Лики Моли

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
hitman0013
Мнения: 1865
Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
Автомобил: GOLF 4
Двигател:

Re: Лики Моли

Мнениеот hitman0013 » Сря 06 яну 2010 3:10


за това също чувам добри отзиви но още не съм го сипал.Иначе е доста скъпичко за бензинова добавка без интервали на ограничение-18 кинта




Потребителски аватар
Dead man
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 9978
Регистриран на: Съб 27 окт 2007 11:02
Автомобил: Hyundai Sonata 2007
Двигател: 2.0 16V 145HP
Местоположение: София,Дружба 1
Контакти:

Re: Лики Моли

Мнениеот Dead man » Сря 06 яну 2010 14:38


hitman0013 написа:преди няколко дни сложих при маслото това и на 2рата минута както сипах добавката и двигателя утихна.Друго което забелязвам е, че при потегляне дори и с повечко газ, двигателя е доста по-тих.Иначе маслото ми е селения голд, което да ви кажа е доста добро за парите си

И какво прави тази добавка ??

И за дизели става ли ???


Потребителски аватар
hitman0013
Мнения: 1865
Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
Автомобил: GOLF 4
Двигател:

Re: Лики Моли

Мнениеот hitman0013 » Сря 06 яну 2010 15:11


антифрикционна добавка със MoS2 на същия принцип както маслото на лики моли...т.е. добавката от маслото отделно
мисля че за всички двигатели става


Потребителски аватар
Dead man
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 9978
Регистриран на: Съб 27 окт 2007 11:02
Автомобил: Hyundai Sonata 2007
Двигател: 2.0 16V 145HP
Местоположение: София,Дружба 1
Контакти:

Re: Лики Моли

Мнениеот Dead man » Сря 06 яну 2010 15:27


С нея двигателя става по тих,така ли ? :roll:


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Re: Лики Моли

Мнениеот веселин » Сря 06 яну 2010 18:40


Dead man написа:С нея двигателя става по тих,така ли ? :roll:


Молибдена има лигиращи своиства при високи температури, в случаите когато се добавя в маслото той заздравява циментацията на валове и лагери и други метални части. Но не на последно масто молибденовия сулфат отвежда и разпределя температурата равномерно


Потребителски аватар
rokera671
Мнения: 2543
Регистриран на: Нед 08 мар 2009 12:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: Лики Моли

Мнениеот rokera671 » Сря 06 яну 2010 19:42


Дано ,щото и аз вече сипах !Моята е по друга опаковка ,но пак с молибден.12лв.


Потребителски аватар
hitman0013
Мнения: 1865
Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
Автомобил: GOLF 4
Двигател:

Re: Лики Моли

Мнениеот hitman0013 » Сря 06 яну 2010 20:50


опаковката ти е най-вероятно такава.И моята е такава просто тази с по-новата опаковка е с по-голяма снимка и затова съм я качил.Засега съм с положителни впечатления от нея, дано да не ревем след време


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Лики Моли

Мнениеот parno » Сря 06 яну 2010 21:01


няма да ревнете
но няма да стане по-тих мотора :wink:
тази добавка уж намаля триенто
за в предпочитане е да си я набавите в комплект с маслото... сиреч демек ашколсун :цяла туба лики моли от магазина


Потребителски аватар
rokera671
Мнения: 2543
Регистриран на: Нед 08 мар 2009 12:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: Лики Моли

Мнениеот rokera671 » Сря 06 яну 2010 23:00


Определено не е по тих ,даже ми се струва по шумен!!Ама да видим какво ще стане!Ако няма полза ,поне вреда да няма.
Да добавката е същата.


red rider
Мнения: 1456
Регистриран на: Съб 13 яну 2007 7:47
Автомобил: virgine blue B3
Двигател:
Местоположение: ruse

