път преди да разсъждавате и да се излагате пред всички използвайте Гугъл :idea:

Действие на термостат
Когато двигателят е студен, мехчето на термостата е свито и клапанът е затворил пътя на охлаждащата течност към радиатора, т.е. радиаторът е изключен. Тогава течността под действие на водната помпа се движи от нея, към разпределителната тръба, водната риза и през канал постъпва отново в помпата. Така малкото количество охлаждаща течност, намираща се във водната риза се загрява по-бързо и двигателя достига по-бързо работна температура. При загряване на охлаждащата течност до 78˚ - 82˚С, течността в мехчето започва да с изпарява, вътрешното му налягане се повишава и мехчето се разширява във височина, като по този начин постепенно отваря клапана, който прегражда пътя на течността към радиатора. Пълното отваряне на термостатния клапан става при 88˚ - 94˚С. В периода на отваряне на термостата става загряване на течността и в радиатора.


Потребителски аватар
Muncho
Мнения: 2996
Регистриран на: Чет 07 юли 2005 15:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Бърз въпрос - охлаждане

Мнениеот Muncho » Нед 03 яну 2010 22:42


rosen79 написа:Може и да бъркам,но според мен термостата пуска студена вода в двигателя когато отвори.Обяснявам си го с това,че горния мъркуч е топъл,а долния студен.

Ако пуска, тогава значи антифризът циркулира отгоре-надолу.

Но според горните отговори, термостатът пуска топла "вода" към радиатора и после охладената влиза в блока... ( тоест отдолу-нагоре )


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Бърз въпрос - охлаждане

Мнениеот milmar » Нед 03 яну 2010 22:44


Водата е топлопроводимо вещество , т.е. дори да няма поток (затворен термостат) водата се загрява от "съседната" по-топла вода и така може да се стопли целия горен маркуч чак до радиатора .


Потребителски аватар
Бързият
Вечен БАН
Мнения: 1778
Регистриран на: Пет 12 яну 2007 16:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Радомир

Re: Бърз въпрос - охлаждане

Мнениеот Бързият » Нед 03 яну 2010 22:46


:lol:


byzano
Мнения: 184
Регистриран на: Чет 06 мар 2008 8:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Бърз въпрос - охлаждане

Мнениеот byzano » Нед 03 яну 2010 22:47


горния трябва да е топъл а долния студен когато отвори термостата и долния трябва да става топъл ,а парно нямаш защото ти е запушено радиаторчето ; нямаш дунапрен на клапите или водната помпа не върти водата


Потребителски аватар
Muncho
Мнения: 2996
Регистриран на: Чет 07 юли 2005 15:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Бърз въпрос - охлаждане

Мнениеот Muncho » Нед 03 яну 2010 22:49


Бързият написа:Следващия път преди да разсъждавате и да се излагате пред всички използвайте Гугъл :idea:

Действие на термостат
Когато двигателят е студен, мехчето на термостата е свито и клапанът е затворил пътя на охлаждащата течност към радиатора, т.е. радиаторът е изключен. Тогава течността под действие на водната помпа се движи от нея, към разпределителната тръба, водната риза и през канал постъпва отново в помпата. Така малкото количество охлаждаща течност, намираща се във водната риза се загрява по-бързо и двигателя достига по-бързо работна температура. При загряване на охлаждащата течност до 78˚ - 82˚С, течността в мехчето започва да с изпарява, вътрешното му налягане се повишава и мехчето се разширява във височина, като по този начин постепенно отваря клапана, който прегражда пътя на течността към радиатора. Пълното отваряне на термостатния клапан става при 88˚ - 94˚С. В периода на отваряне на термостата става загряване на течността и в радиатора.


Няма какво да се излагаме... и аз знам че термост. пуска водата към радиатора.. Просто при мен се наблюдава следното - студен долен маркуч ( явно темост. работи нормално ) а двигателят седи "студен". Затова почнах да се чудя дали термост. не отваря пътя на водата да навлезе от радиатора... което би обяснило случващото се ( топъл горен маркуч от навлизащата вода, студен долен маркуч от вече охладената вода и съответно студен двигател ).

@byzano Парното беше за онагледяване... стрелката на температурата също сочи студено.

milmar написа:Водата е топлопроводимо вещество , т.е. дори да няма поток (затворен термостат) водата се загрява от "съседната" по-топла вода и така може да се стопли целия горен маркуч чак до радиатора .

Това е така .. но предвид че има само топлообмен без циркулация, това не може да причини изстудяване на целия двигател.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Бърз въпрос - охлаждане

Мнениеот milmar » Нед 03 яну 2010 22:52


Бързият написа::lol:
:mrgreen:
смехът е здраве !

Muncho написа:...


Мисълта ми беше , че е нормално да загрява горния маркуч , не може от това да изтива мотора . Проблема с парното е другаде :? .


Потребителски аватар
anrus
Мнения: 909
Регистриран на: Вто 13 ное 2007 18:08
Автомобил: Golf2 10Millionen и Golf2 Country
Двигател: RF-1988 и 1P-1991
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Бърз въпрос - охлаждане

Мнениеот anrus » Нед 03 яну 2010 22:59


Muncho написа:За много години!

Едно бързо въпросче - как циркулира водата в радиатора при отворен голям кръг - отдолу->нагоре ( помпа->блок ) или отгоре->надолу ( блок->помпа )?


Отгоре->надолу.


Потребителски аватар
Бързият
Вечен БАН
Мнения: 1778
Регистриран на: Пет 12 яну 2007 16:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Радомир

Re: Бърз въпрос - охлаждане

Мнениеот Бързият » Нед 03 яну 2010 23:00


Човек, или аз не мога да те разбера или пишеш пълни глупости. Първо си изясни коя вода от къде минава и на къде отива.
Термостата ти е за смяна, защото е постоянно отворен. Гарантирам ти :wink:
Ако всичко е нормално се получава следното - долния маркуч е студен, а горния топъл. Водната помпа върти водата само блок-глава. Колата загрява над 87-92 градуса (зависи от модела на термостата) при което термостата отваря. Топлата вода минава през термостата от блока към радиатора. Там се охлажда от перката или от течението (ако си в движение) и през горния маркуч влиза вече нормално топла в главата. И така кръга се затваря.
При теб е следното - термостата е постоянно отворен, водата върти през големия кръг при което няма как да загрее. От там стрелката стои ниско и нямаш парно :idea:
Не изключвам и проблем с радиатора на парното или темп. датчик, но при тази ситуация залагам на термостат.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 72 госта