Работещ АБС -Решено!!!

Техническа и сервизна информация за Passat
nepreklonniq
Мнения: 567
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
Автомобил:
Двигател:

Работещ АБС -Решено!!!

Мнениеот nepreklonniq » Вто 10 фев 2009 21:21


Първо искам да помоля модераторите да оставят темата за да могат да я прочетат повече колеги!
Днес ходих на компютърна диагностика и там установиха куп грешки в почти цялата система на колата. Грешка в АБС-011В/Датчик обороти отпред вляво Сигнал извън диапазона/. Грешка 04FC-Хидропомпа-Сигнал извън диапазона. Освен тях грешки имаше и в дроселната клапа, както и в ламбда сондата и в оборотите на двигателя при процентно натоварване около 45-55% :( След зануляване на всички грешки смених преден ляв датчик на АБС и всичко си дойде на мястото. Последва и повторно закачане към програмата. :mrgreen: Човекът,който ми тества колата ме попита колко пъти съм откачал акумулатора :roll: Аз в последните дни го бях откачал поне 30 пъти като си мислех, че грешките ще се изчистят след ресетването на ситемата :idea: Да -АМА НЕ!!! Маисторът ми показа че софтуера на моят Пасат В4 95г. е съвсем по-различен от предните модели до 93г. Дори ми отдели специално внимание да ми обяснява какво се случва при така нареченото "ресетване",което тук във форума някой колеги препоръчват чрез изключване на акумулатора!Получават се нови грешки !!! :banghead: С очите си видях, как след демонстративно откачане на " + " на акумулатора и след повторно закачане след 10 минути - отчете грешка в масата на ламбда сондата :shock. Значи вече никакво откачане на "+" !!!!. Ако трябвало да се откача акумулатора, то това да ставало от "-" клема първо,защото компютъра го отчита като токов удар и това може да доведе до изгаряне на масата на Хидроблока например! После другото - да се избягва подаването на ток чрез кабели на друга кола! Днес докато бях при този човек,дойде един колега с Голф 4, на него му светеха доста лампи :Mr Green Fun след приятелска услуга да подаде ток на една Лада да запали. Трето - аз карам основно на газ,но реле за ресетване не може да се постави при моят тип електроника, ако е било възможно то майсторите, които са ми поставяли газовата уредба щяха да го сложат. Днес, при тестването се потвърди това, че такова реле не е необходимо, защото преди да отида днес сутринта на диагностика, колата беше с изключен акумулатор повече от 16 часа и естествено грешките бяха доста.
Благодаря на всички колеги, затова че се отзоваха на молбата ми за помощ! :bowdown И искам да се извиня, ако съм ви отегчил с писанките си тук!




Потребителски аватар
angelov.id
Мнения: 58
Регистриран на: Пон 20 окт 2008 17:25
Автомобил: turan
Двигател: dizel 2007
Местоположение: Варна

Re: Работещ АБС -Решено!!!

Мнениеот angelov.id » Нед 03 яну 2010 16:49


Колега с какъв модел АБС си?


nepreklonniq
Мнения: 567
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Работещ АБС -Решено!!!

Мнениеот nepreklonniq » Нед 03 яну 2010 16:53


Teves mk 20 е модела и е същия като този на тази снимка:http://volkswagen.msk.ru/images/repair2/80494_01.jpg

Последна промяна от nepreklonniq на Пон 04 яну 2010 21:46, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Работещ АБС -Решено!!!

Мнениеот zfa159 » Нед 03 яну 2010 17:57


Не мога да се съглася за поне 50% от обяснението на майстора защото :
1.дали откачаш + или - на акумулатора няма никакво значение...комп-аостава без захранване и се храни от разреждащите се кондензатори в него...съответно ще отчете токов удар така или иначе независимо кое откачиш.
2.Комп с грешка за токов удар не съм видял...пише грешка само за надвишено захранващо напрежение...май като е над 16V я записваше...а колегите с ксенона имат колкото щеш токови удари в системата...и комп-а им не бие грешки за това.
3.При откачането или закачането на акумулатора ако колата не е на контакт няма как комп-а да запише грешка за нещо като "ламбда сонда" или "ТПС" понеже те нямат зарханване и съответно комп-а не ги следи въобще в този момент докато не дадеш на контакт....експериментирал съм доста точно поради тази причина понеже много хора са се мъчели да ме убедят и записва грешки само ако колата е на конакт когато се закача акумулатора.
За даването на ток и проблемите с електроника от това съм склонен да се съглася...ама се получава само ако акумулатора на донора е слаб или просто е с недостатъчен капацитет (да даваш ток от акумулатор 44Аh на дизелов бус например...)..тогава наистина става токов удар и се бият какви ли не грешки...ама колата е на контакт и работи...ако е изгасена в дадения момент няма какво да се случи...освен да се рестартират половината и електроники като чаосвник,радио и т.н. понеже за кратко може напрежението да стане много ниско.


Гергин
Мнения: 1360
Регистриран на: Вто 22 май 2007 15:07
Автомобил: Passat 4
Двигател: AGG
Местоположение: София

Re: Работещ АБС -Решено!!!

Мнениеот Гергин » Нед 03 яну 2010 18:04


Аз тамън се бях притеснил. Че често го откачам да не заминава зимата в студа и все от плюса, че ми е по удобно.
Викам си е те тва не го бях мислил :shock . Каква е логиката като не е на контакт да става токов удар?
За енти път се убеждавам, че не всичко, да не кажа повечето написано, във форума не трябва да се взима за чиста монета.


nepreklonniq
Мнения: 567
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Работещ АБС -Решено!!!

Мнениеот nepreklonniq » Нед 03 яну 2010 19:52


sasho07 написа:Аз тамън се бях притеснил. Че често го откачам да не заминава зимата в студа и все от плюса, че ми е по удобно.
Викам си е те тва не го бях мислил :shock . Каква е логиката като не е на контакт да става токов удар?
За енти път се убеждавам, че не всичко, да не кажа повечето написано, във форума не трябва да се взима за чиста монета.

Колега, точно за това е форума, за да се споделят опит и мнения! Иначе съм сигурен, че и изказване на немски инженери да публикува някой, все ще се намери кусур и на него! Такива сме си българите!!! :Mr Green Fun


rudoni
Мнения: 2091
Регистриран на: Пет 01 юни 2007 8:51
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Работещ АБС -Решено!!!

Мнениеот rudoni » Нед 03 яну 2010 23:15


о ,не така!не с рогата напред!всеки помага според знанията ,патилата си и опита си!а твоя майстор ? халал са му парите дето му ги даваш!той как ще се изхранва? продължавай да го храниш! успех! :)


nepreklonniq
Мнения: 567
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Работещ АБС -Решено!!!

Мнениеот nepreklonniq » Пон 04 яну 2010 21:38


rudoni написа:о ,не така!не с рогата напред!всеки помага според знанията ,патилата си и опита си!а твоя майстор ? халал са му парите дето му ги даваш!той как ще се изхранва? продължавай да го храниш! успех! :)

Излишно и безполезно е да се спори! И ЩЕ ПОМОЛЯ КОЛЕГАТА ДА НЕ МИ ДАВА ОЦЕНКИ,БЕЗ ДА МЕ ПОЗНАВА! :evil: Ако обичаш...


Потребителски аватар
van4ooo
Мнения: 1405
Регистриран на: Нед 13 юли 2008 19:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Работещ АБС -Решено!!!

Мнениеот van4ooo » Вто 05 яну 2010 18:05


Винаги се отка първо "-" на акумолатора(е аз махам +,че ми е по лесен но не е много здравословно за електрониката).А относно отчитането на грешка на vag-coma нищо не ми отчита но веднъж в БОШ сервиза тоя как позна,че съм го откачал-и ми показа нещо на монитора за някакво напрежение(може KTSа да рови по на дълбоко а vag-comа да не го хваща защото не бих го нарекъл грешка.


nepreklonniq
Мнения: 567
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Работещ АБС -Решено!!!

Мнениеот nepreklonniq » Вто 05 яну 2010 19:21


van4ooo написа:Винаги се отка първо "-" на акумолатора(е аз махам +,че ми е по лесен но не е много здравословно за електрониката).А относно отчитането на грешка на vag-coma нищо не ми отчита но веднъж в БОШ сервиза тоя как позна,че съм го откачал-и ми показа нещо на монитора за някакво напрежение(може KTSа да рови по на дълбоко а vag-comа да не го хваща защото не бих го нарекъл грешка.


Ето и колегата потвърждава, че съм прав, в това което съм писал по-горе :applause: :да:


_SUN_
Мнения: 306
Регистриран на: Съб 26 юли 2008 21:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свиленград

Re: Работещ АБС -Решено!!!

Мнениеот _SUN_ » Вто 05 яну 2010 20:29


Винаги първо (-), най-малко защото в противния случай с гаечното ключе на (+) клема има вероятност към корпус да стане :rocketwhore


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Работещ АБС -Решено!!!

Мнениеот zfa159 » Сря 06 яну 2010 9:14


_SUN_ написа:Винаги първо (-), най-малко защото в противния случай с гаечното ключе на (+) клема има вероятност към корпус да стане :rocketwhore

:да:
И това,което показва КТС-а е много ниско напрежение на АКУ-то и съответно тази информация въобще не повърждава теориите на майстора ти за грешките,за токовите удари и т.н. и т.н. ;) Имаш право на лично мнение ,както и всички ние в твоята тема..все пак затова е форум ;)


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Работещ АБС -Решено!!!

