Въпрос за въздушен филтър (мотор) и EGR демонтаж Г4 1.6 16V

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Въпрос за въздушен филтър (мотор) и EGR демонтаж Г4 1.6 16V

Мнениеот Haralampi » Чет 07 яну 2010 15:34


Хванах се да направя едно пролетно почистване (предвид пролетта навън) и отворих капака на двигателя, в който се намира и филтъра за да го измия (капака разбира се). Установих, че кутията има два входа и един изход (към дросел клапата).

Първи въпрос: Какво и от къде минава по тръбата, която подминава самия филтър - т.е. не се филтрира!? Това е маркучето което се закача горе вляво на кутията при поставяне. Какво минава от там?

Втори въпрос: Колко лесно/трудно е откачането и почистването на EGR/AGR клапата? Как точно става? Нужна ли е преадаптация или става автоматично?

Ако някой има картинки/снимки бих бил много благодарен!




владислав
Мнения: 676
Регистриран на: Чет 05 мар 2009 10:58
Автомобил: Seat Leon ST
Двигател: CAXC 2015 - TDI CRBC
Местоположение: София

Re: Въпрос за въздушен филтър (мотор) и EGR демонтаж Г4 1.6 16V

Мнениеот владислав » Чет 07 яну 2010 16:20


За първият въпрос:
този маркуч трябва да се закачи на капачката за наливане на моторно масло (има си пластмасов накрайник), по скоро двигателя дърпа въздух от там, напротив филтрира се от въздушният филтър, ако не е закачен вдига обороти.
За вторият не се вкарвай във филми с почистването на тази клапа, според мен или работи или не.


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Въпрос за въздушен филтър (мотор) и EGR демонтаж Г4 1.6 16V

Мнениеот Haralampi » Чет 07 яну 2010 16:41


владислав написа:За първият въпрос:
този маркуч трябва да се закачи на капачката за наливане на моторно масло (има си пластмасов накрайник), по скоро двигателя дърпа въздух от там, напротив филтрира се от въздушният филтър, ако не е закачен вдига обороти.
За вторият не се вкарвай във филми с почистването на тази клапа, според мен или работи или не.


Точно този въздухопровод е омазнен и отвътре и отвън. Но той подминава филтъра - мога да ти снимам кутията ако не си я виждал отвътре - има тръбичка която прекарва този въздух директно към камерата към дроселовата клапа. И пак не разбрах какъв е този въздух и откъде идва и защо? Наскоро неумишлено бях карал около 50км с откачен маркуч и нямаше осезаема разлика !?

А за EGR-a - не е така - започва да реагира по-бавно при наслагвания и също може да води до колебания в оборотите. А при по-сериозно задръстване пищи и борд. комп-а разбира се. Препоръчва се да се почиства от време на време също като дросел клапата - и при нея не е "или работи или не" ;)


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Въпрос за въздушен филтър (мотор) и EGR демонтаж Г4 1.6 16V

Мнениеот Haralampi » Чет 07 яну 2010 17:49


Ето снимка на отворената кутия - набързо с червено съм отбелязал входа на маркуча, който гледано от пред мотора се набутва горе вляво в тази кутия. Както се вижда има пластмасова тръба, която отвежда този въздух през камерата където седи филтъра (оградена със зелено) и го отвежда до камерата, от която въздуха влиза в дросел клапата заедно с филтрирания (оградена със синьо).

Пак да попитам - какъв е този въздух който идва от маркучето, от къде идва и защо отива в двигателя?


Потребителски аватар
joromnt
Мнения: 2903
Регистриран на: Пет 08 май 2009 16:07
Автомобил:
Двигател:

Re: Въпрос за въздушен филтър (мотор) и EGR демонтаж Г4 1.6 16V

Мнениеот joromnt » Чет 07 яну 2010 17:55


Не знам тоя двигател как е разположен в коша, и кое какво е, но това да не е да отвежда маслените пари от картера отново в двигателя с цел изгарянето им :?:


Потребителски аватар
maxpayne
Мнения: 2808
Регистриран на: Нед 28 сеп 2008 12:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпрос за въздушен филтър (мотор) и EGR демонтаж Г4 1.6 16V

Мнениеот maxpayne » Чет 07 яну 2010 20:39


Ако не ти е зор аз ще ходя за почистване на ЕГР (със сигурност) и дросел (може би). Няма да е баш тия дни ама до края на януари вероятно. Ще видим Ники/Мишо дали ще ги намеря свободни иначе в хеед. По това, което ми каза майстора в хеед май няма нужда от обучаване след почистване на ЕГР, но не гарантирам.

Та мисълта ми е, че ако не ти е спешно след месец някъде ще ти кажа кое кво що на тоя AZD :mrgreen:


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Въпрос за въздушен филтър (мотор) и EGR демонтаж Г4 1.6 16V

Мнениеот Haralampi » Пет 08 яну 2010 12:31


Искаше ми се днес да го почистя ама или никой не знае или всички си траят :)))


Потребителски аватар
greda
Мнения: 727
Регистриран на: Вто 04 сеп 2007 14:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпрос за въздушен филтър (мотор) и EGR демонтаж Г4 1.6 16V

Мнениеот greda » Пет 08 яну 2010 13:00


Маркучето е за маслените пари от картера, както каза колегата по-горе.
И аз бързам да пиша....


EGR-ът ти се адаптира след смяна или евентуално почистване. Как се сваля уви, не мога да кажа.


bobob
Мнения: 40
Регистриран на: Нед 26 окт 2008 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпрос за въздушен филтър (мотор) и EGR демонтаж Г4 1.6 16V

Мнениеот bobob » Пет 08 яну 2010 13:52


ЕГР се сваля като се развият 4 болта които се визждат от около самия ЕГР. Трябва обаче да откачиш и тръбичката /прилича на бастунче/.която връща изгорели газове. Обикновено тръбичката има много нагар и зацапвания. ЕГР съм свалял ,че даже и изолирал. Тръбата обаче на знам как се отвива. При всички положения ЕГР после ще трябва да се адаптира с комп. Иначе играят обороти и бедни смеси и др. такива. Аз съм с двигател AZD.

Чистил съм 2 пъти ЕГР вкл. с ултразвук.


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Въпрос за въздушен филтър (мотор) и EGR демонтаж Г4 1.6 16V

Мнениеот Haralampi » Пет 08 яну 2010 13:55


Благодаря за информацията!
А маслените пари от картера защо е нужно да минават през двигателя? А ако се остави откачен маркуча?


Потребителски аватар
sasho_sb
Мнения: 194
Регистриран на: Сря 14 май 2008 19:07
Автомобил: Vw Golf mk3
Двигател: AEE 1996
Местоположение: Костинброд

Re: Въпрос за въздушен филтър (мотор) и EGR демонтаж Г4 1.6 16V

Мнениеот sasho_sb » Пет 08 яну 2010 18:21


Haralampi написа:Благодаря за информацията!
А маслените пари от картера защо е нужно да минават през двигателя? А ако се остави откачен маркуча?

Маслените пари изгарят в двигателя,но по трасето -филтър,дросел,колектор омазват всичко/при нашите двигатели на неизвестни километри.Остави го откачен но запуши входа на щуцера /към филтъра /за да не влиза прах директно в дросела .Явно не си карал руски автомобил -шегичка !!!Успех !!! :да:


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Въпрос за въздушен филтър (мотор) и EGR демонтаж Г4 1.6 16V

Мнениеот Haralampi » Съб 09 яну 2010 6:19


sasho_sb написа:
Haralampi написа:Благодаря за информацията!
А маслените пари от картера защо е нужно да минават през двигателя? А ако се остави откачен маркуча?

Маслените пари изгарят в двигателя,но по трасето -филтър,дросел,колектор омазват всичко/при нашите двигатели на неизвестни километри.Остави го откачен но запуши входа на щуцера /към филтъра /за да не влиза прах директно в дросела .Явно не си карал руски автомобил -шегичка !!!Успех !!! :да:


Не, наистина не съм карал руски ;)
Моя е на напълно известни km и реално не омазва много - едва ли някога е чистена кутията (от мен поне никога, а колата не я имам от вчера) и камерата пред дросела бе съвсем леко мазна. Филтъра пък въобще не, тъй като както се вижда тези пари го подминават...



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта