


Лики Моли
- hitman0013
- Мнения: 1865
- Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
- Автомобил: GOLF 4
- Двигател:
Re: Лики Моли
за това също чувам добри отзиви но още не съм го сипал.Иначе е доста скъпичко за бензинова добавка без интервали на ограничение-18 кинта
- Dead man
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 9978
- Регистриран на: Съб 27 окт 2007 11:02
- Автомобил: Hyundai Sonata 2007
- Двигател: 2.0 16V 145HP
- Местоположение: София,Дружба 1
- Контакти:
Re: Лики Моли
hitman0013 написа:преди няколко дни сложих при маслото това и на 2рата минута както сипах добавката и двигателя утихна.Друго което забелязвам е, че при потегляне дори и с повечко газ, двигателя е доста по-тих.Иначе маслото ми е селения голд, което да ви кажа е доста добро за парите си
И какво прави тази добавка ??
И за дизели става ли ???
- hitman0013
- Мнения: 1865
- Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
- Автомобил: GOLF 4
- Двигател:
Re: Лики Моли
антифрикционна добавка със MoS2 на същия принцип както маслото на лики моли...т.е. добавката от маслото отделно
мисля че за всички двигатели става
мисля че за всички двигатели става
- Dead man
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 9978
- Регистриран на: Съб 27 окт 2007 11:02
- Автомобил: Hyundai Sonata 2007
- Двигател: 2.0 16V 145HP
- Местоположение: София,Дружба 1
- Контакти:
Re: Лики Моли
С нея двигателя става по тих,така ли ? 

- веселин
- Мнения: 8226
- Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
- Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
- Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Лики Моли
Dead man написа:С нея двигателя става по тих,така ли ?
Молибдена има лигиращи своиства при високи температури, в случаите когато се добавя в маслото той заздравява циментацията на валове и лагери и други метални части. Но не на последно масто молибденовия сулфат отвежда и разпределя температурата равномерно
- rokera671
- Мнения: 2543
- Регистриран на: Нед 08 мар 2009 12:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: Лики Моли
Дано ,щото и аз вече сипах !Моята е по друга опаковка ,но пак с молибден.12лв.
- hitman0013
- Мнения: 1865
- Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
- Автомобил: GOLF 4
- Двигател:
Re: Лики Моли
опаковката ти е най-вероятно такава.И моята е такава просто тази с по-новата опаковка е с по-голяма снимка и затова съм я качил.Засега съм с положителни впечатления от нея, дано да не ревем след време
- parno
- Мнения: 7309
- Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Лики Моли
няма да ревнете
но няма да стане по-тих мотора
тази добавка уж намаля триенто
за в предпочитане е да си я набавите в комплект с маслото... сиреч демек ашколсун :цяла туба лики моли от магазина
но няма да стане по-тих мотора

тази добавка уж намаля триенто
за в предпочитане е да си я набавите в комплект с маслото... сиреч демек ашколсун :цяла туба лики моли от магазина
- rokera671
- Мнения: 2543
- Регистриран на: Нед 08 мар 2009 12:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: Лики Моли
Определено не е по тих ,даже ми се струва по шумен!!Ама да видим какво ще стане!Ако няма полза ,поне вреда да няма.
Да добавката е същата.
Да добавката е същата.
-
- Мнения: 1456
- Регистриран на: Съб 13 яну 2007 7:47
- Автомобил: virgine blue B3
- Двигател:
- Местоположение: ruse
Re: ЛИКИ МОЛИ
red rider написа:Преди 300 км смених Valvoline durablend 10w40 на 6000 км със това http://www.liqui-moly.de/liquimoly/prod ... _1095.html . Старото беше ужас рядко като вода ,черен катран ,с новото нямам още впечатления . След 2-3000 км като се позацапа ще видим
ПП Туба 5 л - 59.хх левчета
Маслен филтър Mahle - 7,80 лв
Тъй , да изтупаме малко темата


Нова смяна на масло но този път предпочетох това . Цената беше 62 лв туба -5л.
Маслен филтър Манн - 8 лв
Въздушен филтър Пуролатор /ако не бъркам името/ 12 лв .
Да ми е честито

Да добавя само тия етикетчета страшно много ме кефят .Отлепвам го и си пиша километража за следващата смяна

- веселин
- Мнения: 8226
- Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
- Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
- Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Лики Моли
Чакам отзиви - дали си доволен или не! 