Мнениеот Andonov » Сря 06 яну 2010 9:33


zfa159 написа:Не мога да се съглася за поне 50% от обяснението на майстора защото :
1.дали откачаш + или - на акумулатора няма никакво значение...комп-аостава без захранване и се храни от разреждащите се кондензатори в него...съответно ще отчете токов удар така или иначе независимо кое откачиш.
2.Комп с грешка за токов удар не съм видял...пише грешка само за надвишено захранващо напрежение...май като е над 16V я записваше...а колегите с ксенона имат колкото щеш токови удари в системата...и комп-а им не бие грешки за това.
3.При откачането или закачането на акумулатора ако колата не е на контакт няма как комп-а да запише грешка за нещо като "ламбда сонда" или "ТПС" понеже те нямат зарханване и съответно комп-а не ги следи въобще в този момент докато не дадеш на контакт....експериментирал съм доста точно поради тази причина понеже много хора са се мъчели да ме убедят и записва грешки само ако колата е на конакт когато се закача акумулатора.
За даването на ток и проблемите с електроника от това съм склонен да се съглася...ама се получава само ако акумулатора на донора е слаб или просто е с недостатъчен капацитет (да даваш ток от акумулатор 44Аh на дизелов бус например...)..тогава наистина става токов удар и се бият какви ли не грешки...ама колата е на контакт и работи...ако е изгасена в дадения момент няма какво да се случи...освен да се рестартират половината и електроники като чаосвник,радио и т.н. понеже за кратко може напрежението да стане много ниско.


Като се изключи това мнение всички други са пълни глупости.

Лошото е човек да няма и елементарни познания по електротехника а да се изказва, кое как е или да твърди, че еди кой си майстор бил прав.
Поне не пишете с големи букви за да не се набива на очи
и да подвеждате други неразбиращи търсещи помощ от форума.


Потребителски аватар
dmitko
Мнения: 465
Регистриран на: Вто 21 дек 2004 14:51
Автомобил: Tiguan II 4Motion
Двигател: CZEA 2016
Местоположение: София

Re: Работещ АБС -Решено!!!

Мнениеот dmitko » Сря 06 яну 2010 10:47


При подобен проблем с ABS-а Vaskoto1, като ме закачи на компа, каза единия датчик заминал другия отчита грешка, смених този дето е заминал и всичко се оправи, но той също така ме пита падал ли ти е акумулатора някога /не откачал ли си го, а дали му е падало напрежението/ защото еърбега беше запомнил това нещо /преди три години ми беше сдал багажа акумулатора/. Тоест само това помни системата. А последните зими понеже имам зарядно за акумулатори всеки месец го свалям и дозареждам, е как пък никаква грешка не записа от толкова сваляне?
Но Внимание, може би от това често сваляне или не, алармата ми се скапа лека полека, като и сменях модула с нов в инструкцията за работа и монтаж беше написано с големи букви, преди сваляне /разкачване/ на акумулатора алармата задължително да се изключи напълно, не да се спре а да се дезактивира /т.е. със скритото ключе я спираш - дезактивираш напълно/ и тогава сваляш или слагаш акумулатора, за да не я повредиш. Та имайте едно на ум за това последното, предполагам, че се отнася до всички модели български аларми от рода на Saturn, Supersec, ML и т.н.


nepreklonniq
Мнения: 567
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Работещ АБС -Решено!!!

Мнениеот nepreklonniq » Сря 06 яну 2010 21:34


Andonov написа:
zfa159 написа:Не мога да се съглася за поне 50% от обяснението на майстора защото :
1.дали откачаш + или - на акумулатора няма никакво значение...комп-аостава без захранване и се храни от разреждащите се кондензатори в него...съответно ще отчете токов удар така или иначе независимо кое откачиш.
2.Комп с грешка за токов удар не съм видял...пише грешка само за надвишено захранващо напрежение...май като е над 16V я записваше...а колегите с ксенона имат колкото щеш токови удари в системата...и комп-а им не бие грешки за това.
3.При откачането или закачането на акумулатора ако колата не е на контакт няма как комп-а да запише грешка за нещо като "ламбда сонда" или "ТПС" понеже те нямат зарханване и съответно комп-а не ги следи въобще в този момент докато не дадеш на контакт....експериментирал съм доста точно поради тази причина понеже много хора са се мъчели да ме убедят и записва грешки само ако колата е на конакт когато се закача акумулатора.
За даването на ток и проблемите с електроника от това съм склонен да се съглася...ама се получава само ако акумулатора на донора е слаб или просто е с недостатъчен капацитет (да даваш ток от акумулатор 44Аh на дизелов бус например...)..тогава наистина става токов удар и се бият какви ли не грешки...ама колата е на контакт и работи...ако е изгасена в дадения момент няма какво да се случи...освен да се рестартират половината и електроники като чаосвник,радио и т.н. понеже за кратко може напрежението да стане много ниско.


Като се изключи това мнение всички други са пълни глупости.

Лошото е човек да няма и елементарни познания по електротехника а да се изказва, кое как е или да твърди, че еди кой си майстор бил прав.
Поне не пишете с големи букви за да не се набива на очи
и да подвеждате други неразбиращи търсещи помощ от форума.

Пак квалификации и пак глупости! Е, писна ми вече! И какво от това какво знам аз и какво знаеш ти?! Ако се поразровиш малко в моите писанки, ще откриеш, че никъде, ама никъде не съм дал обидна квалификация на когото и да било!!!
Моля модераторите да заключат темата!



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 30 госта