Хванах се да направя едно пролетно почистване (предвид пролетта навън) и отворих капака на двигателя, в който се намира и филтъра за да го измия (капака разбира се). Установих, че кутията има два входа и един изход (към дросел клапата).
Първи въпрос: Какво и от къде минава по тръбата, която подминава самия филтър - т.е. не се филтрира!? Това е маркучето което се закача горе вляво на кутията при поставяне. Какво минава от там?
Втори въпрос: Колко лесно/трудно е откачането и почистването на EGR/AGR клапата? Как точно става? Нужна ли е преадаптация или става автоматично?
Ако някой има картинки/снимки бих бил много благодарен!
Въпрос за въздушен филтър (мотор) и EGR демонтаж Г4 1.6 16V
-
- Мнения: 676
- Регистриран на: Чет 05 мар 2009 10:58
- Автомобил: Seat Leon ST
- Двигател: CAXC 2015 - TDI CRBC
- Местоположение: София
Re: Въпрос за въздушен филтър (мотор) и EGR демонтаж Г4 1.6 16V
За първият въпрос:
този маркуч трябва да се закачи на капачката за наливане на моторно масло (има си пластмасов накрайник), по скоро двигателя дърпа въздух от там, напротив филтрира се от въздушният филтър, ако не е закачен вдига обороти.
За вторият не се вкарвай във филми с почистването на тази клапа, според мен или работи или не.
този маркуч трябва да се закачи на капачката за наливане на моторно масло (има си пластмасов накрайник), по скоро двигателя дърпа въздух от там, напротив филтрира се от въздушният филтър, ако не е закачен вдига обороти.
За вторият не се вкарвай във филми с почистването на тази клапа, според мен или работи или не.
- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: Въпрос за въздушен филтър (мотор) и EGR демонтаж Г4 1.6 16V
владислав написа:За първият въпрос:
този маркуч трябва да се закачи на капачката за наливане на моторно масло (има си пластмасов накрайник), по скоро двигателя дърпа въздух от там, напротив филтрира се от въздушният филтър, ако не е закачен вдига обороти.
За вторият не се вкарвай във филми с почистването на тази клапа, според мен или работи или не.
Точно този въздухопровод е омазнен и отвътре и отвън. Но той подминава филтъра - мога да ти снимам кутията ако не си я виждал отвътре - има тръбичка която прекарва този въздух директно към камерата към дроселовата клапа. И пак не разбрах какъв е този въздух и откъде идва и защо? Наскоро неумишлено бях карал около 50км с откачен маркуч и нямаше осезаема разлика !?
А за EGR-a - не е така - започва да реагира по-бавно при наслагвания и също може да води до колебания в оборотите. А при по-сериозно задръстване пищи и борд. комп-а разбира се. Препоръчва се да се почиства от време на време също като дросел клапата - и при нея не е "или работи или не"

- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: Въпрос за въздушен филтър (мотор) и EGR демонтаж Г4 1.6 16V
Ето снимка на отворената кутия - набързо с червено съм отбелязал входа на маркуча, който гледано от пред мотора се набутва горе вляво в тази кутия. Както се вижда има пластмасова тръба, която отвежда този въздух през камерата където седи филтъра (оградена със зелено) и го отвежда до камерата, от която въздуха влиза в дросел клапата заедно с филтрирания (оградена със синьо).
Пак да попитам - какъв е този въздух който идва от маркучето, от къде идва и защо отива в двигателя?
Пак да попитам - какъв е този въздух който идва от маркучето, от къде идва и защо отива в двигателя?
Re: Въпрос за въздушен филтър (мотор) и EGR демонтаж Г4 1.6 16V
Не знам тоя двигател как е разположен в коша, и кое какво е, но това да не е да отвежда маслените пари от картера отново в двигателя с цел изгарянето им 

- maxpayne
- Мнения: 2808
- Регистриран на: Нед 28 сеп 2008 12:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Въпрос за въздушен филтър (мотор) и EGR демонтаж Г4 1.6 16V
Ако не ти е зор аз ще ходя за почистване на ЕГР (със сигурност) и дросел (може би). Няма да е баш тия дни ама до края на януари вероятно. Ще видим Ники/Мишо дали ще ги намеря свободни иначе в хеед. По това, което ми каза майстора в хеед май няма нужда от обучаване след почистване на ЕГР, но не гарантирам.
Та мисълта ми е, че ако не ти е спешно след месец някъде ще ти кажа кое кво що на тоя AZD
Та мисълта ми е, че ако не ти е спешно след месец някъде ще ти кажа кое кво що на тоя AZD

- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: Въпрос за въздушен филтър (мотор) и EGR демонтаж Г4 1.6 16V
Искаше ми се днес да го почистя ама или никой не знае или всички си траят
))

Re: Въпрос за въздушен филтър (мотор) и EGR демонтаж Г4 1.6 16V
Маркучето е за маслените пари от картера, както каза колегата по-горе.
И аз бързам да пиша....
EGR-ът ти се адаптира след смяна или евентуално почистване. Как се сваля уви, не мога да кажа.
И аз бързам да пиша....
EGR-ът ти се адаптира след смяна или евентуално почистване. Как се сваля уви, не мога да кажа.
Re: Въпрос за въздушен филтър (мотор) и EGR демонтаж Г4 1.6 16V
ЕГР се сваля като се развият 4 болта които се визждат от около самия ЕГР. Трябва обаче да откачиш и тръбичката /прилича на бастунче/.която връща изгорели газове. Обикновено тръбичката има много нагар и зацапвания. ЕГР съм свалял ,че даже и изолирал. Тръбата обаче на знам как се отвива. При всички положения ЕГР после ще трябва да се адаптира с комп. Иначе играят обороти и бедни смеси и др. такива. Аз съм с двигател AZD.
Чистил съм 2 пъти ЕГР вкл. с ултразвук.
Чистил съм 2 пъти ЕГР вкл. с ултразвук.
- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: Въпрос за въздушен филтър (мотор) и EGR демонтаж Г4 1.6 16V
Благодаря за информацията!
А маслените пари от картера защо е нужно да минават през двигателя? А ако се остави откачен маркуча?
А маслените пари от картера защо е нужно да минават през двигателя? А ако се остави откачен маркуча?
- sasho_sb
- Мнения: 194
- Регистриран на: Сря 14 май 2008 19:07
- Автомобил: Vw Golf mk3
- Двигател: AEE 1996
- Местоположение: Костинброд
Re: Въпрос за въздушен филтър (мотор) и EGR демонтаж Г4 1.6 16V
Haralampi написа:Благодаря за информацията!
А маслените пари от картера защо е нужно да минават през двигателя? А ако се остави откачен маркуча?
Маслените пари изгарят в двигателя,но по трасето -филтър,дросел,колектор омазват всичко/при нашите двигатели на неизвестни километри.Остави го откачен но запуши входа на щуцера /към филтъра /за да не влиза прах директно в дросела .Явно не си карал руски автомобил -шегичка !!!Успех !!!

- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: Въпрос за въздушен филтър (мотор) и EGR демонтаж Г4 1.6 16V
sasho_sb написа:Haralampi написа:Благодаря за информацията!
А маслените пари от картера защо е нужно да минават през двигателя? А ако се остави откачен маркуча?
Маслените пари изгарят в двигателя,но по трасето -филтър,дросел,колектор омазват всичко/при нашите двигатели на неизвестни километри.Остави го откачен но запуши входа на щуцера /към филтъра /за да не влиза прах директно в дросела .Явно не си карал руски автомобил -шегичка !!!Успех !!!
Не, наистина не съм карал руски

Моя е на напълно известни km и реално не омазва много - едва ли някога е чистена кутията (от мен поне никога, а колата не я имам от вчера) и камерата пред дросела бе съвсем леко мазна. Филтъра пък въобще не, тъй като както се вижда тези пари го подминават...
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], zuno1 и 63 госта