- ivan.karadenizov
- Мнения: 123
- Регистриран на: Пон 08 дек 2008 9:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Сливен
Re: Лики Моли
Здравейте,
тъй като наближава смяната на маслото при мен, и аз се спрях на Liqui Moli този път.
В процеса на търсене на допълнителна информация намерих това:
в тази тема от форума на Мицубиши: Цък
Бях се спрял на маслото с MoS2, но прочетеното се разубедих и сега съм решил да сложа това: Цък
п.п. Надявам се, че автора на цитата няма против че съм пуснал тук написаното.
тъй като наближава смяната на маслото при мен, и аз се спрях на Liqui Moli този път.
В процеса на търсене на допълнителна информация намерих това:
Основната съставка на това масло е химичното съединение молибденов бисулфид МоS2 (S-Mo-S). Цялата работа при молибденовите добавки е, че се проявяват именно когато слоят от масло между триещите се повърхнини изтънее дотолкова, че да не може да изпълнява ролята на смазка ( при високи натоварвания). Тогава слоят молибденов бисулфид, "намазан" върху повърхностите, поема основната функция на смазка. Особено при висока темпратура, когато маслото е доста тънко. Структурата му е слоиста и (сандвичова) от [S-Mo-S], като самите сандвичи са здрави, но връзката между тях е Ван дер Ваалсова и супер лесно приплъзват помежду си. В това се крие тайната на смазката от молибденов бисулфид. На графита - също (предполагам занеш структурата на графита), и тъй като те са сходни има опасности при продължително използване, например 20 хиляди километра или 2 смени на маслото!
Тя е породена от факта, че при действието си в кислородна среда и определена темперетура се получава от дисулфида молибден окиси на молибдена (MoO3), който се отличава с висока абразивност и сяра - корозионно опасен агент! Образува се сярна киселина (H2SO4). Тя от своя страна влиза в реакция с метала (бутала, цилиндри, клапани, валове кобилици и т.н) и го разяжда. Това може да се отрази и ако имаш износени гумички на клапаните, защото по канала на изпускателния клапан (който е доста горещ), ще остава масло, а с него и дисулфид. При това положение има хубава предпоставка за окисляване, а оттам - за повишено износване на клапана. Всъщност не зная доколко отработените газове са агресивни за дисулфида, но предполагам, че този факт не бива да се пренебрегва. Затова не е препоръчително дисулфид за коли с проблем с гумичките.
в тази тема от форума на Мицубиши: Цък
Бях се спрял на маслото с MoS2, но прочетеното се разубедих и сега съм решил да сложа това: Цък
п.п. Надявам се, че автора на цитата няма против че съм пуснал тук написаното.
- b60_460
- Мнения: 103
- Регистриран на: Вто 16 сеп 2008 11:36
- Автомобил: Passat B6 1.9 TDI
- Двигател: BXE 2006
- Местоположение: Бургас
Re: Лики Моли
Да споделя и аз своя скромен опит с горива,масла и добавки за тях.Смених маслото преди няколко дни и отново сложих Кастрол ГТХ дизел 10в40 което м/у другото го дават минерално а не полусинтетика
и със смяната реших да сложа и Лики Моли оил адитив.Тъй като редовно ползвам добавки за гориво(лики моли,кастрол тда,редекс) реших този път да пробвам и с добавка за масло с надеждата че двигателят ми ще отихне малко щото вече и километрите са му доста-240хил. Да ама ефект никъв
след 300км каране и с добавка в горивото от преди това АВФа на пасатора ми си трака по старому
.А не беше така преди 2 години като го внесох от Англия-беше си доста тих да не кажа абсолютно безшумен,а и тогава си беше на към 220хил. км и пак със същият вид масло.Така че изводът ми е че от всичките тези добавки много файда поне за мен няма-съжалявам за колегите , които са попаднали на кофти гориво и повече в тази верига бензиностанции няма да стъпят или са попаднали на менте масло или добавка
(въпросната добавка си я взех от Карфур в мола в Бургас - 9лв. и нещо беше) и искенно се радвам за тези които са попаднали на качествени такива и колите им живват , утихват и са по-пъргави
Аз лично от тук нататък смятам да спра с добавките и просто да се придържам към горивата на ОМВ и ЕКО и като му дойде времето да си взема маслото от АСЕ щото гледам пича е точен 






- веселин
- Мнения: 8226
- Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
- Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
- Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Лики Моли
Интересно ми е къде го пише за помпа дюза двигател да се слага минерално масло





-
- Мнения: 1456
- Регистриран на: Съб 13 яну 2007 7:47
- Автомобил: virgine blue B3
- Двигател:
- Местоположение: ruse
Re: Лики Моли
ivan.karadenizov написа:п.п. Надявам се, че автора на цитата няма против че съм пуснал тук написаното.
В отговор ще цитирам колегата L-M копирано от един друг форум .
Написаното по-горе, че добавката за масло MoS2 разваля двигателя, защото се утаява сяра и се образува молибденоксид, който е абразивен е напълно невярна.
Добавката за масло на Liqui Molly не съдържа MoS2 в прахообразна форма, а става въпрос за една добре утаяваща се суспензия в маслото. В сравнение с моторното масло , MoS2 се прибавяу само в малки количества, които не могат да се окислят, тъй като MoS2 е обвит в капсула, а и всяко моторно масло съдаржа антиоксиданти, които предотвратяват окислението на маслото както и на MoS2.
Съдържанието на сяра в MoS2 също не представлява проблем, тъй като моторното масло съдържа вече сяра в алкалното масло, както и в пакета добавки като цинков фосфат в доста голяма концентрация, отколкото в прибавената добавка за масло на LM.
Моторното масло съдържа алкални частици, така варечените TBN Booster, които са в състояние да неутрализират образуващите се киселини при изгарянето преди времето за смяна на маслото, При това TBN Booster не различава дали сярата се образува \произлиза\ от изгарянето на маслото и въздуха или от MoS2, Също толкова невярно е твърдението, че MoS2 се окислява в MoS3 и причинява абразивно износване. Моторното масло съдържа голямо количество пепелообразуващи добавки като например цинков фосфат, калциев фосфат и т.н., които образуват повече пепел отколкото прибавената MoS2 добавка на Liqui Molly.
Представените тук агрументи съответсват на всяка научно доказана основа, тъй като една система, в този случай моторното масло и MoS2 добавка за масло трябва да се разглеждат като едно цяло, а не като отделни компоненти.
Аз лично използвам тази марка масло защото съм доволен , имам доста километри навъртени както със служебния бус ,така и с личната ми кола . Купуването от единствен вносител е и някаква минимална гаранция че не е фалшификат .На мен лично ми е писнало като вляза в някой магазин докато отворя уста за масло да ми отговорят -Ми вземи си Мотул , хубаво е > Че ти откъде знаеш че е хубаво да не си го пил ? На едничкия ми прост въпрос - какво означават тия буквички SL/CF никой не можа да ми отговори ясно . Толкова разбират и от масла ......
Всеки е свободен в избора си на масло ...важното е то да е правилно !
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: humanic и 48 госта