Re: ЛИКИ МОЛИ

Мнениеот red rider » Пон 12 апр 2010 21:20


red rider написа:Преди 300 км смених Valvoline durablend 10w40 на 6000 км със това http://www.liqui-moly.de/liquimoly/prod ... _1095.html . Старото беше ужас рядко като вода ,черен катран ,с новото нямам още впечатления . След 2-3000 км като се позацапа ще видим :012:
ПП Туба 5 л - 59.хх левчета
Маслен филтър Mahle - 7,80 лв


Тъй , да изтупаме малко темата :mrgreen:
Изображение
Нова смяна на масло но този път предпочетох това . Цената беше 62 лв туба -5л.
Маслен филтър Манн - 8 лв
Въздушен филтър Пуролатор /ако не бъркам името/ 12 лв .

Да ми е честито mhihi

Да добавя само тия етикетчета страшно много ме кефят .Отлепвам го и си пиша километража за следващата смяна :respect


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Re: Лики Моли

Мнениеот веселин » Вто 13 апр 2010 13:24


Чакам отзиви - дали си доволен или не! :да:


Потребителски аватар
ivan.karadenizov
Мнения: 123
Регистриран на: Пон 08 дек 2008 9:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Сливен

Re: Лики Моли

Мнениеот ivan.karadenizov » Вто 13 апр 2010 16:36


Здравейте,
тъй като наближава смяната на маслото при мен, и аз се спрях на Liqui Moli този път.
В процеса на търсене на допълнителна информация намерих това:
Основната съставка на това масло е химичното съединение молибденов бисулфид МоS2 (S-Mo-S). Цялата работа при молибденовите добавки е, че се проявяват именно когато слоят от масло между триещите се повърхнини изтънее дотолкова, че да не може да изпълнява ролята на смазка ( при високи натоварвания). Тогава слоят молибденов бисулфид, "намазан" върху повърхностите, поема основната функция на смазка. Особено при висока темпратура, когато маслото е доста тънко. Структурата му е слоиста и (сандвичова) от [S-Mo-S], като самите сандвичи са здрави, но връзката между тях е Ван дер Ваалсова и супер лесно приплъзват помежду си. В това се крие тайната на смазката от молибденов бисулфид. На графита - също (предполагам занеш структурата на графита), и тъй като те са сходни има опасности при продължително използване, например 20 хиляди километра или 2 смени на маслото!
Тя е породена от факта, че при действието си в кислородна среда и определена темперетура се получава от дисулфида молибден окиси на молибдена (MoO3), който се отличава с висока абразивност и сяра - корозионно опасен агент! Образува се сярна киселина (H2SO4). Тя от своя страна влиза в реакция с метала (бутала, цилиндри, клапани, валове кобилици и т.н) и го разяжда. Това може да се отрази и ако имаш износени гумички на клапаните, защото по канала на изпускателния клапан (който е доста горещ), ще остава масло, а с него и дисулфид. При това положение има хубава предпоставка за окисляване, а оттам - за повишено износване на клапана. Всъщност не зная доколко отработените газове са агресивни за дисулфида, но предполагам, че този факт не бива да се пренебрегва. Затова не е препоръчително дисулфид за коли с проблем с гумичките.

в тази тема от форума на Мицубиши: Цък
Бях се спрял на маслото с MoS2, но прочетеното се разубедих и сега съм решил да сложа това: Цък

п.п. Надявам се, че автора на цитата няма против че съм пуснал тук написаното.


Потребителски аватар
b60_460
Мнения: 103
Регистриран на: Вто 16 сеп 2008 11:36
Автомобил: Passat B6 1.9 TDI
Двигател: BXE 2006
Местоположение: Бургас

Re: Лики Моли

Мнениеот b60_460 » Съб 17 апр 2010 15:41


Да споделя и аз своя скромен опит с горива,масла и добавки за тях.Смених маслото преди няколко дни и отново сложих Кастрол ГТХ дизел 10в40 което м/у другото го дават минерално а не полусинтетика :deal и със смяната реших да сложа и Лики Моли оил адитив.Тъй като редовно ползвам добавки за гориво(лики моли,кастрол тда,редекс) реших този път да пробвам и с добавка за масло с надеждата че двигателят ми ще отихне малко щото вече и километрите са му доста-240хил. Да ама ефект никъв :banghead: след 300км каране и с добавка в горивото от преди това АВФа на пасатора ми си трака по старому :dummy: .А не беше така преди 2 години като го внесох от Англия-беше си доста тих да не кажа абсолютно безшумен,а и тогава си беше на към 220хил. км и пак със същият вид масло.Така че изводът ми е че от всичките тези добавки много файда поне за мен няма-съжалявам за колегите , които са попаднали на кофти гориво и повече в тази верига бензиностанции няма да стъпят или са попаднали на менте масло или добавка death (въпросната добавка си я взех от Карфур в мола в Бургас - 9лв. и нещо беше) и искенно се радвам за тези които са попаднали на качествени такива и колите им живват , утихват и са по-пъргави :applause: Аз лично от тук нататък смятам да спра с добавките и просто да се придържам към горивата на ОМВ и ЕКО и като му дойде времето да си взема маслото от АСЕ щото гледам пича е точен :bowdown


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Re: Лики Моли

Мнениеот веселин » Съб 17 апр 2010 15:59


Интересно ми е къде го пише за помпа дюза двигател да се слага минерално масло :shock :shock :shock :?:


red rider
Мнения: 1456
Регистриран на: Съб 13 яну 2007 7:47
Автомобил: virgine blue B3
Двигател:
Местоположение: ruse

Re: Лики Моли

Мнениеот red rider » Съб 01 май 2010 23:03


ivan.karadenizov написа:п.п. Надявам се, че автора на цитата няма против че съм пуснал тук написаното.

В отговор ще цитирам колегата L-M копирано от един друг форум .
Написаното по-горе, че добавката за масло MoS2 разваля двигателя, защото се утаява сяра и се образува молибденоксид, който е абразивен е напълно невярна.
Добавката за масло на Liqui Molly не съдържа MoS2 в прахообразна форма, а става въпрос за една добре утаяваща се суспензия в маслото. В сравнение с моторното масло , MoS2 се прибавяу само в малки количества, които не могат да се окислят, тъй като MoS2 е обвит в капсула, а и всяко моторно масло съдаржа антиоксиданти, които предотвратяват окислението на маслото както и на MoS2.
Съдържанието на сяра в MoS2 също не представлява проблем, тъй като моторното масло съдържа вече сяра в алкалното масло, както и в пакета добавки като цинков фосфат в доста голяма концентрация, отколкото в прибавената добавка за масло на LM.
Моторното масло съдържа алкални частици, така варечените TBN Booster, които са в състояние да неутрализират образуващите се киселини при изгарянето преди времето за смяна на маслото, При това TBN Booster не различава дали сярата се образува \произлиза\ от изгарянето на маслото и въздуха или от MoS2, Също толкова невярно е твърдението, че MoS2 се окислява в MoS3 и причинява абразивно износване. Моторното масло съдържа голямо количество пепелообразуващи добавки като например цинков фосфат, калциев фосфат и т.н., които образуват повече пепел отколкото прибавената MoS2 добавка на Liqui Molly.
Представените тук агрументи съответсват на всяка научно доказана основа, тъй като една система, в този случай моторното масло и MoS2 добавка за масло трябва да се разглеждат като едно цяло, а не като отделни компоненти.



Аз лично използвам тази марка масло защото съм доволен , имам доста километри навъртени както със служебния бус ,така и с личната ми кола . Купуването от единствен вносител е и някаква минимална гаранция че не е фалшификат .На мен лично ми е писнало като вляза в някой магазин докато отворя уста за масло да ми отговорят -Ми вземи си Мотул , хубаво е > Че ти откъде знаеш че е хубаво да не си го пил ? На едничкия ми прост въпрос - какво означават тия буквички SL/CF никой не можа да ми отговори ясно . Толкова разбират и от масла ......

Всеки е свободен в избора си на масло ...важното е то да е правилно !



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта